خبر روز ۱۴۰۲/۰۸/۷

**تجمعات بزرگ و بی‌سابقه ضد صهیونیستی از نیویورک و لندن تا اسلامبول و پاریس** رئیس‌جمهور: وحدت کشورهای اسلامی ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند** آیت الله کعبی: طوفان الاقصی آغازی بر جراحی غده سرطانی منطقه است** آیت الله رجبی: طلاب جوان قدر نشاط جوانی و صفای روحی خود را بدانند** آیت الله فقیهی: ضررهای بی‌حجابی در صدا و سیما و فضای مجازی تبیین شود
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
وحدت کشورهای اسلامی ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند
آیت الله رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ تمیم‌بن حمد‌بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر درباره راهکارهای عملی حمایت از ملت مظلوم فلسطین رایزنی کردند. رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش بی‌سابقه جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی در عین ایجاد وضع انسانی اسفناک با قطع آب و برق و مسدود کردن ورود غذا و دارو به غزه، بر ضرورت اتخاذ موضع قاطع، یکپارچه و روشن کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد. رئیسی حمایت‌های کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا از رژیم صهیونیستی را چراغ سبز این کشورها برای انجام این جنایات تعبیر کرد و افزود: امروز ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری به حمایت مؤثر و جدی جهانیان و به‌ویژه وحدت کشورهای اسلامی نیاز دارد تا تداوم فعالیت ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت و نسل‌کشی متوقف شود. امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی رخدادهای امروز غزه را گواهی بر سیاست‌های دوگانه و رسوا شده کشورهای غربی دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی می‌توانند با وحدت خود ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند. وی با تأکید بر موضع کشورش درحمایت از حقوق حقه ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و حق دفاع از خود گفت: رژیم صهیونیستی همه قواعد بین‌المللی و چارچوب‌های انسانی را زیر پا گذاشته و از ارتکاب هیچ جنایتی ابایی ندارد.
روایت حماس از جزئیات شکست اخیر صهیونیست‌ها
جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با شکست مواجه شد.در این بیانیه آمده است که این حمله در سه محور انجام شد اما با مقابله مبارزان مقاومت خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست و مهمات آنها وارد شد. جنبش حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در کمین‌هایی افتاد که مقاومت فلسطین در محورهای متعدد ایجاد کرده بود. در بخشی از این بیانیه آمده است که برای مقابله با این حمله از موشک‌های کورنت و راکت‌های یاسین استفاده شد و انتظار داریم که دشمن بار دیگر این حمله را انجام دهد. جنبش حماس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای منتقل کردن کشته‌ها و زخمی‌های خود از میدان نبرد از بالگرد استفاده کرد.

 همشهری 
نابود کردن حماس و اندیشه آن ناممکن است
شائول موفاز، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش و نخست‌وزیر رژیم موقت اسرائیل در مصاحبه‌ای اذعان کرد که نابود کردن حماس یا به تعبیر او «تبخیر کردن» حماس و اندیشه آن، غیرممکن است. وی افزود: ما دچار وضعیت فلج شده‌ایم. چه در سطح سیاسی یعنی دولت و چه در سطح نظامی و همچنین اطلاعاتی و آمادگی.
مسئولیت عدم‌پذیرش آتش‌بس با اسرائیل است
مصر در بیانیه‌ای از صهیونیست‌ها خواست تا روند دسترسی ایمن، کامل و پایدار برای کمک‌های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه را تسهیل کنند و هشدار داد که عدم‌رسیدگی فوری به درخواست‌ها برای آتش‌بس بشردوستانه و تسهیل دسترسی به کمک‌ها، منجر به یک فاجعه انسانی در نوار غزه شده و امنیت منطقه را به‌عنوان یک تهدید، بی‌ثبات می‌کند.
حملات حزب‌الله به ۲مقر نظامیان اسرائیلی
جنبش حزب‌الله لبنان خبر داد که دیروز (شنبه) با حملات توپخانه‌ای و سلاح مناسب، مقرهای نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. به گزارش المیادین، حزب‌الله تأکید کرد که در ساعت ۱۴:۳۰ به‌وقت محلی، نیروهای مقاومت، مواضع «ریشا» و «الجرداح» را که متعلق به نظامیان اسرائیلی است، هدف قرار دادند که در جریان آن، چند نفر زخمی شدند.
درخواست آمریکا از چین درباره ایران و جنگ غزه
به ‌گزارش فایننشال تایمز، آمریکا از چین خواسته است تا از روابط خود با ایران و دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا به‌منظور تأکید بر آرامش و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کند.
اسرائیل جنون را کنار بگذارد
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (شنبه) تأکید کرد: بمباران مداوم غزه از سوی اسرائیل که جمعه شب تشدید شد و بار دیگر زنان، کودکان و غیرنظامیان را هدف قرار داد، بر بحران انسانی افزود. اسرائیل باید فورا از این حالت دیوانگی و جنون خارج شده و حملات را متوقف کند.

 کیهان 
هشدار امیرعبداللهیان به آمریکا درباره ادامه حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی
به روایت بلومبرگ، امیرعبداللهیان در مصاحبه با این رسانه آمریکایی هشدار داد که اگر آمریکا به حمایت بی‌چون و چرای خود از اسرائیل ادامه دهد، جبهه‌های جدیدی در برابر آمریکا باز خواهد شد.بنا بر گزارش رسانه آمریکایی، این مقام ارشد ایرانی این ادعا را که ایران به گروه‌هایی در سوریه و عراق دستور هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در منطقه را داده، رد کرد. امیر عبداللهیان گفت: «ایالات متحده در حال توصیه کردن دیگران به نشان دادن خویشتنداری است اما کاملا در کنار اسرائیل قرار گرفته است…اگر ایالات متحده به آنچه که تاکنون در حال انجام است ادامه بدهد، جبهه‌های جدید علیه ایالات متحده باز خواهد شد».وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «من می‌خواهم همین جا هشدار بدهم که ادامه این وضعیت، ادامه کشتار مردم غزه، زنان و کودکان باعث خواهد شد که اوضاع در منطقه از کنترل خارج شود. طرف آمریکایی باید تصمیم بگیرد که آیا واقعا خواهان تشدید (درگیری‌‌ها) و جنگ است؟»
تجمعات بزرگ و بی‌سابقه ضد صهیونیستی از نیویورک و لندن تا اسلامبول و پاریس
تظاهرات‌های بزرگ و بی‌سابقه علیه جنایات صهیونیست‌ها، در سراسر دنیا همچنان جریان دارد. از انگلیس و فرانسه تا کره جنوبی و ترکیه مردم یکصدا، علیه صهیونیست‌های کودک‌کش شعار می‌دهند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات که پیراهن‌های سیاه پوشیده بودند سالن اصلی مسافران در ایستگاه را تصرف کردند و با خود پلاکاردهایی داشتند که روی آنها نوشته شده بود: « فلسطین باید آزاد گردد»‌، «آتش‌بس فوری می‌خواهیم» و «در سمت درست تاریخ بایستید». در پی این تجمع، سازمان راه آهن شهری نیویورک اعلام کرد این ایستگاه که روزانه حدود ۷۵۰ هزار نفر از طریق آن سفر می‌کنند، تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. همچنین پلیس نیویورک صدها نفر از جنبش «صدای یهودی‌ها برای صلح» را در جریان تظاهرات در اعتراض به بمباران نوار غزه در ایستگاه مرکزی شهر بازداشت کرد. همزمان با نیویورک، موج حمایت جهانی از فلسطین در دیگر نقاط جهان نیز ادامه یافت. تظاهرات پرشور دانشجویان و اساتید دانشگاه برکلی کالیفرنیا آمریکا در حمایت از مردم فلسطین عصر جمعه برگزار شد و همزمان مردم استانبول در حمایت از مردم غزه به خیایان‌ها آمدند. تحصن ژاپنی‌ها هم در مقابل سفارت اسرائیل در توکیو در اعتراض به کشتار غیرنظامیان در حمله به غزه برگزار شد. مردم بحرین، کره جنوبی، مالزی هم برای حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان آمدند و شب گذشته اهالی پاریس بدون فراخوان در حمایت از مردم فلسطین شعار دادند. ده‌ها هزار حامی فلسطین نیز در چندین شهر بزرگ انگلیس برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، برای سومین هفته پیاپی تظاهرات اعتراضی برپا کردند. تظاهرات گسترده‌ای نیز در شهر اوکلند نیوزیلند و جاکارتا پایتخت اندونزی و هند در حمایت از غزه و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برگزار شد.
تمامی پایگاه‌های آمریکایی و پروازهای آنها رصد می‌شود
سردار رمضان شریف اظهار داشت: اگر بمباران علیه غزه و حمایت‌های آمریکا و شهادت فلسطینی‌ها تداوم داشته باشد در آن صورت منطقه منفجر خواهد شد. وی افزود: حامیان رژیم صهیونیستی مطمئن باشند که برخی دست‌ها که توان رسیدن به این رژیم را ندارند، توان رسیدن به نیروهای آمریکایی که این جنگ را مدیریت می‌کند را دارند. سردار شریف با بیان اینکه تمام حامیان رژیم صهیونیستی به ویژه واشنگتن باید درک کنند که تداوم کشتار مردم فلسطین، ناگهان منجر به لبریز شدن صبر مسلمانان می‌شود، گفت: واشنگتن حامی اول رژیم صهیونیستی است و آمریکا پل هوایی برای ارسال تجهیزات نظامی و بمب‌های وحشتناک به این رژیم ایجاد کرده است.سخنگوی سپاه اضافه کرد: تمامی پایگاه‌های آمریکایی و پروازهای آنها رصد می‌شود؛ به عبارت دیگر عملیات ارسال بمب‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها رصد و پیگیری می‌شود.

 ایران
اقدام دولت قبل برای انتقال اطلاعات مالی به امریکا
سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل از برنامه دولت قبل برای انتقال اطلاعات مالی بانک مرکزی به امریکا پرده برداشت که با سماجت و اصرار این سازمان، جلوی این اقدام ضدملی گرفته شد. سردار جلالی با اشاره به اینکه تمرکز دشمن بر کشف اطلاعات زنجیره خدمت و محصولات راهبردی کشور است، اظهارکرد: یکی از دلایل زاویه دار شدن برخی آقایان در دولت قبل با سازمان پدافند غیرعامل، این بود که می‌خواستند سامانه کشف تقلب در سیستم بانک مرکزی قرار دهند. وی با بیان اینکه به ظاهر، یک شرکت داخلی قرار بود این سامانه را نصب و راه‌اندازی کند، افزود: وقتی قرارداد را خواستیم تا مطالعه کنیم، قرارداد را به ما ندادند که در نهایت با مداخله دادستان قرارداد را در اختیار گرفتیم که دیدیم یک شرکت امریکایی مستقر در دوبی به این شرکت داخلی لیسانس داده و در قرارداد آمده بود که شرکت مادر یعنی شرکت امریکایی مستقر در دوبی، دسترسی کامل به داده‌های این شرکت ایرانی خواهد داشت. سردار جلالی اظهارکرد: در این صورت این شرکت امریکایی کل اطلاعات مالی و پولی کشور را به دست می‌آورد و کنترل می‌کرد که با حکم دادستانی و پیگیری قضایی، این روند را متوقف کردیم. به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل، این اقدام باعث شد تا دولت قبل ۵-۴ سال با این سازمان مشکل داشته باشد.
اعلام جرم دادستان تهران علیه یک کانال و ۳ نفر
دادستانی تهران علیه کانال تلگرامی روزآروز، صادق زیباکلام، سارا معصومی و میلاد علوی اعلام جرم کرد. این کانال‌ و افراد روز گذشته مطالبی کذب، بدون سند و خلاف واقع در مورد آرمیتا گراوند منتشر کرده و همسو با رسانه‌های ضدایرانی مدعی شده بودند که در درگیری بر سر حجاب، به سر آرمیتا ضربه خورده و او بیهوش شده است. گفتنی است انتشار اخبار دروغ و فضاسازی با استفاده از این اخبار، یکی از زمینه‌های بروز اغتشاشات سال گذشته بود.

 وطن امروز
تمام اعضای شانگهای عضویت ایران را عاملی برای تقویت سازمان اعلام کردند
معاون اول رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر ۲ روزه خود به قرقیزستان و شرکت در اجلاس شانگهای گفت: همه اعضای شرکت‌کننده در اجلاس، از عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای خرسند بودند و این موضوع را عاملی برای تقویت جدی سازمان اعلام کردند. مخبر همچنین با اشاره به مواضع کشورمان پیرامون مسائل غزه در این اجلاس اظهار داشت: هم در سخنرانی عمومی و هم در دیدارهای دوجانبه موضوع غزه و فجایع آن را مطرح کردم و انتظاراتی نیز در قبال این موضوع تعیین شد.
غزه ‌در جنگ زمینی مدفن نظامیان ‌صهیونیست خواهد شد
فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی ۶ ‌هزار و ۵۵۵ شهید لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع‌مقدس و مدافعان حرم بویژه شهدای استان لرستان، با تصریح بر اینکه جنگ غزه تقابل جهانی بین اسلام و کفر است، گفت: ضربتی که دشمن در توفان الاقصی خورد، استثنایی، غیرمنتظره، غافلگیرکننده و قدرتمند ‌بود؛ عکس‌العمل‌های دیوانه‌وار اسرائیل و حامیانش نشان می‌دهد دیگر تعادل ذهنی ندارند و سرگردان و دستپاچه شده‌اند. وی با ابراز اینکه «در تمام عملیات‌های زمینی تاکنون اسرائیلی‌ها شکست خورده‌اند»، گفت: آنها توانایی جنگ با حماس را ندارند، زمین نقطه قوت حماس است و اگر زمینی جنگ کنند بلعیده خواهند شد و غزه مدفن آنها خواهد شد.
توان موشکی هر شناور ایرانی به ۳ برابر رسیده است
امیر دریادار شهرام ایرانی درباره توافق با جمهوری باکو گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تلاش دارند هر جای آرام را ناامن کنند، دریای خرز دریای صلح و دوستی است و از طرفی آذربایجان نیز کشور دوست، همسایه و مسلمان است و با هیچ درگیری‌ای در این کشور موافق نیستیم، چرا که اگر یک آذربایجانی از بین برود یک مسلمان از بین رفته است. فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: در خزر بیشترین سهم، منافع و توانمندی را داریم و بزودی ناوشکن دیلمان به عنوان آخرین دستاورد در این منطقه با اجرای یک رزمایش عملیاتی می‌شود.وی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش به همت جوانان غیرتمند این مرز و بوم به همه اقیانوس‌ها مسلط است و اجازه هیچ‌گونه تعرض به دشمنان را نمی‌دهد. اکنون توان موشکی هر شناور ایرانی به ۳ برابر رسیده است.

 جوان 
اتفاقات فلسطین بازار غربگرایان را بی‌رونق کرد
حداد عادل در جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: دنیا شاهد منظره‌هایی است که برای انسان و انسانیت شاهد شرمندگی است. وی در ادامه گفت: آنچه مهم است اینکه همه این اتفاقات باعث بی‌آبرویی غرب و بی‌رونقی بازار غربگرایان در همه کشور‌های اسلامی می‌شود. حداد عادل تصریح کرد: با اتفاقاتی که در فلسطین افتاد جریان‌های فرهنگی و سیاسی در کشور‌های مختلف با برافتادن نقاب ظاهری از چهره غرب وجاهت خودشان را نزد توده مردم از دست دادند.

 خراسان
کسی مخالف مصلحت ثبت رسمی اسناد نیست
آیت ا… آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه اخیر مجمع با اشاره به فضاسازی‌ها در خصوص بررسی طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیر منقول در مجمع و برخی اظهار نظرها، گفت: کسی مخالف مصلحت ثبت رسمی اسناد نیست. اصل قضیه روشن است. اشکال شرعی داشت که باید برای آن مصلحت سنجی شود. معاملاتی که همه موازین شرع را دارد ولی ثبت نشده، باطل نیست. وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ثبت رسمی اسناد، گفت: در نامه مقام معظم رهبری مصلحت سنجی و تعیین حدود موضوع، دقیق بیان شده است و مجمع باید بر اساس آن تصمیم بگیرد. مقام معظم رهبری هم بر مصلحت سنجی و هم بر تحدید دقیق موضوع تاکید داشته اند.
کیفرخواست زینب موسوی صادر شد
میزان نوشت: اخیرا یک خانم فعال در فضای مجازی به‌دلیل تولید و انتشار ویدئویی از خود، اقدام به توهین به مقدسات کرده بود که در پی این موضوع به دادسرای تهران احضار و علیه وی اعلام جرم شد. با صدور قرار نهایی جلب به دادرسی و کیفرخواست، پرونده این خانم به دلیل تعدد اتهامات، در یک عنوان اتهامی به دادگاه انقلاب تهران و در عنوان اتهامی دیگر به دادگاه کیفری دو استان تهران، ارسال شد.
آرمیتا گراوند در گذشت
آرمیتا گراوند دختر دانش آموز تهرانی که اوایل مهر امسال هنگام عزیمت به مدرسه در ایستگاه مترو میدان شهدا دچار افت فشار و بیهوشی شده بود، پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و بیست و هشت روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در گذشت.

 مردم سالاری 
انهدام شبکه گسترده توسط وزارت اطلاعات
در اطلاعیه اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان آمده است: دادگستری سراوان اقدامات صیانتی و اطلاعاتی ویژه‌ای را برای شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی و زمین‌خواران کلان در این شهرستان در دستور کار خود قرار داد.این اطلاعیه می‌افزاید: در این راستا با عنایات خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام‌زمان با همکاری با هماهنگی مقامات قضایی و همراهی اعضای شورای تأمین، شناسایی یک شبکه گسترده ارتشا و اختلاس و زمین‌خواری از اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز و طی چند ماه کار اطلاعاتی و جمع‌آوری ادله و مستندات قضایی، یک باند بزرگ اختلاس و زمین‌خواری در شهرستان سراوان مورد ضربه قرار گرفت.بر پایه این گزارش، پس از شناسایی اراضی دولتی و ملی تصرف شده در شهرستان سراوان با دستور مقام قضایی تاکنون بیش از ۶۵ هکتار از اراضی مذکور به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان از ید زمین‌خواران آزاد و به بیت‌المال برگردانده شد.در این اطلاعیه ذکر شده است: همچنین چهار نفر از مدیران و زمین‌خواران بزرگ سراوان که این شبکه را که به صورت حرفه‌ای مدیریت می‌کردند نیز دستگیر و به دادسرای این شهرستان معرفی شدند.

 قدس 
اعلام رسمی پایان تحریم‌های موشکی ایران
وزیر دفاع در خصوص پایان تحریم‌های موشکی کشورمان بر اساس قطعنامه شورای امنیت گفت: در چند روز گذشته به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت هشت‌ساله این شورا در خصوص فعالیت‌های موشک بالستیک ایران و نیز عرضه، فروش و انتقال مواد، تجهیزات، فناوری و اقلام و کالاهای مرتبط با توسعه توانمندی موشکی ایران به پایان رسید. امیرآشتیانی افزود: جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشور دیگری براساس حقوق بین‌الملل، محق به انتخاب ابزار دفاعی خود و مراوده با کشورهای جهان است.
تصویر میدانی بیانگر ترس صهیونیست‌هاست
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله ضمن قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت تأکید کرد: رژیم اشغالگر با جنایت علیه غیرنظامیان در نوار غزه نمی‌تواند مانع شکست خود در این جنگ شود. وی افزود: رژیم اشغالگر بسیار ترسوتر و ضعیف‌تر از آن است که در میدان در مقابله با قهرمانان مقاومت فلسطین پیروز شود. تصویر میدانی بیانگر ترس و وحشت صهیونیست‌ها از جنگ زمینی است؛ درحالی که رزمندگان مقاومت در تقابل با دشمن همچنان ثابت‌قدم هستند.
دانمارک لایحه ممنوعیت هتک حرمت قرآن را ارائه داد
دولت دانمارک لایحه اصلاح شده‌ای را برای ممنوعیت سوزاندن قرآن در خاک خود ارائه داد. وزارت دادگستری دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: این لایحه محدود شده است تا به‌طور خاص رفتار نامناسب با متون مقدس با اهمیت مذهبی قابل توجه را هدف قرار دهد، درحالی که ابتدا قصد بر این بود هتک حرمت تمام اشیای دارای اهمیت مذهبی را پوشش دهد.

 اعتماد
«ایران جنگ می‌خواهد، ببینید چقدر کشورشان را نزدیک پایگاه‌های نظامی ما ساختند.»
ایلان ماسک، مالک پلتفرم ایکس در توییتی با انتشار نقشه پایگاه‌های نظامی امریکا در اطراف ایران، در تمسخر ادعای مقامات امریکایی نوشت: ایران جنگ‌طلب است! وی در این توییت با انتشار نقشه پایگاه‌های نظامی امریکا در اطراف ایران نوشت: «ایران جنگ می‌خواهد، ببینید چقدر کشورشان را نزدیک پایگاه‌های نظامی ما ساختند»!
جنگ‌ جهانی سوم در آستانه وقوع است
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ضمن اشاره به درگیری و حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه عنوان کرد: درگیری‌ها در خاورمیانه به جنگ‌جهانی سوم ختم خواهد شد و این جنگ در آستانه شروع است، همه باید آماده باشند. وی افزود: این درگیری‌ها به خصومت‌هایی منجر می‌شود که می‌تواند به دیگر مناطق جهان کشیده شود.

 اطلاعات 
آمریکابرای جلوگیری از گسترش جنگ باید مانع ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی شود
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفتگو با شبکه العالم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، سیاستی که متحدان رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند، جلوگیری از گسترش جنگ و فروپاشی اسرائیل است، گفت: آمریکا باید مانع ادامه جنایات اسرائیل شود، زیرا با تداوم روند فعلی، احتمال گسترش جنگ زیاد است.

وقوع جنگ جهانی سوم درصورت تعرض به ایران
«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس به رژیم صهیونیستی و متحدانش درباره حمله به ایران هشدار داد و گفت چنین اقدامی ممکن است باعث بروز جنگ جهانی سوم شود.لوکاشنکو گفت: احتمال جنگ جهانی سوم منتفی نیست و ممکن است اگر اسرائیل و آمریکا به ایران حمله کنند از خاورمیانه شروع شود.رئیس جمهوری بلاروس گفت: آیا شواهدی دارید که ایران پشت حمله حماس به اسرائیل بود؟ وی تاکید کرد که تاکنون شواهدی در این باره به دست نیامده است. لوکاشنکو گفت، اینکه طرف‌های مناقشه از تسلیحات ساخت کدام کشورها استفاده می‌کنند، چیزی را ثابت نمی‌کند.وی افزود: بله، موشک‌ها و پهپادها استفاده می‌شوند اما پهپادها و موشک‌های شما هم در اوکراین استفاده می‌شوند. رئیس جمهوری بلاروس ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها حمله را از مدیترانه شروع کنند که البته فکر نمی‌کنم تا این اندازه دیوانه باشند، برخی کشورها خصوصا ایران به آن پاسخ خواهند داد.

خلاصه اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

طوفان الاقصی آغازی بر جراحی غده سرطانی منطقه است
رسا/ آیت‌الله کعبی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: فاجعه و قتل عام متعمدانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی که در پی آن صدها کودک، زن و مجروح، مظلومانه شهید شدند، فریبکارانه، شیطنت آمیز، کینه‌توزانه و وحشیانه بود. نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری طوفان الاقصی را ادامه دار عنوان کرد و گفت: آزادی‌خواهان جهان نتانیاهو را به خاطر جنایات جنگی در حمله به نواز غزه و کشتن زنان و کودکان مظلوم را در محاکم بین‌المللی محاکمه کنند. عضو جامعه مدرسین طوفان الاقصی را آغازی بر جراحی غده سرطانی منطقه عنوان کرد و گفت: این فجایع انسانی و شهدای بی‌گناه علیرغم اینکه دل را خون می‌کند اما بهای آزادی قدس و فلسطین و راه نجات و تحقیق صلح و امنیت و عدالت جهانی و فرج امام عصر -عجل الله تعالی فرجه- خواهد شد. وی تصریح کرد: مقاومت پیروز و قهرمانی که دشمن را شکست داد و تحقیر تاریخی کرد، از این مجرمان و نسل کشان انتقام خواهد گرفت و با قدرت، عزم و ارده بیشتر و با ابتکار و تحول در میدان معرکه، طوفان الاقصی را ادامه خواهد داد.

طلاب جوان قدر نشاط جوانی و صفای روحی خود را بدانند
حوزه/ آیت الله رجبی، در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون خاطرنشان کرد: یکی از نعمت‌های بزرگی که خدای متعال به ما داده است نعمت سربازی حضرت امام عصر -عجل الله تعالی فرجه- است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: شکر عملی نعمت سربازی امام زمان به این است که از این فرصت گران‌بها بهترین و بیشترین استفاده را ببریم، عضو جامعه مدرسین گفت: شما طلاب جوان باید قدر این فرصت گران‌بها را بدانید چرا که در دوران نشاط و صفای جوانی هستید و انسان باید قدر این صفای روحی و انگیزه‌های خالص را بداند و آن را حفظ کند کما اینکه قدر فضا و محیط طلبگی و معنویتی که دارد را باید بدانیم. وی همچنین رمز موفقیت بزرگان و علمای دین را استفاده از فرصت دانست و تأکید کرد: امام خمینی -قدس سره-، مقام معظم رهبری و سایر علمای بزرگ از همه وقت‌شان به بهترین نحو استفاده می‌کردند.

ضررهای اجتماعی، بی‌حجابی در صدا و سیما و فضای مجازی تبیین شود
حوزه/ آیت الله فقیهی با اشاره به نقش اساسی صدا و سیما در تربیت فرهنگی جامعه، بیان کردند: باید بدانیم که اصلاح صدا و سیما، اصلاح جامعه است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه امروزه فضای مجازی، گوی سبقت را از صدا و سیما ربوده است اظهار داشت: امروزه که فضای مجازی غوغا کرده و در همه خانه‌ها حتی کودکان را تحت تأثیر خود قرار داده است؛ جوانان مسلمان انقلابی باید هنرمندانه، فضای مجازی را تسخیر کنند. البته باید بسیار مراقب باشند که دو جهت اسلامی بودن و انقلابی بودن با هم رعایت شود؛ یعنی جهات مذهبی هنر را در کنار مباحث انقلابی به صورت کامل رعایت نمایند. وی، تبیین ضررهای بی‌حجابی برای جوانان را بهترین راه ترویج حجاب برشمرده و افزود: باید در صداوسیما و فضای مجازی، ضررهای اجتماعی، خانوادگی و شخصی بی‌حجابی، برای جوانان عزیز ما تبیین شود و یقیناً وقتی عزیزان ما این ضررها و مفاسد، مانند قتل و تجاوزها و طلاق و دیگر ضررهای بی‌حجابی را بدانند و مشاهده کنند، به سمت آن نخواهند رفت.

گروه هکری عصای موسی تصاویر دوربین‌های مقر‌های موساد را منتشر کرد
فارس/ گروه‌ هکری عصای موسی تصاویر دوربین‌های مشرف به مقرهای موساد و یگان ۸۲۰۰ را منتشر کرد. گروه هکری عصای موسی که سابقه انتشار تصاویر امنیتی برخی مناطق در اراضی اشغالی را در کارنامه دارد، این بار تصاویر دوربین‌های مشرف بر مقر موساد و یگان ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی را منتشر کرد. این هکرها اعلام کردند که مشخصات شخصی، اطلاعات خانوادگی، نام تیپ، واحد و مسئولیت بخش بزرگی از یگان‌های مرکزی و ذخیره‌های نظامی رژیم صهیونیستی را در دست دارند. یگان ۸۲۰۰ از زیرمجموعه‌های اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل است که مسئولیت شنود الکترونیک را برعهده دارد.

نتانیاهو: ایران در حمله هفتم اکتبر دست نداشته است
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس عضو کابینه جنگ این رژیم گفت: گروهی از نیروهای کماندو شب گذشته وارد شمال نوار غزه شدند. نتانیاهو با طرح این ادعا که هدف ما نابودی توانمندی‌های نظامی حماس و آزادی گروگان‌ها است، ادامه داد: با خانواده‌های اسرا دیدار کردم و به آن‌ها گفتم از هیچ تلاشی برای بازگرداندن آن‌ها فروگذاری نمی‌کنیم. نتانیاهو همچنین با طرح این ادعا که ایران از حماس حمایت می‌کند، افزود: اما من نمی‌توانم بگویم که ایران در طرح‌ریزی برای این حمله دست داشته است. وی با طرح این ادعا که جنگ روز گذشته وارد مرحله جدیدی شد و حماس ضربات سختی دریافت کرد، گفت: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اسرا خواهیم کرد و این امری بسیار پیچیده است که قبلا سابقه نداشته است.

اوکراین یکی از فاسدترین کشورهای دنیاست
تسنیم/ «رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی، با انتقاد از کمک‌های مالی به اوکراین، این کشور را یکی از فاسدترین کشور‌ها در زمینه اقتصادی و اختلاس دانست. نخست‌وزیر اسلواکی از ۵۰ میلیارد یورو (۵۲.۹ میلیارد دلار) بودجه اضافی که اتحادیه اروپا برای اوکراین در نظر گرفته شده است، انتقاد کرد و با کنایه پرسید: «آیا تأمین مالی اوکراین نتیجه این جنگ را تغییر داد؟ پس بیایید ۵۰ میلیارد دیگر سرمایه‌گذاری کنیم، و مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد؟» وی در ادامه با بیان آنکه اتحادیه اروپا هیچ برنامه صلحی ارائه نکرده است و رهبران چندین کشور عضو به دلیل عدم انسجام در مورد چگونگی حرکت رو به جلو، «به بن‌بست کشیده شده‌اند»، افزود: «چک سفید دادن به اوکراین تلاش بیش از حد اتحادیه اروپاست. اگر استراتژی این است که به ریختن پول در آنجا ادامه دهیم، ۱. ۵ میلیارد یورو در ماه بدون هیچ نتیجه‌ای خواهد بود، و ما باید منابع خود را کاهش دهیم؟ بالاخره ما مشکلات بزرگی داریم و پول عمومی در وضعیت سختی قرار دارد». با طولانی شدن جنگ اوکراین، حمایت‌ها از این کشور در حال کمرنگ شدن است و از سوی دیگر، تحلیلگران می‌گویند بروز بحران جدی در نوار غزه از میزان توجهات به کی‌یف کاسته است.

گرفتار شدن نظامیان صهیونیست در کمین مقاومت
مهر/ نیروهای پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی که قصد نفوذ زمینی به شرق رفح را داشتند در منطقه صوفا در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند. بر اساس این گزارش، این عناصر اشغالگر بعد از وقوع درگیری‌های سنگین با نیروهای مقاومت فلسطین به مدت ۳ ساعت مجبور شدند از منطقه صوفا عقب نشینی کنند. رسانه‌های خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که صدای درگیری‌های شدید و تیراندازی در مناطق شمالی نوار غزه شنیده شده و اخباری مبنی بر مقابله مقاومت با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای آغاز مرحله دوم عملیات زمینی در غزه مطرح است.

مشارکت ۵ هزار نظامی آمریکایی در عملیات اسرائیلی‌ها برای ورود به غزه
تسنیم/ اطلاعات رسیده از منابع امنیتی حاکی از آن است که حدود ۵۰۰۰ نظامی آمریکایی در عملیات جمعه شب اسرائیلی‌ها برای ورود زمینی به غزه مشارکت داشته‌اند. منابع مطلع گفتند که حمله شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه با مشارکت ۳ لشگر و چند تیپ انجام شده است. پیشتر نیز منابع خبری اعلام کرده بودند که به‌دلیل وضعیت بسیار بد ارتش صهیونیست‌ها در پی شکست بزرگ از عملیات طوفان ‌الاقصی و همچنین عدم اعتماد مقامات سیاسی این رژیم به کارآمدی و وفاداری برخی افراد در بدنه این ارتش، عملاً هدایت عملیات‌های اسرائیل را بعضی فرماندهان آمریکایی به‌عهده گرفته‌اند، امّا در حمله جمع شب گذشته، علاوه بر هدایت عملیات، نزدیک به ۵ هزار نیروی نظامی آمریکا هم مشارکت داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *