آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور:

سلامت دستگاه قضاء سبب امیدآفرینی در جامعه است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات مثبت قوه قضائیه در دوره اخیر، این اقدامات را نشان دهنده اراده محکم دستگاه قضاء و شخص رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به مشکلات و حل خصومات مردم عنوان کرد و ابراز داشت: قوه قضائیه علی رغم برخورد محکم با مجرمین، به دنبال افزایش قصاص‌ها و تعداد زندانیان نیست.
دیدار رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جامعه مدرسین در ابتدای این جلسه، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه -سلام الله علیها- گفت: حوزه علمیه قم به برکت وجود ایشان قوام پیدا کرده است و اهل بیت -علیهم السلام- نیز نسبت به جایگاه ایشان تعابیر ویژه‌ای دارند تا جایی که ایشان در میان تنها سه امامزاده‌ای هستند که زیارت نامه آن از امام معصوم به ما رسیده است.

وی همچنین با اشاره به تحولات فلسطین ابراز داشت: امیدواریم نصرت الهی شامل حال جریان مقاومت گردد و این حرکت ستودنی که بعد از مدتها رخ داده است، بیداری جهانی را در پی داشته باشد؛ چرا که این بیداری نقطه قوت است.

 

قوه قضائیه اراده محکمی در رسیدگی به مشکلات مردم دارد

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت قوه قضائیه در دوره اخیر، خطاب به رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور خاطر نشان کرد: گزارش شما نشان دهنده این است که دستگاه قضاء و شخص رئیس قوه قضائیه، اراده محکمی در رسیدگی به مشکلات و حل خصومات مردم دارد و علی رغم برخورد محکم با مجرمین، به دنبال افزایش قصاص‌ها و تعداد زندانیان نیست.

وی دستگاه قضاء را ملجأ و پناهگاه مردم توصیف کرد و اظهار داشت: سلامت دستگاه قضاء سبب امید آفرینی در جامعه است. دستگاه قضاء تنها ملجأ مردم در برابر ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌هایی است که در حق آن‌ها انجام شده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به داستانی از نحوه حضور امیرالمؤمنین -علیه السلام- در پیشگاه قاضی، گفت: وقتی حتی خود امیرالمؤمنین -علیه السلام- که در آن زمان شخص اول ممکلت بود، در جریان مسئله‌ای نزد قاضی می‌روند و از او می‌خواهند که بدون در نظر گرفتن جایگاه ایشان، در خصوص مسئله قضاوت کند، نشان از حریم محترم قاضی در نظام اسلامی دارد.

 

اطاله دادرسی سبب ناامیدی مردم می‌شود

وی اطاله دادرسی را سبب ناامیدی مردم عنوان کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- بارها بر اهمیت ایمان و امید در جامعه تأکید کرده‌اند. اطاله دادرسی سبب ناامیدی مردم می‌شود و وقتی امید به یأس تبدیل شود، در واقع اعتماد سوزی اتفاق افتاده است.

وی افزود: باید از ابتکارات نو و جدید، برای حل خصومات و رسیدگی به شکایات مردم استفاده شود. دستگاه قضاء از ارکان نظام اسلامی است و به حمد الله ریاست محترم قوه قضائیه خیرخواهانه مشغول خدمت هستند و این مردم را امیدوار می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت اطلاع رسانی نسبت به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته تأکید کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی گزارش از روند فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته به منظور جلب رضایت شکات و آزادی زندانیان ارائه کرد.

وی سرعت، رضایت بالا و مردمی بودن را از ویژگی‌های شورای حل اختلاف عنوان کرد و از سازش حدود ۴۳ درصدی در پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف خبر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *