خبر روز ۱۴۰۲/۰۷/۲۹

**برگزاری مراسم حمایت از مظلومان غزه از سوی حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی** آیت الله العظمی نوری همدانی: باید تا محو کامل رژیم منحوس و سفاک اسرائیل پیش رفت** آیت الله کعبی: خشم از رژیم صهیونیستی نباید فقط در حد تجمع و سخنرانی باشد** آیت الله اراکی: رژیم صهیونیستی افسانه هلوکاست را در سرزمین انبیاء به واقعیت تبدیل کرد** آیت الله غروی: هرچه انتخابات پرشورتر باشد، قوت و قدرت انقلاب بیشتر می‌شود
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

جام جم
آمادگی هلال‌احمر ایران برای ارسال دارو و غذا به غزه
وزیر خارجه با احمد عطاف، همتای الجزایری درباره روابط دوجانبه و تحولات اخیر منطقه‌ به‌ویژه وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین تلفنی گفت‌و‌گو کرد. وزیر خارجه در این گفت‌وگو، اولویت فوری در وضعیت کنونی را توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه برشمرد. امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان به‌ویژه حمله اخیر به بیمارستان المعمدانی غزه، بر ضرورت افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک بین کشورهای اسلامی به‌منظور توقف جنایات علیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان بی‌دفاع غزه تأکید کرد. ‌وی با اشاره به موضع اصولی و حمایت و دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مسأله فلسطین، بر آمادگی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه از طریق مصر تأکید کرد. احمد عطاف، وزیرخارجه الجزایر نیز با اشاره به رویدادهای اخیر در فلسطین، وضعیت کنونی را نتیجه شکست طرح‌های سیاسی در زمینه دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع و ملی خود در داشتن کشوری مستقل برشمرد.

همشهری
حمایت ویژه دستگاه قضا از تولید
حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضاییه در اجلاس جهادگران اقتصادی ایران گفت: دستگاه‌های مربوط، ازجمله دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، علاوه‌بر تلاش به‌منظور رفع موانع تولید، باید همت خود را متمرکز کنند تا مبادا خود مانعی برای تولید ایجاد کنند. وی بیان داشت: ما در قوه قضائیه حامی فعالان سالم اقتصادی و تولیدی و سرمایه‌گذاران و همچنین مدافعان امنیت مردم در همه زمینه‌ها بالاخص امنیت اقتصادی هستیم.
آخرین آمارها از ثبت‌نام نهایی
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین آمارها از دومین روز ثبت‌نام‌نهایی متقاضیان حضور در انتخابات مجلس گفت: در پایان دومین روز هزار و۶۱۳نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند. وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام قطعی از داوطلبان نمایندگی مجلس از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده و تا ۳ آبان ادامه دارد، تأکید کرد که این زمان قابل تمدید نیست. اسلامی اضافه کرد: اگر کسی در این فرصت زمانی، نام‌نویسی نکند، به منزله انصراف از حضور در انتخابات تلقی می‌شود.
واکنش ایران به تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها
کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به بمباران کلیسای یونانی‌ها درغزه گفت: حمله جنون‌آمیز به بیمارستان، مساجد و کلیسا نشان می‌دهد رژیم‌صهیونیستی به هیچ‌یک از اصول انسانی، اخلاقی، دینی و نیز موازین و مقررات بین‌المللی پایبند نیست.

کیهان
برگزاری مراسم حمایت از مظلومان غزه از سوی حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی
مراسم حمایت و همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه از سوی حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی برگزار شد و نماینده جهاد اسلامی فلسطین و نماینده حماس نیز در این مراسم حضور یافتند. این مراسم از سوی آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد و حجت‌الاسلام ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آن به سخنرانی پرداخت. خالد قدومی نماینده حماس و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در این مراسم حضور یافتند و با اهدای چفیه فلسطینی از حمایت‌های آیت‌الله العظمی نوری همدانی از جبهه مقاومت و مردم فلسطین تجلیل کردند. نمایندگانی از بیوت حضرات آیات علوی گرگانی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی نیز در این مراسم حضور داشتند. همچنین، مراسم حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه از سوی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم -علیه السلام- برگزار شد و خالد قدومی نماینده حماس و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین نیز در این مراسم حاضر شدند.
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران اعمال کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنج‌شنبه اعلام کرد که به بهانه منقضی ‌شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرده است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه (اُفَک) طی بیانیه‌ای گفت که ۱۱ شخص، ۸ نهاد و یک شناور را در کشورهای ایران، چین، ونزوئلا و هنگ‌کنگ تحریم کرده است. در این بیانیه ادعا شده که موارد تحریم‌شده جدید، به توسعه و پیشرفت برنامه‌های موشکی بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین ایران کمک می‌کنند.

ایران
وتوی امریکایی به نفع جنایتکاران
رئیس‌جمهور در همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور در دولت مردمی، ضمن گرامیداشت و ادای احترام به روح شهدای مظلوم غزه گفت: این روزها روزهای بسیار سختی برای امت اسلامی و مردم جهان است که شاهد جنایات هولناک مستکبران عالم و نظام سلطه علیه مردم مظلوم غزه هستند. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه این جنایات نسبت به هر کسی نارواست اما نسبت به کودکان بسیار حزن‌آور، اندوهناک و خشم‌آور است، تصریح کرد: خشم و نفرتی که امروز در جهان بر همه ملت‌ها و با همه عقاید و باورها ایجاد شده، ناشی از نظم ناعادلانه جهانی است که در آن به زنان و کودکان این‌گونه ظلم شده و جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود. رئیس‌جمهور در ادامه، وتوی قطعنامه توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را ظلمی مضاعف به فلسطینیان و بلکه به بشریت عنوان کرد و گفت: وقتی در مقابل ظلم به مردم مظلوم غزه که یا از خانه‌هایشان بیرون رانده شده یا خانه‌های‌شان بر سرشان ویران شده است، قطعنامه‌ای برای جلوگیری از این جنایات به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود، از ناحیه همان نظام سلطه و در رأس آنها امریکا وتو می‌شود. ما در چنین جهانی در حال زندگی هستیم.
افشای چنددستگی در کابینه صهیونیست ها
براساس یک فایل صوتی افشا شده از یک جلسه محرمانه ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، وی شکست اخیر اطلاعاتی و نظامی این رژیم در عملیات «طوفان الاقصی» را به یک تراژدی بزرگ تعبیر کرد و گفت به دنبال این شکست، نتانیاهو، اعتماد و حمایت همگانی، بویژه نظامیان را از دست داده است.
براساس این فایل صوتی که از سوی نشریه انگلیسی‌زبان «تهران تایمز» افشاء شده است، ایهود باراک با بیان اینکه این (عملیات طوفان الاقصی) یک شکست اساسی نظام عملیاتی ما است، اظهارکرد: این موضوع سبب یک تراژدی بزرگ است. وی در بخش دیگری از این فایل صوتی، به وضعیت سیاسی نخست‌وزیر فعلی این رژیم، پس از این شکست اشاره کرد و افزود: برای نتانیاهو موضوع ساده‌ای نیست که بتواند پیروز شود، اساساً همه مسئولیت‌ها متوجه او است، او اعتماد عمومی و جنگجویان را از دست داده، در یک کشور{رژیم} معمولی او باید استعفا می‌داد، اما در اسرائیل او هنوز آنجا است. علاوه بر محتوای این فایل که نشان دهنده اختلافات جدی و چنددستگی میان سران رژیم صهیونیستی است، افشای این فایل، آن هم از سوی یک رسانه ایرانی، بازتاب‌های بسیاری داشت.

جمهوری اسلامی
قاتل مهرجویی و همسرش دستگیر شد
سخنگوی پلیس از شناسایی و دستگیری قاتل داریوش مهرجویی و همسرش خبر داد. سردار منتظر المهدی گفت: قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان پلیس بود، پس از انجام اقدامات فنی، شناسایی و اتهام وی به قطعیت رسید. وی افزود: متعاقب شناسایی قاتل اصلی و همراهانش، فرد دیگری که آلات قتاله، گوشی موبایل و مقداری از وسایل مرحومه وحیده محمدی فر را در دست داشت دستگیر شد. سخنگوی فراجا گفت: بازسازی صحنه جرم با حضور رئیس پلیس آگاهی فراجا، فرمانده انتظامی استان البرز انجام شد و قاتل و معاونان او اعتراف به ارتکاب جنایت کردند. وی درباره علت قتل نیز گفت: بنابر اظهار قاتلان اختلافات شخصی و مالی بوده و پرونده مجرمان در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است.

وطن امروز
استقرار هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و عملیاتی در پایگاه خور
فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: با استقرار انواع هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و عملیاتی، پایگاه خور خراسان جنوبی به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین پهپادی کشور تبدیل می‌شود. امیر سرتیپ واحدی در بازدید از بخش‌های پروازی، فنی و امور سربازی و دیدار چهره به چهره با کارکنان پایور و وظیفه، ضمن ارزیابی توان عملیاتی پایگاه هوایی شکاری شهید حسینی بیرجند با اشاره به امنیت مثال‌زدنی آسمان ایران گفت: پایگاه شکاری شهید حسینی یکی از پایگاه‌های مهم کشور است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده به یک پایگاه فعال تبدیل می‌شود.
واحدی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین گفت: در خراسان جنوبی، پایگاه خور به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین پهپادی کشور تبدیل می‌شود و انواع هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی و عملیاتی در آن مستقر خواهد شد.
برگزاری تجمع عاشقان مبارزه با اسرائیل
شب گذشته مردم تهران بار دیگر در محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست در میدان فلسطین تجمع کردند. اجتماع عظیم مردمی در محکومیت اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین، پنج شنبه گذشته ۲۷ مهرماه، در میدان فلسطین تهران برگزار شد و مردم تهران خشم و نفرت خود را نسبت به اعمال وحشیانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی ابراز کردند. در این اجتماع که با حضور حجت‌الاسلام پناهیان، حسین یکتا، مهدی رسولی و علی‌اکبر رائفی‌پور برگزار شد، معترضان از ساعت ۱۸ در واکنش به اعمال ضدبشری صهیونیست‌ها، شعار «یا مَنْصورُ اَمِتْ» سردادند.

خراسان
ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی اوضاع را پیچیده می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دنبال تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه با وزیر دفاع روسیه، وزیر دفاع قطر و وزیر دفاع ترکیه گفت‌وگو کرد. سرلشکر باقری به شویگو گفت: «ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت و کمک‌های مستقیم برخی از کشورها موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع شده و می‌تواند موجب ورود سایر بازیگران به این عرصه شود. » رئیس ستاد کل در گفت‌وگو با خالد بن محمد العطیه با اشاره به این‌که در پی تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی محور مقاومت ورود می‌کند، با بیان نقش آمریکا در هدایت عملیات جنایتکارانه این رژیم، خواستار ممانعت کشورها از انتقال تسلیحات و تجهیزات از پایگاه‌های آمریکا در منطقه به مقصد سرزمین‌های اشغالی شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در گفت‌وگو با وزیر دفاع ترکیه، حمایت‌های گسترده آمریکا از جمله تدارک تسلیحات و مهمات سنگین برای رژیم صهیونیستی را به معنای مشارکت دولت امریکا در جنایات رژیم صهیونیستی تلقی و آن را عامل پیچیده‌تر شدن اوضاع در غزه دانست و درباره عواقب آن هشدار داد.
جلب سرمایه گذاری خارجی در ۲ سال دولت سیزدهم معادل ۵ سال قبل از آن
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد: جلب سرمایه‌گذاری خارجی واقعی (نه مصوب) در ۲ سال دولت سیزدهم معادل مجموع ۵ سال قبل از آن است. خاندوزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سخنانم در مجمع جهانی سرمایه‌گذاری (WIF) را با محکومیت نسل کشی در غزه آغاز کردم. وی همچنین با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و علی‎رغم تداوم تحریم‌های آمریکا، افزود: خبر خوب این که جلب سرمایه‌گذاری خارجی واقعی (نه مصوب) در ۲ سال دولت آیت‌ا. . . رئیسی معادل مجموع ۵ سال قبل از آن است. وزیر اقتصاد این موفقیت را نتیجه تمرکز بر اقتصادهای همسایه و شرکای راهبردی دانست.
از هر ۱۸ ایرانی، یک نفر آماده مبارزه با صهیونیسم است
آمار پویش «حریفت منم» که برای مبارزه با اسرائیل طراحی شده به ۵ میلیون نزدیک می‌شود. یعنی تقریبا از هر ۱۸ ایرانی، یک نفر از طریق پیامک یا سامانه اعلام کرده که برای مبارزه با صهیونیسم آمادگی دارد.

ابتکار
۲ میلیون نفر از مردم غزه آب و غذا ندارند
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گذرگاه رفح گفت: «غیرممکن است که اینجا باشی و احساس دل‌شکستگی نکنی. ما اینجا شاهد تناقضی هستیم. پشت این دیوارها دو میلیون نفر به شکل فجیعی در حال زجر کشیدن هستند. هیچ آب، غذا، دارو و سوختی در اختیار ندارند. آن‌ها برای زنده‌ماندن به همه ‌چیز محتاجند.»
وی افزود: «در این سو شاهد حضور تعداد زیادی کامیون، با بار آب، سوخت، دارو و غذا هستیم. دقیقا چیزهایی که مردم در آن سوی دیوار به آن‌ها احتیاج دارند.»گوترش افزود: «ما نیاز داریم آن‌ها را به حرکت بیندازیم. آن‌ها را به دیگر سوی این دیوار حرکت دهیم و هرچه سریع‌تر و به تعداد هرچه بیشتر هم این کار را بکنیم.» وی با اشاره به توافق میان آمریکا و مصر بر سر ارسال اجازه ورود این کمک‌ها به نوار غزه، اضافه کرد: «درست است که ما نیاز داریم این کامیون‌ها هرچه سریع‌تر و با تعداد هرچه بیشتر به آن سوی دیوار برسند، اما همچنین نیاز داریم که این روندی پایدار باشد. ما به دنبال یکی دو کاروان نیستیم. ما می‌خواهیم کاروان‌های متعدد با تعداد معنا‌داری از کامیون‌ها بتوانند به داخل غزه بروند و حمایت لازم از مردم غزه را فراهم کنند.»

مردم سالاری
سفر بایدن به اسرائیل پاگذاشتن بر خون مظلومان است
حجت‌الاسلام خطیب وزیر اطلاعات در جلسه شورای تامین استان لرستان اظهار کرد: عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دیگر کشورها قابل ترمیم نخواهد بود و آن روندی که برای ارتباطات و تعاملات در پیش گرفته بودند، با شکستی ترمیم ناپذیر روبه رو شده و هیچ زمان به شکل مناسب و عادی برنخواهد گشت.
وی خاطرنشان کرد: امروز با این اقدام ددمنشانه رژیم صهیونیستی، شاهد تغییر افکار عمومی دنیا به نفع فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی هستیم. وزیر اطلاعات با بیان اینکه از این شورای امنیت پرادعا برای حمایت از مظلومان کاری ساخته نیست، افزود: بلکه صرفا در جهت اهداف قدرت آمریکا و خواسته‌های ظالمانه و استعماری آنها بکار خواهد گرفت. خطیب بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در این کشور جنایتکار حضور پیدا می‌کند و پای بر روی همه خون‌های مظلوم می‌گذارد.
انفجار در پایگاه ویکتوری
بامداد جمعه صدای انفجار در اطراف پایگاه نظامی «ویکتوری» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد شنیده شده است. برخی منابع محلی از اصابت دستکم دو راکت به مقر اشغالگران خبر دادند. پایگاه نظامی آمریکایی ویکتوری در مجاورت فرودگاه بین المللی بغداد واقع شده است.
از سوی دیگر، «ثابت العباسی» وزیر دفاع عراق در سفری غیر منتظره به استان الانبار که برای پیگیری وضعیت امنیتی و بازرسی از یگان‌های نظامی در این استان انجام شد، از پایگاه عین الاسد دیدن کرد. رسانه‌های عراقی، بازدید وزیر دفاع عراق از پایگاه عین الاسد که پس از حمله موشکی به این پایگاه نظامیان آمریکایی انجام شد را غیر منتظره دانستند. فرماندهی مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه در بیانیه‌ای وقوع حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق را تایید کرده و گفته بود که در اثر این حملات تعدادی از نیروهای ائتلاف بین المللی به صورت جزئی مجروح شده‌اند.
عراقی‌ها در مسیر مرز اردن
منابع عراقی اعلام کردند که صدها تن از مردم این کشور به درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به سمت مرز با اردن رفتند تا در مرزهای فلسطین تحصن کنند.
مقتدی صدر پنجشنبه از ملت‌های اسلامی و عربی خواست در مرزهای فلسطین تا زمان شکستن محاصره نوار غزه تجمع مسالمت آمیز مردمی برگزار کنند. از طرف دیگر، هزاران اردنی با تجمع در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در امان و در دست گرفتن پرچم‌های اردن و فلسطین حمایت خود را از غزه و ملت فلسطین اعلام و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

قدس
ارسال نخستین محموله کمک‌ها به غزه
نخستین محموله‌ کمک‌های بشردوستانه‌ جمعیت هلال‌احمر ایران به غزه با وزن حدود ۶۰ تن حاوی مواد دارویی و بهداشتی، بارگیری و با بدرقه رئیس جمعیت هلال‌احمر در فرودگاه تهران، به مصر ارسال شد. کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر همچنین تأکید کرده است سه بیمارستان سیار آماده است و رایزنی‌های بین‌المللی برای برپایی این بیمارستان‌ها در مرز غزه برای کمک به مجروحان جنگی ادامه دارد. در حال حاضر کامیون‌های زیادی در مرز رفح در مصر آماده هستند تا به محض اینکه گذرگاه باز شود به غزه ارسال شوند. یک محموله از طریق کشتی نیز درحال آماده‌سازی است که کمک‌ها از طریق دریا هم ارسال شود.
تأکید سازمان ملل بر پایان تحریم تسلیحاتی ایران
دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل با ارسال یادداشتی به کشورهای عضو، پایان رسمی مقررات بندهای ۳، ۴ و ۶ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱، شامل آزمایش‌های موشکی، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی به ایران و همچنین تحریم‌های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم شورای امنیت را به اطلاع کشورها رسانده است. بر اساس مفاد ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱، این محدودیت‌ها تا هشت سال پس از اجرای برجام (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) ادامه داشت که در نهایت نیمه شب گذشته به وقت نیویورک و به صورت خودکار پایان یافت. لغو محدودیت‌های مذکور در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر، تلاش‌های سیاسی و حقوقی گسترده‌ای از سوی آمریکا و کشورهای غربی برای اتهام‌زنی و اجماع‌سازی در جامعه جهانی به منظور بسترسازی برای تداوم این تحریم‌ها صورت پذیرفته بود که در نهایت با ناکامی سیاسی و حقوقی کشورهای غربی در بازگرداندن قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت، محدودیت‌های مذکور به صورت رسمی پایان یافت.
علاوه بر این، تغییرات مذکور نیز رأس ساعت ۱۲:۰۰ نیمه شب در وب‌سایت سازمان ملل و فهرست یکپارچه تحریم‌های سازمان ملل اعمال شده است. خانم رزماری دیکارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل همچنین در نامه‌ای جداگانه خطاب به نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران پایان مقررات مذکور و خروج افراد و نهادهای ایرانی از فهرست شورای امنیت را تأیید کرده است.
برای نبرد زمینی آمادگی کامل داریم
«خالد مشعل» رهبر سابق حماس و رئیس دفتر سیاسی این جنبش در خارج از مرزهای فلسطین، در مصاحبه‌ای گفت: «رژیم اشغالگر صهیونیستی از جنگ زمینی هراس دارد، به‌گونه‌ای که گردان‌های القسام و نیروهای زبده، حمله زمینی را به یک گزینه اشتباه برای اشغالگران تبدیل کرده‌اند. نیروهای ما آمادگی کامل دارند و می‌توانیم در برابر اشغالگری محکم بایستیم و مقاومت کنیم؛ به وعده حق نزدیک شده‌ایم و در این میان دشمن سعی دارد دستور کار خود را تحمیل کند».
دستگیری حامیان فلسطین در آلمان و فرانسه
فرانسه و آلمان دو کشوری که برگزاری تظاهرات‌های حمایت از فلسطین را ممنوع کرده‌اند از ۷ اکتبر تاکنون به ترتیب ۴۳ و ۱۹۲ نفر را بابت شرکت در این تجمعات دستگیر کرده‌اند. به نوشته رویترز، این دو کشور میزبان بیشترین تعداد جمعیت مسلمان و یهودی در میان کشورهای اتحادیه اروپا هستند اما از ۷ اکتبر اقدام به سرکوب تظاهرات‌ در حمایت از فلسطین کرده‌اند.
حماس: حال مقاومت خوب است
حماس تأکید کرد: شکست اشغالگران در ساعات آغازین نبرد طوفان الاقصی همواره در یاد آنان خواهد ماند و جنایاتی که مرتکب می‌شوند دلیلی بر سردرگمی و بیچارگی آنان است. جنبش حماس در ادامه تصریح کرد: حال مقاومت خوب است، ملت ما سرزمینشان را ترک نخواهند کرد و به هر بهایی که باشد هیچ‌گاه در برابر تکبر اشغالگران سرِ شکست فرود نخواهند آورد.

اطلاعات
بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۵ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی
صندوق بین‌المللی پول نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را ۳ درصد برآورد کرد.
صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم‌انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی ضمن اعلام این مطلب، ایران را در میان ۲۷ کشوری که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند از نظر نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در جایگاه ۲۶ منطقه قرار داده است. به عبارت دیگر تنها یک کشور بدهی خارجی کمتری در مقایسه با ایران دارد و آن الجزایر است. نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی الجزایر در سال جاری میلادی ۱.۴ درصد برآورد شده است.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

باید تا محو کامل رژیم منحوس و سفاک اسرائیل پیش رفت
حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار مفتی یمن شیخ سید شمس الدین شرف الدین و سید عبدالله هاشم السیانی؛ عضو مکتب سیاسی انصارالله یمن، با بیان سوابق مردم یمن در عرصه ایمان و جهاد و شهادت گفتند: باید تا محو کامل رژیم منحوس و سفاک اسرائیل پیش رفت. این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد و حفظ اتحاد و همبستگی در میان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی در این برهه از زمان در برابر استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی با اشاره به حدیث نبوی که می فرمایند: «حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه- ظهور نخواهد کرد مگر با جنگ و نابود کردن صهیونیست‌ها» اظهار داشتند: امروز کل استکبار جهانی حامی رژیم اشغالگر و پشت اسرائیل سفاک ایستاده است. ضروریست که کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر، یکبار برای همیشه، این غده سرطانی را محو و نابود گردانند. ایشان در ادامه به سابقه فتنه تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی به سرزمین های اسلامی اشاره نموده و تصریح کردند: بدانید کشورها و ملت های اسلامی پیشرفت نخواهند کرد و روی آرامش را نخواهند دید، مگر با محو و نابودی رژیم صهیونیستی.

پیام تسلیت رئیس جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت الله فاضل گلپایگانی
اختصاصی/ آیت الله حسینی بوشهری با صدور پیامی درگذشت آیت الله فاضل گلپایگانی- نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، را تسلیت گفت: در این پیام آمده است: ایشان سال‌ها در عرصه تبلیغ و تدریس در حوزه و دانشگاه فعالیت داشتند و با تألیف آثاری ارزشمند، مروج معارف مکتب اهل بیت -علیهم السلام- بودند. اینجانب رحلت آن روحانی متعهد و خدمتگزار را به خاندان گرامیشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

خشم از رژیم صهیونیستی نباید فقط در حد تجمع و سخنرانی باشد
حوزه/ آیت الله کعبی در تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی که در مرکز علمی فرهنگی امام حسین -علیه السلام- اهواز برگزار شد، اظهار داشت: عملیات طوفان الاقصی یوم الله و نقطه ی عطف تاریخی در مقاومت مردم فلسطین است. این عملیات یک شکست سنگین و کامل اطلاعاتی، امنیتی، نظامی، سیاسی و در کل همه¬ی ابعاد برای صهیونیست ها بود به طوری که خودشان اعتراف کردند در ۷۵ سال گذشته عملیاتی به این سنگینی که موجب تحقیر صهیونیست ها شود اتفاق نیافتاده است. وی افزود: بعضی می گویند که در عملیات طوفان الاقصی حماس آغازگر عملیات و مهاجم بوده و رژیم صهیونیستی در حال دفاع از خود است در جواب باید گفت که کشتار وحشیانه ای که در بیمارستان غزه اتفاق افتاد تابلویی است که ۷۵ سال در فلسطین اشغالی در حال تکرار شدن است. از لحاظ فقهی، حقوقی، قانونی، اخلاقی و انسانی حق مردم فلسطین است که عملیات دفاعی خود را به عملیات هجومی تبدیل کند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ملت ها باید دولت های خود را تحت فشار قرار دهند. خشم از رژیم صهیونیستی نباید فقط در حد تجمع و سخنرانی باشد بلکه باید در حد اعلام آمادگی برای حضور در میدان جهاد، فداکاری و شهادت باشد.

رژیم صهیونیستی افسانه هلوکاست را در سرزمین انبیاء به واقعیت تبدیل کرد
رسا/ آیت الله اراکی در پیامی، با محکومیت حمله رژیم جنایت‌کار و کودک‌کش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی ابراز داشت: رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، افسانه دروغین هلوکاست را در سرزمین انبیاء به واقعیت تبدیل کرد. بی‌تردید این جنایت‌های سلسله‌وار علامت عدم تمرکز دشمن پس از عملیات عزتمندانه طوفان ‌الاقصی بوده و نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی پایان قریب‌الوقوع خود را با تمام وجود احساس کرده است. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: آنچنان که مشهود است این حادثه مردم بی‌تاب مسلمان و غیرمسلمان جهان را بی‌تاب‌تر کرده و عن‌قریب این خشم‌های مقدس به سیلی ویرانگر تبدیل شده و رژیم جعلی صهیونیستی را که مصداق اتم “الزبد علی الماء” است، به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد و هیچ کس را یارای جلوگیری از این سیل نخواهد بود.

هرچه انتخابات پرشورتر باشد قوت و قدرت انقلاب بیشتر می‌شود
رسا/ آیت الله سید محمد غروی در چهارمین کنگره مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: شرایط الان شرایط بسیار خطیری هست. به هیچ‌وجه در گذشته این شرایط وجود نداشته است. شبکه‌های مجازی قدرت و قوت افراد و اشخاص را به نحوی معطوف به خودش کرده است و سخت روی آنها تأثیرگذار شده است. در این شرایط ما باید نوع ارتباط خودمان را با این پیشرفت و تکنولوژی مشخص کنیم. ما نمی‌توانیم آن را نفی کنیم اما می‌توانیم از همان راهی که دشمنان وارد می‌‌شوند و ما را مورد تهدید قرار می‌دهند، وارد شویم تا بتوانیم تأثیرگذاری مضاعفی داشته باشیم. عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله انتخابات گفت: هم شرایط داخلی ما و هم شرایط بین‌المللی و هم وظیفه ما ایجاب می‌کند که انتخابات‌های پرشوری داشته باشیم؛ زیرا هر چه انتخابات‌ها پرشورتر باشند، قوت و قدرت انقلاب بیشتر می‌شود. وی بیان داشت: بیشترین تلاش ما باید این باشد که حضور مردم در پای صندوق‌های رای حضور حد‌اکثری باشد؛ این چنین نباشد که احیاناً انتخابات کم‌شوری برگزار شود و یا درصد حضور و مشارکت مردم ضعیف باشد. این برای ما و برای انقلاب ما و برای صلابت مجلس زیبنده‌ نیست.

بایدن به اسرائیل توصیه کرده وارد درگیری با حزب‌الله نشود
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متوجه شده بودند که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حمله پیش‌دستانه به حزب‌الله حمایت می‌کنند. بایدن و دستیاران ارشد او از اسرائیل خواسته‌اند از انجام هر گونه حمله گسترده به حزب‌الله که این گروه قدرتمند را وارد درگیری با اسرائیل کند خودداری کنند. به نوشته این روزنامه، مقام‌های دولت بایدن دشواری‌های درگیری با حماس در جنوب و حزب‌الله در شمال را به اسرائیلی‌ها گوشزد کرده‌اند.

دستگیریِ سرشبکۀ داعش در زاهدان
فارس/ یکی از سرشبکه‌های مرتبط با گروهک‌ تروریستی داعش که به‌دنبال جذب و شبکه‌سازی، ایجاد پایگاه عملیاتی ترور و اقدامات خراب‌کارانه بود در سیستان و بلوچستان دستگیر شد.این فرد با ایجاد حساب‌های کاربری مختلف در شبکه‌های اجتماعی توانسته بود با بهره‌گیری از اتباع بیگانه و عناصر خودفروختۀ داخلی تیم‌هایی در مناطق صعب‌العبور استان ایجاد کند.

ماکرون: به حزب‌الله پیام دادم
ایرنا/ رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه با وجود تبادل آتش میان نیروهای حزب‌‎الله و رژیم صهیونیستی، تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی تشدید نشده است، تاکید کرد: پاسخ‌ها به پیام‌های ما نشان می‌دهد که هیچ تمایلی برای تشدید تنش‌های موجود در مرز لبنان و (رژیم) اسرائیل وجود ندارد اما در هر حال ما بسیار محتاط هستیم.مکرون همچنین به سفر احتمالی خود به فلسطین اشغالی اشاره کرد و با بیان اینکه اگر بتواند از سفر خود به خاورمیانه چیز مفیدی به دست بیاورد، در روزها یا هفته‌های آینده این سفر را انجام خواهد داد، افزود: سفر من به خاورمیانه به نتیجه مذاکراتی که در ساعات و روزهای آینده با همه رهبران منطقه خواهم داشت، بستگی دارد.

رژیم صهیونیستی پخش اخبار کابینه امنیتی را ممنوع می‌کند
ایسنا/ «تزاخی هانگبی»، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی خواستار محدود کردن انتشار اخبار مربوط به نشست‌ها و بررسی‌های صورت گرفته در کابینه امنیتی درباره جنگ غزه شده است. هانگبی در نامه‌ای به مقامات ذی‌ربط این مساله را ابلاغ کرده و خواستار محدود شدن انتشار اخبار کابینه امنیتی به ویژه در دوره جنگ شده است.در همین راستا، وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس دستورات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و شلومو کرعی، وزیر ارتباطات و با تایید موساد، شاباک و وزارت جنگ و موافقت مشاور قضایی دولت کابینه با توقف فعالیت شبکه الجزیره در دوره جنگ غزه موافقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *