خبر روز ۱۴۰۲/۰۷/۲۷

**آیت الله حسینی بوشهری: بی توجهی کشورهای اسلامی به وحدت اسرائیل غاصب را جری کرده است** آیت الله العظمی مظاهری: حمله ددمنشانه به بيمارستان غزه اعلام مرگ انسانيت و وجدان اخلاقى است** آیت الله رجبی: جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی باید در محاکم بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند** آیت‌الله عبدالهی: شعار و بیانیه در مقابل جنایات صهیونیست‌ها کافی نیست باید وارد عمل شد** آیت الله فاضل لنکرانی: علمای بزرگ اسلام همه مسلمین را مکلف به جهاد علیه اسرائیل پلید کنند
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
رهبر معظم انقلاب امام جمعه کرمانشاه را منصوب کردند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حبیب‌ا…غفوری را به ‌عنوان نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم‌ا… الرحمن الرحیم
جناب حجت‌‌الاسلام آقای حاج‌شیخ حبیب‌ا… غفوریدامت-افاضاته
اکنون که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای علماء دامت توفیقاته از امامت جمعه‌ کرمانشاه کناره‌گیری کرده‌اند، با تقدیر و تشکر از خدمات معنوی و اخلاقی ایشان، جنابعالی را به امامت جمعه و نمایندگی خود در آن شهر و استان منصوب می‌کنم. دلاورمردان کرمانشاه و عموم مردم مؤمن و صادق و صمیمی آن سامان، خاطره‌ وفاداری خود به انقلاب اسلامی را در حوادث گوناگون زنده نگاه داشته و یکی از سنگرهای مهم امنیت کشور بوده و می‌باشند. وظیفه‌ عالم دینی و جایگاه امامت جمعه در میان این برادران و خواهران محترم، حساس و خطیر است. ارتباط با همه‌ قشرها به‌ویژه جوانان و حضور در مجامع علمی و دینی و اجتماعی آنان سفارش مؤکد اینجانب است. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

 همشهری
گام الزامی برای شفافیت انتخاباتی
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ شماره۹ خود، تأکید کرد اعلام شماره حساب از سوی داوطلبان برای هزینه‌های انتخاباتی در راستای اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی ضروری است. در این اطلاعیه تأکید شده‌ است: «داوطلبان باید به یکی از شعب بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه و یک شماره حساب غیرتجاری صرفاً جهت هزینه‌های انتخاباتی تعیین یا افتتاح کرده و مجوز در اختیار قراردادن اطلاعات مربوط به‌حساب یادشده به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت را به بانک مربوطه اعلام کنند.»
تشکیل شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی
دادستان تهران در دومین همایش فصلی دادستان‌های این استان بر لزوم تشکیل شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و نظارت بر فعالیت‌های مربوط به انتخابات برمبنای قانون جدید انتخابات تأکید کرد. علی صالحی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی، به دادستان‌های شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: موضوع تشکیل شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی را به‌صورت جدی پیگیری کنند و همچنین با مطالعه قانون جدید انتخابات، به تکالیف مندرج دراین قانون توجه داشته باشند.
نتانیاهو: خشم جهان نباید متوجه اسرائیل شود
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: درحالی‌که اسرائیل به‌صورت مشروع تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد، متأسفانه غیرنظامی‌ها آسیب می‌بینند. وی افزود: کل دنیا به درستی خشمگین شد اما این خشم باید نه به سمت اسرائیل، بلکه به سمت تروریست‌ها معطوف شود.

 کیهان
برگزاری اجتماع عظیم ضد صهیونیستی در ایران
مردم انقلابی ایران اسلامی سراسر کشور با حضور خودجوش در میادین اصلی شهرهای خود تجاوزات صهیونیست‌ها در غزه و بمباران بیمارستان المعمدانی نوار غزه را محکوم کردند. در تهران، اجتماع مردمی در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی نوار غزه در میدان انقلاب برگزار شد. در این اجتماع، مردم با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «فلسطین حمایتت می‌کنیم» خواستار برخورد قاطع جبهه مقاومت با اسرائیلی‌ها شدند.
جنایت هولناک حمله به بیمارستان غزه آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی است
آیت‌الله رئیسی در اجتماع عظیم مردم تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه که عصر چهارشنبه در میدان انقلاب برگزار شد، ضمن محکومیت جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه گفت‌: امروز روز عزای عمومی برای ملت بزرگ ایران، امت اسلامی و برای انسانیت است که عده‌ای افراد انسان‌نما، که به تعبیر امیرالمؤمنین‌(ع) هیئت و شکل آنها شکل انسان است اما قلب آنها قلب حیوان بلکه پست‌تر از آن است این جنایت هولناک را رقم زده و زنان و کودکان مظلوم را به خاک و خون کشیده‌اند.وی جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه را آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت‌: هر قطره از خون هر فلسطینی که بر زمین ریخته می‌شود رژیم صهیونیستی یک گام به سقوط نزدیک‌تر می‌شود. رئیس‌جمهور با یادآوری ۷۵ سال اشغال، تجاوز، ظلم، بیدادگری، ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان و کودکان، زندان و شکنجه، تصرف و تجاوز به مزارع و زمین‌های کشاورزی رژیم جنایتکار صهیونیستی بر علیه مردم فلسطین تصریح کرد‌: آنها تصور کردند با این ظلم‌ها و ستم‌ها می‌توانند حق مردم فلسطین را از بین ببرند، ابتدا در میزهای مذاکره با سازمان‌ آزادیبخش، قرارداد کمپ دیوید، شرم‌الشیخ، اسلو و.. را به امضا رساندند اما به هیچ‌کدام از قراردادها پایبند نبودند چرا که به تعبیر قرآن کریم میثاق‌شکن و پیمان‌شکن هستند، به هیچ پیمان و میثاقی وفادار نبوده و نخواهند بود.

 ایران
پیشرفت فازهای ۲و۳ بوشهر
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره میزان پیشرفت فازهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در ابتدای دولت سیزدهم پروژه‌های ۲ و ۳ نیروگاه‌های اتمی بوشهر محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اما اکنون نزدیک به ۳ هزار نفر در همه زمینه‌ها فعالیت می‌کنند. اسلامی درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی اظهارکرد: براساس سند برجام، روز گذشته تحریم‌های تسلیحاتی لغو شده است. وی با بیان اینکه این بند برجام براساس مرور زمان اجرا شده و نیازی به اقدام ندارد، گفت: عمل نکردن تروئیکای اروپایی به این تعهدات، نشان‌دهنده قابل اعتماد نبودن آنهاست.
بررسی همه نامه‌های مردمی سفرهای استانی
معاون اجرایی رئیس جمهور درباره روند بررسی نامه‌های مردمی در سفرهای استانی، معیشت را یکی از دغدغه‌ها و مسائل اصلی مردم برشمرد و گفت: در پاسخ به این مسائل، ممکن است خانواده‌ای برای گره‌گشایی در موارد ضروری به مبلغ مختصری نیاز داشته باشد؛ حتی در مواقعی که ضرورت دارد، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان گره‌گشایی می‌کنیم. منصوری با بیان اینکه حوزه ارتباطات مردمی کارهای کارشناسی، بررسی و تحقیق را در مورد درخواست‌ها انجام می‌دهد، افزود: به همه این نامه‌ها رسیدگی می‌شود؛ اما این‌گونه نیست که لزوماً با همه آنها موافقت شود.
توزیع بنزین یورو۵ در کلانشهرها
وزیر نفت اظهارکرد: بنزین سوپر داریم، اما کم است. در کلانشهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم. اوجی درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت هم گفت که در حال مطالعه‌ هستیم و این موضوع هنوز قطعی نیست. وی ادامه داد: براساس افزایش تولید گاز، برای اولین بار سقف روزانه گاز به نیروگاه‌ها از همه سال‌ها بالاتر بوده است و آن ۳۶ میلیون مترمکعب در روز یعنی – معادل نزدیک ۲۰ میلیون لیتر- فرآورده‌های سوخت مایع آزاد بوده است. اوجی با بیان اینکه همچنین روزی ۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع جزء و عمده داده‌ شده است، یادآورشد: درخصوص صنایع عمده نیز روزی ۱۶۴ میلیون مترمکعب امسال گازرسانی انجام شده است.

 وطن امروز
تأکید ایران و تاجیکستان بر گسترش همکاری‌های دفاعی
سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع در سفری رسمی به تاجیکستان، با سرهنگ «شیرعلی میرزا» همتای تاجیک خود دیدار کرد و ۲ طرف ضمن بررسی چشم‌انداز همکاری‌های دفاعی، بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند. وزارت دفاع جمهوری تاجیکستان در بیانیه‌ای، موضوعات اصلی این گفت‌وگو را که شامل موضوعات توسعه منطقه‌ای و جهانی، وضعیت فعلی نیروهای مسلح تاجیکستان و همچنین برنامه‌های مربوط به همکاری در زمینه دفاعی و توسعه تجهیزات نظامی بود، برشمرد. در این بیانیه آمده است: «طرفین همچنین درباره همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و ‌دیگر جنبه‌های مهم همکاری‌های نظامی بین تاجیکستان و ایران گفت‌وگو کردند»

 جوان
سکوت مقابل جنایات صهیونیست‌ها همسویی با آنهاست
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان در غزه و به شهادت رساندن جمع زیادی از زنان و کودکان بی‌گناه پیام تسلیتی صادر کرد.در بخشی از پیام سردار سرلشکر باقری، آمده است:حمله وحشیانه روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در شهر غزه، که به شهادت بیش از صد‌ها نفر انسان بی‌گناه منجر شد را به ملّت فلسطین، امّت اسلامی و آزادگان جهان تسلیت می‌گویم.رژیم اشغالگر قدس که با تحمل شکست خفت بار و غیر قابل ترمیم عملیات طوفان الاقصی، در شوک مرگ‌بار فرو رفته و تار‌های عنکبوتی خود را سست‌تر و لرزان‌تر از هر زمانی احساس کرده، در سلسله اقداماتی جنون آمیز، حمله هوایی و موشکی به مناطق مسکونی غزه را آغاز کرده تا شاید اقتدار پوشالی خود را بازسازی کند، اما برای ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین که کشتار وحشیانه صبرا و شتیلا را در خاطر دارند، تکرار این جنایات نخواهد توانست در عزم مجاهدان و مردم فلسطین برای پایان دادن به هفت دهه اشغالگری خدشه‌ای وارد کند. در قبال این فجایع انسانی اما، نهاد‌های حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی باید به سکوت خود پایان داده و مانع از تداوم این نسل‌کشی شوند. امروز سکوت یا بسنده کردن به صدور یک بیانیه دیپلماتیک، همراهی و همسویی با رژیم خونریز صهیونیستی است. امروز سازمان ملل متحد باید با برگزاری نشست فوق‌العاده، این جنایات جنگی را متوقف و سران این رژیم جنایتکار را محاکمه کند. دولت‌های اسلامی هم باید با بسیج امکانات و اقدامات خود، مانع از این نسل کشی دیوانه‌وار شوند و نسبت به فراهم نمودن شرایط مداوای چندین هزار مجروحان این جنایت که غالبا از زنان و کودکان بوده‌اند، اقدام عاجل صورت دهند.

 خراسان
هیچ پیامی از آمریکایی‌ها درباره غزه دریافت نکرده‌ایم
ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: هیچ پیامی از آمریکایی‌ها درباره غزه دریافت نکرده‌ایم، چنین خبری اساسا واقعیت ندارد و تکذیب می‌شود. پیشتر ادعاهایی در این خصوص مطرح شده بود مبنی بر این که دولت آمریکا پیامی مکتوب را به امیرسعید ایروانی داده است و این پیام در چهار بند تدوین شده که سه بند آن به شکلی ملموس تقاضا برای مدیریت سطح تنش و تلاش برای کاستن تنش‌ها بوده و در بند چهارم این نامه، طرف آمریکایی اعلام کرده در صورت ورود ایران به جنگ، آمریکا نیز به جنگ ورود خواهد کرد.
ایران بیست و سومین قدرت تجارت دریایی جهان شناخته شد
آنکتاد در جدیدترین گزارش خود از ظرفیت ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تنی ناوگان کشتیرانی ایران خبر داد و اعلام کرد ایران به عنوان بیست و سومین قدرت تجارت دریایی جهان شناخته شده است. تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود از وضعیت صنعت حمل‌ونقل دریایی جهان اعلام کرد کل کشتی‌های تجاری جهان اعم از نفتکش‌ها، کشتی‌های کانتینری و کشتی‌های فله‌بر در پایان سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵۶ هزار و ۵۹۱ فروند بوده است. ظرفیت حمل بار این کشتی‌ها بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۵۳ میلیون تن برآورد شده است.آنکتاد کل کشتی‌های ایران را ۲۵۳ فروند اعلام کرده است که از این رقم ۲۴۱ فروند با پرچم ملی و ۱۱ فروند با پرچم خارجی تردد داشته اند.کل ظرفیت حمل بار ناوگان کشتیرانی ایران در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برآورد شده است که مقایسه ایران با سایر کشورها از این نظر نشان می‌دهد این کشور جزو قدرت های بزرگ تجارت دریایی در جهان قرار دارد و در واقع از نظر ظرفیت حمل بار دریایی در رتبه ۲۳ قرار گرفته است.

 رسالت
آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد
آمریکا، قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت از سوی برزیل که خواستار توقف درگیری‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بود را وتو کرد. شورای امنیت سازمان ملل متحددیروز چهارشنبه باز هم قطعنامه آتش بس در غزه را با کارشکنی آمریکا رد کرد. دیروز قرار بود دومین نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل مقارن با دوازدهمین روز از آتش افروزی‌های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین برگزار شود؛ اما آمریکا قطعنامه پیشنهادی برزیل را وتو کرد.بر اساس اعلام رسانه‌ها، قرار بود در نشست اعضای این شورا به ریاست برزیل اوضاع در غرب آسیا و سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بررسی کنند و قطعنامه پیشنهادی برزیل تصویب شود؛ اما آمریکا آن را وتو کرد.پس از وتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هیئت روسیه در این سازمان در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از اقدام آمریکا تصریح کرد: نقاب‌ها کنار رفتند.«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی گفت: روسیه متاسف است که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب نکردن قطعنامه روسیه در مورد غزه در روز دوشنبه زمان را از دست داد و افراد بیشتری کشته شدند.

 مردم سالاری
پایان تحریم‌های موشکی ایران
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه (١٨ اکتبر ٢٠٢٣) درباره پایان محدودیت‌های قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای صادر کرد.در این بیانیه آمده است: (۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ ) ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳، آخرین بخش از محدودیت‌های ناعادلانه‌ای که برای سال‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در حوزه فعالیت‌های موشکی و تبادل خدمات و فناوری‌های مرتبط، از جمله توقیف اموال و محدودیت‌های مالی علیه برخی افراد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، بدون هیچ قید و شرطی پایان یافت. طبق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، پایان این محدودیت‌ها، نیازمند تصویب قطعنامه، صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری در سطح شورای امنیت نبوده و به صورت خودکار محقق شد.
تاکید عربستان بر لغو محاصره غزه
«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در سخنانی در جریان نشست فوق العاده شورای همکاری اسلامی در جده بر ضرورت رفع محاصره غزه تاکید کرد و گفت: عربستان بار‌ها درباره خطرناک شدن اوضاع در غزه هشدار داده است.وی افزود: جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در حمایت از فلسطینیان عمل کند. ارسال کمک‌ها به غزه به منظور جلوگیری از بروز فاجعه انسانی ضروری است.جامعه جهانی باید در راستای برقراری صلح فراگیر و عادلانه در خاورمیانه حرکت کند.

 قدس
کشورهای اسلامی روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند
امیر عبداللهیان در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده در سخنانی اظهار کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه با هیچ منطقی مطابقت ندارد. جنایات این رژیم در حالی صورت می‌گیرد که هیبت صهیونیست‌ها روز شنبه هفتم اکتبر به علت عملیات قهرمانانه مقاومت فروریخت. به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، آمریکا برای احیای رژیم فروپاشیده صهیونیستی برای مدیریت جنگ علیه غیرنظامیان تلاش می‌کند. وی ضمن مسئول دانستن آمریکا در این جنایت‌ افزود: اکنون زمان آن رسیده کشورهای اسلامی روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و باید هیئتی از کشورهای اسلامی برای بررسی جنایات اسرائیل به غزه اعزام شود. به گفته امیرعبداللهیان، آمریکا برای احیای رژیم فروپاشیده صهیونیستی به منظور مدیریت جنگ علیه غیرنظامیان تلاش می‌کند. وی خطاب به حاضران در نشست گفت: سیاست مستمر غصب اراضی فلسطین و ادامه شهرک سازی و قتل گروهی و ویران‌سازی و بازداشت و شکنجه کردن زنان و کودکان و کنترل منابع آب و برق و جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی چیزی جز جنایت علیه بشریت نیست. حتی مراسم دینی مسیحیان نیز از این تجاوزگری‌ها مستثنا نیست. وزیرامورخارجه کشورمان هرگونه جابه‌جایی اجباری ساکنان غزه را محکوم وخاطرنشان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی ثابت کرد موضوع فلسطین همچنان زنده و پویاست و فلسطین پس از طوفان الاقصی با قبل آن وضعیت متفاوتی خواهد داشت.
اگر مواضع ایران نبود اسرائیل وارد غزه شده بود
دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید دادگاه بین‌المللی کیفری علیه جنایات جنگی اسرائیل را برگزار کنند، گفت: محاکم صالحه داخلی نیز به جنایات این رژیم ورود خواهند کرد. مهم‌ترین کاری که اکنون باید صورت بگیرد تقاضا از دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه است که بالاترین محکمه بین‌المللی در خصوص جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی است.
بمباران بیمارستان غزه یک فاجعه انسانی بود
رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر ضرورت تشکیل کشور فلسطین، بمباران بیمارستان غزه را فاجعه انسانی خواند و خواستار توقف فوری جنگ شد. پوتین گفت:‌ این یک رخداد هولناک بود. من واقعاً امیدوارم این سیگنالی باشد مبنی بر اینکه این درگیری باید هرچه سریع‌تر به پایان برسد. این تصور را دارم که بازیگران اصلی نمی‌خواهند درگیری فلسطینیان و اسرائیل تشدید یابد. وی در ادامه افزود: مسکو همواره از تشکیل کشور فلسطین حمایت کرده و جامعه فلسطین باید برای رسیدن به وحدت تلاش کند.

 اعتماد
نسبت دادن قتل داریوش مهرجویی با قتل‌های زنجیره‌ای از اساس غلط است
وزیر کشور گفت: واقعه قتل آقای مهرجویی تلخ بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد؛ این جنایتی است که رخ داده و فراجا با جدیت مساله را دنبال می‌کند و سرنخ‌هایی هم به دست آمده و امیدواریم قاتل یا قاتلان نهایی شناسایی شوند. وحیدی در پاسخ به اینکه آیا شباهتی بین قتل داریوش مهرجویی و همسرش با قتل‌های زنجیره‌ای دارد، گفت: اینکه این قتل با قتل‌های زنجیره‌ای نسبت داده شود، اظهارات ناصحیحی است و جای سوال است که چرا این مسائل مطرح می‌شود. مردم بدانند که برخی همواره به دنبال ناامن‌سازی روانی جامعه هستند و می‌کوشند یک مساله را در سایر موضوعات تفسیر کنند. این حرف از اساس غلط است. وزیر کشور با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد: حمله به بیمارستان غزه از هولناک‌ترین اتفاقاتی بود که روی داد و حتما مصداق جنایت علیه بشریت است.وحیدی این جنایت را نسل‌کشی توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها که در این جنایت نقش‌آفرینی کردند در این جنایت بزرگ سهیم هستند.

 اطلاعات
بسته اینترنت همراه گران نمی  شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم، گفت: اپراتورهای بخش خصوصی برای افزایش قیمت باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند. زارع پور درباره اینترنت ماهواره ای تصریح کرد: در مورد اینترنت ماهواره ای قبلا هم گفتم که ما به هر فراهم کننده اینترنت ماهواره ای که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند، خوش آمد می گوییم و دستش را می فشاریم و این مسیر هم دنبال می کنیم.
مطالبات گندم‌کاران هفته آینده پرداخت می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باقیمانده طلب گندمکاران از محل فروش تضمینی محصولات خود تا پایان مهر(هفته آینده) پرداخت می شود. منظور همچنین از نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۳کل کشور تا پایان آبان خبر داد و گفت: طبق قانون و بر اساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس امسال باید بودجه را دومرحله‌ بدهیم که مرحله اول کلیات و تبصره ها و ارقام کلی جداول بودجه هاست و باید تا ابتدای آبان به مجلس تحویل داده شود که این کار را انجام دادیم .
تصمیم‌گیری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با مجلس است
تصمیم گیری در مورد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه پنجساله هفتم توسعه به عهده و صلاحدید مجلس شورای اسلامی است و دولت به یقین از تصمیم مجلس تبعیت خواهد کرد. مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب افزود: دولت به یقین برنامه های مختلفی برای حمایت از بازنشستگان در سال های آینده دارد، البته باید به مشکلات مالی و ناترازی صندوق های بازنشستگی هم توجه کنیم.

 شهروند
از ٢۶ مهر دیگر هیچ محدودیتی در خصوص موشک‌های بالستیک نداریم
باقری معاون سیاست وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «از ۲۶ مهرماه، مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همه محدودیت‌هایی که به صورت ناعادلانه در مورد فعالیت‌ها و نقل و انتقالات مرتبط با موشک‌های بالستیک به از جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، خاتمه پیدا می‌کند و ایران دیگر موضوع هیچ محدودیتی در چارچوب شورای امنیت نیست. از امروز، همه محدودیت‌های تحمیل شده بر افراد و نهادهای مندرج در فهرست ۲۲۳۱، از جمله انسداد دارایی‌ها، خاتمه پیدا می‌کند و این فهرست از وبسایت سازمان ملل، حذف خواهد شد. همه اقدامات محدود کننده و تحریم‌هایی که در سطح ملی یا منطقه‌ای، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران وضع شده بود، باید خاتمه یابد. حفظ این قبیل محدودیت‌ها و یا وضع تحریم‌های جدید در این چارچوب، نقض صریح متن و روح قطعنامه ۲۲۳۱ است.»

اخبارخبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

حمله ددمنشانه به بیمارستان غزه مرگ انسانیت و وجدان اخلاقى است
ابنا/ آیت‌الله العظمی مظاهرى در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه پیام تسلیتی صادر کردند. ایشان دراین پیام تصریح کردند: حوادث هولناک اخیر در غزۀ مظلوم که به دست رژیم سفاک و غاصب اسراییل انجام پذیرفت، استمرار بیش از هفتاد سال ستم و ظلم آشکار بر فلسطین و پارۀ تن امت اسلامى بود، ولى جنایت بى‌شرمانۀ اخیر در حملۀ ددمنشانه به بیمارستان غزه را که در نتیجۀ آن صد‌ها کودک و زن و مرد مظلوم و بیمار و بى‌پناه و بى‌دفاع، به شهادت رسیدند، باید اعلام مرگ انسانیت و وجدان اخلاقى به شمار آورد.این مصیبت فاجعه‌بار در طومار مظلومیت فلسطین و قدس و غزه هیچ‌گاه جبران و فراموش نخواهد شد و اگر مجامع جهانى و دولت‌هاى ساکت در قبال این فجایع بزرگ انسانى به شیوۀ ناپسند خود در حمایت از رژیم اشغال‌گر و جنایت‌کار اسرائیل ادامه دهند قطعاً بحران‌هاى بزرگ‌ترى درپیش رو خواهد بود که دامان آنان را نیز خواهد گرفت. از خداوند عزیز و منتقم، عزّت و امنیت مسلمانان و نابودى رژیم غاصب و قصاب صهیونیستى را مسألت مى‌کنیم.

بی توجهی کشورهای اسلامی به وحدت اسرائیل غاصب را جری کرده است
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری با تسلیت شهادت بیش از هزار فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه، گفت: مصیبتی که در سال‌های اخیر اضافه شده است تصور برخی سران کشورهای عربی در کنار فشار و تهدید آمریکا برای دست یاری دراز کردن به سوی اسرائیل است؛ این‌ها فکر می‌کنند با همکاری با این رژیم کودک کش خودشان را از مهلکه نجات می‌دهند. رئیس جامعه مدرسین با تاکید براینکه جنایت بیمارستان غزه چهره پلید، خبیث و جنایتکار رژیم صهیونیستی را بیش از گذشته بر همه جهانیان آشکار کرد گفت: در این شرایط می‌توان یک وحدت جهانی برای از بین بردن این رژیم ایجاد کرد.وی توصیه کرد: کشورهای اسلامی امروز باید سکوت را بشکنند؛ مردم مسلمان سراسر دنیا پای کار هستند، اما به وسیله رؤسای حکومت‌ها به جرم مخالفت با رژیم صهیونیستی دستگیر و زندانی می‌شوند. وی با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت قدرتمند است و ایران اسلامی هم پشتیبانی از آن را رها نخواهد کرد گفت: امیدواریم در روزها و ماه‌های آینده شاهد حرکتی جدی در راستای تحقق وعده الهی برای از بین بردن ظلم باشیم و از بین رفتن این رژیم خون خوار را ببینیم.

جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی باید در محاکم بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند
رسا/ آیت الله رجبی با محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تأکید کرد: حال که رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی چهره واقعی خود را بیش از پیش و به صورت واضح نمایان ساخته و زمینه برای برچیده شدن این غده چرکین سرطانی جامعه بشریت فراهم است؛ تعلل و مماشات، ظلم به انسانیت خواهد بود. وی درادامه تاکید کرد:هر کس در هر نقطه‌ای از عالم که می‌تواند قدمی ولو اندک جهت ریشه‌کن ساختن این ظلم بردارد،‌ بایستی با نیت خالصانه و جهت تشفی قلب مقدس قطب عالم امکان، حضرت بقیهالله‌الأعظمارواحنافداه اقدام عملی کند. وی همچنین گفت: جنایتکاران، اعم از سران رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور و دیگر مسؤولان آمریکای جهانخوار و عناصر مباشر و غیرمباشر این جنایت ضد بشری باید در محاکم بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند و بر مسئولین کشورهای اسلامی لازم است که این مسأله را دنبال نمایند.

شعار و بیانیه در مقابل جنایات صهیونیست‌ها کافی نیست؛ باید وارد عمل شد
رسا/ آیت الله عبدالهی با تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه به ویژه جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان این شهر، گفت: این حمله وحشیانه که جنایت قرن است، وحشی‌گری و جنایت آنچنان در این رژیم اشغالگر رشد کرده است که هیچ چارچوبی ندارد؛ آیه «إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا» درباره چنین افرادی نازل شده است که هیچ ارزشی برای آن‌ها معنی ندارد.عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود حرکت مردمی در سراسر دنیا را نشان از خواست آن‌ها برای خروج تقابل با رژیم صهیونیستی از حرف به عمل ارزیابی کرد و گفت: گفتار، شعار و بیانیه جای خود را دارد اما شعار، بیانیه و گفتار کافی نیست بلکه باید وارد عمل شوند، تحریم‌های عملی در روابط اقتصادی، اجتماعی و نظامی با شکل‌های مختلف مورد انتظار است تا آزادی‌خواهان عمل و اقتدار را در ابعاد مختلف ببینند.

علمای بزرگ اسلام همه مسلمین را مکلف به جهاد علیه اسرائیل پلید کنند
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی، با اشاره به اینکه جنایت بسیار بزرگی که رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل در بمباران بیمارستان المعمدانی انجام داد مصیبت بسیار بزرگ و دلخراشی است که در تاریخ سابقه نداشته است، گفت: امیدوارم این حادثه نقطه‌ عطفی بر افتضاح بین المللی رژیم صهیونیستی گردد. عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه امروز روشن شد که اگر همه دنیا و همه مسلمانان نسبت به فلسطین حساسیت به خرج ندهند اسرائیل چیزی از فلسطین وسرزمین‌های اسلامی باقی نخواهد گذاشت، افزود: امروز جنگ بین اسلام و کفر است، امروز جنگی است که یک طرف همه مسلمین قراردارند و طرف دیگر اسرائیل که درصدد هدم اسلام است. وی با اشاره به اینکه بر اساس مبانی دینی امروز هر مسلمانی وظیفه دارد در مقابل رژیم صهیونیستی با هر مقدار توانی که دارد بایستد گفت: امروز زمینه ای فراهم آمده تا علمای بزرگ اسلام اعم از شیعه و سنی، همه مسلمین را مکلف به جهاد علیه اسرائیل پلید کنند.

درخواست اجازه از رهبر انقلاب برای حضور در جبهه مبارزه با صهیونیست ها
حوزه/ طلاب و اساتید حوزه های علمیه در نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب، آمادگی و اشتیاق خود را برای حضور در جبهه مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده است: ضمن عرض سلام و تسلیت فاجعه های پیوسته این روزهای خونبار فلسطین مظلوم، اعلام می نماییم:فرزندان حوزوی شما اعم از طلاب و اساتید حوزه های علمیه آمادگی و اشتیاق خود را برای حضور در جبهه مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و دفاع از مظلومان فلسطین ابراز داشته و در صورت اذن حضرتعالی به هر شکل ممکن برای ادای رسالت تاریخی خود اقدام خواهیم کرد.ضمنا از محضر همه عالمان و فرهیختگان جهان اسلام خاضعانه می خواهیم از هر تلاش فوری و شجاعانه در جهت مقابله با وحشی‌گری جنون آمیز این رژیم کودک کش دریغ نورزند.

مهاجران صهیونیست ساکن سرزمین‌های اشغالی غیرنظامی نیستند
تسنیم/ مرکزجهانی فتوای الازهر به صراحت اعلام کرد، صهیونیست‌های مهاجری که به فلسطین اشغالی آمده و در آنجا سکونت گزیده‌اند، غیر نظامی محسوب نمی‌شوند. روزنامه الیوم السابع مصر به نقل از مرکز جهانی الازهر نوشت: ملت فلسطینی در حدود یک قرن است که از تروریسم سازمان یافته و فشار و ظلم و کوچاندن و نسل کشی وحشیانه به دست اشغالگر غاصب رنج می‌برد، اشغالگران به هیچ یک از قوانین و موازین حقوق بشر اعتنایی نکرده و در عین حال از حمایت سیاست‌های یک بام و دو هوای قدرت‌ها هم بهره‌مند است. به گفته الازهر: صهیونیست‌های مهاجر (شهرک نشینان) که در سرزمین‌های اشغالی سکونت گزیده‌اند غیر نظامی نیستند، بلکه آنها اشغالگران زمین، غاصبان حق و کسانی هستند که به مقدسات قدس چه اسلامی و چه مسیحی تعدی و تجاوز می‌کنند.

برگزاری ‌مراسم بزرگداشت شهدای غزه از سوی دو مرجع تقلید
ایکنا/ درپی جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی و قتل عام صد‌ها کودک، زن و پیر و جوان بیگناه، مراسم بزرگداشت شهدای غزه و اعلان همبستگی با ملت مظلوم فلسطین به صورت جداگانه از سوی حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در قم برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، برنامه دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز پنجشنبه ۲۷ مهرماه پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه علمیه امام کاظم برگزار می‌شود. همچنین این مجلس در دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی عصر امروز پنج شنبه ساعت ۱۶ برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *