خبر روز ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

**آیت الله العظمی نوری همدانی: سکوت در قبال جنایات صهیونیست ها جایز نیست** رهبرمعظم انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: اگر جنایت صهیونیست‌ها ادامه یابد کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد** بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان مملو از مجروحان فلسطینی** آیت الله العظمی جوادی آملی: غزه را غیرت اداره می‌کند همگان تلاش کنند تا گذرگاه رفح باز شود** تجمع خودجوش مردم و طلاب قم در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی برگزار شد**
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
تفکر تسلیم ‌شدن در جبهه مقاومت مردود است
امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در نشست صمیمی تبادل اطلاعات و تحلیل وضعیت منطقه با دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اظهار کرد: در سال‌های دفاع‌مقدس نه‌ فقط دشمن بعثی که ده‌ها کشور هر آنچه می‌خواستند و می‌توانستند برای شکست جمهوری اسلامی پای کار آوردند اما ما با تحمیل اراده و گرفتن ابتکار عمل از دشمن، با ده‌ها اقدام راهبردی پیروز شدیم. فرمانده کل ارتش ادامه داد: عملیات کمان ۹۹ با پرواز غافلگیرانه ۲۰۰ فروند جنگنده نیروی هوایی با عبور از لایه‌های متعدد و قدرتمند پدافند هوایی دشمن، سازمان رزم آنها را برهم ریخت و مسیر جنگ تحمیلی را عوض کرد و همزمان با رزم بی‌امان در زمین و دریا، راهبرد تصرف یک هفته‌ای ایران به پشیمانی و شکست دشمن و در نهایت به اثبات حقانیت جمهوری اسلامی انجامید.
وی با ذکر شباهت‌ها و اشتراکات بسیار حوادث منطقه، فلسطین و طوفان‌الاقصی با حوادث و نقاط برجسته سال‌های جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: تفکر تسلیم در مقابل دشمن در لشکریان حزب‌ا… و جبهه مقتدر مقاومت مردود است و با وعده الهی، نقطه ‌عطف و ماندگار تاریخ مبارزات مردم عزیز فلسطین در پانزدهم مهرماه به پیروزی نهایی مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی‌گناه و تسریع روند اضمحلال رژیم جعلی و جنایتکار اشغالگر قدس خواهد انجامید.
پول‌های آزاد شده زیر کلید بانک مرکزی است
بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن تسلیت حادثه زلزله در افغانستان، بیان کرد: ۲۳تیم امدادی از سوی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان و ۴۵۰ نفر برای کمک به این مناطق اعزام شده‌اند.
وی با اشاره به تحولات فلسطین افزود: در ایام حمله غیرانسانی و وحشیانه رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی به غزه هستیم و تاریخ درباره وحشیگری این رژیم غاصب و سکوت و بعضا همراهی برخی سردمداران مدعی دفاع از حقوق بشر و ایجاد صلح در جهان قضاوت خواهد کرد و این دولت‌ها به نوعی همراه رژیم صهیونسیتی در این جنایات هستند. همچنین کلکسیونی از جنایات جنگی در این روزها رخ می‌دهد و بعضا به ذهن نمی‌رسید اشخاصی در این دنیای مدرن باشند که آب، برق و غذا را روی دو میلیون شهروند قطع‌کنند.
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی پیرامون شش میلیارد دلار آزاد شده از منابع بلوکه‌ شده کشورمان و برخی اظهارنظرها، بیان کرد: این توافق در زمان خود با دقت و با تضمین کافی انجام شد و رسانه‌های آمریکایی برای بازی‌های سیاسی خودشان مطالبی را منتشر می‌کنند. این پول‌ها با موفقیت از یون به یورو تبدیل شد و در حساب‌ بانک‌های ایرانی در قطر منتقل شد. این اقدامات به تأیید بانک مرکزی ایران رسید و پول‌ها زیر کلید بانک مرکزی است.

 کیهان
اگر جنایت صهیونیست ها ادامه یابدکسی نمی تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد
رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی:
سیاست گذار و تنظیم ِ کننده سیاست جاری این روزهای رژیم صهیونیستی،آمریکایی ها هستند.
رژیم غاصب صهیونیستی به علت این جنایات قطعا باید محاکمه شود.
ساکنان شهرک ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند.
نخبگان، دانشجویان و مراکز علمی کشور باید خود را برای یک خیز جدید علمی آماده کنند.
هرکسی در هر دانشی نخبه می‌شود و به رتبه‌ای دست می‌یابد، هم از آن دانش و هم از اعتباری که به واسطه آن دانش در جامعه به‌دست می‌آورد، باید در جهت خدمت به مردم استفاده کند.
واکنش در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، جزو مسئولیت‌هایی است که پروردگار برعهده دانشمندان گذاشته است.
بهداشت و سلامت، مسکن، امنیت، تغذیه، خانواده، محیط زیست، اصلاح ساختارهای حکومتی و ارتباطات بین‌المللی از جمله مسائل کشور است که باید مقالات و پژوهش‌های علمی قوی دارای راه‌حل برای آنها تولید شود و در این زمینه نباید به کارهای روزنامه‌ای و یادداشت‌های به‌اصطلاح ژورنالیستی اکتفا شود.
مسئولان کاری کنند که نخبه احساس مفید بودن بکند.
«امکان اشتغال» و «امکان تداوم مطالعات و تحقیقات» دو توقع نخبه از دستگاه مدیریت کشور است که باید این دو امکان برای آنها فراهم شود.
شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنید که یکی از راه‌های تقویت، خودداری کامل دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی از واردات و خرید محصولات خارجی است که مشابه آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌کنند.
اسرائیل قبل از حمله زمینی به غزه سرنوشت سربازان ما در عراق را به یاد داشته باشد
بسیاری از ژنرال‌های کهنه‌کار ارتش آمریکا نسبت به ورود رژیم صهیونیستی به غزه هشدار داده و جنگ در غزه را برای صهیونیست‌ها پرهزینه دانسته‌اند. «دیوید پترائوس»، ژنرال سابق ارتش آمریکا نیز هشدار داده است: «مقامات نظامی اسرائیل باید با دقت فکر کنند و آنچه را که برای سربازان آمریکایی در عراق اتفاق افتاد قبل از تصمیم به حمله به غزه به یاد داشته باشند.»
گزافه‌گویی صدراعظم آلمان علیه ایران و حزب‌الله لبنان
اولاف شولتز صدراعظم آلمان بعد از دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در یک نشست خبری در برلین درباره دخالت ادعایی ایران در عملیات طوفان‌الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، لفاظی و گزافه‌گویی کرد. خبرگزاری«رویترز» از کنفرانس خبری صدراعظم آلمان در برلین بعد از دیدار او با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن خبر داد؛ کنفرانس خبری که در آن این مقام ارشد اروپایی حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی را تکرار کرد.
اولاف شولتز در این نشست با‌اشاره به درگیری‌های رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه، خواستار جلوگیری کردن از تشدید تنش در منطقه غرب آسیا شد و به ایران و حزب‌الله لبنان درباره پیوستن به این درگیری هشدار داد. صدراعظم آلمان که کشورش همانند دیگر کشورهای غربی در تلاش برای مقابله با تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین بوده است، بدون محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات غیر انسانی از قبیل قطع آب، برق، سوخت و دارو گفت: «من به طور واضح به حزب‌الله و ایران هشدار می‌دهم که در این درگیری (مقاومت و رژیم صهیونیستی) مداخله نکند».

 همشهری
سوابق داوطلبان نمایندگی مجلس چگونه تأیید می‌شود؟
ستاد انتخابات وزارت کشور دستورالعمل بند۹ ماده۳۱ قانون انتخابات مجلس، ناظر بر چگونگی تأیید حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی داوطلبان نمایندگی مجلس را منتشر کرد. در این دستورالعمل تأکید شده‌است که «گواهی معتبر باید خطاب به دبیرخانه ستاد انتخابات کشور و شامل تاریخ ابتدا و پایان فعالیت داوطلب با ذکر مدت، سال،‌ ماه و روز باشد و درج نوع همکاری (رسمی، پیمانی، قراردادی) و ذکر شرط فعالیت فعال در گواهی مزبور الزامی است.»
دستورالعمل تصریح می‌کند که «سوابق ارائه شده از سوی داوطلبان می‌تواند متوالی یا متناوب باشد و باید مورد تأیید رسمی و معتبر بالاترین مقام نهاد یا مؤسسه یا معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی مربوطه در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی قرار گیرد».
مخالفان قطعنامه توقف جنگ را مسئول ادامه کشتار مردم غزه می‌دانیم
حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای مخالف قطعنامه روسیه برای آتش‌بس موقت در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را مسئول ادامه کشتار غیرنظامیان در این منطقه می‌دانیم. حماس تأکید کرد که این مواضع چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات جنگی بیشتر است.
تعلیق ۶ خبرنگار بی‌بی‌سی
بی‌بی‌سی ۶ خبرنگار خود را به‌خاطر انتشار پست‌هایی در حمایت از فلسطین و در مخالفت با رژیم صهیونیستی از کار تعلیق کرد.
آمریکا فرماندهی جنگ را برعهده گرفته است
روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که آمریکا فرماندهی جنگ را برعهده گرفته است و ما اکنون در مرحله دیپلماسی قرار داریم، برای همین حمله نظامی به غزه به تعویق افتاده است.

 ایران
اقدامات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها عامل توسعه تشدید درگیری‌ در منطقه
آیت‌الله رئیسی روز گذشته در گفت‌و‌گوی تلفنی با آقای «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد‌: اقدامات مجرمانه، دیوانه‌وار و غیرقانونی صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه نه تنها کمکی به حل مسأله نخواهد کرد بلکه موجب تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه خواهد شد. رئیس جمهور افزود: توقف سریع بمباران مناطق مسکونی و کشتار زنان و کودکان مظلوم غزه و همچنین رفع فوری محاصره این منطقه مورد تأکید ماست.
دکتر رئیسی اقدامات رژیم صهیونیستی را مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف و بر ضرورت نقش‌آفرینی همه کشورها برای مقابله با این اقدامات تأکید کرد. «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل نیز بر ضرورت توقف فوری حملات به غزه، برقراری آتش‌بس و بازگشایی معابر و مسیرهای منتهی به غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی به مجروحان این منطقه تأکید کرد.
رئیس جمهور برزیل سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر کوچاندن اجباری ساکنان غزه را ناممکن و غیرقابل پذیرش دانست و با بیان اینکه صهیونیست‌ها به بهانه هدف قرار دادن گروه‌های مقاومت، زنان و کودکان بی‌دفاع را مورد حمله قرار داده و مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب می‌کنند، از تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای که شامل دیدگاه‌ها و اولویت‌های مورد تأکید جمهوری اسلامی ایران نیز می‌شود برای ارائه به نشست شورای امنیت خبر داد.

 وطن امروز
وزیر دفاع وارد تاجیکستان شد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صدر یک هیات بلندپایه روز گذشته وارد دوشنبه، پایتخت تاجیکستان شد. امیر محمدرضا آشتیانی در این سفر با وزیر دفاع و رئیس‌جمهوری تاجیکستان دیدار می‌کند. گفت‌وگو در زمینه مسائل امنیتی و دفاعی ۲ کشور و پیگیری قراردادهای دفاعی دوجانبه از اهداف سفر وزیر دفاع به تاجیکستان است.
شناور خارجی حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه ایران توقیف شد
مسؤول روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در بوشهر گفت: شناور متخلف خارجی که اقدام به قاچاق سوخت در آب‌های خلیج‌فارس کرده بود، توسط رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. سرهنگ حسینی اظهار کرد: با اشرافیت عملیاتی و اطلاعاتی طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز، رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به گشت‌زنی در خلیج ‌فارس برای جلوگیری از هر گونه ناامنی می‌کنند. وی افزود: در گشت‌زنی اخیر، همکاران ما به شناوری خارجی در آب‌های خلیج‌فارس مظنون شدند و اقدام به توقیف آن کردند.
مسؤول روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در بازرسی از این شناور ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.حسینی ادامه داد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که با دستور قضایی به شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل شد. وی بیان کرد: در این ارتباط ۹ نفر دستگیر شدند که ۷ نفر از خدمه این شناور ایرانی و مابقی خارجی بودند.
حکم پرونده نفتکش غول‌پیکر آریانا صادر شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم پرونده قاچاق سازمان‌یافته سوخت موسوم به آریانا خبر داد. مجتبی قهرمانی تصریح کرد: به موجب حکم صادره دادگاه انقلاب بندرعباس، ضمن ضبط یک فروند کشتی یدک‌کش خارجی به ارزش ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، با تعیین حبس برای متهمان، آنها در مجموع به ۲۲ سال حبس محکوم شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: متهمان به پرداخت ۴۱ هزار و ۱۷۹ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۳۰۰ ریال جزای نقدی نیز محکوم شده‌اند که در صورت عدم پرداخت جزای نقدی، هر ۳ کشتی خارجی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال به نفع دولت مصادره و ضبط خواهد شد. نفتکش خارجی آریانا به همراه ۲ کشتی دیگر ۳۰ مهر ۱۴۰۱ توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل قاچاق سازمان‌یافته سوخت در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شده است.

 جوان
باید برای توقف جنایات اسرائیل بسیج شویم
مخبردر پیامی به نخست وزیران و همتایان خود در کشور‌های اسلامی نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و بر ضرورت همگرایی جهان اسلام برای امدادرسانی به مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.معاون اول رئیس‌جمهور در این پیام آورده است: شرافت انسانی و وجدان بشری حکم می‌کند در اسرع وقت همه کشور‌های دنیا برای توقف سریع جنایت جنگی رژیم صهیونیستی تلاش حداکثری کنند.

 خراسان
غزه را غیرت اداره می‌کند همگان تلاش کنند تا گذرگاه رفح باز شود
آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس خارج فقه خود گفت: امیدواریم ذات اقدس الهی به برکت قرآن و عترت، جریان غزه و امثال غزه را به زودی حل کند و این گونه کودک‌کشی نباشد، این گونه مسلمان‌ها کشته ندهند و دعاهای حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در حق همگان مستجاب شود.
وی در بیان این که علما وظیفه‌شان در عصر جنگ چیست، گفت: باید به جهان مسلمان‌نشین گفت که نباید غزه را تنها گذاشت، باید همگان تلاش و کمک کنند و گذرگاه رفح را باز کنند، این نباید بگوید که او شیعه بود، این سنی بود یا امثال ذلک.آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به اوضاع غزه گفت: کشور را غیرت اداره می‌کند، غزه را غیرت اداره می‌کند، الان‌ همه مسلمان‌های عالم باید کمک و سعی کنند اولاً جنگ توسعه پیدا نکند، خدای ناکرده به جاهای دیگر نرسد. ثانیاً هم آتش بس تایید بشود و این که هر روز چندین کودک بی گناه از یک خانه کشته می‌شوند، این قابل طاقت نیست. این زودتر ان شاءا… حل بشود.
باید با همدیگر در برابر غرب مقاومت کنیم
رئیس جمهور بلاروس با اشاره به اقدام‌های کشورهای غربی برای گسترش جنگ در خاورمیانه، اظهار کرد: ما باید با همدیگر در مقابل حملات غرب مقاومت کنیم. به گزارش ایرنا، الکساندر لوکاشنکو در دیدار با محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری ایران گفت: غرب در حال هدایت نوک پیکان جنگ خاورمیانه علیه ایران است و تهران و مینسک باید همکاری نزدیک‌تری برای مقابله با حملات غرب داشته باشند.
وی با اشاره به تحمل تحریم‌ها از سوی ایران و بلاروس، اضافه کرد: فشار وارد شده به کشورهای ما بی‌سابقه است اما شما پیشتر آموختید تا حدی در برابر این فشارها مقاومت کنید و تجربه شما برای ما ارزشمند است. رئیس دولت بلاروس با تقدیر از تلاش‌های ایران ادامه داد: آنچه من را شگفت زده کرده، این است که در جریان این اقدام‌های گسترده (تحریم‌ها)، ایران سطح توسعه خود را کاهش نداده بلکه برعکس به صورت قابل توجهی آن را افزایش داده است.
روحانی در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام خواهد کرد
یک منبع آگاه گفت حسن روحانی در انتخابات دور ششم مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام خواهد کرد. هفته گذشته قانون انتخابات مجلس خبرگان ‌رهبری که در اجلاسیه دوازدهم دوره پنجم این مجلس، به تصویب رسیده بود، اعلام شد. بر اساس ماده یک قانون جدید تعداد نمایندگان تفاوتی با دوره قبل ندارد.
مخالفت شورای رقابت با افزایش مجدد قیمت خودروها
جلسه بعد از ظهر دیروز شورای رقابت درحالی برگزار شد که این شورا بر مخالفت جدی خود با افزایش قیمت مجدد خودروها تاکید کرد.

 رسالت
تنش در روابط کلمبیا و رژیم اشغالگر قدس
رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا که در آن رفتار صهیونیست‌ها در غزه را با رفتار نازی‌ها علیه یهودیان مقایسه کرده است اعلام کرد که صادرات کالاهای امنیتی به این کشور را ممنوع می‌کند.
«لیو هیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از احضار «مارگاریتا مانخارز» سفیر کلمبیا در تل‌آویو به دلیل اظهارات رئیس‌جمهور این کشور علیه حکومت اسرائیل خبر داده است.وی در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس گفته: به ‌عنوان اولین اقدام، اسرائیل صادرات کالاهای امنیتی به کلمبیا را ممنوع می‌کند. رئیس‌جمهور کلمبیا در پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی گفت: اگر مجبور به تعلیق روابط خود با اسرائیل شویم ما این کار را خواهیم کرد. وی در ادامه تأکید کرد که کلمبیا از نسل‌کشی حمایت نمی‌کند.

 مردم سالاری
برنامه حفظ تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی علیه ایران
شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی که در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را همچنان حفظ می‌کنند.طبق بیانیه‌ای که شورای اروپا منتشر کرده است، کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز توافق کردند که تحریم‌ها ذیل مقررات تحریم‌ها در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی را علیه ایران حفظ کنند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که در این بیانیه آمده است: شورا اقدامات قانونی لازم را برای حفظ تحریم‌هایی (علیه ایران) انجام داد که در ابتدا، توسط سازمان ملل علیه افراد و نهادهایی (در ایران) اعمال شده بود که در فعالیت‌های هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک نقش داشته یا وابستگی‌هایی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند.
این بیانیه می‌افزاید: شورا همچنین توافق کرد که اقدامات (تحریمی) علیه نهاد و افرادهایی را حفظ کند که قبلا مشمول مقررات تحریمی اتحادیه اروپا بوده‌اند، به ویژه آنان که به اشاعه تسلیحات اتمی توسط ایران و تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی مرتبط هستند. به گفته شورای اروپا، این تحریم‌ها علیه ایران تازه نیستند و وضعیت آن دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا که پیشتر ذیل توافق هسته‌ای لغو شده‌ بودند، تغییری نکرده است.

 قدس
شهادت بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی در بمباران بیمارستان غزه
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰۰ نفر از غیرنظامیان فلسطینی به‌شهادت رسیدند. همچنین خبرها حاکی است علاوه بر خشم و اعتراض مسلمانان جهان به این نسل‌کشی، ‌‌شورای اروپا و نخست‌وزیر کانادا نیز سکوت خود را ‌شکستند و این جنایت ضدبشری را محکوم کردند. ‌
اعلام عزای عمومی در کشور
جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی، امروز را در کشور عزای عمومی اعلام کرد. در این بیانیه از مجامع بین‌المللی و به‌ویژه کشورهای اسلامی خواسته شده است ضمن محکومیت این اقدام به‌عنوان جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی، روابط خود با این رژیم را قطع کنند.
منزل اسماعیل هنیه بمباران شد
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته خانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اردوگاه الشاطی واقع در نوار غزه را بمباران کردند. برخی منابع می گویند در جریان حمله صهیونیست ها، هاضم هنیه فرزند اسماعیل هنیه به شهادت رسیده است. همچنین گفته‌ می‌شود ۱۴ نفر از اعضا خانواده وی شامل پسرش، نوه‌هایش، برادرش و خانواده برادرش به شهادت رسیده‌اند.
طوفانی به طوفان‌الاقصی اضافه می‌شود
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی نقطه تحولی را شکل خواهد داد و طوفانی را به طوفان‌الاقصی اضافه می‌کند. آزادگان جهان، ایالات متحده، شورای امنیت، جهان عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی را به محکومیت صریح این کشتار دعوت می‌کنیم.
سیاه‌پوشی حرم مطهر رضوی در سوگ شهدای غزه
در واکنش به جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی که نمونه بارز آن بمباران بیمارستان المعمدانی بود، امروز حرم مطهر رضوی حالت عزا به خود می‌گیرد و پرچم گنبد مطهر سیاه می‌شود و نقاره‌خانه نواخته نمی‌شود. همچنین مراسم استغاثه طی چند روز در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 اطلاعات
ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است
شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به رشد متوازن بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش تاب‌آوری اقتصاد ایران در برابر شوک‌های اخیر جهانی گفت: وضعیت ذخایر ارزی ایران به دلیل رشد صادرات نفتی و غیرنفتی در حال افزایش است و ایران بدهی خارجی ندارد.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

سکوت در قبال جنایات صهیونیست ها جایز نیست
رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانیٍ را به شدت محکوم کرد. ایشان تصریح کردند:حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و بی دفاع غزه خصوصاً بیمارستان المعمدانی اوج رذالت و پستی را به نمایش گذاشت. هر انسان با وجدان نمی تواند نسبت به این جنایت دردناک بی تفاوت باشد، سران کشورهای اسلامی نیز باید از این وضع خارج شده و در گام نخست در دفاع از این ملت ستمدیده ارتباط خود را با این رژیم کودک کش قطع نموده و بجای قطعنامه و بیانیه اقدام عملی نمایند تا تاریخ نام آنها را در ردیف این جانیان بی رحم قرار ندهد.این مرجع تقلید درادامه افزودند:امروز سکوت در برابر این جنایت جایز نیست و اعلام انزجار و دفاع لازم و ضروری می باشد. طبق وعده خداوند متعال زمان فتح و پیروزی نزدیک است و ان شاءالله اسرائیل و اربابانش بزودی به زوال و نابودی خواهند رسید.

بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان مملو از مجروحان فلسطینی
اختصاصی/ در پی جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران «بیمارستان المعمدانی» غزه ،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید این اقدام هولناک ضد انسانی تصریح کرد:جنایت ددمنشانه بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط جنگنده‌های رژیم سفاک صهیونیستی و ادامه جنایت‌های گسترده این رژیم کودک کش، علیه زنان، کودکان و غیر نظامیان از هولناک ترین و وحشیانه ترین وقایع عصر ماست.این جنایت ضد بشری در سایه حمایت‌های آشکار کشورهای مدعی حقوق بشر و به واقع ضدبشری و ضداسلام، رقم می‌خورد و امروز سران دول استکباری و در رأس آن آمریکای جنایتکار در این خونریزی‌ها سهیم هستند. در بخش دیگر این بیانیه آمده است: بی‌شک این کشتارها خشم مسلمانان و آزادیخواهان جهان را بر سر سفاکان آوار خواهد کرد و طومار ظلم و ستم آنان را درهم خواهد پیچید.«طوفان الاقصی» برای فلسطین، عزت و عظمت به ارمغان آورده است و خون شهدای فلسطینی سیلاب ویرانگری برای صهیونیست‌ها و جبهه ظلم جهانی خواهد شد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن توحش و سبعیت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان و به شهادت رساندن مردم، مجروحان و کادر پزشکی اعلام می دارد:ظلم‌ و ستم و زورگویی پایدار نمی‌ماند و ایمان و اراده‌ متکی به امداد الهی سرانجام‌ پیروزی را محقق خواهد کرد. قدرت، قوّت و اقتدار جبهه مقاومت، ثمره مجاهدت و شهادت طلبی است و این حقیقت هر روز روشن‌تر می‌شود که «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد».

مراجع و علما دروس را تعطیل و اعلام عزای عمومی کردند
رسا/ حوزه های علمیه، مراجع و علما در اعتراض به جنایت صهیونیست ها در حمله به بیمارستان غزه و قتل عام زنان و کودکان دروس خود را تعطیل و عزای عمومی اعلام کردند. مدیر حوزه های علمیه درپیامی با محکومیت این اقدام وحشیانه وبا اعلام تعطیلی حوزه های علمیه اعلام کرد: درد جانسوز و غم جانکاه حمله تروریستی و وحشیانه به بیمارستان المعمدانی در غزه قهرمان و دلاور، وجدان بشریت را لرزاند و رذالت و توحش و درماندگی گرگ‌های صهیونیست را در برابر دفاع مقدس و مشروع فلسطین به نمایش گذاشت؛ این کارزار عظیم حق و باطل و اسلام و استکبار به فضل الهی نقطه عطفی در قیام و جهاد امت اسلام و پیشرفت محور مقاومت و شتاب به سوی قله‌های فتح و پیروزی بر غاصبان و مستکبران خواهد بود.

تجمع خودجوش مردم و طلاب قم در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی برگزار شد.
رسا/ در پی حمله بی رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه و شهادت بیش از هزار فلسطینی، نیمه شب گذشته راهپیمایی وتجمع خودجوش و اعتراضی طلاب، فضلا و مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام¬الله¬علیها) برگزار شد. تظاهر کنندگان که از مصلی قدس به سمت حرم مطهر حرکت کرده بودند با در دست داشتن پرچم های گروه های مقاومت و کشور فلسطین خواستار انتقام ازجنایت رژیم کودک کش اسرائیلی شدند همچنین تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای “مرگ بر اسرائیل”، “خیبر خیبر یا صهیون”، “شهر قم یک کلام انتقام والسلام” و “الله اکبر” ضمن ابراز اعتراض و انزجار درباره سکوت و بی تحرکی مجامع بین المللی و مدعی حقوق بشر نسبت به این اقدام شنیع رژیم کودک کش صهیونیستی، آمادگی خود را برای اعزام به غزه و کمک به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اعلام کردند. امروز بعدازظهر نیز ساعت ۱۶ در حرم مطهر تجمع ضد اسرائیلی و در حمایت از مردم فلسطین برگزار خواهد شد.

حماس تصاویر نظامی اسیر به هلاکت رسیده در بمباران غزه را برای خانواده‌اش ارسال کرد
تسنیم/ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، تصویر یک نظامی اسیر صهیونیست در غزه را که به دلیل بمباران مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر، به هلاکت رسیده است را برای خانواده‌اش ارسال کرد. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جنبش حماس از طریق ارسال تصویر این نظامی کشته شده برای خانواده‌اش به این خانواده خبر داد، عامل مرگ وی بمباران اسرائیل علیه غزه است. گفتنی است ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس دوشنبه شب در پیام خود اعلام کرد تاکنون ۲۲ نظامی صهیونیست به دلیل بمباران شدید رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

بورل: ایران مانع تشدید تنش در منطقه شود!
فارس/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، جلوگیری از سرایت جنگ غزه به منطقه را به نفع همگان توصیف کرده است. بورل افزود: «با امیرعبداللهیان درباره وضعیت نوار غزه صحبت کردم. موضع اتحادیه اروپا در محکومیت تروریسم و حفاظت از غیرنظامیان در همه حال روشن است».وی همچنین افزود: «جلوگیری از سرایت [جنگ] به منطقه، به نفع همگان است. از ایران خواستم تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند».پیش از این، وزیر امور خارجه با بیان اینکه گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه‌اش تغییر نقشه جغرافیایی رژیم صهیونیستی است،‌ گفت: هرگونه اقدام پیشدستانه در ساعت‌های پیش رو متصور است.

سانسور جنایت صهیونیستها به سبک رسانه صهیونیست
تسنیم/ رسانه‌های عربی خبر دادند سایت رادیو رژیم صهیونیستی بعد از انتشار گفتگویی با یکی از زنان اسیر صهیونیست که حماس وی را آزاد کرده بود، آن را از سایت خود حذف کرد.براساس گفته‌های این زن صهیونیست، ارتش اسرائیل، اقدام به قتل عام حاضران در کمپ برگزار شده در اطراف نوار غزه کرده است. مجری: آیا مهاجمان به شما آزاری رساندند؟ شهرک‌نشین: نه، برعکس آنها با من رفتاری بسیار انسان‌ دوستانه داشتند.مجری: واقعاً انسان ‌دوستانه؟ شهرک‌ نشین: بله، آنها تلاش کردند تا ما را آرام کنند. به ما آب دادند تا استرسمان کاهش یابد. بعد از آن مرا آزاد کردند. من به چشم خود دیدم که ارتش اسرائیل بمبی را بر روی یک خانه که نیروهای فلسطینی و اسرای ما در آن حضور داشتند، پرتاب کرد و باعث مرگ همه ساکنان آن خانه شد.وی همچنین خبر داد: این نیروهای اسرائیلی بودند که با شلیک‌های خود بسیاری از اسرائیلی‌ها را مورد هدف قرار می‌دادند.

تجهیز ارتش صهیونیستی به بمب‌های قدرتمند GBU
فارس/ یک منبع آگاه با اشاره به حمایت‌های آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی درخصوص اتفاقات اخیر، گفت:‌ بنابر اعلام منابع آگاه اطلاعاتی منطقه، ارتش آمریکا به فرماندهی سنتکام دستور داده، نسبت به انتقال بمب‌های GBU از انبار پایگاه‌هایش مستقر در کشورهای منطقه، برای تجهیز ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کند. این منبع آگاه گفت: بر این اساس، سنتکام در وهله اول نسبت به انتقال این بمب‌های خطرناک از مبدا پایگاه مستقر در امارات متحده عربی اقدام و سپس در مرحله بعد از انبارهایش در پایگاه‌های دیگر کشورهای منطقه استفاده خواهد کرد.این منبع آگاه افزود: بمب های GBU از انواع بمب های نفوذ کننده به استحکامات بوده و باعث نسل کشی مردم فلسطین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *