خبر روز ۱۴۰۲/۰۷/۲۲

**آیت الله حسینی بوشهری: حرکت جوانان فلسطینی هشداری به دنبال کنندگان طرح عادی سازی روابط است** مراجع عظام تقلید: جامعه جهانی ، سازمان‌های بین‌المللی و دولت های اسلامی برای دفاع از مظلومان غزه به پا خیزند** آیت‌الله خاتمی: آنچه تاکنون اتفاق افتاده تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی است** آیت الله شب‌ زنده‌دار: مبلغ باید مانند سراج باشد** آیت الله موسوی اصفهانی: امت اسلامی با حمایت از فلسطین زمینه نابودی اسرائیل غاصب را فراهم کنند
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
اسرائیل امروز در غزه کودک‌کشی می‌کند
رئیس‌جمهور دیروز در جمع مردم شهرستان رستم در استان فارس گفت: با ویران کردن غزه، مسأله فلسطین به پایان نمی‌رسد. مردم فلسطین به همراه مردم جهان گریبان شما را خواهندگرفت، زیرا دفاع از غزه را وظیفه خود می‌دانیم. آیت الله رئیسی با بیان این‌که امروز شاهد این هستیم که مردم عزیز فلسطین زیر بمباران رژیم صهیونیستی هستند و خانه‌های مردم ویران می‌شود، تاکید کرد: کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی بدانند شریک جرم این جنایتکاران هستند؛ تصور نکنید با این اقدامات خواسته بحق و ایستادگی مردم فلسطین تمام خواهد شد. آیت الله رئیسی تاکید کرد: شما صهیونیست‌ها با ظلم به مردم فلسطین نتوانستید اذهان عمومی را فریب دهید. ویران کردن غزه و کشتار مردم گریبان متجاوزان را خواهدگرفت.
عبور از پیک مصرف برق
محرابیان، وزیر نیرو گفت: تأمین برق در تابستان امسال در شرایطی بود که کشور افزایش دمای تا سه درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین بلندمدت را تجربه کرد که این مسأله باعث افزایش متوسط ۴۰۰۰ مگاواتی برق و در ایام پیک تا ۵۷۰۰ مگاوات شد. عبور از بحران تابستان برای دولت یک دستاورد بود.

 همشهری 
عملیات زمینی در غزه عواقب بسیار بزرگی خواهد داشت
پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: عملیات زمینی اسرائیل در غزه منجر به تلفات غیرنظامیان خواهد شد و مهم‌ترین چیز در حال حاضر توقف خونریزی است. وی افزود: واشنگتن حقوق تاریخی مشروع فلسطینیان را نادیده گرفته است.
درخواست انصارالله از عربستان برای باز کردن راه به‌سمت غزه
محمدعلی الحوثی، رئیس شورای‌عالی سیاسی در دولت نجات ملی یمن از عربستان سعودی و ولیعهد این کشور خواست راه پیوستن مجاهدان یمنی به برادران مجاهد فلسطینی در غزه را باز کند و شرایط مناسبی را برای آنها فراهم آورد. وی افزود: این درخواست، نه از باب اغراق و نه غیرمنطقی است، بلکه خواسته‌ای مبتنی بر روحیه عربی و ملی است و صنعا با جدیت منتظر پاسخ ریاض است.
پشتیبانی امارات از حمله به غزه تکذیب شد
وزارت دفاع امارات گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر رسیدن تعدادی جنگنده آمریکایی به پایگاه هوایی «الظفره» در این کشور برای کمک به رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این ادعاها بی‌اساس است. به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ادعا شده بود جنگنده‌های آمریکایی با هدف کمک به رژیم صهیونیستی در حمله به غزه وارد ابوظبی شدند.
برای جنگ علیه اسرائیل آمادگی داریم
«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب‌اهل‌الحق عراق با اشاره به موفقیت گروه‌های مقاومت فلسطینی در عملیات قهرمانانه «طوفان الاقصی» افزود: ما برای هرگونه کمک به برادران خود در فلسطین اشغالی آمادگی داریم و اگر از ما خواسته شود که در جنگ شرکت کنیم، شرکت خواهیم کرد و اگر از ما حمایت مالی طلب شود، دریغ نخواهیم کرد.

 کیهان 
افتتاح ۷۰ طرح از پروژه ملی آزادراه شیراز ـ اصفهان تا آغاز بهره‌برداری از دو بیمارستان
پروژه آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، واگذاری ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و ۳۰ هزار قطعه زمین، بهره‌برداری رسمی از طرح عظیم خط دوم انتقال آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن، افتتاح دو بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم و ۱۶۰ تختخوابی شهرستان فسا از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان فارس بود. آیت‌الله رئیسی که صبح پنج‌شنبه و در قالب دور دوم سفرهای استانی به استان فارس سفر کرد در نخستین برنامه این سفر ۶ قطعه از پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر را افتتاح و دستور آغاز عملیات قطعه ۷ این پروژه را صادر کرد. با افتتاح این پروژه زمان سفر از شیراز به اصفهان و به تبع آن به مناطق مرکزی کشور بیش از دو ساعت کاهش خواهد یافت و مردم استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این امنیت سفر و رفت و آمدهای مردم نیز به شکل جدی ارتقا پیدا می‌کند.
پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ارفع
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم ارفع، از اساتید اخلاق تهران را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم خدوم و پرهیزکار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید کاظم ارفع رحمت الله علیه را به خاندان مکرّم و همه‌ی بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
آنچه تاکنون اتفاق افتاده، تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی است
امام جمعه موقت تهران گفت: عملیات طوفان الاقصی از زمان ‌اشغال فلسطین تاکنون بی‌نظیر بوده، نه کم‌نظیر. سنگ کجا، موشک، پهپاد، چترباز و اسیر گرفتن از صهیونیست‌ها کجا؟ همه چیز عوض شده است. معادله بین‌المللی تغییر کرده است. آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند که دست طراحان و عمل‌کنندگان طوفان الاقصی را می‌بوسم، بنده هم می‌گویم که ملت ایران هم دست تمام رزمندگان فلسطینی را می‌بوسند و هشدار می‌دهم که اگر محاصره و جنایت علیه فلسطینیان متوقف نشود قطعا سیلی مجدد و سخت از مقاومت خواهند خورد. وی با بیان اینکه به فلسطینیان مظلوم می‌گویم وعده خدا را باور کنید، شما می‌مانید و صهیونیست‌ها می‌روند، گفت: صهیونیست‌ها قبل از ۲۵ سال وعده مقام معظم رهبری از بین خواهند رفت. آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران همچنان‌که بر اساس مبانی اعتقادی خود ۴۴ سال است که در صحنه حمایت از مظلومان فلسطین حضور دارد، به دنیا می‌گوئیم که به فضل خداوند تا آزادی قدس شریف و بازگشت فلسطینیان مظلوم به خانه‌هایشان، با شعار «هر فلسطینی، یک رأی» ایران اسلامی در صحنه حمایت از این مظلومان باقی خواهد ماند. آیت‌الله خاتمی با‌اشاره به حضور شیخ زکزاکی در نماز جمعه، گفت: میهمان عزیز جمهوری اسلامی، مجاهد عالیقدر، ابوالشهدا، جناب زکزاکی به نماز جمعه تهران زینت بخشیدند. به این مجاهد نستوه فی سبیل‌الله خیر مقدم می‌گوئیم، آنکه سرمایه‌هایی را در راه جهاد داده است.
قیام یکپارچه و سراسری ملت ایران در حمایت از مقاومت فلسطین
روز جمعه، ایران اسلامی صحنه قیام یکپارچه و سراسری ملت ایران در حمایت از مقاومت فلسطین بود. مردم سراسر کشور دیروز همگام و همصدا با مسلمانان و آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند و پشتیبانی خود از مقاومت فلسطین را اعلام کردند. این مراسم در تهران از میدان فردوسی و چهارراه توحید به سوی دانشگاه تهران، محل برگزاری نماز عبادی – سیاسی جمعه برگزار شد. در این راهپیمایی انبوه مردم کشورمان از اقشار مختلف جامعه، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و خردسال برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اشغالگران متجاوز صهیونیست به خیابان آمد‌ند. مردم با در دست داشتن پرچم‌های ایران، فلسطین و گروه‌های مقاومت و نیز پلاکاردها و عکس‌هایی از مقام معظم رهبری و سایر رهبران مقاومت، به‌خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی، حمایت خود را از مقاومت فلسطین ابراز کردند.

 ایران
رئیسی در گفت‌و‌گو با بشار اسد از تلاش ایران برای همگرایی میان کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی خبر داد
آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلفنی با بشار اسد همتای سوری خود با بیان اینکه صهیونیست‌ها بر خلاف همه معاهدات بین‌المللی، غزه را به طور کامل محاصره کرده و آب، برق، دارو و سوخت را از مردم مظلوم این منطقه دریغ کرده‌اند، گفت: ایران تلاش خواهد کرد در تماس با سران کشورهای اسلامی هر چه سریع‌تر هماهنگی لازم برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی را ایجاد کند. «بشار اسد» هم گفت پیروزی‌های بزرگ جریان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها نشان داد، این رژیم بسیار ضعیف‌تر از آن است که ادعا می‌کند.
عبدالحمید به نفع صهیونیست ها موضع گرفت
عبدالحمید اسماعیل‌زهی در ادامه موضعگیری‌های متناقض خود باز هم از رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین حمایت کرد و این بار آرمان آزادی قدس از اشغال را ناممکن دانست. او در خطبه‌های نمازجمعه زاهدان در اظهاراتی کم‌سابقه که مورد پسند رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و دولت‌های متخاصم قرار گرفت، مدعی شد «من این حرف را از کسی که بگوید اسرائیل باید نابود شود و اینها در این منطقه جایی ندارند، می‌پذیرم؛ ولی واقعیت این است که مسلمانان نمی‌توانند این کار را انجام دهند و این شدنی نیست. وقتی این شدنی نیست چرا برای انجام آن زور می‌زنند؟ بروند بنشینند مشکل را حل و فصل کنند؛ دو تا حکومت مستقل در کنار هم باشند، همان‌طور که در جاهای دیگر دنیا هست. »

 وطن امروز 
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین تحریری
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر تحریری، تولیت مدرسه علمیه مروی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای تحریری دامت برکاته درگذشت والده‌ گرامی را تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
عزم دولت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است
بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت گفت: عزم ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و ساخت ایران قوی با تکیه بر جوانان است. علی بهادری‌جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: «افتتاح طولانی‌ترین آزادراه کشور بعد از ۱۲ سال، واگذاری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی و ۳۰ هزار قطعه زمین و بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب به شیراز توسط رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان فارس، نشان‌دهنده عزم دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و ساخت ایران قوی با تکیه بر جوانان است».

 جوان 
افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی باطل شد
فرمانده کل سپاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، گفت: رویدادی که ظرف یک هفته اخیر همانند یک شوک عظیم جهان را در بهت و حیرت و شگفتی فروبرد، حادثه‌ای است بی‌سابقه خارج از دامنه تصور همه صاحب‌نظران، اندیشمندان، راهبردسازان و سیاستمداران عالم. بزرگ‌ترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به این سو برای این رژیم و بزرگ‌ترین پیروزی برای نهضت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد. سرلشکر سلامی در مورد اهمیت عملیات طوفان الاقصی، بیان داشت: این شکست برای اسرائیل از آن جهت سنگین و مهم است که فلسطین بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین‌ترین ضربه هولناک شکست‌بار را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش این رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند.

 خراسان
منابع ارزی ایران در قطر کاملاً در دسترس است
نورنیوز خبر داد: منابع ارزی ایران در قطر کاملاً در دسترس است. هیچ تغییری در موضوع دسترسی ایران به منابع ارزی خود در بانک‌های قطر ایجاد نشده و توافق انجام شده به قوت خود باقی است. پیشتر، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست مدعی شده بود؛ آمریکا و قطر توافق کردند تا زمان انجام تحقیقات درباره حمله حماس به اسرائیل، جلوی دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار موجود در بانک‌های قطر گرفته شود.
امیرعبداللهیان هنگام حمله به فرودگاه دمشق در هواپیمای ایرانی نبود
در پی انتشار شایعه ای مبنی بر حضور وزیر خارجه ایران در یک هواپیمای ایرانی در هنگام حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه دمشق، منابع مطلع این شایعه را رد کردند. ادعا شده بود در هنگام حمله هوایی به فرودگاه دمشق هواپیمای ایرانی وزیر خارجه ایران تغییر مسیر داده است. این در حالی است که اگرچه هواپیمای ایرانی ماهان به دلیل حمله به فرودگاه دمشق قادر به فرود نبوده، اما وزیر خارجه ایران در آن نبوده و امیر عبداللهیان هنگام حمله در مسیر بغداد بوده است.

 مردم سالاری 
هشدار وزیر کشور نسبت به ایجاد ستیز میان ایرانی‌ها و مهاجران افغانستانی
وزیر کشور اظهار کرد: یک حرکت مرموزانه در این مدت درباره اتباع افغانستانی شروع شده است که می‌خواهد ستیزشی بین جامعه ایرانی و مهاجران افغانستانی ایجاد کند. دستگاه‌های جاسوسی دشمن بعد از ناامیدی در ایجاد اغتشاش، بر روی این موضوع کار می‌کنند. وحیدی ادامه داد: مردم افغانستان، مردم مظلومی هستند که ستم‌های ابرقدرت‌ها چه در دوره شوروی و چه آمریکا را متحمل شده اند. قاطبه اینها مردم مظلومی هستند که به ایران پناه آورده اند. رعایت ضوابط باید جدی گرفته شود و استانداران و فرمانداران باید در چارچوب ضوابط ابلاغی درباره اتباع و مهاجران اقدام کنند.

 قدس
کینه ترامپ از نتانیاهو سر باز کرد
رئیس جمهور سابق ایالات متحده در یک سخنرانی انتخاباتی برای اولین‌بار اظهارات جنجالی را درباره ترور شهید سلیمانی مطرح کرده است. دونالد ترامپ در این باره گفته است: ما ماه‌ها روی آن ترور برنامه‌ریزی کرده بودیم و اسرائیل قرار بود این کار را با ما انجام دهد. ما همه چیز را آماده کرده بودیم و شب قبل از وقوع نتانیاهو با من تماس گرفت و گفت در این حمله شرکت نخواهد کرد و به ما نگفتند که چرا تصمیم خود را عوض کردند اما من هرگز فراموش نمی‌کنم نتانیاهو ما را ناامید کرد.
اتاق جنگ مشترک تل‌آویو و واشنگتن علیه غزه
از نکات مهم جنگ اخیر صهیونیست‌ها، همراهی و همکاری کامل مقامات کاخ‌سفید با جنایات اشغالگران است. در این مسیر، وزیر امور خارجه آمریکا که روز پنجشنبه به تل‌آویو سفر کرده بود، در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی با حضور نتانیاهو و سران ارشد نظامی این رژیم شرکت کرد. آنتونی بلینکن در نشست خبری مشترک با نتانیاهو هم تأکید کرد آمریکا تمام مهمات نظامی مورد نیاز اسرائیل را تأمین خواهد کرد و گفت: به عنوان یک یهودی اینجا هستم. روز گذشته نیز لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده به عنوان دومین مقام بلندپایه آمریکایی که به سرزمین‌های اشغالی رفته با نتانیاهو دیدار کرد و در اظهارنظری وقیحانه مدعی شد حماس از داعش بدتر است.
طوفان‌الاقصی ضعف رژیم‌صهیونیستی را نمایان کرد
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد عملیات طوفان الاقصی نتیجه طبیعی فساد، اشغالگری و جنایات درازمدت صهیونیست‌هاست. شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیل تمامی قتل‌عام‌ها را با نظارت بین‌المللی انجام داده است. طوفان‌الاقصی رخ داده تا به این جنایات «نه» بگوید. وی ادامه داد: جنایت و ترس، چهره رژیم اسرائیل است. طوفان الاقصی روشن کرد اسرائیل ضعیف است. حمایت آمریکا بر عمر این رژیم افزوده و مرور زمان ثابت خواهد کرد اسرائیل رو به نابودی است.
سفر وزیر خارجه کشورمان به عراق و لبنان وسوریه
امیرعبداللهیان در سفری به سه کشور مهم محور مقاومت یعنی عراق و لبنان و سوریه سفر کرد و در برنامه‌ای فشرده با مقامات آن‌ها دیدار کرد. او در نخستین ایستگاه سفرش به بغداد رفت و با نخست‌وزیر و دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. وی پس از دیدار با السودانی گفت: ما در بغداد هستیم که با توجه به تحولات فلسطین و غزه مشورت‌هایی در این زمینه داشته باشیم. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: مقامات برخی کشورها در تماس با ما از احتمال باز شدن جبهه جدیدی در منطقه می‌پرسند، به آن‌ها گفتیم پاسخ روشن ما در خصوص احتمالات آتی این است که همه چیز بستگی به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دارد. او پس از سفر چندساعته به بغداد راهی بیروت شد و با مقامات لبنان، حزب‌الله و همچنین مقاومت فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان مشورت و گفت‌وگوهای مستمر با برادران لبنانی را برای دو کشور و منطقه مفید دانست و از نقش وزیر خارجه لبنان در کمک به تقویت روابط دو کشور تشکر کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر فشرده با مسئولان عالی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی هم دیدار و گفت‌وگو کرد. اما شاید مهم‌ترین دیدار این سفر میان امیر عبداللهیان و سید حسن نصرالله رخ داده باشد که طرفین در آن به بررسی صحنه نبرد و چگونگی گشایش دیگر جبهه‌ها در نبرد با رژیم صهیونیستی پرداختند. وزیر امور خارجه در آخرین مرحله از سفر مهمش که نشانی از قدرت‌نمایی ایران هم بود، روز گذشته وارد دمشق شد و با مقامات این کشور دیدار کرد. امیرعبداللهیان در سوریه هم بر مواضع خود درباره مقاومت تأکید و هرگونه گشایش جبهه‌های بیشتر علیه اسرائیل را متأثر از اقدامات این رژیم جعلی در صحنه نبرد عنوان کرد.

 اعتماد
هشدار سازمان ملل در مورد وضعیت فاجعه‌بار غزه
فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین گفت، آنچه در حال رخ دادن است این است که بخش بزرگی از ساکنان فلسطینی در غزه نه به شکل متفاوت از اتفاقات قبل بلکه با خشونت بیشتر نابود می‌شوند. وی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای قطع آب، برق، غذا و دیگر امکانات اولیه غزه گفت، گرسنگی دادن به جمعیت تحت محاصره غزه و محروم کردن آنها از مایحتاج اولیه، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
حمله به یک دیپلمات اسراییلی در چین
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که یک دیپلمات صهیونیست در پکن پایتخت چین با چاقو زخمی شد. در این رابطه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی حمله به دیپلمات خود در چین را تایید و اعلام کرد که وی در این حادثه زخمی شده است.

 اطلاعات 
مراجع عظام بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی بمباران مستمر نوار غزه را توسط رژیم صهیونیستی محکوم کردند.
عملیات جوانان فلسطینی، ضربۀ سخت و جبران ناپذیری بر رژیم صهیونیستی وارد کرد
دربیانیۀ آیت الله العظمی مکارم شیرازی آمده است:
عملیات خیره کننده و بی سابقۀ رزمندگان و جوانان فلسطینی، ضربۀ سخت و جبران ناپذیری بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و در بُعد نظامی و امنیتی و اطلاعاتی، آبروی این رژیم پوشالی را چنان از بین برد که هرگز اعاده نخواهد شد. تمامی این حرکت ها، نشأت یافته از ظلم و ستم و غصبی است که رژیم اسرائیل ده ها سال بر مردم مظلوم فلسطین وارد کرد‌ه؛ مظلومانی که با مقاومت و همبستگی خود ثابت کردند که وعدۀ الهی در یاری آنان محقق گردیده است. رژیم سفاک صهیونیستی که اکنون در پایان عمر خود قرار گرفته، درنده خویی را به نهایت رسانده و مردم فلسطین و صاحبان اصلی آن دیار را به وحشیانه ترین شکل، مورد هجوم قرار داده است؛ از این رو لازم است همۀ مسلمانان جهان و دولت های اسلامی به هر صورتی که برایشان مقدور است از این مظلومان دفاع کنند و بدانید پیروزی نهایی برای مستضعفان است.
کشورهای اسلامی محور مقاومت را تقویت کنند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه اظهار داشتند: حملات اخیر به رژیم صهیونیستی در واقع پاسخ به جنایات این رژیم کودک کش بوده که سالهاست با غصب سرزمین فلسطین مشغول تخریب و ظلم به یک ملت است. ایشان از کشورهای اسلامی خواستند تا محور مقاومت را تقویت نموده و از بی تفاوتی نسبت به موضوع فلسطین دست بردارند و به فکر عادی سازی با کشوری که قادر به حفظ خود نیست و یک حکومت جعلی و رو به زوال است نباشند.
جامعه جهانی علیه حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به پا خیزند
در بیانیه آیت‌الله العظمی سبحانی چنین آمده است:
مدتی است که اخبار متأثر کننده از سرزمین‌های فلسطین اشغالی به گوش می‌رسد و تصاویر دلخراش از رسانه‌های جهان مخابره می‌شود. زنان و کودکان و مردم مظلوم فلسطین که قریب ۷۰ سال است از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و سرگردان شده‌اند در شدید‌ترین حملات بی‌سابقه به خاک و خون کشیده و حتی آب و غذا و دارو را بر روی آنان بسته‌اند. انتظار می‌رود جامعه جهانی و کشورهای بیدار اسلامی درباره این حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به پا خیزند و از سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی انتظار می‌رود با اقدامات مؤثر خود هر چه سریع‌تر حملات به مردم غزه به پایان پذیرفته و عمل این رژیم اشغالگر را محکوم کنند.
عربستان «موقتا» مذاکرات در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته است
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع نزدیک به ریاض اعلام کرد که عربستان «موقتا» مذاکرات در رابطه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته است.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

سازمان‌های بین‌المللی با قاطعیت به پایان دادن فاجعه غزه کمک کنند
مهر/ آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید درباره وقایع اخیر فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر قدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:وقایع تلخ و اسفناک روزهای اخیر در سرزمین فلسطین و محاصره و به خاک و خون کشیدن مردم بی پناه غزه توسط رژیم اشغالگر، بار دیگر همه انسان‌های آزاده و دردمند را نگران و اندوهگین کرده است. جان صدها انسان مظلوم از دست رفته و جان صدها هزار انسان دیگر در سرزمین فلسطین همچون چند دهه گذشته، بازیچه سیاستمداران استعمارگر و دشمنان اسلام قرار گرفته است.بدین وسیله نگرانی و اندوه خود را از تشدید این بحران اعلام داشته و از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که با قاطعیت به پایان دادن این فاجعه بزرگ کمک کنند و با تدابیر خود مانع از تکرار این وقایع تلخ شوند.از خداوند متعال می‌خواهیم با ظهور حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) به آلام بشریت خاتمه دهد و عدل و داد را بر جهان حکم‌فرما کند.

مسلمانان برای رهایی قدس به پا خاسته و هیچ گونه کوتاهی نکنند
مهر/ آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی بر لزوم کمک رسانی به مسلمانان مظلوم فلسطین تاکید کرد.متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:اسلام که احیای عدل و حیات بخشی حقوق بشر را به جهانیان آموخت اجازه نمی‌دهد در شرایط دشوار کنونی مسلمانان مجاهد و مظلوم فلسطین تنها بمانند. بر همه مسلمانان لازم است که در کمک رسانی به این آزادگان به پا خاسته جهت رهایی قدس عزیز هیچ گونه کوتاهی نکنند.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی زلزله افغانستان مورخه ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
اختصاصی/ در پی وقوع زلزله در کشور افغانستان و کشته شدن حدود ۲ هزار نفر، جامعه مدرسین در بیانیه ای ضمن تسلیت این واقعه تصریح کرد:با توجه به ابعاد گسترده ویرانی‌ها و آمار بالای مصدومان و کشته‌ها، نیاز است نهادهای امداد رسان بین المللی به ویژه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در کمک به ملت شریف و رنج کشیده افغانستان تسریع نموده و در کاهش آلام و دردهای این عزیزان کوشا باشند.
از هم‌وطنان عزیز نیز خواستاریم در کنار دولت محترم و نهادهای امدادی که از ساعات اولیه مبادرت به امدادرسانی نموده‌اند، کمک‌های نقدی و کالایی خود را چون همیشه ارائه کنند و پیشتاز این مجاهدت و امداد مؤمنانه باشند.از خداوند متعال شفای عاجل مصدومان، رحمت و مغفرت برای جانباختگان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت داریم.

حرکت جوانان فلسطینی؛ هشداری به دنبال کنندگان طرح عادی سازی روابط است
رسا/ رئیس جامعه مدرسین ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد: حرکت جوانان فلسطینی پیام روشنی به سران کشور‌های عربی است که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب هستند. آیت الله حسینی بوشهری با محکوم کردن جنایت های رژیم غاصب اسرائیل در برابر مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و با اشاره به آیه «وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون» تأکید کرد: دامنه ظلم طولانی نیست و وعده الهی این است که ظلم پایدار نخواهد بود.وی ضمن حمایت از عملیات افتخار آفرین و غرور انگیز جبهه مقاومت در برابر رژیم کودک صهیونیستی، ابراز داشت: با حرکت اخیر فلسطینیان با عنوان «طوفان الاقصی» مقدمات زوال و از بین رفتن رژیم غاصب صهیونیستی فراهم شده است.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: مردم مظلوم فلسطین زیر بمباران های اسرائیل جنایتکار جان می دهند، آب به روی مردم غزه بسته شده و برق آنها نیز قطع شده است، اما وعده الهی وعده حقی است که تحقق خواهد پذیرفت.

مبلغ باید مانند سراج باشد
حوزه/ آیت الله مهدی شب‌ زنده‌دار در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات قرآن کریم به تفقه در دین تاکید کرده است.عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: از توصیه ‎های بزرگان حوزه این بوده است که ذهن و فکر را از دنیا و آن چیزی که مربوط به دنیا است قطع کنید و به مرگ توجه کنید، زمانی که چنین اتفاقی رقم خورد تمام انرژی را در این عرصه مصرف خواهیم کرد.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه توجه به این نکات درکنار علم آموزی بسیار مهم است، تصریح کرد: مدیران مدارس و اساتید کلاس‌ها نیز باید به این نکات توجه داشته باشند.وی ادامه داد: یکی از بزرگان حوزه تاکید داشتند در تبلیغ مانند شمع نباشید چراکه شمع درکنار روشن‌گری که انجام می‌دهد، خودش آب می‌شود ولی کسی که تبلیغ را انجام می‌دهد مانند سراج است.

امت اسلامی با حمایت از فلسطین زمینه نابودی اسرائیل غاصب را فراهم کنند
رسا/ آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان نیروهای مسلح و پیروزی های مجاهدان فلسطینی گفت: پیشرفت جبهه مقاومت و برادران فلسطینی را در تاریخ هفتاد و پنج ساله جنایات اسرائیل که برعلیه مسلمین فعالیت و کشت و کشتار غیرنظامیان داشتند را به مردم فلسطین و همه آزادی خواهان جهان تبریک عرض می کنم.عضو جامعه مدرسین ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی افزود: همانگونه که رهبر عزیز هم فرمودند فشارهای شدیدی که در این مدت با پشتیبانی انگلیس و آمریکا و سایر ابرقدرت ها بر علیه برادران فلسطینی انجام دادند، موجب شد تا برای اولین بار مجاهدان فلسطینی وارد خاک های اشغالی شوند و امیدواریم با پشتیبانی الهی که قرآن وعده داده است پیروزی نهایی فرارسد. وی با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انتقاد از مظلوم نمایی این رژیم در رسانه های استکباری، واکنش کشورهای اسلامی در قبال مسأله فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی،را خواستار شد و تصریح کرد: همه مسلمین باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر در این زمینه باشند تا با حمایت های خود از مردم مظلوم فلسطین زمینه ازبین رفتن این غده سرطانی را مهیا سازند.

افشای جزئیات طرح خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه
تسنیم/ یک رسانه عربی از جزئیات طرح خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه و تلاش کاخ سفید برای پیشبرد این طرح از طریق فشار بر برخی کشورهای عربی پرده برداشته است.پایگاه خبری میدل ایست نیوز از جزئیات این طرح شوم پرده برداشته و افزوده است: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد کند، زیرا به گفته وی، ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده افزوده که طرح آمریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.وی در خصوص جزئیات این موضوع گفت که نیم میلیون از این تعداد به عربستان می‌روند و مابقی میان دیگر کشورها توزیع می‌شوند.به گفته این منبع، همه این کشورها تا کنون با این طرح مخالفت کرده‌اند.

شبکه آمریکایی سه مجری مسلمان را کنار گذاشت
ایرنا/ منابع رسانه‌ای اعلام کردند که شبکه آمریکایی ام.اس.ان.بی.سی سه مجری مسلمان خود را در بحبوحه ناآرامی‌های خاورمیانه و در سکوت خبری از مجری‌گری کنار گذاشته است. تارنمای سمافور بامداد شنبه از مهدی حسن، ایمن محی‌الدین و علی ولشی به عنوان سه مجری مسلمانی نام برد که در این شبکه آمریکایی کنار گذاشته شده‌اند. برنامه مهدی حسن پنجشنبه شب پخش نشد و مدیران شبکه ام.اس.ان.بی.سی تصمیم قبلی خود برای مجری‌گری ایمن محی‌الدین در روزهای پنجشنبه و جمعه را لغو کردند. همچنین قرار است مجری دیگری در برنامه روز یکشنبه بجای علی ولشی برنامه را اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *