آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توانند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کنند

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای «جان درامانی ماهاما» رئیس‌جمهوری غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه‌ی ایران به افزایش همکاری با کشورهای آفریقایی از ابتدای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کردند: قدرت‌های سلطه‌گر، مخالف روابط گرم ایران با آفریقا، و همچنین منشأ عمده‌ی جنگ‌ها، درگیری‌ها و تغذیه‌ی گروه‌های تروریستی هستند اما علاج همه‌ی این مشکلات در نزدیک شدن «کشورهای مستقل» به یکدیگر و افزایش همکاری‌های آنها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، منافع قدرت‌های استکباری را در ایجاد ناامنی و جنگ‌های گوناگون در نقاط مختلف دنیا خواندند و گفتند: گروه‌های تروریستی در منطقه‌ی ما و آفریقا دست‌پرورده‌ی سازمان‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.

رهبر معظم انقلاب درخصوص اظهارات رئیس‌جمهور غنا درباره‌ی رنج سوریه از تروریسم، با طرح این سؤال که چگونه حجم انبوهی از سلاح‌های پیشرفته و پول در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد، افزودند: ریشه‌ی همه‌ی مشکلات، قدرت‌های استکباری هستند که آمریکا در رأس آنها است و رژیم صهیونیستی نیز مظهر شرارت می‌باشد.

ایشان سیاست ثابت جمهوری اسلامی در قضیه‌ی سوریه را «طرفداری از صلح» برشمردند و گفتند: ما همواره تلاش کرده‌ایم که این قضیه به نفع ملت سوریه تمام شود و معتقدیم از خارج یک کشور نمی‌توان برای آن ملت، نسخه‌ی علاج نوشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توانند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کنند و این ملت سوریه هستند که باید درباره‌ی آینده‌ی خود تصمیم بگیرند.

رهبر معظم انقلاب، راه‌حل مسئله‌ی سوریه و مقابله با مشکلاتی نظیر تروریسم و رنج‌های مردم فلسطین را در گروی همکاری و نزدیک شدن بیشتر کشورهای مستقل خواندند و گفتند: ایران و غنا ظرفیت‌های خوب و زیادی دارند که امیدواریم این سفر به افزایش همکاری‌ها منجر شود.

ایشان همچنین از مبارزات استقلال‌طلبانه‌ی برخی شخصیت‌های آفریقایی علیه استعمارگران تجلیل کردند و افزودند: این شخصیت‌های برجسته، هویت آفریقایی را در دنیا ارتقا دادند. (خ-۱۲۸۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *