انتخابات، یک رقابت و مسابقه ملی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه انتخابات، یک رقابت و مسابقه ملی است، گفتند: اگر ملت ایران خوب، قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق‌های رأی را از رأی و عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزودند: عده‌ای کمین کرده‌اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ‌گیری کنند، اما ملت در مقابل این کمین کرده‌هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد. ایشان افزودند: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی‌فروشند، مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نمی‌گذارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به معنای آن نیست که بخواهند کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم‌گیری راه نمی‌دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه گفتند: «تمکین همه دستگاه‌های دست‌اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ وعده‌های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از زحمات رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم هسته‌ای افزودند: البته همه‌ی خواست‌های جمهوری اسلامی برآورده نشده است اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که ان‌شاءالله خداوند اجر می‌دهد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی‌که همین حد از نتایج اجرای برجام را نیز ناشی از لطف آمریکا، وانمود می‌کنند افزودند: عده‌ای می‌خواهند در این فرصت، چهره‌ی منحوس استکبار را بزک کنند! که این حرکت، خیلی زشت و خطرناک است. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: همه از جمله مسئولان متوجه اهداف اصلی آمریکایی‌ها باشند، آنها می‌خواهند با زور و تبلیغات، کار خود را به پیش ببرند و باید در مقابلشان هوشیار بود و مقاومت کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مسئولان دولت و اعضای هیأت نظارت بر برجام را به مراقبت در مقابل خدعه‌های آمریکا فراخواندند و خاطرنشان کردند: طرف، اهل خدعه است، به لبخند و ماسک او اعتماد نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *