خبر روز ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

**انتقاد آیت الله حسینی بوشهری از بازی کردن با آبروی افراد در فضای مجازی** رئیس جمهور: خط قرمز در مبارزه با فساد وجود ندارد** آیت الله خاتمی: راهپیمایی اربعین رزمایش مواسات و همدلی دو ملت ایران و عراق بود** حضور پرشور ۵ میلیون زائر امام رضا (ع) در مشهد مقدس** آیت الله طبسی: آینده ای روشن در انتظار انقلاب اسلامی است
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
ایران، تحریم‌های جدید آمریکا را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا گفت: کشورهایی که به‌طور مستمر مرتکب شدیدترین خشونت‌ها علیه شهروندان خود می‌شوند و در قبال جنایات صهیونیست‌ها جسارت اعتراض نداشته‌اند، حق ندارند نسبت به ملت ایران اشک تمساح بریزند.
کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اقدامات چند کشور معدود در اروپا و رژیم آمریکا که علاوه بر صدور بیانیه‌های مداخله‌آمیز، با اعلام تحریم‌هایی علیه برخی مسئولان، رسانه‌های خبری ایرانی و مدیران مسئول آنها نیز همراه بود، عنوان کرد: متأسفانه برخی طرف‌ها که سوابق تاریخی کاملا تاریک و کارنامه‌ای مردود در موضوع حقوق بشر و زنان دارند، در اقدامی هماهنگ و در تلاشی مذبوحانه و نخ‌نما برای فتنه‌انگیزی در جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌های سیاسی بی‌ارزش منتشر و بر طبل تحریم‌های تکراری و بی‌اثر می‌کوبند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۲۵ شخص و چهار مؤسسه رسانه‌ای ایران از‌جمله خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم و شبکه پرس تی‌وی را در فهرست تحریم‌های این کشور قرار داد.
بنزین گران نمی‌شود
جواد اوجی، وزیر نفت گفت: اطمینان می‌دهم که دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و برخی مسائلی که به‌خصوص از سوی رسانه‌های معاند شنیده می‌شود برای بر‌هم زدن آرامش مردم است. با توجه به تردد بیش از حد خودروها، مصرف بنزین هم رکورد جدید ۱۳۷میلیون لیتر در روز را ثبت کرده است.

 همشهری 
پدر مهسا امینی بازداشت نشده ‌است
سردار امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادعای رسانه‌های ضدانقلاب درباره بازداشت پدر مهسا امینی را تکذیب کرد. وی گفت: او صبح دیروز (شنبه) برای رفتن به‌سر قبر دخترش از خانه بیرون آمده بود که پس‌ از هماهنگی در مسیر، نیروهای امنیتی او را به محل رسانده بودند و هیچ بازداشتی صورت نگرفت.
تکذیب ادعای حق‌الزحمه هیأت مولدسازی
مالک رحمتی، رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی گفت: اختصاص حق‌الزحمه برای اعضای هیأت‌عالی مولدسازی، کذب محض است و اعضا حق‌الزحمه‌ای بابت مولدسازی دریافت نمی‌کنند. این ادعا اخیرا در نامه سرگشاده یکی از دلسوزان، اما براساس فرضیات ذهنی منتشر و توسط تعدادی از مخالفان دولت بازنشر شده‌است.
حمله سایبری به شبکه ملی راه‌آهن رژیم صهیونیستی
رسانه‌های عبری اعلام کردند که گروه انتقام‌جویان سایبری با انتشار اسنادی خبر از حمله سایبری به زیرساخت‌های برق راه‌آهن رژیم صهیونیستی داده است. این گروه (انتقام‌جویان) در کانال تلگرام خود با استناد به اخبار منتشر شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده که از سال ۲۰۲۰تاکنون به زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی صهیونیست‌ها نفوذ و حملات متعددی را اجرایی کرده‌اند. آنها تهدید کرده‌اند درصورتی که رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود ادامه دهد ضربات مهلک‌تری وارد خواهند کرد.

 کیهان 
راهپیمایی اربعین رزمایش مواسات و همدلی دو ملت ایران و عراق بود
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با مقام معظم رهبری که از دیدارهای کلیدی به شمار می‌رود، آن دسته از دیدارهایی است که ضد انقلاب را سوزانده است، گفت: من به آنها می‌گویم که شاهی‌هایی که بعضاً شما هم از آن شاهی‌ها هستید درباره راهپیمایی‌های مردم همین مهملات را می‌گفتند، ادعا می‌کردند که به مردم پول داده‌اند و می‌گفتند این‌ها مردم نیستند و نوار می‌گذارند. شما از این حرف‌های بی‌پایه و اساس گفتید، واقعیات‌ها را مشاهده نکردید و سرنگون شدید.
آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین نماد همدلی دو ملت بود، ملت ایران و ملت عراق پس از شیطنتی که صدام انجام داد. انصافاً این پذیرایی و میزبانی از مردم و دولت عراق و حشدالشعبی عراق جای تشکر دارد که در پذیرایی و تکریم ایرانیان سنگ تمام گذاشتند.امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین رزمایش مواسات و همدلی بود. آنچه در این پیاده‌روی اجرا شد همه‌اش مردمی بود و یک ریال آن دولتی نبوده است. البته دولت وظیفه داشت پشتیبانی کند و من از دولت محترم و فرمانده فراجا صمیمانه تشکر می‌کنم.
حضور پرشور ۵ میلیون زائر امام رضا -علیه السلام- در مشهد مقدس
در سالروز شهادت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا -علیه السلام-، هیئت‌ها و دسته‌جات زائران از سراسر کشور با حضور در حرم مطهر رضوی به عزاداری و سوگواری پرداختند. حجت‌الاسلام‌ گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: آمار ورود زائران به مشهد از ۱۴ شهریور تا ظهر دیروز ۲۵ شهریور از پنج میلیون نفر عبور کرد اما همچنان ورودی‌های مشهد مملو از زائران است و این دوره زیارتی تا ۳۱ شهریور نیز ادامه دارد.
هرگز دستور حمله به ایران ندادم
رئیس‌ ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شامگاه بامداد پنج‌شنبه ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور و «مارک میدوز» رئیس‌دفتر او مبنی بر دستور حمله به ایران را قویاً تکذیب کرد. ژنرال «مارک میلی» با رد ادعای رئیس‌جمهور سابق این کشور مبنی بر موافقت با نقشه‌ای برای حمله نظامی به ایران، تاکید کرد که در زمان خدمتش در این سمت هرگز چنین دستوری نداده است.
بی‌توجهی تروئیکای اروپا به انقضای تحریم‌های موشکی علیه ایران
وزارت خارجه انگلیس بامداد روز جمعه ۲۴ شهریور اعلام کرد که این کشور به همراه آلمان و فرانسه، تحریم‌هایی که قرار بود ماه آینده پایان یابد را همچنان باقی خواهد گذاشت.در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: «به راه‌حل دیپلماتیک پایبند هستیم اما باقی ماندن تحریم‌ها علیه ایران در واکنش به تلاش این کشور برای توسعه برنامه هسته‌ای است». جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز پنج‌شنبه گفته نامه‌ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده آنها قصد ندارند تحریم‌های موشکی علیه ایران را بعد از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ رفع کنند.

 ایران 
خط قرمز در مبارزه با فساد وجود ندارد
رئیس جمهور با حضور از پیش اعلام نشده در مرکز شبانه‌روزی مبارزه با مفاسد نهاد ریاست جمهوری، از سامانه ۲۷۷۷ این مرکز بازدید کرد و در جریان نحوه اخذ و پیگیری گزارشات مردمی در زمینه مبارزه با فساد قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در جمع مدیران و کارشناسان این مرکز گفت: فسادستیزی پیمان نانوشته میان این دولت و مردم است، لذا اولین کسانی که باید در زمینه مبارزه با فساد پیشرو و پیش‌قدم باشند، دولتمردان هستند. رئیس جمهور با بیان اینکه در گذشته بعضاً در مبارزه با فساد خط قرمزهایی وجود داشت و بعضی مسئولین می‌گفتند فلان شخص خط قرمز ما است و نباید به آن نزدیک شوید، اضافه کرد: شما دیدید که ما در قوه قضائیه این خط قرمزها را برهم زدیم و گفتیم خط قرمز ما منافع ملی است و با مفسد، ولو در اندرونی افراد دارای مسئولیت و نفوذ باید برخورد شود و برخورد شد. در دولت هم مقرر کردیم اولاً سرچشمه فساد کور شود، ثانیاً اگر هم تخلف یا فسادی رخ داد، خود دولت در برخورد، پیشرو و پیش‌قدم باشد.
اگر فضا امنیتی بشود عمر شما کوتاه‌تر می‌شود
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به رجزخوانی‌های رئیس موساد علیه مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، خطاب به سران این رژیم گفت: اگر فضای بین ما و شما امنیتی بشود دست ما بازتر خواهد شد و عمر شما کوتاه‌تر می‌شود.
سرلشکر سلامی طی سخنانی در جمع فعالان فضای مجازی کشور، با بیان اینکه صهیونیست‌ها درگیر مشکلات عدیده‌ای هستند چشم‌انداز‌هایی از زوال آنها در حال مشاهده شدن است، لذا شروع به یاوه‌گویی‌های جدید کرده و فرماندهان ما را تهدید به ترور می‌کنند، تصریح کرد: باید خطاب به آنان بگوییم اگر ترورهای قبلی امنیت شما را بیشتر کرده است، ادامه بدهید؛ ولی این را بدانید اگر فضای بین ما و شما امنیتی بشود دست ما بازتر خواهد شد و عمر شما کوتاه‌تر می‌شود. سرلشکر سلامی وضعیت ضعف دشمن را به بیت سست عنکبوت تشبیه کرد که البته ظاهری بسیار پیچیده، شبکه‌ای و منظم دارد لکن در عین حال خیلی زود و راحت شکسته می‌شود.
آخرین تلاش‌های BBC برای تجزیه‌طلبان
اخیرا شبکه بی‌بی‌سی فارسی با یکی از سرکردگان گروهک‌های تروریست تجزیه‌طلب گفت‌و‌گو کرد. در این مصاحبه، ژیارگل، خبرنگار کردزبان بی‌بی‌سی با زیلان وژین، رهبر مشترک پژاک درباره اهداف و برنامه‌های این گروهک در موقعیت کنونی گفت‌وگو کرد. این مصاحبه در سالگرد آشوب پاییزی ۱۴۰۱ و پس از ناامیدی ضدانقلاب از پشتیبانی اجتماعی و سیاسی مردم ایران از اغتشاشگران صورت گرفته است. همچنین به لحاظ زمانی در آستانه اتمام ضرب‌الاجل ایران به دولت عراق و اقلیم کردستان برای خلع سلاح گروهک‌های تروریستی این اقدام بی‌بی‌سی را می‌توان به‌عنوان تلاشی برای احیای حیثیت و انگیزه گروهک‌های تجزیه‌طلب ارزیابی کرد. برخی از کاربران در فضای مجازی نیز به رویکرد دوگانه دولت انگلستان و سازمان آفکام اعتراض کردند که مصاحبه با سرکرده یک گروهک تروریستی را مصداق ترویج خشونت و وحشت‌افکنی و نقض صریح قوانین ضد تروریستی این کشور نمی‌داند!

 وطن امروز 
اجازه کوچک‌ترین خطایی را به دشمنان نمی‌دهیم
امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از تیپ ۱۸۱ زرهی شهید سلیمی نزاجا گفت: دشمنان قسم خورده کشورمان، امنیت، اقتصاد و فرهنگ ایران اسلامی را نشانه گرفته‌اند و ما با اقتدار در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ایم و اجازه کوچک‌ترین خطایی را به دشمنان نمی‌دهیم.
جزئیات توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج ‌فارس
دریادار دوم پاسدار محمد‌ شریف شیرعلی، جانشین فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی به تشریح جزئیات توقیف نفتکش‌های حامل سوخت قاچاق با پرچم‌های کشورهای پاناما و تانزانیا با نام‌های تجاری «استیون» و «کرون» توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه پرداخت و گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یعنی ۲۲ و ۲۳ شهریور رزمندگان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه مستقر در بندر ماهشهر و شمال خلیج ‌فارس با رصد‌های اطلاعاتی ۲ فروند شناور را که به صورت سازمان‌یافته مبادرت به قاچاق نفت‌گاز جمهوری اسلامی در خلیج ‌فارس می‌کردند، با دستور مقام قضایی توقیف کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: رزمندگان منطقه سوم دریایی سپاه با تسلط، هوشیاری، رفتار حرفه‌ای و اخطار قاطع به تمام عوامل بیگانه که در منطقه حضور داشتند، با اقتدار شناورهای متخلف توقیف‌شده را تا بندر ماهشهر و پایگاه اروند هدایت کردند و ۳۷ خدمه نفتکش‌ها برای انجام سیر مراحل قانونی به مقام‌های قضای تحویل داده شدند.

 جوان 
هشدار به امریکا درباره پیامد‌های تخلیه نفت ایران
امیر آشتیانی در واکنش به سرقت نفت ایران و تخلیه آن به دست امریکا، اظهار کرد: این اقدام یک دزدی از سوی امریکا است که به هیچ وجه این مسئله در دنیا پذیرفته شده نیست. اگر اتفاق این چنینی بیفتد ما حتماً مقابله خواهیم کرد و می‌توانیم حتی اقدام خیلی وسیع‌تری کنیم، ولی فعلاً اقدام خود را به بحث‌هایی که دنبال می‌کنیم، محدود کرده‌ایم. وزیر دفاع با بیان اینکه انتظار داریم امریکایی‌ها از این اقدامات خود دست بردارند و بیشتر از این خودشان را گرفتار نکنند، افزود: ما جایی استقرار داریم که راهبردی و بسیار مهم است. خطوط انتقال انرژی از این منطقه می‌گذرد و تسلط بر این خطوط هم با ماست. بنابراین، اگر بخواهیم میزان مقابله به مثل با امریکا را وسیع‌تر انجام دهیم، امکانش برای ما وجود دارد.
وزارت دادگستری امریکا روز ۱۷ شهریور و پس از ۱۹ ماه تأیید کرد که نفتکش حامل نفت ایران با نام «سوئز راجان» را توقیف کرده بود. نیویورک تایمز اخیراً در گزارشی نوشت که واشنگتن پس از آنکه شرکت‌های امریکایی حاضر به تخلیه محموله نفتی توقیف شده ایران نشدند، تحت فشار‌های کنگره به این بهانه که ایران در حال قاچاق این نفت به چین بوده است، آن را تخلیه کرد.

 خراسان 
علت دسترسی برخی شبکه‌های معاند به آرشیو صدا وسیما
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره علت دسترسی برخی شبکه‌های تلویزیونی معاند به آرشیو صدا وسیما گفت: وارد جزئیات نمی‌شوم. مسئله دسترسی به آرشیو صدا و سیما داستان دردناکی دارد که به دوره های گذشته باز می گردد که اتفاق هایی افتاد و منابع غنی تصویری آرشیوی رسانه ملی به هر نحوی از کشور خارج شد و در اختیار شبکه های معاند قرار گرفت. تمام تلاش بر این است که به لحاظ فنی و مدیریتی و فرایندی شاهد این اتفاق نباشیم.
رضا پهلوی به اندازه گاو نمی فهمد
فایلی صوتی از مسعود بهنود کارشناس بی بی سی منتشر شده است که در آن می‌گوید: «رضا پهلوی را به دلایل متعدد و شخصی دوست دارم اما حرف من را قبول کنید به اندازه گاو مهربان نمی فهمد! آقا ۴۰ سال کاری نکرد اسم شاهزاده را هم داشت، چرا الان فکر می کنید می تواند کاری انجام دهد، آخه چقدر یک مجموعه ای باید خام باشد؟» مسعود بهنود البته گفته هایش درباره رضا پهلوی را تکذیب کرد ومدعی شد: نوار دستکاری شده صدای من است.
آمریکا هم می‌خواهد از شرّ مصی علی‌نژاد خلاص شود
مصی علی‌نژاد از عناصر مزدور ضدایرانی رسماً اعلام کرد که دولت بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از او‌ خواسته است که «هویت» خود را تغییر دهد و پنهان شود! احتمالاً او تصور می‌کرد این افشاگری به سود اوست، اما واقعیت آن است که این گفته یکی دیگر‌ از ضربات پتک‌آسایی است که طی این چند روز به پیکر جریان ضدایرانی وارد می‌شود. این خواست دولت آمریکا از مصی علی‌نژاد بدین معناست که حتی این دولت نیز می‌خواهد از شر دردسرهایی که علی‌نژاد درست می‌کند خلاص شود و او را به پارکینگ بفرستد!

 مردم سالاری 
یک تیم خرابکاری شناسایی شد
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام گفت: با کار شبانه‌روزی و رصد سازمان اطلاعات سپاه، یک تیم خرابکاری در شهرستان آبدانان شناسایی شد که ساخت بمب‌های دستی را در دستور کار خود قرار داده بود. سردار «جمال شاکرمی» با اعلام این خبر، اظهار کرد: اعضای این تیم، طی عملیات مشترکی با همکاری فراجا و اداره اطلاعات دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. وی گفت: در عملیات انهدام این تیم خرابکار تعداد ۷۸ بمب و مقادیری مواد خطرناک کشف شد.

 قدس
در طول ۴۵ سال ۱۰۰ توطئه را پشت سر گذاشته‌ایم
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با کشف شبکه خرابکاری دشمن و جلوگیری از عملیات خرابکارانه در صنایع موشکی از بروز ۱۹ میلیون دلار خسارت پیشگیری کردیم. سردار سرتیپ رضا طلایی نیک افزود: در طول بیش از ۴۵ سال بیش از ۱۰۰ خیانت، توطئه، کودتا و آشوب خطرناک را پشت سر گذاشتیم و شهیدان زیادی تقدیم کردیم تا گزندی به انقلاب و عزت ما وارد نشود.
اپوزیسیون جمهوری اسلامی کم‌عقل است
روز گذشته ۲۵ شهریور یک فایل صوتی از «مهتدی» سرکرده گروهک تروریست کومله درباره اپوزیسیون، گروه‌های تجزیه‌طلب و مخالف نظام منتشر شد. مهتدی در این صوت می‌گوید: «جمهوری اسلامی از مخالفانش عاقل‌تر و دوراندیش‌تر بود».
بشار اسد به زودی به چین سفر می‌کند
روزنامه الاخبار لبنان از سفر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در هفته‌های آینده به پکن خبر داد. به نقل از این خبرگزاری به‌زودی یک هیئت عالی‌رتبه سوری به پایتخت چین سفر خواهد کرد تا با مقامات چینی دیدارهایی در سطح عالی در مورد توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور و نقش چین در یاری سوریه برای حل بحران اقتصادی‌اش داشته باشد. مقامات سوریه این سفر را «بسیار مهم» توصیف و تأکید کردند بشار اسد با شی جین پینگ در یک مراسم رسمی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
تشدید تدابیر امنیتی الحشدالشعبی در مرزهای سوریه
روز گذشته نیروهای الحشدالشعبی تحت حمایت ارتش عراق پست‌های بازرسی در ورودی‌های مناطق صحرای غربی استان الانبار منتهی به مناطق نوار مرزی با سوریه مستقر کردند .براساس اطلاعات بدست آمده، گروه‌هایی از تروریست‌های داعش که از زندان‌های سوریه گریخته‌اند قصد دارند از طریق مسیرها و جاده‌های ناهموار وارد مناطق صحرای غرب الانبار شوند.

 اعتماد 
وزیر دفاع چین ناپدید شد!
سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت که از موضوع ناپدید شدن وزیر دفاع این کشور بی‌اطلاع است. شورای دولتی و وزارت دفاع چین نیز هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی نداده‌اند. به گزارش یورونیوز، این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از ۱۰ فرد آگاه ادعا کرده که لی شانگفو، وزیر دفاع چین که برای بیش از دو هفته در انظار عمومی دیده نشده، توسط مقامات چینی تحت بازجویی است. به ادعای یک مقام امنیتی منطقه‌ای و سه فردی که مستقیما با ارتش چین در تماس هستند، تحقیقات درباره ژنرال لی به موضوع خریداری تجهیزات نظامی مربوط می‌شود و رویترز هنوز نتوانسته اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورد. به گفته دو تن از افراد آگاه، هشت مقام ارشد واحد تدارکات ارتش چین که ژنرال لی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی رهبری آن را بر عهده داشته نیز تحت بازجویی قرار دارند. پیش از این در روز جمعه، فایننشال تایمز به نقل از مقامات امریکایی گزارش داده بود که دولت ایالات متحده بر این باور است که لی شانگفو از هفته گذشته تحت بازجویی است.
دیدار کیم از تجهیزات نظامی راهبردی روسیه
کیم جونگ اون، رییس کره شمالی در ادامه سفر جاری به روسیه، از موشک‌ها و جنگنده‌های راهبردی نیروی هوایی روسیه قادر به حمل کلاهک‌ها و بمب‌های اتمی در پایگاه هوایی کنویچی نزدیک شهر ولادیوستوک دیدن کرد. به گزارش اسپوتنیک، رییس کره شمالی از بمب‌افکن‌های روسی مدل‌های تی.یو ۹۵ ام.اس و تی.یو.۲۲ام.اس طی سفر خود به ولادی‌وستوک دیدن کرد. این بمب‌افکن‌ها از اجزای هوایی نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه هستند.

 اطلاعات 
۳ کشور اروپایی در پی این هستند که با اعمال فشارهای کاذب، فرار به جلو کنند
امیرعبداللهیان درباره بیانیه اروپایی‌ها مبنی بر تداوم تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: مسیر همکاری‌های ایران با آژانس به خوبی پیش می‌رود و ما با دبیرکل این نهاد ارتباط نزدیکی داریم و مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه های گذشته پیشرفت‌های خوبی در حوزه همکاری‌های دو طرف داشته‌اند .وزیر امور خارجه افزود: متاسفانه ۳ کشور اروپایی در پی این هستند که با اعمال فشارهای کاذب، فرار به جلو کنند. قرار بود زمانی که ترامپ از برجام خارج شد اروپایی‌ها بر تعهد خود باقی بمانند اما آن ها با زمان بازی کردند و آن را عاملی قرار دادند تا یک گام هم به سوی تعهدات خود بر ندارند.
امیرعبداللهیان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی متعهدترین و پایبندترین طرف به تعهدات خود بوده است، تاکید کرد: برمبنای متن برجام، هر مقدار که طرف‌های مقابل کارشکنی کنند و از تعهدات خود فاصله بگیرند ایران هم در چارچوب برجام اقدامات خود را انجام خواهد داد. وزیر امورخارجه همچنین گفت: «نه شرقی و نه غربی» فقط یک شعار نیست بلکه بخشی از قانون اساسی و اعتقاد ماست؛ بنابراین منافع کشور را به چین، آمریکا، روسیه و اروپا گره نخواهیم زد اما با هر کشوری در شرق و غرب که منافع ملی ما را چارچوب احترام متقابل تامین کند، همکاری می‌کنیم.
اجازه نمی‌دهیم ادعای نادرست در مورد خلیج فارس محقق شود
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل به الجزیره گفت که تهران اجازه نخواهد داد ادعای نادرست در مورد خلیج فارس در عمل محقق شود. ولایتی افزود : ادامه ادعاهای امارات عربی متحده در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی، امنیت منطقه را بی‌ثبات می‌کند.وی افزود: خواهان درگیری با همسایگان خود نیستیم بلکه خواهان تحقق صلح در منطقه بدون به خطر انداختن تمامیت اراضی خود هستیم.ما بر لزوم امنیت مشترک منطقه‌ای تأکید داریم و آماده اجرای این امر با همسایگان خود هستیم.ولایتی با بیان اینکه «تهران اجازه نخواهد داد ادعای نادرست در مورد خلیج فارس در عمل محقق شود»، خاطرنشان کرد: «به غرب توصیه می‌کنیم از تحریک و تشدید تنش در منطقه حساس و خطرناکی مانند خلیج فارس دست بردارد».

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری

انتقاد آیت الله حسینی بوشهری از بازی کردن با آبروی افراد در فضای مجازی
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در مراسم سالروز شهادت امام رضا -علیه السلام- و بزرگداشت شهدای امنیت شهر دیر، با تاکید بر اینکه انسان نیاز به الگو دارد تصریح کرد: خداوند بهترین الگوها را برای ما معرفی کرده که بالاترین آن نبی اکرم -صلی الله علیه و آله- و بعد از آن اهلبیت -علیهم السلام- و انبیای الهی هستند. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین اضافه کرد: مؤمنان واقعی مانند کوه صبر هستند و حرف‌های کفرآمیز نمی‌زنند و اگر با انقلاب پیمان بستند مانند شهدای امنیت جانانه و صبور ایستادند و بدنشان چون آقایشان حسین بن علی -علیه السلام- تکه تکه و پاره و پاره شد و به شهادت رسیدند. وی با انتقاد از بازی کردن با آبروی افراد در فضای مجازی، بیان کرد: آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است اما متأسفانه در فضای مجازی بی در و پیکر با حیثیت افراد بازی می‌شود گویا خدا فراموش شده است.

آینده ای روشن در انتظار انقلاب اسلامی است
رسا/ آیت الله مروّجی طبسی در سومین روز از یادواره شهدای هم نام امام رضا -علیه السلام- استان قم با تاکید بر اینکه دشمنان دست‌بر‌دار ملّت ایران نیستند و نباید در مقال آنان و دیگر سختی‌ها کم آورد، گفت: ما به فضل الهی، آینده‌ای روشن در پیش رو داریم، حواستان باشد تا گول اینترنشنال را نخورید؛ اینها مواجب بگیرند و اگر دروغ نگویند، حقوقشان را پرداخت نمی‌کنند، خودشان ماشین‌های چند ده میلیاردی سوار می‌شوند و بعد اعتراض می‌کنند که چرا پول ملت را در اربعین خرج می‌کنید. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه وعده‌ی خداوند متعال این است که مردم را از شرّ مکر و حیله‌ی دشمنان نجات خواهد داد، افزود: اگر می‌خواست اتفاقی بیفتد، در این چهل و اندی سال اتفاق می‌افتاد؛ لذا نگران نباشید.

رژیم مبدع طرح آبراهام در تمام عرصه‌ها به ورشکستگی رسیده است
رسا/ وزیر اطلاعات تصریح کرد: رژیمی که طرح آبراهام را برنامه‌ریزی کرده و اجرای طرح کوروش را برای ایران در سر داشت، امروز در تمام عرصه‌ها به ورشکستگی رسیده است. حجت‌الاسلام خطیب، در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما، در خصوص موضوع مسمومیت‌‌های دانش‌آموزان در سال گذشته، گفت: استفاده از بمبک‌های بدبو، افشانه‌های مختلف فلفلی و اشک‌آور و موارد متعددی از حشره‌کش‌ها دلیل این اتفاقات بود، تجربیات سال گذشته نشان می‌دهد دشمن با استفاده از شبکه‌سازی‌های مختلف به ویژه در فضای مجازی و رسانه‌ها آشوب‌ها را طراحی می‌کند. لذا؛ امسال یا هر سال دیگر باید تلاش رسانه‌ها و مسؤولان در این جهت باشد که با تبیین و توجیه افکار عمومی نسبت به این اتفاقات هوشمندتر عمل شود.

اعتصاب تاریخی کارگران شرکت‌های خودروسازی آمریکا
فارس/ نزدیک به ۱۲۷۰۰ کارگر عضو اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور اعتصاباتی هماهنگ را در سه کارخانه بزرگ تولید خودرو در اعتراض به شرایط شغلی و پایین بودن حقوق‌هایشان به اجرا گذاشتند. به نوشته پایگاه شبکه «ژئو تی. وی»، این اعتصاب به صورت همزمان توسط کارگران کارخانه های شرکت‌های خودروسازی سرشناس «جنرال موتورز»، «فورد» و «استلانتیس» در سه ایالت میسوری، میشیگان و اوهایو اجرا شد. این اعتصاب تاریخی واکنش «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا را در پی داشت. او دستیارانی را برای حل بن‌بست به این کارخانه ها فرستاده و درخواست کرد که این سه شرکت بزرگ خودروسازی سودهای قابل توجه این کارخانه‌ها را بین نیروی کارشان توزیع کنند.

دروغ انگلیسی درباره آمار نژادپرستی در ایران
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی «ایونینگ استاندارد»، در گزارشی مدعی شده است که ایران در رتبه اول نژادپرستی و انگلیس، در رتبه پایین نژادپرستی جهان قرار دارند. صحت این ادعا را می‌توان در گزارش رسمی دانشگاه سلطنتی «کینگز لندن» جست‌وجو کرد. این گزارش مدعی شده که ۴۲درصد از مردم ایران، نژادپرست هستند و این عدد در بریتانیا، تنها ۵درصد است. این روزنامه، روش جمع آوری اطلاعات را، پرسش از اتباع آن کشور اعلام کرده است. اما مشخص نیست که این موسسه وابسته به پادشاهی انگلیس، چگونه از مردم ایران نظرسنجی کرده است.

ایران لغو انتصاب چند بازرس آژانس را به ما اطلاع داد
تسنیم/ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای که در وبسایت این آژانس منتشر شده از «لغو انتصاب تعدادی از بازرسان آژانس» توسط تهران خبر داد. در بیانیه منتشر شده در وبسایت آژانس که توسط گروسی نوشته شده، ادعا شده است: «این اقدام به گونه‌ای اجرا شد که به طور مستقیم و شدید بر توانایی آژانس برای انجام بازرسی‌های موثر در ایران تأثیر می‌گذارد». گروسی می‌گوید حدود یک سوم بازرسان آژانس که برای بازرسی سایت‌های ایران تعیین شده بودند، حذف شده‌اند. وی این اقدام را «یکجانبه، نامتناسب و بی‌سابقه» نامید و مدعی شد اقداماتی از این دست «بر برنامه ریزی و اجرای عادی فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در ایران تأثیر می‌گذارد و آشکارا با همکاری‌هایی که باید بین آژانس و ایران وجود داشته باشد در تضاد است». وی در انتها خواستار «همکاری موثر» و همچنین تجدیدنظر از سوی مقامات ایران شد و ادعا کرد: «من از دولت ایران می‌خواهم که در تصمیم خود تجدیدنظر کند و به مسیر همکاری با آژانس بازگردد. من همچنین از بالاترین مقامات ایران می‌خواهم در اولین فرصت با من تعامل کنند تا مسیر را اصلاح کرده و با آژانس برای شفاف‌سازی کامل مسائل پادمانی باقی‌مانده همکاری کنند».

انهدام تیم انتقال سلاح و مهمات جنگی در کردستان
باشگاه خبرنگاران/ با اشراف و اقدام اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بیت‌المقدس کردستان تیم انتقال سلاح و مهمات جنگی جهت اقدام بر علیه اجتماعات احتمالی و نیرو‌های نظامی، عصر ۲۵ شهریورماه توسط نیرو‌های عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه بیت المقدس کردستان مورد ضربه عملیاتی قرار گرفت. در این عملیات چندین قبضه سلاح کلاشینکف به همراه مهمات که توسط رابطین گروهک تجزیه‌طلب وارد کشور شده بود، کشف شد. سازمان اطلاعات سپاه کردستان از مردم شریف و مجاهد کردستان که با اطلاع‌رسانی به موقع نقش به سزایی در تامین امنیت استان داشته تقدیر و تشکر و از مردم فهیم کردستان درخواست کرده که هرگونه مورد مشکوک را با سامانه تلفنی ۱۱۴ به صورت شبانه‌روز اطلاع‌رسانی کنند.

خنثی‌سازی چندین اقدام ضد امنیتی و تروریستی در کشور
صداوسیما/ وزارت اطلاعات اعلام کرد: عناصر یک تیم وابسته به گروهکهای تروریستی که از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده و قصد داشتند به تجمع غیرقانونی امروز در سقز تیراندازی کنند بازداشت شدند. بنابر اعلام وزارت اطلاعات، از این تیم چهارنفره سه قبضه اسلحه کلاشنیکف، کلت، سلاح شکاری ساچمه زنی، دو دست لباس نیروهای نظامی و تعدادی اسلحه سرد بدست آمده است. همچنین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری عامل انتحاری که قصد کشته سازی در تبریز را در فراخوان ضد انقلاب داشت، خبر داد. روابط عمومی سپاه امام حسن استان البرز اعلام کرد: سازمان اطلاعات سپاه یک فرد دوتابعیتی را در کرج و در پی تلاش برای ساماندهی اغتشاش و خرابکاری دستگیر کرد. وی چندین گوشی هوشمند، سیم‌کارت و دلار به همراه داشته است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با تلاش نیروهای امنیتی، طرح ترور پدر مرحومه مهسا امینی در قبرستان آیچی سقز خنثی شد. مهدی رمضانی اظهار داشت: چند فرد در شهر سقز سعی بر ترور امجد امینی پدر مرحومه مهسا امینی را داشتند که با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

یک شهید و سه مجروح در تیراندازی به بسیجیان در نورآباد ممسنی
صداوسیما/ معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: در تیراندازی کور دو نفر ناشناس به سمت نیرو‌های بسیجی مدافع امنیت در شهرستان نورآباد ممسنی، یک نفر شهید و سه نفر زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *