ارائه گزارش استاندار قم در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین

عصر روز جمعه مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ استاندار قم با حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن دیدار با اعضای محترم جامعه مدرسین و تبادل نظر، گزارشی از وضعیت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی استان قم ارائه نمود.

سید مهدی صادقی در ابتدای این جلسه، به توانمندیهای قم از جمله حضور مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه قم، علماء، فضلاء و طلاب، و نیز جایگاه چاپ و نشر، فن آوری اطلاعات و دانشگاه‌های قم اشاره و گزارشی را درباره زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش انرژی نفت و گاز، احداث زیر ساخت‌های زائر پذیر، زمینه‌های گردشگری ، زیر ساخت ‌های مخابراتی مناسب منطقه ویژه اقتصادی و گسترش آن ارائه داد.

وی در ادامه گزارش خود، به پروژه‌های در دست اقدام از قبیل منوریل، مترو، بلوار پیامبر اعظم، توسعه قسمت شرقی حرم و نیز پروژه بسیار مهم آب قم اشاره کرد و از پیگیری جهت الحاق بعضی از شهرها استان‌های هم‌جوار به استان قم خبر داد. استاندار قم همچنین با اشاره به کمک به رفع حل مشکل فرودگاه قم، احداث بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی را از دیگر پروژه های استان دانست.

در ادامه این جلسه، تعدادی از اعضاء محترم جامعه مدرسین نظرات خود را در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر قم مطرح کردند.

از جمله مسائلی که مورد تاکید اعضای محترم جامعه مدرسین قرار گرفت، عبارتند از: کمک به حضور و اقامت بیشتر زائران در قم از چند ساعت به چند روز، حل مشکل بیکاری در استان، فراهم شدن مقدمات و زیرساخت‌های گردشگری استان و تسریع در اتمام پروژه فرودگاه قم، ساخت غیر اصولی و عدم رعایت زیر ساختهای مناسب در پردیسان، وضعیت نا مناسب دانشگاه‌های غیر انتقاعی، اوضاع فرهنگی شهر قم، وضعیت جوانان، حجاب و عفاف، انتخابات پیش رو، تسریع در اتمام طرح جامع قم، مسائل فرهنگی و آمار نامناسب از وضعیت اجتماعی، روشن شدن وضعیت مصلای قم و …

گفتنی است استاندار قم و معاونین وی، توضیحاتی را درباره مسائل مطرح شده ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *