آیت الله نکونام در مراسمی به مناسبت روز پنجم محرم:

همه در میدان آزمایش و امتحان الهی هستیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امتحان و آزمایش الهی را سبب جداسازی مرزهای حق و باطل عنوان کرد و ابراز داشت: اگر امتحان نباشد، هرکسی مدعی است که من بهترین انسان هستم؛ اما یک واقعه‌‎ای مانند واقعه عاشوراء اتفاق میافتد و در نتیجه آن، صف‌های حق و باطل مشخص می‌شوند.
آیت الله علی نکونام - (سخنرانی با موضوع آزمایش و امتحان الهی)

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله علی نکونام در مراسمی که به مناسبت روز پنجم محرم در محل جامعه مدرسین برگزار شد، امتحان و آزمایش الهی را سبب جداسازی مرزهای حق و باطل عنوان کرد و ابراز داشت: اگر امتحان نباشد، هرکسی مدعی است که من بهترین انسان هستم؛ اما یک واقعه‌‎ای مانند واقعه عاشوراء اتفاق میافتد و در نتیجه آن، صف‌های حق و باطل مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: امتحان است که باطن امثال حرّ بن یزید ریاحی را آشکار می‌سازد و شخص را از فرماندهی سپاه دشمن به مقام شهادت می‌رساند. امتحان باید پیش بیاید تا حد و حدود افراد مشخص شود و پاک را از ناپاک جدا کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان گاهی با خیر و گاهی با شرّ آزمایش می‌شود. گاهی با فقر و گاهی با ثروت. گاهی با بیماری و گاهی با سلامتی؛ بنابراین همه در میدان آزمایش و امتحان الهی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *