آیت الله عباس کعبی در دیدار جمعی از طلاب آذربایجان غربی تبیین کرد:

وظیفه روحانیت در عصر حاضر

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر لزوم حضور فعال روحانیت در عرصه‌های مختلف، حفظ نظام، انسجام ملی، وحدت، هم‌افزایی و خدمت به مردم را از جمله وظایف روحانیت برشمرد و بر لزوم اثرگذاری روحانیت در فضای بین الملل، تصریح کرد.
همایش سفیران بصیرت / همایش تخصصی ائمه جماعات و روحانیون طرح امین مدارس

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعی از طلاب استان آذربایجان غربی با آیت الله عباس کعبی دیدار کردند. نایب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، عرصه برای تبلیغ و گسترش اسلام و مکتب اهل بیت -علیهم السلام- بیش از پیش فراهم شده است.

وی عصر حاضر را عصری مهم و تأثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: روحانیت باید در این دوران، کادرسازی نماید و در زمینه‌های گوناگون تحقیقی، آموزشی، تبلیغی و …، متخصصان کارآمد تربیت کند و بیش از هر زمان دیگری، حضور فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: وظیفه روحانیت حفظ نظام است و باید در عرصه‌های گوناگون یار و یاور انقلاب باشد و ضمن ورود به دیپلماسی دینی، فرهنگی و اجتماعی، به تعامل با جهانیان پرداخته و در فضای بین الملل اثرگذار ظاهر شود.

عضو جامعه مدرسین، حفظ انسجام ملی، وحدت، هم‌گرایی، هم‌افزایی و خدمت به مردم را از جمله دیگر وظایف روحانیت برشمرد و تصریح کرد: روحانیت باید مطابق وظیفه تاریخی خود عمل کرده و به حل مشکلات در حوزه‌های مختلف، کمک کند.

وی، قهر، عزلت، عافیت طلبی و کنار کشیدن روحانیت از مسئولیت‌های اجتماعی را گناهی نابخشودنی عنوان کرد و ابراز داشت: انسان مؤمن باید قیام و قعودش را خالصانه برای خداوند انجام دهد و چشم به تشکر دیگران نداشته و همیشه خود را نسبت به نعمات الهی بدهکار بداند تا رضایت و نصرت الهی و توجهات حضرت ولی عصر -عجل الله تعالی فرجه- شامل حال او شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *