بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پی آتش زدن قرآن کریم در کشور سوئد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر نمود:
لوگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد، یک جنایت فرهنگی است. مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند، باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان جهان، درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد.

تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشورهای غربی، نشانه‌ی برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی، در اسلام ستیزی است و غرب، کارنامه سیاهی در اسلام هراسی دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم می‌کند و از سازمان‌های بین المللی اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهد در مجامع بین المللی پیگیر طرح‌های پیشگیرانه برای جرم انگاری اهانت به قرآن و اسلام هراسی باشند.

لازم است قوه قضاییه، وزارت امورخارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر محکومیت گسترده این اقدامات در جهان باشند و پیام اعتراض ملت‌های مسلمان و همچنین مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

* ترجمه عربی این بیانیه در اینجا.

* ترجمه انگلیسی این بیانیه در اینجا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *