تنها راه پیشرفت و پیروزی، «ایستادگی» و «تکیه بر توده‌های مردم» در «جنگ اراده‌ها» است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس جمهوری ترکمنستان تأکید کردند: راه مقابله با جریان‌های تروریستی و خنثی کردن نفوذ آنها، مجال دادن به مردم در فعالیت‌های صحیح اسلامی و تقویت حرکت‌های فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است. ایشان جنایات وحشیانه‌ی جریان‌های تروریستی در سر بریدن و سوزاندن انسان‌ها را نشانه‌ی بیگانگی کامل این جریان‌ها از اسلام خواندند و تأکید کردند: اسلام، دین برادری، محبت و خیرخواهی برای دیگران است و این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در دیدار با آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با تجلیل از مقاومت و حرکت الهام‌بخش ونزوئلا در مقابل سیاست‌های استکباری تأکید کردند: امروز سیاست‌های استکباری همچون بلایی بزرگ به جان بشریت افتاده و تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل، «ایستادگی» و «تکیه بر توده‌های مردم» در «جنگ اراده‌ها» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه نیز افزایش همکاری‌های کشورهای اسلامی در دفاع از هویت اسلام و مسلمانان را یک ضرورت اساسی برشمردند و تأکید کردند: ائتلاف‌های جهانی مدعی مبارزه با جریان‌های تروریستی به‌هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند زیرا در پشت پرده‌ی ایجاد یا حمایت از تروریست‌هایی نظیر داعش همین عوامل مخرّب به‌خصوص آمریکا قرار دارند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار آقای پوتین رئیس جمهوری روسیه از حضور تأثیرگذار مسکو در مسائل منطقه‌ای به‌ویژه سوریه تمجید کردند و افزودند: نقشه‌ی بلندمدت آمریکا برای منطقه به زیان همه‌ی ملت‌ها و کشورها به‌ویژه ایران و روسیه است و باید با هوشمندی و تعامل نزدیک‌تر، آن را خنثی کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای پوتین را شخصیت برجسته‌ای در دنیای امروز خواندند و با تشکر از تلاش‌های این کشور در موضوع هسته‌ای افزودند: این مسئله به یک سرانجامی رسیده است اما ما هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نداریم و با چشمان باز، رفتار و عملکرد دولت آمریکا را در این قضیه تحت نظر داریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اصرار آمریکایی‌ها بر رفتن بشار اسد یعنی رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم سوریه را از جمله نقاط ضعف سیاست‌های اعلامی واشنگتن دانستند و افزودند: رئیس‌جمهور سوریه در انتخاباتی سراسری رأی اکثر مردم سوریه را با دیدگاه‌های «سیاسی، مذهبی و قومی مختلف» به‌دست آورده و آمریکا حق ندارد این رأی و انتخاب مردم سوریه را نادیده بگیرد. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: درباره‌ی سوریه هر راه‌حلی باید با اطلاع و موافقت مردم و مسئولان این کشور دنبال شود. (خ-۱۲۷۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *