عده‌ای مغرضانه و برخی ساده‌لوحانه آمریکا را بزک می‌کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار پُرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان، مبارزه ملت ایران با استکبار را مبارزه‌ای «منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی» خواندند و با استناد به مشکلات و ضرباتی که به علت اعتماد به آمریکا و ساده‌اندیشی برخی سیاسیون، در تاریخ معاصرِ کشور به‌وجود آمده افزودند: آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده‌ای مغرض و یا ساده‌لوح تلاش می‌کنند این دشمن توطئه‌گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند.

 ایشان افزودند: نکته اساسی در فهم و تحلیل اوضاع کنونی و ترسیم حرکت آینده کشور، درک این واقعیت است که مبارزه جمهوری اسلامی و مردم ایران با استکبار برخلاف حرف‌های برخی‌ها، حرکتی غیرمنطقی و احساساتی نیست بلکه مقابله‌ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است. رهبر معظم انقلاب با استناد به سخنان امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در سال ۴۲ درباره نفرت عمیق ملت از رئیس‌جمهور آمریکا افزودند: آن رهبر مقتدر و مصمم که به وعده‌های الهی، ایمانی عمیق داشت از همان ابتدای شکل‌گیری نهضت برای مردم تبیین کرد که هرچه شرارت و توطئه است زیر سر آمریکا است.

ایشان دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی را از همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب یادآور شدند و افزودند: پس از انقلاب، آمریکایی‌ها تا مدت‌ها در تهران سفارت و با دولت ایران ارتباط داشتند اما حتی یک روز از توطئه خودداری نکردند و این تجربه تاریخی، باید به برخی بفهماند که رابطه و دوستی موجب پایان خصومت‌ها و توطئه‌های آمریکا نمی‌شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: آمریکایی‌ها با بدفهمی و ناتوانی از تحلیل واقعیات ایران، در تمامی ۳۷ سال اخیر سعی در براندازی اساسی انقلاب داشته‌اند اما به فضل الهی شکست خورده‌اند و از این پس نیز ناکام خواهند ماند.

رهبر معظم انقلاب، هدف از بازخوانی زنجیره توطئه‌های شیطان بزرگ را، شناخت دقیق‌تر آمریکا خواندند و افزودند: در سال‌های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط‌دهی آمریکا و یا ساده‌لوحانه تلاش کرده‌اند با چشم‌پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره‌ای بزک‌کرده از آمریکا ترسیم و این‌گونه وانمود کنند که اگر آمریکایی‌ها، روزی دشمن ایران بوده‌اند، امروز دست از آن توطئه‌ها کشیده‌اند!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: واقعیت این است که اهداف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، هیچ تغییری نکرده و آنها اگر بتوانند جمهوری اسلامی را نابود کنند لحظه‌ای درنگ و تأمل نخواهند کرد اما نمی‌توانند، و به یاری حق در سایه همت جوانان، گسترش و تعمیق بصیرت ملت و پیشرفت ایران، در آینده هم در تحقق این هدف ناکام می‌مانند. (خ-۱۲۷۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *