آیت الله مروی:

مهم‌ترین ویژگی طلاب حوزه‌های علمیه بی‌ادعایی در تدریس و تبلیغ است

آیت الله جواد مروی

آیت‌الله جواد مروی در همایش مدیران مرکز خدمات، به بیان جایگاه ویژه مکتب جعفری در میان مکاتب مختلف اسلامی و غیر اسلامی اشاره کرد و گفت: یک زمانی که به اتفاق اعضای شورای عالی در محضر مقام معظم رهبری بودیم، ایشان خدمت به سربازان حضرت حجت -عجل الله تعالی فرجه- را مسئولیتی بزرگ توصیف کردند و آن را از سنگین‌ترین مسئولیت‌های موجود در کشور بر شمردند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر خدمت به سربازان حضرت حجت -عجل الله تعالی فرجه- اینقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری اینگونه می‌فرمایند، خوب شما نیز باید توجه داشته باشید که در چه مسیری گام بر می‌دارید.

وی افزود: ویژگی بسیار مهمی که حوزه‌های علمیه ما دارند این است که شخصیت‌ها و طلبه‌های فاضل بی‌ادعا مشغول درس خواندن، آموزش، تبلیغ و… هستند.

استاد برجسته حوزه ‌علمیه قم گفت: گل‌های زیادی در حوزه‌های علمیه رویش کرده‌اند که پرچم خدمت به مکتب اهل بیت –علیهم السلام- به دست این‌ها است. حال ببینید خدمت به این‌ها چقدر ارزش دارد؟ و انسان باید چقدر خداوند را بابت این نعمت شاکر باشد؟ نباید جوری رفتار کنیم که خدایی ناکرده دل یکی از این سربازان حضرت بشکند.

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *