مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

ادیان در چالش‌های امروز جهان باید نقشی سازنده و راه گشا ایفا نمایند

علیرضا اعرافی - آیت الله اعرافی

آیت‌الله اعرافی در دیدار عالیجناب پاتریارک مار آوا سوم روئیل پاتریارک (رهبر جهانی) کلیسای شرق آشور ضمن تأکید بر صیانت از هویت دینی، بر شکل گیری فهم مشترک و عمل و اقدام مشترک بین الادیانی برای رویایی با مشکلات جهانی تأکید دارد.

وی انقلاب اسلامی را نهضتی برای بازگشت بشریت به دین و اندیشه‌های الهی دانست و ابراز داشت: ۶۰ سال قبل از شهر قم و توسط امام خمینی -قدس سره- فریادی در مقابل جهت گیری تمام عیار جهان به سمت ماده گرایی بلند شد؛ ندای امام خمینی -قدس سره- نگاه مادی جهان را به سمت رویکردهای معنوی و معرفتی سوق داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که اندیشه انقلاب اسلامی هیچ مخالفتی با ادیان توحیدی ندارد، اظهار داشت: قم به عنوان پایگاه تعمیق معارف اسلامی، همزمان به گفتگوی سازنده با ادیان معتقد بوده و بدان التزام دارد.

وی در آمیختگی خون‌های پاک مسلمانان و مسیحیان در دفاع از ایران و ارزش‌های الهی را نشانه ای از تجلی وحدت بین الادیانی توصیف کرد و ابراز داشت: عنایت و اهتمام رهبر معظم انقلاب به فرزندان مسیحیت در ایران و خانواده‌های شهدای مسیحیت، نشانی والا از احترام اندیشه انقلاب اسلامی به ادیان توحیدی است.

 

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *