آیت الله مروی در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب:

اساتید ستون فقرات حوزه علمیه هستند / جایگاه مجمع نمایندگان طلاب حائز اهمیت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر لزوم اولویت بندی و برنامه ریزی دقیق و بلند مدت، تقویت ارتباط طلاب و دانشجویان و استفاده از ظرفیت طلاب جوان در تبلیغ بین المللی، خواستار نقش آفرینی مجمع نمایندگان طلاب در این امور شد.
دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با آیت الله جواد مروی

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با آیت الله جواد مروی دیدار و گفت و گو کردند. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اهمیت جایگاه مجمع نمایندگان طلاب گفت: مجمع نمایندگان طلاب از حیث اساتید و فضلایی که در آن حضور دارند و هم از این حیث که این بزرگواران نماینده طلاب هستند و نظرات آن‌ها را به بدنه مدیریتی حوزه انتقال می‌دهند، حائز اهمیت است.

وی با تقدیر از فعالیت‌های اخیر این مجمع افزود: از تحرک جدیدی که در مجمع نمایدگان به وجود آمده است، تشکر می‌کنم. این تحرک در آغاز دوره‌های مجمع نمایندگان کم سابقه یا بی سابقه است. امیدواریم بهار نیک، سال نیک را نیز به دنبال داشته باشد.

 

لزوم اولویت بندی و برنامه ریزی دقیق و بلند مدت

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق و بلند مدت ابراز داشت: اولویت‌های کاری خصوصا نسبت به برنامه‌های بلند مدت را با یک زمانبندی معقول جهت اجرا و تثبیت، ترسیم کنید؛ چرا که امیرالمؤمنین -علیه السلام می‌فرماید «مَنِ اِشْتَغَلَ بِغَیْرِ اَلْمُهِمِّ ضَیَّعَ اَلْأَهَمَّ.»

وی اساتید را ستون فقرات حوزه‌های علمیه توصیف کرد و اظهار داشت: هر چه ارتباط با اساتید تقویت شود و اساتید در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های مجمع قرار گیرند، جایگاه مجمع نمایندگان تقویت می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، نقش مجمع نمایندگان طلاب در ارتقاء حوزه‌های علمیه شهرستانی را ضروری دانست و تصریح کرد: نگاه شورای عالی ارتقاء علمی-تهذیبی حوزه‌های علمیه شهرستان‌هاست. نمایندگان طلاب می‌توانند با ارائه ارزیابی دقیق و گزارش‌های تحلیلی از حوزه‌های استانی مختلف، در این مهم تأثیر گذار باشند و شورای عالی نیز از این مطلب استقبال می‌کند.

 

تقویت ارتباط طلاب و دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به حوزه علمیه مؤثر است

عضو هیئت امنای مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط طلاب با دانشجویان و بدنه دانشگاهی کشور، خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های موجود، ارتباط ضعیف بدنه طلاب و فضلا با بدنه سایر مجامع علمی کشور است. مرکز نخبگان نیازمند همکاری مجمع نمایندگان طلاب جهت تقویت این ارتباط است.

وی ادامه داد: تقویت این ارتباط می‌تواند در دیدگاه‌های دانشجویان نسبت به حوزه علمیه مؤثر واقع شود و بسیاری از شبهاتی که ناشی از عدم شناخت و آگاهی نسبت به حوزه است، جلوگیری کند.

 

از ظرفیت طلاب جوان در حوزه بین الملل استفاده شود

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای حوزه علمیه و طلاب در خصوص فعالیت‌های تبلیغی بین المللی ابراز داشت: از ظرفیت بین المللی فضلای جوان حوزه به درستی استفاده نمی‌شود. مجمع نمایندگان باید با شناسایی طلاب مسلط به زبان خارجی و مشتاق به تبلیغ و ضمن برقراری ارتباط با مراکز و مجموعه‌هایی که در زمینه بین المللی فعالیت دارند، در به فعلیت رساندن این ظرفیت نقش آفرین باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *