آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با رئیس دانشگاه قم عنوان کرد:

تربیت نیروی انسانی در بخش بین الملل، یکی از راه‌های صدور پیام انقلاب اسلامی به دنیا

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تربیت دانشجو در بخش بین الملل را عامل انتقال پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورها ارزیابی کرد و سرمایه گذاری بیشتر بر تربیت دانشجویان را عامل موفقیت کشور در آینده دانست.
دیدار رئیس دانشگاه قم با آیت الله حسنی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس دانشگاه قم با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جامعه مدرسین تربیت نیروی انسانی در بخش بین الملل را یکی از راه‌های صدور پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت:  تربیت دانشجو خصوصا در بخش بین الملل می‌تواند به اهداف انقلاب اسلامی کمک کند.

وی دانشجویان را آینده سازان این مرز و بوم توصیف کرد و افزود: آینده کشور بر عهده همین دانشجویان است؛ بنابراین هر چه بیشتر بر روی آنان سرمایه گذاری شود، نتیجه بهتری را در آینده در پی خواهد داشت.

امام جمعه قم با اشاره به مرکزیت شهر مقدس قم در ترویج معارف دینی ابراز داشت: دانشجویانی که در قم تحصیل می‌کنند، اعم از ایرانی و غیر ایرانی، باید شاکله تربیتی آنان به گونه‌ای باشد که برای سراسر کشور جنبه الگویی داشته باشند.

وی نهادینه سازی مسائل تربیتی و اخلاقی را در گرو برنامه ریزی درست و تقسیم وظائف دانست و اظهار داشت: اگر به درستی برنامه ریزی و تقسیم و ظائف صورت پذیرد، حتی با شرایط کنونی و مسائلی که با آن مواجه هستیم نیز می‌توان تعداد بالای دانشجویان را مدیریت نمود.

 

لزوم دقت کافی در گزینش اساتید

عضو هیئت امناء جامعه المصطفی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم دقت کافی در گزینش اساتید گفت: گزینش استاد باید با دقت کافی در رفتار و منش او همراه باشد؛ چرا که همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرماید، متن درسی هر چقدر هم که قوی باشد، اگر استاد شایسته نباشد، مطالبی را که خود می‌خواهد به دانشجو منتقل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تفکیک جنسیتی در برخی از دانشگاه‌ها ابراز داشت: دانشگاه قم با یک مبنای دینی پایه گذاری شده است و اگر علت وجود برخی از محدودیت‌ها برای دانشجویان توضیح داده شود، دیگر احساس محدودیت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: بحث تفکیک جنسیتی مختص به دانشگاه قم نیست و در برخی از دانشگاه‌های خارجی نیز شاهد این مسئله هستیم که علت آن افزایش تمرکز و راندمان تحصیلی دانشجویان است.

 

مردم باید به برخورد دوگانه آمریکایی‌ها در مواجهه با شبکه‌های اجتماعی، به خوبی توجه کنند

وی با اشاره به نحوه برخورد مجلس سنای آمریکا با تیک تاک افزود: مردم ما باید به این نوع برخورد دوگانه از ناحیه آمریکایی‌ها و دنیای غرب که نسبت به فرزندان خود احساس مسئولیت می‌کنند ولی نسبت به کشورهای دیگر تشویق کننده فضای باز و بدون مرز بندی هستند، به خوبی توجه کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی ضمن ارائه گزارش مختصری از وضعیت دانشجویان خارجی در کشور، از برگزاری جشنواره‌ای به منظور تجلیل از دانشجویان برتر غیر ایرانی به میزبانی دانشگاه قم و با حضور حدود ۴۰ دانشگاه از سراسر کشور، از شانزدهم تا هجدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *