آیت الله العظمی جوادی آملی:

با کمک کردن به مردم و معطل نکردن کار آن‌ها توشه‌ای برای آخرت خود تهیه کنیم

آیت الله العظمی عبد الله جوادی آملی

آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دیدار با شهردار قم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهرداری قم بیان کرد: این جلسات برای ترمیم کمبودهاست و گرنه کارهای خیلی خوبی در شهرداری انجام شده که خداوند ان‌شاءالله این کارهای مثبت را از شما و همه همکارانتان قبول کند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی این است که گاه ما شهری حرف می‌زنیم ولی شخصی فکر می‌کنیم، اینکه در برخی موارد بخش خصوصی از بخش دولتی جلوتر هست نه این است که آن آقا درس بیشتر خوانده و یا کوشش بیشتری کرده، بلکه دیدش فرق می‌کند، چرا که فکر می‌کند و می‌داند که تا زنده است باید کار خوب انجام دهد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: کارمندان شهرداری نیز باید اینگونه بیاندیشند که تا زنده ایم شهری فکر کنیم و نه شخصی و لذا اگر اینگونه بود وقتی مردم مراجعه می‌کنند برای طرحهای خودشان آنها را معطل نکرده و کار امروزشان را به فردا نمی‌سپارند، لذا اگر کسی فرصت دارد و می‌تواند کار مردم را انجام دهد، باید کار آنها را راه بیاندازد و در غیر اینصورت شخصی عمل کرده است!

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ما خیال نکنیم که کار را برای دولت انجام می‌دهیم، بلکه باید باور کنیم که زنده ایم که هستیم و هستیم، باید با کمک کردن به مردم و معطل نکردن کار آنها، توشه‌ای برای آخرت خود تهیه کنیم.

 

منبع: رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *