دلسرد کردن جوانان و انکار حرکت عظیم و سریع علم و فناوری، خیانت به کشور و ناموس ملی است

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: آینده‌ی کشور به برکت اهداف، شعارها و حرکت انقلابی جامعه و حضور انبوه نخبگان جوان و حرکت عظیم و پرشتاب علمی و فناوری که آغاز شده است، آینده‌ای روشن و همراه با پیشرفت و اقتدار و نفوذ روزافزون معنوی در منطقه و جهان خواهد بود و کسانی که در این شرایط به‌دنبال دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده هستند، مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ضریب هوشی بالای جوانان نسبت به متوسط جهانی افزودند: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را درون‌زا می‌داند، جوان‌های هوشمند، متعهد و با استعداد، از بزرگ‌ترین فرصت و ثروت این کشور محسوب می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تشییع باشکوه شهید همدانی به‌ویژه در شهر همدان را نشانه‌ی قدردانی ملت از تأمین‌کنندگان امنیت دانستند و گفتند: اگر امنیت نباشد، تحقیق و پژوهش و دانشگاه و پیشرفت علمی نیز نخواهد بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه شرکت در اردوهای جهادی یکی از راه‌های تقویت «روحیه‌ی جهادی» است، افزودند: شرکت در اردوهای جهادی موجب آشنایی با متن مردم و مشکلات و معضلات جامعه می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تجربه‌ی طولانی خود در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، بی‌خبر بودن برخی از مسئولان از واقعیات و معضلات جامعه به‌خصوص در روستاها و شهرهای دوردست و در میان خانواده‌های فقیر را یکی از مشکلات دانستند و گفتند: اردوهای جهادی بهترین فرصت برای جوانان به‌منظور آشنایی با واقعیات و همچنین خدمت مستقیم به مردم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جریانی که به‌دنبال شناسایی نخبگان علمی کشور و هدایت آنان به خارج است، مسئولان را به هوشیاری در قبال این موضوع توصیه کردند. ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: هشدار دیگر من در خصوص مقابله‌ی برخی مسئولان، مدیران و اساتید در دانشگاه‌ها، با عناصر مؤمن، انقلابی و متعهد است که وزرا باید در این قضیه کاملاً هوشیار باشند و اجازه‌ی چنین کاری را ندهند. ایشان در بخش پایانی سخنان خود تأکید کردند: جمع‌بندی سخنان من، «خوش‌بینی مستدل نسبت به آینده» است.  (خ-۱۲۷۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *