پیام جامعه مدرسین در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیامی به شرح ذیل صادر نمود:
لوگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت و گستره بی‌نهایت رحمت الهی و روزهای آغازین سال نوی شمسی هستیم. این دو مناسبت دینی و ملی را به هم میهنان عزیز تبریک می‌گوییم. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه این ماه مبارک نکاتی را یاد آور می‌شود:

  1. «هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَهِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَهِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَهٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَهٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَهٍ» ماه رمضان ماه فرصت‌هاست و جامعه اسلامی با همت و مجاهدت پای در مسیر قرب الهی و خودسازی می‌گذارد. ملت شریف و مؤمن نیز که همیشه در حفظ شؤون دینی و صیانت از ارزش‌های الهی پیش قدم بوده است، بر حرمت‌ها و حریم‌ها و احیا و اجرای احکام دین همچنان اصرار می‌ورزند.
  2. مسجد به عنوان پایگاه دین و معرفت، علاوه بر بستر انسان سازی و تربیت نفوس، سنگر دینداری و مقوّم وحدت و یکپارچگی مؤمنین است. فعال سازی این فضای معنوی و قدسی در ماه رمضان، زمینه مجاهدت در امر ترویج عالمانه معارف دین و تبیین صحیح معارف انقلاب اسلامی را مستعدتر می‌کند. شایسته است طلاب و فضلای گرانقدر در منابر و مجالس وعظ، علاوه بر تبیین معارف و احکام این ماه مبارک، به صورت ویژه حکم دینی حجاب و معارف مربوط به کرامت زن و پوشش اسلامی را نیز تبیین کنند.
  3. دستگیری از نیازمندان و تقویت و تداوم مواسات و همدلی بین مؤمنین در این ماه مبارک، بخشی از وظایف دینی و اجتماعی ماست. در شرایط خاص اقتصادی و مشکلات معیشتی با کمک‌های مؤمنانه، منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار درمسیر عبودیّت و معرفتِ خود باشیم. امید است دولت مردمی نیز با تقویت برنامه‌های نظارت بر بازار و همچنین پیگیری سیاست‌‎ها و اقدامات حمایتی، جبرانی‌، پیشگیرانه و ارتقایی، مشکلات معیشتی مردم را کاهش داده و اقشار آسیب‌دیده را مورد حمایت قرار دهد.

پروردگارا به حق محمّد و آل محمد -علیهم السلام-، این ماه را برای ما، ماه اعتلاء معنوی و صفای روحی و بهره‌مندی هر چه بیشتراز فیوضات شب‌های قدر قرار بده و ما را در راه نصرت دین و جلب رضایت حضرت حجت -ارواحنالتراب مقدمه الفداء- یاری فرما.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *