آیت الله اراکی:

مسئولیت عالمان است که حقایق را تبیین کنند

محسن اراکی

آیت‌الله اراکی، به بررسی مراحل جهاد تبیین پرداخته و گفت: مسئولیت عالمان است که حقایق را تبیین کنند. این اولین بخش مربوط به جهاد تبیین است و بخشی بسیار گسترده است.

عضو جامعه مدرسین مرحله دوم جهاد تبیین را مبارزه با کتمان دانست و افزود: برنامه دشمنان انسانیت در برابر رسالت انبیا این است که حقایق و بیان الهی به گوش بشر نرسد.

وی در ادامه افزود: مرحله سومی که طاغوت در مقابله با جهاد تبیین به کار می‌گرفتند، تحریف لفظی و بیانی است که برای آنها گفته می‌شده است.

وی ادامه داد مرحله چهارم جهاد تبیین مبارزه با نوع دیگری از تحریف است که تحریف معنوی به معنای تفسیر بد و شرح نامناسب کلام است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مرحله پنجم و آخرین مرحله از جهاد تبیین که می‌تواند موجب به نتیجه رسیدن جهاد تبیین بشود، مبارزه با تحریف در تطبیق و تحریف در ارائه مصداق است. گاهی طاغوت و مستکبرین موفق به جلوگیری از بیان حقیقت و کتمان آن و تحریف لفظی و معنوی و تفسیر حقیقت نمی‌شوند. اینجاست که تلاش می‌کنند تا یک مصداق بد را به‌جای مصداق خوب معرفی کنند.امروزه در این پنج مرحله از جهاد تبیین وارد یک مبارزه بسیار سخت شده‌ایم. دشمن در هیچ یک از ادوار تاریخ چنین حمله همه‌جانبه‌ای علیه اسلام و رسالت انبیاء به راه نینداخته بود.

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *