آیت الله حسینی بوشهری:

جوانان مهم ترین سرمایه انقلاب برای گام دوم هستند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری بر نسل جوان، خاطرنشان کرد: اگر ما به درستی در این زمینه برنامه ریزی و با جوانان اخت بگیریم، نسل جوان به کمک ما در جهت پشتیبانی از نظام، مقابله با دشمن و دفاع از ارزش‌ها خواهند آمد.
سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دهمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با علما و فضلای محترم استان‌های تهران، البرز و سمنان که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه تهران در حال برگزاری است، در ابتدا با تبریک اعیاد شعبانیه، به میهمانان اجلاسیه خیر مقدم گفت.

وی در ادامه یاد و خاطره اعضای فقید جامعه مدرسین به ویژه حضرات آیات مشکینی و یزدی را گرامی داشت و علو مقام و درجات آنان را از درگاه احدیت مسالت کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به عنوان و شعار در نظر گرفته شده برای دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین “رسالت حوزه های علمیه در جهاد تبیین، خدمت به مردم و پشتیبانی از نظام اسلامی” از فعالیت پنج کمیسیون به عنوان دستور کار اجلاسیه خبر داد و اعلام کرد که در نوبت عصر گزارش کمیسیون‌های پنجگانه تشریح خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به حدیثی از رسول اکرم -صلی الله علیه و آله- به تبیین رسالت روحانیت و علما در زمینه جهاد تبیین پرداخت و با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری بر نسل جوان، خاطرنشان کرد: اگر ما به درستی در این زمینه برنامه ریزی و با جوانان اخت بگیریم، نسل جوان به کمک ما در جهت پشتیبانی از نظام، مقابله با دشمن و دفاع از ارزش‌ها خواهند آمد.

امام جمعه قم با تاکید بر این که در ماه‌های اخیر دشمنان با جنگ شناختی و ادراکی بخشی از جوانان ما را به گروگان گرفتند، خاطرنشان کرد: اگر ما درست به سراغ این نسل برویم آن‌ها آماده جانفشانی و ایثارگری در مسیر ارزش‌های دینی و انقلابی خواهند بود؛ کما این که در دفاع مقدس نیز این ایثارگری و مجاهدت را از آنان شاهد بودیم.

وی با یادآوری اتفاقات چند ماهه اخیر در کشور و برنامه ریزی دشمنان برای به آشوب کشیدن کشور، به خیانت‌های سلاطین به کشور و ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز عده‌ای برای احیای آن تاج و تخت، سینه چاک می‌کنند، برای کسانی که به این کشور و مردم خیانت‌ها کرده‌اند. این خیانت‌ها در طول ادوار به گونه‌ای بوده که سه و نیم میلیون کیلومتر را با بی‌عرضگی واگذار و حاتم بخشی کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری جوانان را مهم ترین سرمایه انقلاب برای پیشبرد اهداف در گام دوم انقلاب دانست و تأکید کرد که رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- همواره از امید و نسل جوان سخن می‌گویند و در دیدار با اعضای خبرگان نیز به عنوان یک وظیفه از خبرگان مطالبه کردند تا از جایگاه علمایی در رابطه با نسل جوان و تشکیل کانون‌های فکری برای جذب نسل جوان برنامه ریزی و اقدام کنند. باید نسل جوان را در صحنه نگه داریم تا دشمن چشم طمع به این نسل نداشته باشد.

وی تاکید کرد: امروز باید مراقب باشید انحرافاتی که در حال پمپاز بر جامعه است، نسل جوان ما را تحت شدیدترین هجمه‌ها و پمپار شبهات قرار داده‌اند و ما باید در این خصوص هوشیار باشیم و این نسل را دریابیم.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود گفت: حوزه‌های علمیه شجره مبارکی است که اصلها ثابت و فرعها فی السما، ائمه جمعه، مبلغان، روحانیت و حوزه‌های علمیه ما همه خروجی‌های حوزه هستند و ان شاءالله در سنگرهای مهم خدمت به نظام و مردم نقش آفرین خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *