نظام جمهوری اسلامی محتاج اموری است که روحانیت مصداق آن است

آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه پنج شنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ در نشست عمومی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری بابیان این که مقولات زیادی در روزگار وجود دارد که عالمان باید آن را تبیین کنند، گفت: علاوه بر تحصیل احکام شرعی، مسأله معارف دینی بسیار مهم است.

وی بابیان این که امروز با هجوم افکاری برای تضعیف مبانی عقیدتی مواجه هستیم گفت: امروز علوم انسانی غربی هجوم خود را در کشور آغاز کرده است و ما آن مفاهیم را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی بابیان این که در روانشناسی همان توصیه‌های برگرفته از مبانی و اندیشه غربی‌ها تدریس می‌شود، گفت: عالمان دینی باید روی مبانی فکری و انسانی کار کنند و پرسش‌های جامع مطرح کنند.

رییس قوه قضاییه بابیان اینکه دین طبق نظر مارکس افیون جامعه به شمار می‌رود تصریح کرد: متأسفانه درب دانشگاه‌ها بر روی افکار غربی باز است در حالی‌ که نگاه افکار غربی به انسان خاص است امانگاه قرآن و پیامبر به انسان متفاوت است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه خلائی عظیم در علوم انسانی وجود دارد گفت: باید بررسی شود با چه روشی استنباطات علمی انجام داد.

رییس قوه قضاییه، با تأکید بر اینکه یک کار عظیم و عمیقی در علوم انسانی نیاز است، مسئله تبلیغ را کار اصلی انبیاء الهی برشمرد و گفت: شیوه‌های سنتی تبلیغ مانند منبرها و مساجد بسیار مهم است و باید آن را حفظ کرد و غنا بخشید.

وی بابیان اینکه اکتفا کردن به شیوه‌های سنتی تبلیغ مناسب نیست یادآور شد: روی آوردن به شیوه‌های مدرن تبلیغ خوب است و انحصار شیوه‌های سنتی تبلیغ مناسب نیست.

آیت الله لاریجانی آملی، تصریح کرد: هنر روش و ابزاری برای بیان مباحث عمیق توحیدی و معرفت نفس است که می‌توان آن را عرضه کرد و غفلت از آن، غفلت از یک ابزار مهم تبلیغی است.

رییس قوه قضاییه، اجرای قوانین دینی را اصل مهم دانست و گفت: نظام اسلامی یک نظام بی‌نظیر و یکتا با معماری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایجادشده است و مردم‌سالاری دینی در کشور محقق شده است.

آیت الله لاریجانی آملی، نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران را در جهان یکتا و بی‌نظیر دانست و گفت: در هیچ نظامی شاهد آن نیستیم که رئیس قوه قضاییه از قوه مجریه مستقل باشد و این امر به برکت ولایت‌فقیه و نظام یکتای جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: در این نظام مقدس که بر اساس اندیشه الهی بنا شده است علاوه بر ولی‌فقیه، رئیس قوه قضاییه، خبرگان رهبری، دادستان و غیره باید مجتهد باشند و اصول فقهی را باید بدانند.

آیت الله لاریجانی با عنوان اینکه نظام جمهوری اسلامی محتاج اموری است که روحانیت مصداق آن است، تصریح کرد: روحانیت در امور مختلف نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه در جریان فتنه ۸۸ مقام معظم رهبری بر بصیرت داشتن تأکید زیادی داشته‌اند گفت: کسانی که سالها با حضرت امام راحل کارکرده بوده اما در جریان فتنه نتوانستند راه درست را تشخیص دهند.

رئیس قوه قضاییه، بابیان اینکه در یک دوره‌ای در جریان اصلاحات بحث جبهه، شهادت و ایثار در حال فراموشی بود گفت: این‌ها همه از موارد نفوذ دشمن بوده است.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی که بر اساس نص قانون اساسی بر اساس توحید است و دولت موظف است تمامی ابزار و وسیله را برای ارتقای فضایل مهیا کند و این نظام بر اساس مقولات دینی شکل‌گرفته است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این که در جریان فتنه ۸۸ همه دنیا از تمام ابزار و نفوذ استفاده کرده‌اند تا مردم را به خیابان‌ها بکشند تأکید کرد: خوشبختانه مردم بر اساس ایمان و تقوا به میدان آمده بودند و فتنه را جمع کردند.

وی بصیرت و بصیرت زایی را از جمله وظایف روحانیان برشمرد و گفت: راه بصیرت امروز ولایت‌فقیه است و امروز شاخص عزت و افتخار و سربلندی کشور، ولایت‌فقیه است.

رییس قوه قضاییه بابیان اینکه اگر محور ولایت‌فقیه نبود شاید اقتدار کنونی را نداشتیم افزود: مسئله اخلاق و تزکیه نفس بسیار مهم است و اجرایی شدن همه مسائل درگرو، پیاده شدن اخلاق است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *