روحانیت مردم را به امر به معروف و نهی از منکر تشویق می کند

آیت الله مرتضی مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز (پنج شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۶) در نشست عمومی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری با اشاره به این که جمع کثیری از علما، اساتید، مدیران و علمای سه استان در این اجلاسیه حضور دارند، گفت: از حضور علما و روحانیان استان های شمالی در این اجتماع عظیم که نماد وحدت و همدلی روحانیت است تقدیر و تشکر دارم.

 
وی در ادامه سخنان خود به فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن بیش از چهار هزار نفر انسان اشاره کرد و با بیان این که این فاجعه انسانی امت اسلامی را داغدار کرد، بیان داشت: متأسفانه بر اثر بی کفایتی و بی لیاقتی حکام آل سعود روح ملکوتی آنان عروج کرد و روز عید قربان روح آنها در منا به ملکوت اعلی عروج کرد که ان شاءالله مشمول غفران باشند.
 
آیت الله مقتدایی با بیان این که مقام معظم رهبری در جریان آن حادثه غم بار واقعاً منقلب و عزادار بودند و سه روز را عزای عمومی اعلام کردند، تصریح کرد:  از طرف ایشان در مسجد اعظم قم و همچنین در استان های مختلف کشور مراسم عزا بر پا شد.
 
وی در ادامه سخنان خود به هشدار های قاطعانه مقام معظم رهبری به آل سعود اشاره کرد و با بیان این که نهیبی که به حکام آل سعود زدند تاثیر بسزایی داشت، تصریح کرد: آن سخنرانی قاطعانه مقام معظم رهبری از ناراحتی ایشان سرچشمه می گرفت و امیدواریم به پیشنهاد ایشان کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود به روند برنامه های هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در مازندران اشاره کرد و با بیان این که برنامه های بسیاری انجام شده و دیروز در سه کمیسیون حوزه و روحانیت، تبلیغی و فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تشکیل شده است، گفت: کمیسیون ها کارهای کارشناسی انجام دادند که دبیر کمیسیون ها گزارشی از آنچه در کمیسیون های خود گذشت را در همین نشست مطرح می کنند و خلاصه آن به تصویب می رسد و به امور مربوطه ارجاع داده می شود و با پیگیری به مرحله اجرا می رسد و اگر نتوانستیم نفوذی داشته باشیم از مقام رهبری استمداد می کنیم و باید تلاش کرد این پیشنهادات که با دلسوزی و آشنایی شما عزیزان از منطقه تهیه شده است به ثمر برسد.
 
قائم مقام جامعه مدرسین با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام در مورد شناختن وظیفه روحانیت، گفت: حضرت رسول(ص) تاکید می فرمایند خبر بدهم شما و جمعیتی را که جزء پیامبران و شهدا نیستند اما شهدا و انبیاء و شهدا غبطه منزلت آنان می خورند و در روز قیامت آنان بر روی منبرهای نور ساکن هستند.
 
وی ادامه داد: در اینجا از پیامبر سؤال شد آنان چه کسانی هستند و پیامبر فرمود: این اشخاص دو کار انجام می دهند که یکی این است که خدا را پیش بندگان محبوب می کند و دوم کاری می کند که بندگان خدا را دوست بدارند.
 
آیت الله مقتدایی با بیان این که روحانیت مردم را به امر به معروف و نهی از منکر تشویق می کند، ادامه داد: اینجا است که کار روحانیت دارای ارزش است و شهدا و پیامبران به جایگاه روحانیت غبطه می خورند و ما روحانیانی هستیم که لباس ما لباس سربازی امام زمان(عج) است و باید دقت کرد که باید مورد رضایت ایشان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *