کمیسیون های هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با علمای محترم بلاد در ساری آغاز به کار کرد

 مراسم افتتاحیه کمیسیون های سه گانه هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ با حضور مدعوین و علمای محترم استانهای مازندران، گیلان، گلستان و جمعی از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شهر ساری آغاز به کار کرد.

 

**نقش جامعه مدرسین در رشد و تعالی جامعه اسلامی بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در ابتدای مراسم افتتاحیه کمیسیون‌های تخصصی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در ساری با اشاره به این که خوشبختانه کمیسیون های مقدماتی استانی همه مسائل فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان ها را کالبد شکافی کردند، گفت: همه اعضاء این کمیسیون زحمات سنگینی برای بررسی مسائل مختلف تبلیغی، فرهنگی، حوزوی، سیاسی و اجتماعی استان ها کشیدند.

وی با اشاره به این که جامعه مدرسین و اعضای آن هم اهل درد و هم اهل درک هستند، افزود: بعضی از علما و آقایان اهل درد هستند و غصه می خورند اما نمی دانند چکار کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جامعه مدرسین دردها را تشخیص می‌دهد فرمود: جامعه مدرسین با این اجلاس ها دردها را بهتر می فهمند و برای آن چاره اندیشی می کنند.

آیت الله طبرسی از جامعه مدرسین به عنوان چشم مراقب و بازوی توانمند ولایت، امامت و آشنا به زمان یاد کرد و افزود: امروز نقش جامعه مدرسین در رشد و تعالی جامعه اسلامی بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی شرایط خاصی دارد، ادامه داد: امروز باید بدانیم برای جامعه چه نسخه ای بپیچیم و بر همان اساس برای کشور برنامه ریزی کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که خوشبختانه کارهای کارشناسی بسیار خوبی در مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان ها برای طرح در کمیسیون ها آماده شده ، بیان داشت: خوشبختانه این اجلاسیه از لحاظ کیفیت و محتوا در سطح بسیار خوبی قرار دارد و همین مسأله زینت بخش این اجلاسیه خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی از جایگاه بسیار عظیمی برخوردار است، تصریح کرد:: انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات دشمنان در نقاط مختلف جهان را بر هم زد.

وی انقلاب اسلامی را انقلابی کم سابقه در جهان توصیف کرد و گفت: دشمنی های، دشمنان نیز با این انقلاب کم سابقه بوده است.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت وحدت و همدلی امت اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز تنها راه خنثی سازی توطئه های دشمنان وحدت و همدلی داخلی است.

**در برخی موارد برای حل مشکلات از مقام معظم رهبری استمداد می طلبیم

آیت الله مقتدایی، قائم مقام جامعه مدرسین در مراسم افتتاحیه کمیسیون های تخصصی هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در ساری با ابراز تأسف از فاجعه دلخراش و مصیبت جانسوز در منا بر ضرورت پیگیری این فاجعه انسانی تا رسیدن به حصول نتیجه و مجازات مسببان آن تأکید کرد.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی فاجعه انسانی در منا تأکید کرد و گفت: به نظر می رسد واقعه بالاتر از این حرف هاست و باید کمیته حقیقت یاب تشکیل و این مسأله با جدیت دنبال شود.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود به هشدارهای قاطعانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی خطاب به آل سعود اشاره کرد و گفت: تهدید به جا و به موقع ایشان بسیار تأثیرگذار بود و امیدواریم مسؤولان نیز این مسأله را تا مشخص شدن واقعیات دنبال کنند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیم قرن سابقه فعالیت جامعه مدرسین، افزود: اساتید معظم و شخصیت های علمی تراز اول کشور در این مجموعه حضور داشته و دارند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که جامعه مدرسین در زمان حیات امام خمینی(ره) ارتباط بسیار نزدیکی با ایشان داشت، خاطرنشان کرد: همچنین پس از ارتحال امام خمینی (ره) جامعه مدرسین با رهبر معظم انقلاب نیز ارتباط بسیار خوبی دارد و مقام معظم رهبری نیز عنایت ویژه ای به این مجموعه دارند.

وی با اشاره به این که این اجلاسیه هر ساله با حضور و استقبال گسترده علمای بلاد در قم برگزار می شد، ادامه داد: اما جمعی از علمای شهرستان ها که در اجلاس سراسری شرکت می کردند پیشنهاد دادند برگزاری این اجلاس سالی یک بار کم است و دوست داریم بیش از یک مرتبه دور هم باشیم و لذا مقرر شد نشست مشترکی میان علمای شهرستان ها با اعضای جامعه مدرسین برگزار شود.

وی با بیان این که پس از پیشنهاد علمای بلاد قرار شد به غیر از اجلاس سراسری جامعه مدرسین در قم، اجلاس منطقه ای نیز به آن اضافه شود، ادامه داد: در این اجلاس منطقه ای اعضای جامعه مدرسین از قم به آن منطقه می آیند و نشست مشترک در خود منطقه صورت می گیرد، بنا براین مصوب شد یکسال در میان یکی از اجلاسیه های جامعه مدرسین به صورت منطقه ای برگزار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در ابتدا قرار بود اجلاسیه های جامعه مدرسین به صورت استانی برگزار شود، ادامه داد: اما به دلیل طولانی شدن برگزاری آن در استان ها این اجلاسیه به صورت منطقه ای برگزار می شود که تاکنون در شش استان به صورت منطقه ای برگزار شده و در حال حاضر نیز با نشست کمیسیون های هفتمین اجلاس منطقه ای در خدمت علما و فضلای سه استان مازندران، گیلان و گلستان هستیم.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: امروز با مشارکت علما، نمایندگان ولی فقیه و روحانیان سه استان مازندران، گیلان و گلستان سه کمیسیون فرهنگی تبلیغی، حوزه و روحانیت، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را برگزار خواهیم نمود.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در هر اجلاس یک موضوعی مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: در این اجلاسیه نیز کمیسیون های مقدماتی در استان ها تشکیل شد و احیاناً خلأهایی که در سه استان وجود داشت متناسب با عناوین کمیسیون های سه گانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که در هر یک از کمیسیون های تخصصی امروز مسائل به صورت کاملاً کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: در این کمیسیون ها مشکلات، کاستی ها و همچنین ظرفیت های موجود در هر مسأله مورد بحث قرار خواهد گرفت و راه کارهای لازم جهت رفع مشکلات ارائه می شود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه افزود: مسائل مطرح شده در این کمیسیون ها دسته بندی و توسط دبیر کمیسیون ها جمع بندی می شود و در نشستی که دبیران کمیسیون ها امشب خواهند داشت مباحث را تنظیم و فردا در نشست عمومی اجلاس ارائه خواهد شد

دبیر هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در پایان سخنان خود فرمود: اگر در مسائلی و مشکلاتی که جامعه مدرسین نیز نتوانست در حل مشکلات اثرگذار باشد، از مقام معظم رهبری استمداد می طلبیم همانگونه که در مواردی نیز همین اتفاق روی داده که از ایشان استمداد گرفتیم و مشکلات را فرستادیم خدمت ایشان و مقام معظم رهبری نیز خیلی جدی به مقام های مسؤول تذکر دادند تا مسأله مورد نظر جامعه مدرسین حل شود.

*در ادامه این جلسه کمیسیون های سه گانه با حضور رئیس، دبیر، منشی و اعضای محترم هر کمیسیون تشکیل جلسه داد.

{gallery}stories/ejlas/ejlas_ma/1394_sari/komision_efte{/gallery}

لازم به توضیح است این کمیسیون ها در دو شیفت کاری فشرده صبح و عصر به کار خود ادامه خواهند داد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *