طلیعه ۱۲۶۶ – ۹۴۰۶۱۹

 سخنان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات هسته‌‌ای، بسیاری از ابهاماتی را که اخیراً از سوی رسانه‌های مختلف و شخصیت‌های داخلی و خارجی مطرح شده بود، روشن ساخت. ایشان درخصوص بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، اصل این بررسی را مورد تایید قرار دادند و سپس با اشاره به اظهارات متفاوت مقامات آمریکایی درخصوص حفظ چارچوب تحریم‌ها، خواستار موضع‌گیری صریح و روشن مقامات کشورمان در مقابل این اظهارات شدند.

رهبر معظم انقلاب با هشدار به مقامات آمریکایی تاکید کردند که انجام مذاکرات از ابتدا به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه بوده است و اگر قرار باشد بعد از مذاکرات نیز این تحریم‌ها حفظ شود، این مساله مغایر با علت وجودی مذاکرات می‌باشد و به هیچ وجه از سوی مردم و مسئولان کشورمان پذیرفتنی نیست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مهم‌ترین علت مذاکرات را لزوم لغو و توقف تحریم‌های ظالمانه اقتصادی دانستند و بار دیگر خواستار رفع فوری تحریم‌ها – با در نظر گرفتن شرایط و راهکارهای قانونی و حقوقی- شدند.

مقام معظم رهبری همچنین بار دیگر به توطئه‌های پشت پرده آمریکا برای فشار بر جمهوری اسلامی به منظور ایجاد تغییر در سیاست‌های ضداستکباری کشورمان اشاره و تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران هرگز تغییرات مد نظر آمریکا را که همان قبول سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آمریکاست، نمی‌پذیرد و دست از حمایت از مظلومان و نیروهای مقاومت برنخواهد داشت.

این چندمین باری است که رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش آمریکا برای تغییر جهت گیری‌های جمهوری اسلامی هشدار می‌دهند و بر ضرورت سد کردن راه‌های نفوذ آمریکا در جامعه هشدار می‌دهند. تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیر درخصوص لزوم توجه و ایستادگی در مقابل طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا برای نفوذ در ایران، این مساله را به ما گوشزد می‌کند که اهداف آمریکا از مذاکرات، مسائلی فراتر از موضوعات هسته‌ای و نظامی بوده است و آنها در پس این مذاکرات، به دنبال راه‌هایی برای نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همچنین تحت تاثیر قرار دادن سیاست داخلی و خارجی کشورمان هستند. از این رو مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که مذاکرات با آمریکا تنها درخصوص مسائل هسته‌ای بوده و جمهوری اسلامی به هیچ وجه در موضوعات اختلافی مخصوصا در قبال دوستان و دشمنان خود، با آمریکا مذاکره‌ای نخواهد داشت. چراکه در بسیاری از مسائل، جهت‌گیری آمریکا درست نقطه‌ی مقابل جهت‌گیری جمهوری اسلامی است.

امید است که مردم و مسئولان کشورمان، با بصیرت هوشیاری خود و توجه به هشدارهای حکیمانه مقام معظم رهبری، همچون گذشته در برابر توطئه‌های جدید آمریکا بایستند و راه‌های نفوذ آنها را در جامعه و کشور خود سد کنند. (خ-۱۲۶۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *