ملت ایران همیشه آمریکا و اسرائیل را دشمن واقعی می‌داند

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج:

 مردم ما با درکی ستایش برانگیز، دریافته‌اند که استکبار جهانی و صهیونیزم، دشمن حقیقی و لجوج ملت ایران و امت اسلامی‌اند و به همین دلیل در همه اجتماعات عظیم ملی و اسلامی، علیه آمریکا و صهیونیزم شعار داده‌اند.

در ۳۶ سال اخیر، استکبار گاه دشمنی با ایران را از زبان و رفتار کشورهای دیگر پیگیری کرده است اما ملت ایران همیشه متوجه بود که این کشورها فریب خورده و آلت‌دستند و دشمن واقعی، همان آمریکا و اسرائیل است.

مردم ایران با وجود همه اختلاف‌های «عقیدتی، فکری و سیاسی» و تفاوت‌های قومیتی، وحدت ملی را حفظ کرده‌اند و قدر این نعمت الهی را به خوبی می‌دانند که این تجربه گرانقدر باید به دیگر ملت‌های مسلمان منتقل شود.

خداوند با هیچ ملتی، «قوم و خویشی» ندارد و اگر مردمی قدر اتحاد و همدلی را ندانند خداوند آنها را به بلیّه اختلاف و درگیری و خونریزی دچار می‌کند.

به پشتوانه حمایت بی‌پایان مالی استکبار، ده‌ها مرکز و کانون فکری و سیاسی در آمریکا، اروپا، فلسطین اشغالی و کشورهای وابسته، در حال مطالعه و بررسی اسلام و شیعه هستند تا راه‌های مقابله با عوامل بیدارساز و اقتدار‌آفرین امت اسلامی را شناسایی و عملیاتی کنند.

زورگویان جهانی، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال می‌کنند و در تلاشند با بدنام کردن دین مبین اسلام، به جان هم انداختن ملت‌ها و حتی ایجاد درگیری میان یک ملت، امت اسلامی را تضعیف کنند که انتقال تجربیات وحدت بخش و دشمن شناسانه ملت ایران به دیگر ملت‌ها در ایام حج می‌تواند این توطئه را خنثی کند.

حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملت‌های مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.

مبادا حجاج محترم فرصت بی‌نظیر تنفس در شهر معطّر پیامبر و حضور عبادی و شوق آور در مکه معظّمه و خانه خدا را با کار بسیار غلط گشت و گذار در بازار و خرید کالا از دست بدهند و حسرت استفاده نکردن کامل از فرصت بی‌نظیر و نشاط‌آور حضور در مسجد الحرام و مسجدالنبی  را برای همه عمر بر دل خود بگذارند. (خ-۱۲۶۴)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *