طلیعه ۱۲۶۰ – ۹۴۰۴۰۴

هفتم تیرماه یادآور اتفاقی تلخ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از مسئولین کشوری در هفتم تیرماه سال ۶۰، شوک بزرگی به مسئولین و جامعه ایران وارد کرد که البته با مدیریت حضرت امام(ره) این ضایعه بزرگ به محوری برای همبستگی بیشتر و اتحاد مردم تبدیل شد.

امام خمینی رحمه الله علیه در بخشی از پیام خود درباره حادثه هفتم تیر، درمورد شهادت شهید بهشتی و همچنین خیانت‌های منافقین فرمودند: «می خواهید با شهادت رساندن عزیزان ما، این ملت فداکار را از صحنه بیرون کنید. شما تا توانستید به فرزندان اسلام، چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و کابینه با حربه ناسزا و تهمت‌های ناجوانمردانه حمله کردید که آن‌ها را از ملت جدا کنید و اکنون که آن حربه از کار افتاده و کوس رسوایی همه تان بر سرِ بازارها زده شد، در سوراخ‌ها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده اید که به خیال خام خود، ملت شهید پرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید و نمی‌دانید که در واژه شهادت، واژه وحشت نیست».

ترور و حذف فیزیکی شخصیت‌های انقلابی و مسئولان کشوری، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای استکبار و مزدوران داخلی آنها بوده که در دهه شصت به اوج خود رسید. ترور شهیدان بهشتی، مطهری، مفتح، رجایی، باهنر و … همه نشان از عزم جدی دشمنان برای از میان بر داشتن مهره‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی به منظور تاثیرگذاری بر حرکت انقلابی ملت بوده است. البته دشمنان انقلاب تنها به ترور شخصیت‌های بلندپایه نظام اکتفا نکردند بلکه در مسیر اهداف شوم خود، بسیاری از هموطنان بی گناه ما را هم به شهادت رساندند. براین اساس بیش از ۱۷ هزار تن از مردم شریف و انقلابی ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز، بدلیل حمایت از نظام اسلامی مورد خشم و کینه منافقان و کوردلان قرار گرفتند. همین مساله باعث شده است که ایران اسلامی به عنوان یکی از بزرگ ترین قربانیان ترور در جهان شناخته شود.

قطعا این حجم از ترور بدون حمایت مالی و سیاسی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی میسر نمی‌شود. یعنی همان قدرت‌های مستکبری که از یک سو ادعای دفاع از حقوق بشر آنان لحظه ای متوقف نمی‌شود، و از سوی دیگر در رفتاری تماما متناقض دست به انواع و اقسام جنایات می‌زنند و فرمان ترور مخالفان خود را صادر می‌کنند.

براستی صرف مطالعه تاریخ ترور در ایران می‌تواند ماهیت مزورانه غرب را آشکار سازد و عمق کینه و عناد آنان را مشخص نماید. چنین رفتارهای خصمانه ای، بدبینی تاریخی ملت و نظام اسلامی ایران را نسبت به دشمنان قسم خورده ما در پی داشته است که هرگز از حافظه تاریخی مردم انقلابی ایران پاک نخواهد شد. قطعا مسئولان نظام اسلامی نیز همچون ملت، توطئه‌های دائمی دشمنان اسلام و انقلاب را مدنظر دارند. (خ-۱۲۶۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *