طلیعه ۱۲۵۲-۹۴۰۲۰۳

 قطعا یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیانیه مطبوعاتی لوزان بحث بازرسی‌ها و دسترسی‌ها به سایت‌های هسته‌ای بود که با حاشیه سازی غربی و تعمیم این بازرسی‌ها به  مراکز نظامی ایران این موضوع بیشتر در کانون توجه قرار گرفت. البته موضع قاطع رهبر معظم انقلاب در قبال این موضوع و در پی آن واکنش تیم مذاکره کننده به چنین حاشیه سازی‌هایی آب پاکی بود که بر دستان دشمنان ریخت.

با وجود اینکه در تمام گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی تا به امروز در مورد ایران هیچ ردی از غنی سازی خارج از چارچوب و با مقاصد نظامی دیده نشده است ولی سالهاست تنها بهانه غربی‌ها به رهبری آمریکا تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای عنوان می‌شود و البته می‌توان ادعا کرد در قالب این جریان سازی رسانه‌ای قصد دارند توقفی هرچند کوتاه در سیستم دفاعی ایران ایجاد کنند. البته  باید ادعا کرد عدم حرکت صنایع نظامی ایران به سمت استفاده از انرژی هسته‌ای ربطی به جنجال‌های بین المللی ندارد بلکه تنها دلیل آن تضاد مبنایی و شرعی سلاح هسته‌ای با مبانی انقلاب اسلامی است.

باید اذعان کرد فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی به عنوان یک قید دینی مهم‌ترین تضمین برای دنیا قلمداد می‌گردد . تجربه سه دهه حاکمیت جمهوری اسلامی بر پایبندی این نظام بر احکام شرعی و فقهی گواهی می‌دهد  چرا که اگر ایران قصد ساخت چنین ابزار غیر مشروعی را داشت نیز غیر از تقیدات دینی و قانونی مانعی برای حرکت به سمت آن وجود  نداشت.

اساسا منش دفاعی و رزمی جمهوری اسلامی که بر اساس آموزه‌های دینی شکل گرفته است دارای تفاوت‌های بنیادین با سایر ارتش‌های جهان است. مکتبی بودن در کنار پایبندی به اخلاق جنگ دو وجه بارز نیرو‌های نظامی ایران قلمداد می‌گردد. ما در ۸ سال جنگ تحمیلی با وجود امکان تهیه سلاح‌های شیمیایی و میکروبی از بازارهای باصطلاح سیاه هیچ گاه از چنین ابزاری استفاده نکردیم و همچنین در پاسخ به بمباران شهرها توسط رژیم بعث، مدت‌ها پاسخ متقابل ندادیم و حتی در زمان شروع تقابل همتراز قبل از هر بمباران به دستور حضرت امام (ره) نقطه‌ای که قرار بود هدف قرار گیرد به صورت علنی اعلام می‌شد تا مردم پراکنده شوند. این سابقه شفاف نظام اسلامی و فتوای رهبر معظم انقلاب بزرگترین برهان برای عدم حرکت به سمت استفاده نظامی از تاسیسات هسته‌ای است که البته دشمنان نیز به آن واقفند.

البته پاکدستی ایران در صنایع نظامی دلیلی برای بازرسی از مراکز نظامی ایران تلقی نمی‌شود چرا که  با توجه به بی اعتمادی جمهوری اسلامی نسبت به بازرسان آژانس که  تجربه  تحویل لیست دانشمندان هسته‌ای ایران به سرویس‌های جاسوسی را در کارنامه خود دارند و همچنین تهدید همیشگی آمریکا و رژیم سفاک صهیونیستی در قبال جمهوری اسلامی در قالب الفاظ مضحک گزینه‌های روی میز هرگونه بحث و مذاکره در مورد مسائل نظامی منتفی خواهد بود. یقینا جمهوری اسلامی مقتدر ضامن امنیت منطقه بوده و همینطور که تا به امروز به هیچ کشوری تعرض نکرده است صرفا حامی جوامع اسلامی در مقابله با تروریست‌های وارداتی خواهد بود. (خ-۱۲۵۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *