آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست:

حفاظت از محیط زیست، تکلیفی همگانی است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی مشکلات محیط زیستی کشور، بر لزوم حفاظت همگانی از محیط زیست تأکید کرد و آن را تکلیفی الهی برشمرد.
دیدار علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار کرد. رئیس جامعه مدرسین با اشاره به نقش محیط زیست در جامعه و وظیفه همگان در برابر آن، خاطر نشان کرد: تخریب محیط زیست، محیط پیرامونی زندگی انسان را غیر قابل سکونت می‌کند؛ بنابراین همگان، از مردم گرفته تا مسئولین، در قبال محیط زیست به وظایف خود عمل کنند.

وی بعد از اشاره به تعدادی از آسیب‌های محیط زیستی در کشور، اظهار داشت: عدم نظارت، هدایت و راهنمایی صحیح سبب شده است تا برخی زیرساخت‌های طبیعی کشور دچار آسیب‌های جدی شوند. به عنوان نمونه، استفاده بی رویه از سفره‌های آبی سبب شده است تا با پدیده فرو نشست زمین در برخی شهرهای اطراف تهران مواجه شویم.

امام جمعه قم توجه به نسل‌های آینده در استفاده از منابع طبیعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: نباید به گونه‌ای از موهبت‌های الهی بهره برد که نسل آینده از آن‌ها محروم شود. جهان هستی بر اساس نظم حکیمانه‌ای در حرکت است و انسان نیز باید با تدبیر از آنچه خداوند در اختیار او قرار داده است، استفاده کند.

وی حفاظت از محیط زیست را تکلیفی الهی عنوان کرد و اظهار داشت: خدای متعال جهان هستی را به خاطر انسان آفرید و همه را مسخر او ساخت. این امر نشانه ارزشی است که خداوند متعال برای انسان قائل شده و در مقابل آن تکالیفی را نیز بر دوش او قرارداده است.

وی خطاب به رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: محیط زیست باید با همراهی خود موانع افزایش تولید و اشتغالزایی را در کشور مرتفع سازد؛ اما در عین حال بر اجرای قوانین و استانداردهای محیط زیستی از جمله بحث جانمایی صحیح صنایع مختلف با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی هر منطقه، نظارت جدی داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و همراه کردن مردم با اهداف محیط زیست، ابراز داشت: مسائل مختلف محیط زیستی باید به گونه‌ای در جامعه تبیین شود که مردم محیط زیست را از خود بدانند نه در مقابل خود؛ چرا که در این صورت مردم خود از حامیان محیط زیست خواهند بود.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، دکتر علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گزارشی از مشکلات محیط زیستی کشور و برنامه‌های این سازمان جهت مقابله با این آسیب‌ها، ارائه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *