ارائه گزارش کمیسیون نقش حوزه و روحانیت در تبیین و تقویت اقتصاد مقاومتی توسط حضرت آیت الله مقتدایی

 آیت الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین و رییس کمیسیون نقش روحانیت و حوزه های علمیه در تبیین و تقویت اقتصاد اسلامی، گزارش کمیسیون مربوطه را تشریح کرد.

 
وی با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی تاکید جدی و صریح دارند، گفت: معظم له مدام در سخنرانی های خود در این باره تاکید می کنند، در سخنرانی اخیر خود در جمع مردم قم نیز مطالب حکیمانه و مهمی را ایراد کردند.
 
آیت الله مقتدایی با یادآوری فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار، گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که از طریق نظامی نمی توانند به ما ضربه بزنند و می خواهند ما را از طریق اقتصادی دچار مشکل کنند و ما باید به گونه ای در این عرصه عمل کنیم که تهدید دشمن، کارساز نباشد.
 
وی با بیان این که سند بسیار خوبی در این خصوص تنظیم شده است، گفت: بخشی از این سند درباره نقش روحانیت و مردم در اقتصاد مقاومتی است، در بخش دیگر نیز نقش روحانیت در تحقق جهاد اقتصادی تبیین شده است.
 
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حوزه باید نسبت به آشنا سازی توده مردم با اقتصاد مقاومتی و تبیین سیاست های ابلاغی برای اقشار مختلف مردم بکوشد.
 
وی بیان کرد: روحانیت باید اقتصاد مقاومتی را به گونه ای بیان کند که کاملا منطبق با اصول اقتصاد اسلامی بوده و در تعارض با اصول ساده زیستی نباشد.
 
آیت الله مقتدایی یادآورشد: مطالبه حوزه این است که قوای سه گانه همه بسترهای لازم را برای ترویج و توسعه اقتصاد مقاومتی فراهم آورند و موانع قانونی آن را از سر راه بردارند.
 
وی اضافه کرد: روحانیت موظف است نسبت به آگاه سازی مردم مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و استفاده از کالای داخلی اقدام کند و اصل استفاده از کالای داخلی را مدنظر قرار دهد و خودشان در این زمینه پیشگام شوند.
 
قائم مقام جامعه مدرسین بیان کرد: مطالبه مؤکد روحانیت از دستگاه های نظارتی این است که برای جلوگیری از فساد مالی و اقتصادی نظارت دقیق و به هنگام خود را داشته باشند.
 
وی بیان داشت: یک وقت خبر ندهند که چند هزار میلیارد سوء استفاده شده است؟ پس دستگاه های نظارتی کجا هستند؟
 
آیت الله مقتدایی در ادامه با تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، گفت: همه برکاتی که قم داشته، دارد و خواهد داشت به برکت وجود کریمه اهل بیت(ع) است.
 
عضو جامعه مدرسین در ادامه با محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام، گفت: ما علمای قم این حرکت را جدا محکوم می کنیم، کسانی که بانی این کار هستند و این حرکت های مذبوحانه را به بهانه آزادی بیان تایید و حمایت می کنند، بدانند این قبیل کارها جز رسوایی برای شان چیز دیگری نخواهد داشت و البته عملکردشان با ادعاهایشان تناقض دارد.
 
آیت الله مقتدایی تاکید کرد: ما به عنوان علمای شیعه این حرکت را محکوم می کنیم، همان گونه که علما و مسلمانان دیگر نیز این حرکت را محکوم کرده اند.
 
وی برگزاری این گونه اجلاسیه ها را دارای برکات بسیار دانست و گفت: در مجمع عمومی جامعه مدرسین بیش از چهارصد نفر از اساتید حوزه عضویت دارند و این تشکل نیز برکات خوبی دارد.
 
آیت الله مقتدایی تعامل، وحدت و انس علما و فضلا با یکدیگر را دارای برکات بیشمار دانست و افزود: ما امروز در کشور خود با مشکلاتی از جمله کمبود روحانی در مناطق مواجه هستیم، در برخی شهرستان ها گروه های انحرافی فعالیت هایی می کنند و با القای شبهات دروغین اذهان جامعه و جوانان را مشوش می کنند؛ در چنین شرایط وظیفه روحانیت بسیار سنگین است.
 
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هجرت طلاب و فضلا از قم را یکی از راه های پاسخگویی به نیازهای مناطق و استان ها ارزیابی کرد و یادآورشد: در این راستا می توان از ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه که زیر نظر جامعه مدرسین فعالیت می کنند، استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *