حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی: تحصیل هفتاد هزار طلبه خواهر در سراسر کشور

 حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران در نوبت عصر نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه خواهران ارائه کرد و گفت: ما رقابتی با حوزه برادران از ابتدا نداشته ایم و طبق سیاست گذاری مشخص به دنبال تحقق ماموریت های خاص خود هستیم.

 
وی با بیان این که حدود هفتاد هزار طلبه خواهر شاغل به تحصیل در سراسر کشور داریم، گفت: ۴۶۷ واحد آموزشی داریم، ۴۰۷ مورد زیر مجموعه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران است، جامعه الزهرا نیز به صورت مستقل اداره می شود و بقیه نیز در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.
 
وی با بیان این که ۹۰ هزار فارغ التحصیل داریم، گفت: با عنایت آیت الله مقتدایی سطح چهار را در یکی دو استان به صورت رسمی شروع کرده ایم، هرچند از سال  های قبل به شکل غیر رسمی راه اندازی شده بود.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: نظام آموزشی ما پیوسته نیست بلکه مقطعی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: یکی از مخاطبین اصلی تهاجم فرهنگی در جهان و ایران زنان هستند که هم نقطه هدف هستند و هم ابزار تهاجم فرهنگی.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز این سپاه عظیم علمی فرهنگی که از برکات جمهوری اسلامی به شمار می آید در صحنه های مختلف مشغول مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که امروز در فضای مجازی چهار هزار وبلاگ نویس طلبه خواهر داریم که مشغول فعالیت تبلیغی هستند، گفت: این فعالیت در هر ماه حدود چهار میلیون بازدید کننده دارد، این سرمایه ارزشمندی برای حوزه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی یادآورشد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نسبت به این امر تعبیر پدیده مبارک داشتند، این ظرفیت نباید مورد غفلت قرار گیرد، حدود ۱۲ هزار نفر از خواهران طلبه ما وارد مدارس آموزش و پرورش شده اند و صدها هزار فرصت تبلیغی ایجاد کرده اند.
 
وی با بیان این که ظرفیت حوزه های علمیه خواهران بسیار ارزشمند است، یادآورشد: ما خدمت مراجع عظام تقلید مکرر رسیده ایم، همه این بزرگان نسبت به اهمیت توجه به حوزه خواهران در جایگاه خود آن حساسیت ویژه داشته اند و برخی نیز از مؤسسین ما هستند.
 
مدیر حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: تقاضای ما این است که شما بزرگان همان گونه که سرپرستی و نظارت بر امر تعلیم و تربیت حوزه علمیه برادران را دارید نسبت به حوزه علمیه خواهران نیز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *