حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی: حوزه برای کمبود روحانی در مناطق مختلف کشور چاره اندیشی کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی‌، استاد حوزه و دانشگاه امروز در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد با تأکید بر هجرت طلاب از شهر مقدس قم به دیگر شهرها بیان داشت: ما در مناطق زیادی با کمبود روحانی مواجه هستیم و باید برای رفع این خلاء برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: امروز طلاب باید هجرت کنند؛ هجرت وظیفه حوزویان است، اگر فردی که باید هجرت می‌کرده و نکرده است، باید در قیامت پاسخگوی این کم کاری خود باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه باید فنون مختلفی را به طلاب آموزش دهند، بیان داشت: زمانی که طلبه به مسائل و فنون مختلف آشنایی داشته باشد بهتر می‌تواند در عرصه تبلیغ موفق باشد.

وی ادامه داد: امروز هر فردی که به فنون مختلف آشنا است، موفق‌تر می‌باشد؛ نمی‌شود که همانند گذشته عمل کرد، باید با توجه به نیازهای جامعه حرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر آشنا بودن نسبت به مسائل روز جامعه و نیازهای مخاطبان عنوان کرد: اگر فردی نسبت به مسائل آشنایت داشته باشد می‌تواند موفق عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه ویژه به زکات اظهار داشت: امسال شاهد جمع آوری ۲۳۵ میلیارد تومان زکات بودیم که این‌ها باید با مدیریت در دست افرادی همانند ائمه جمعه برای آبادانی کشور قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *