خبر روز ۱۴۰۱/۱۰/۱۷

**آیت الله العظمی سبحانی: به برکت خون مطهر شهدا این نظام پیروزمندانه ادامه خواهد یافت** آیت الله حسینی بوشهری: توهین نشریه فرانسوی به پیشوای امت اسلامی بساط آنان را درهم می‌پیچد** آیت‌الله فاضل لنکرانی: عزت حاج قاسم حاصل اخلاص تبعیت و توجه خاص به اسلام مرجعیت و ولایت فقیه بود** بیانیه‌ جامعه مدرسین در محکومیت انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو** آیت الله مروی: حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی از مهمترین ویژگی‌های آیت الله مصباح بود
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
 اقدام سازمان همکاری اسلامی در پی هتک‌حرمت مسجدالاقصی
وزیرخارجه با اشاره به رایزنی تلفنی‌اش با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پی هتک‌حرمت مسجدالاقصی و اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی عنوان کرد: ضرورت اقدام موثر سازمان همکاری اسلامی، جوامع و دولت‌های مسلمان مورد تاکید همه ماست.
امیرعبداللهیان، در گزارشی توییتری به رایزنی و تبادل‌نظر تلفنی با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت وزیر صهیونیست به مسجدالاقصی و اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی اشاره کرد و در این باره نوشت: با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رایزنی تلفنی داشتم. پیگیری مناسبات دو و چندجانبه در دستورکار بود. وزیر خارجه افزود: بر محکومیت هتک حرمت صهیونیستی مسجدالاقصی و توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی تأکید کردیم. ضرورت اقدام موثر OIC(سازمان همکاری اسلامی)، جوامع و دولت‌های مسلمان مورد تاکید همه ماست.وزیر خارجه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن تقدیر از مواضع دبیرکل در محکومیت فوری تعرض و هتک حرمت صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، تاکید کرد: تبعات این اقدام برای رژیم جعلی اسرائیل سنگین خواهد بود.
 واکنش پاریس به اقدام تحریمی تهران
فرانسه به اقدام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تعطیلی انجمن ایران‌شناسی فرانسه بعد از پیام‌های موهن یک نشریه بدنام فرانسوی واکنش نشان داد.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۵دی ماه اعلام کرده بود در واکنش به «اقدام‌ موهن نشریه بدنام فرانسوی در زیرپاگذاشتن موازین شناخته شده اخلاقی، تعدی ددمنشانه به مقدسات دینی، هتک ساحت مرجعیت سیاسی و مذهبی و نیز اهانت به نمادهای حاکمیتی و ارزش‌های ملی کشور» ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.
یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته که پاریس هنوز اطلاعات رسمی درخصوص تعطیلی این مرکز دریافت نکرده است. او گفت: «در صورتی که [این گزارش‌ها] تأیید شود، مایه تأسف خواهد بود.»
وی در ادامه مدعی شد که در فرانسه بر خلاف ایران، «آزادی مطبوعات» وجود دارد. تلاش مقام‌های فرانسوی برای توجیه توهین به مقدسات دینی با مقوله «آزادی بیان» سابقه دیرینه‌ای دارد و همواره مورد انتقاد گروهی از کارشناسان و تحلیلگران قرار گرفته است. این تحلیلگران، قوانین فرانسه درباره «هولوکاست» را با ادعاهای مقام‌های این کشور درباره آزادی بیان مغایر و ناهمسو می‌دانند.

 همشهری 
 ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در اموربین‌الملل گفت: روابط جمهوری‌اسلامی ایران و روسیه درحال‌حاضر در بهترین سطح قرار دارد و درحال توسعه است. همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تغییری را در مرزهای کنونی خود در قفقازجنوبی نمی‌پذیرد و بی‌تردید امنیت منطقه باید حفظ شود.
 رژیم‌صهیونیستی، دوست ملت‌های مسلمان نیست
موسوی سفیر ایران در جمهوری‌آذربایجان گفت: در گفت‌وگوهایی که با مقام‌های جمهوری‌آذربایجان داریم، نسبت به عواقب نفوذ رژیم صهیونیستی در قالب همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و… به صراحت تذکر داده‌ایم و گفته‌ایم عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی پروژه ویژه این رژیم برای ایجاد تفرقه میان کشورهای مسلمان است.
 دیگر کشورها وصله شلوارهای جین آمریکا هم نیستند
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: هرگز تا‌کنون این قدر به چشم‌انداز آمریکا خوش‌بین نبوده‌ام و امروز بسیار امیدوار هستم. من به بیش از ۱۴۰کشور در سراسر دنیا سفر کرده‌ام. من جمله‌ای از محله قدیمی‌مان را نقل می‌کنم و آن اینکه بقیه کشورهای دنیا وصله شلوارهای جین ما هم نیستند.

 کیهان 
 دست رانت‌خوارانی که چشم به ثروت کشور دارند را قطع می‌کنیم
آیت‌الله رئیسی روز پنجشنبه در ادامه بازدیدهای میدانی خود از شهرستان‌های استان تهران، به شهرستان بهارستان سفر کرد و در بدو ورود به این شهرستان، از پلی‌کلینیک در حال ساخت پروژه بیمارستانی حضرت ابوالفضل در نسیم شهر بازدید و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات روند احداث و الزامات تکمیل این پروژه مطلع شد.
رئیس‌جمهور در بخشی دیگری از سفر خود به شهرستان بهارستان به پایانه باربری این شهرستان رفت و در جمع رانندگان، کامیون‌داران و متصدیان شرکت‌های باربری این پایانه حضور یافت و به شکل مستقیم و بی‌واسطه از مطالبات، درخواست‌ها و مسائل آنان مطلع شد.
رئیس‌جمهور در دیدار با عموم مردم شهرستان بهارستان با اشاره به اینکه با تلاش دولت تاکنون بیش از ۳ هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل به چرخه فعالیت و تولید بازگشته‌اند، گفت: برنامه دولت مبارزه قاطع با رانت‌خواری و فساد و قطع کردن دست مفسدان و رانت‌خواران از اقتصاد کشور است.
 عزت حاج قاسم حاصل اخلاص، تبعیت و توجه خاص به اسلام، مرجعیت و ولایت فقیه بود
آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در تبیین ابعاد شخصیتی شهیدحاج قاسم سلیمانی و موج اثرگذاری فراگیری که در داخل و خارج کشور برای وی راه افتاد گفت: آن شهید عزیز به درستی دین خدا را فهمیده بود و به همین جهت در راه اعتلای اسلام و مسلمین شب از روز نمی‌شناخت و در نهایت به عزت خدادادی دست یافت و جاودانه شد.
عضو جامعه مدرسین در آئین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره توجه خاص شهید سلیمانی به اهل بیت و اخلاص و ارادت خاص به حضرت زهرا سلام الله علیه و اعتقاد به اصل اسلام و مکتب اهل بیت و روحانیت و مرجعیت و ولایت فقیه گفت: اینها عامل عزت خدادادی شهید حاج قاسم بود اما آنچه که این شهید عزیز را متمایز و برجسته کرد این بود که ایشان فهمی دقیق از دین به‌دست آورده بود و این فهم دقیق از دین موجب شد که آن مرد بزرگ آن‌گونه عاشق شود و در میدان‌های بسیار سخت حضور یابد و همه عمرش را در مجاهدت سپری کند و در نهایت به فوز عظیم شهادت برسد و آن فهم همان‌طوری که عرض شد این بود که مسلمانان باید در شئون جا دست برتر را داشته باشند و اسلام و مسلمین در اوج قرار گیرند.وی تصریح کرد: امروز جامعه ما نیازمند این نگاه شهید سلیمانی است و این نگاه باید در میان مردم عادی تا دانشگاهیان و حوزویان و تمام اقشار دیگر ترویج و تعمیم داده شود زیرا بر اساس این نگاه کفار نباید بر مسلمانان مسلط شوند و بر مسلمانان ریاست کنند.

 ایران 
 هفتمین جلسه پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی به ریاست مخبر برگزار شد
هفتمین جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و گزارش پیشرفت دوره ۱۱ ماهه اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران ارائه و بررسی شد. مخبر در این جلسه تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اقتصادی دولت سیزدهم، رفع موانع و مشکلات اجرای ۴۸ طرح بزرگ پیشران اقتصاد ملی و تکمیل بهنگام آنها طبق برنامه است. وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و زیرساختی که از سالیان گذشته بر زمین مانده، دولت مصمم است تا هر طرحی که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، تا مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نظارت و پیگیری مستمر شود.در این جلسه، اعلام شد که ۴۸ پروژه تعریف شده در قالب پیشرانان پیشرفت ایران در این مدت، علاوه بر انجام طرح‌های مطالعاتی و تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری، با پیگیری و نظارت‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم تنها در سه ماه گذشته به میانگین پیشرفت ۴٫۷۸ درصدی رسیده‌اند.
 امریکا ۷ فرد ایرانی را تحریم کرد
امریکا اسامی چند نفر ایرانی را در ارتباط با عرضه پهپاد به روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد اسامی هفت شخصیت حقیقی دیگر را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است. ارتباط با صنایع هوایی قدس و سازمان صنایع هوا-فضا بهانه تحریم این افراد بوده است.

 جمهوری‌اسلامی
 انتقاد نادران از شورای عالی هماهنگی اقتصادی
الیاس نادران از دخالت شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در امور مجلس انتقاد کرد. این نماینده مجلس خطاب به «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» گفت: شما که مجلس را ضایع کردید. شما که مجلس را بی‌خاصیت کردید. شما که مجلس را با تصمیم‌هایی که می‌گیرید از کارآمدی و کارایی انداخته‌اید. اگر ما سر کاریم به ما بگویید.

 وطن امروز
 تکذیب ادعای اعتصاب غذای یکی از محکومان پرونده شهید عجمیان
در پی انتشار خبری مبنی بر اعتصاب غذای محمدمهدی کرمی، یکی از محکومان پرونده شهادت مظلومانه سیدروح‌الله عجمیان در برخی رسانه‌ها، پیگیری‌های خبرگزاری میزان از زندان نشان می‌دهد این خبر صحت ندارد، اعتصاب غذایی انجام نشده است و فضاسازی‌ها درباره این محکوم درست نیست.
محمدمهدی کرمی؛ محکوم پرونده شهادت شهید عجمیان که به وارد کردن ضربات متعدد به پیکر روح‌الله عجمیان در دادگاه اذعان داشته است به اتهام افساد فی‌الارض از طریق جرائم‌ علیه امنیت کشور، حمله به ماموران بسیجی، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به اعدام محکوم و حکم وی در دیوان عالی کشور تایید شده است.
 اندیشه حاج‌قاسم باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: اندیشه حاج‌قاسم باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شود. شهید سلیمانی دغدغه این را داشت که کسی از قطار انقلاب جا نماند، این نگاه بود که حاج‌قاسم را به بیابا‌ن‌های سایر کشورها برد. حاج‌قاسم دغدغه رهایی ملت‌ها را داشت؛ همانقدر که دلش برای جوانان کشورمان می‌تپید دلش برای بقیه جوان‌های سراسر دنیا نیز می‌تپید. حاج‌قاسم‌ها و سیدحسن نصرالله‌ها تربیت‌یافتگان مدرسه‌ای هستند که مربی آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
 فرانسه نه از آزادی بیان که از آزادی نفرت‌پراکنی دفاع می‌کند
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به سخنان اخیر وزیر خارجه فرانسه درباره وجود آزادی بیان در این کشور پاسخ داد.
سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:
«‏۱- خانم کولونا از آنچه دفاع می‌کنی آزادی بیان نیست، «آزادی نفرت‌پراکنی» است.
۲- اتباع فرانسه که در زندان هستند گردشگر نبودند، عاملان اغتشاشند که وسط آشوب دستگیر شدند. به جرم‌شان رسیدگی می‌شود.
۳- قبل از دفاع از آزادی بیان در فرانسه، خاطرات محاکمه روژه گارودی در دادگاه‌های پاریس را مرور کنید»

 جوان
 عبدالحمید در مسجد ضرار پروژه دشمنان ایران را پیش می‌برد
دکتر جواد لاریجانی، با بیان اینکه مسجد مکی امروز مصداق مسجد ضرار است، گفت: عبدالحمید پروژه دشمنان ایران را پیش می‌برد.وی با اشاره به اظهارات و مواضع اخیر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: در دوره اصلاحات به عبدالحمید میدان دادند و در مواردی که او امروز فکر می‌کند که توانمندی دارد، فراموش کرده که این توانمندی‌‌ها مرتبط با کجا بوده است.
وی با بیان اینکه در مورد تحریکاتی که امروز آقای عبدالحمید انجام می‌دهد، دولت‌های آقایان روحانی و خاتمی مسئولیت مهمی دارند، گفت: اساس کار ما بر این نیست که به مسائل فرقه‌ای دامن بزنیم، ‌اما ایشان (عبدالحمید) به طور کلی فاقد حیثیت علمی است و مدام به تمام تحریکات اجانب و فرقه‌های مختلف دامن می‌زند. به نظر من این نیاز امروز وجود دارد که جبهه انقلاب با عبدالحمید تعارف را کنار بگذارد؛ او نمی‌تواند در داخل ایران باشد و بگوید که من ایرانی هستم، ولی در کشور سیاست دشمنان ایران را پیش ببرد.

 خراسان
 حمله سایبری به بانک مرکزی
رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار یک ویراست در صفحه شخصی میکروبلاگ ایرانی ویراستی خود خبر از دفع حملات گسترده منع خدمت (DDAS) به بانک مرکزی، روبیکا و بله داد. امیر لاجوردی نوشت: «شب گذشته بانک مرکزی، و سکوهای بله و روبیکا مورد هدف حملات منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) قرار گرفتند و با آن مقابله شد. این روزها بیش‌ترین حجم حملات خارجی به سوی بانک‌ها و موسسات مالی، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، و زیرساخت‌های ارتباطی است که دفع شدند. خداقوت به مدافعین مرزهای ایران در فضای مجازی»
 برای فروپاشی باید از دریای خون گذشت
سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه گفت: آقای بایدن گوش کن، این جا کشوری نیست که با عملیات رسانه‌ای ساقط شود. برای فروپاشی باید از دریای خون گذشت که شما توانایی عبور از آن را ندارید.
 فقط متولد آمریکا هستم
مرندی، مشاور تیم مذاکره‌ ایران گفت: من نه پاسپورت آمریکایی و نه سوگند وفاداری برای آمریکا خورده‌ام. من فقط متولد آمریکا هستم؛ زیرا پدرم در سال ۴۲ به زندان رفتند و پس از این ماجرا برای خواندن درس به آمریکا مهاجرت کردند. بعد از انقلاب به کشور برگشتم و دوباره برای ادامه تحصیل در دانشگاه به خارج از کشور مهاجرت کردم.

 مردم سالاری
 توقف صفحه اینستاگرام رئیس جمهور
مدیرکل روابط ریاست جمهوری از دستور آیت الله رئیسی برای توقف فعالیت صفحه منسوب به وی در اینستاگرام خبر داد. رحیمی مدیر کل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور پنجشنبه شب در توییتر نوشت: «باوجود اطلاع‌رسانی درخصوص فرآیند دریافت تیک آبی صفحه دکتر رئیسی در اینستاگرام جهت تشخیص اصالت، هنوز برخی مشغول سناریوسازی هستند.» وی افزود: درپی «اغتشاشات» و ایجاد محدودیت مراجع امنیتی برای اینستاگرام، دکتر رئیسی دستور به توقف فعالیت صفحه منسوب به ایشان داد و در این مدت، مطلبی بارگذاری نشده است.
 تکذیب ترور قاضی صلواتی
مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه با تکذیب ترور قاضی صلواتی نوشت: او در صحت و سلامت است و بعد از تماسی که داشتم متوجه ترور خود شد. کشت‌دار در توییتی نوشت: دروغ دروغ دروغ تنها دستاورد قابل ذکر معاندین در این روزها همین خبرهای کذب در فضای مجازی است. شهر فتح می‌کنند، پادگان می‌گیرند، ترور می‌کنند، اعتصاب سراسری پیش می‌برند و … قاضی صلواتی در صحت و سلامت است و بعد از تماسی که داشتم متوجه ترور خود شد.
 واکنش وزیر کشور به ارسال پیامک‌های تذکر حجاب
وحیدی با اشاره موضوع ارسال پیامک‌های تذکر حجاب عنوان کرد: رعایت حجاب یک موضوع قانونی و جزو ارزش‌های دینی ماست. غالب زنان ما نیز این موضوع را رعایت می‌کنند. وزیر کشور اظهار کرد: اگر مواردی باشد که بانویی حجابشان کامل نیست، باز هم رعایت هنجارها را دارند، ولی مواردی دیده می‌شود که از این مرحله عبور کرده و با لباس‌های ناهنجار نامناسب می‌پوشند و یا احیانا حجاب ندارند؛ این‌ها نیز باید قانون را رعایت کنند. وی اضافه کرد: این‌ها دختران ما هستند و حق شهروندی حکم می‌کند این قوانین رعایت شود. البته تعداد این دست از بانوان کم است و آن تعداد محدود هم باید رعایت قوانین را داشته باشند. دستگاه‌ها نیز برابر وظایف خویش عمل می‌کنند.

 آرمان ملی
 انتقادنماینده روسیه از رویکرد برجامی آمریکا
نماینده روسیه در وین در پیامی از رویکرد آمریکا و شرکای اروپایی آن نسبت به حل‌وفصل مساله هسته‌ای ایران انتقاد کرد. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: ادعاها مبنی بر عرضه پهپادها [از سوی ایران به روسیه] بهانه‌ای ناشیانه برای متوقف کردن (اگر نگوییم برچیدن) مذاکرات وین درباره برجام است. اولیانوف ادامه داد: به نظر می‌رسد که آمریکا و تروئیکای اروپا وسوسه‌ به جریان انداختن «پلانB» [نقشه‌دوم] را در سر دارند. اشتباه بزرگی است. مشکل می‌توان انتظار داشت که چنین برنامه‌ای یک گزینه باورپذیر باشد. احتمالا فقط یک برنامه از پیش‌شکست‌خورده است.
 تصمیمات جدید برای کنترل بازار ارز
نخستین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در دور جدید، به ریاست سپهر خلجی برگزار شد. در این جلسه که با موضوع بررسی تحولات بازار ارز برگزار شد، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با بیان گزارشی از شاخص‌های کلان اقتصاد کشور که موید روند رو به بهبود بخش واقعی اقتصاد است، عوامل موثر بر نوسانات اخیر نرخ ارز را مورد اشاره قرار داد. در این جلسه پیشنهاد دستگاه‌های عضو جهت کنترل انتظارات تورمی در بازار ارز مطرح و متناسب با آن تصمیماتی اتخاذ شد ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با هدف هماهنگی در امور اطلاع‌رسانی، پاسخگویی به موقع توسط مسئولان، مقابله با جنگ روانی و التهاب آفرینی در بازار و اقتصاد کشور، مرداد ماه ۱۳۹۷ با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تایید مقام معظم رهبری تشکیل شده است. رئیس‌جمهور ۱۶آذرماه سالجاری با صدور حکمی سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت را با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور منصوب کرد.
 تصویر سردار در ونزوئلا
تصویر سردار سلیمانی روی دیوارهای ونزوئلا نقش بست. در ونزوئلا و بسیاری دیگر از کشورهای آمریکای لاتین از شهید سلیمانی به عنوان قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم و امپریالیسم آمریکا تجلیل می‌شود.

 قدس
 درخواست ضدایرانی پارلمان هلند از اتحادیه اروپا
رهبران احزاب اکثریت پارلمان هلند در نامه‌ای مشترک، خواستار اعمال بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران شدند. رهبران این احزاب، در نامه‌ای مشترک ، پیشنهاد کرده‌اند سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرد و مقامات ارشد ایران و خانواده‌هایشان به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» عنوان شده، تحریم شوند.

 ۵۴۰۰ درخواست‌ مردمی از مخبر
دستیار معاون اول رئیس‌جمهوری از دریافت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ درخواست‌ مردمی از سوی محمد مخبر خبر داد. اشتهاردی در حساب توییتر خود نوشت:«‏با توجه به حضور مستمر معاون اول رئیس جمهور در میان مردم و ارتباط بی واسطه قشرهای مختلف با دکتر مخبر، تا امروز ۵هزارو۴۰۹ درخواست مستقیم به ایشان داده شده که همگی به دستگاه‌ها ارجاع شده است.
 آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی
«کریم یونس» اسیر فلسطینی پس از ۴۰سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی از زندان آزاد شد. باوجود تلاش‌ صهیونیست‌ها و تهدیدهای این رژیم مبنی بر برگزار نشدن مراسم استقبال و شادی پس از آزادی کریم یونس، خانواده او و شمار زیادی از فعالان و مردم فلسطین به محض آزادی او خود را به شهرک عاره رساندند و این اتفاق را جشن گرفتند. یونس ششم ژانویه ۱۹۸۳ میلادی به اتهام فعالیت مسلحانه و کشتن یک نظامی صهیونیست بازداشت و به حبس ابد محکوم شد، اما بعدتر در سال۲۰۱۵ حبس ابد او ۴۰ ساله اعلام شد.

 اطلاعات
 تا وقتی واتس‌آپ و اینستاگرام قواعد حاکمیتی ما را نپذیرند، امکان فعالیت ندارند
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره اینکه بعد از اعتراضات اخیر استفاده از برخی پلتفرم‌های فضای مجازی با محدودیت‌هایی مواجه شد و مردم هم با مشکلاتی در فضای کسب و کار خود روبرو شدند در نهایت چه زمانی این محدودیت‌ها برداشته خواهد شد، گفت: تا زمانی که واتس‌آپ و اینستاگرام قواعد حاکمیتی کشور ما را نپذیرند، امکان فعالیت آنها در کشور وجود ندارد. میراحمدی درباره ماجرای بازگرداندن هواپیمای حامل همسر علی دایی و دخترش به تهران گفته شد که این موضوع مصوبه شورای امنیت کشور بوده است آیا تائید می‌کنید، گفت: در این موضوع متاسفانه یکی از افراد غیرمسئول در مصاحبه‌ای این موضوع را گفته است. خوب است دوستانی که اظهارنظر می‌کنند، در چارچوب مسئولیت خود و اطلاعات متقن خودشان صحبت کنند. شورای امنیت کشور امر سیاستگذاری، هدایت و راهبری مسائل امنیتی را بر عهده دارد و وارد مصادیق نمی‌شود و ما نفیا و اثباتا مطلبی درباره این موضوع نداریم، اما آن موضعی که گرفته شد غلط بود.وی درباره این که ماجرای بازگرداندن همسر علی دایی چگونه اتفاق افتاد، گفت: بالاخره مراجع قانونی در کشور هر کدام وظایف خودشان را دارند و آن چیزی که اتفاق افتاد یک اقدام قانونی بود و کار خلاف قانونی صورت نگرفته است.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:

به برکت خون مطهر شهدا این نظام پیروزمندانه ادامه خواهد یافت
رسا/ آیت الله العظمی سبحانی در دیدار با سید مجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بر لزوم پرداختن به علل اعتراضات و حوادث اخیر تاکید کرد و گفت: یکی از علت‌ها غفلت آموزش و پرورش و آموزش عالی در سال‌های گذشته به ویژه در زمان کرونا و رفتن در فضای مجازی رها شده است.ایشان همچنین بر لزوم رضایتمندی مردم از جمله در مراجعه به ادارات و تکریم آنان تاکید کرد.وی با اشاره به مسئله حجاب که مورد صحبت معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بود، گفت: حجاب فریضه الهی است و در صداوسیما می بایست با شیوه و روش‌های مناسب و دعوت افراد صاحب نظر تبیین شود.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت انتشار کاریکاتور توهین آمیز نشریه شارلی ابدو
اختصاصی/ در پی اهانت وقیحانه نشریه شارلی ابدو، به ساحت مرجعیت و رهبری معظم انقلاب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای با محکومیت این اقدام مزبوحانه تصریح کرد:غرب و رژیم‌های سکولار گرچه در مقام ادعا، شعار حقوق بشر و آزادی سر می‌دهند؛ اما در حقیقت این دو ارزش و شعار را به اسارت در آورده‌اند و با تزویر و فریب، آن را به ابزاری جهت نیل به اهداف شیطانی خود قرار داده‌اند. در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سوء سابقه این نشریه مبتذل در اهانت به رسول گرامی اسلام وحمایت دولتمردان فاسد آن کشور در حمایت از این نشریه به بهانه آزادی بیان آمده است :رهبر معظم انقلاب -دام ظله العالی- در چشم آزادی‌خواهان و حق طلبان جهان، عزیز و با عزت است. اهانت به خورشید روشن ولایت، خاک پاشی برآفتاب است که غبار آن چشم هتاکان را کور خواهد کرد. و همانا خداوند “تُعِزُّ مَن تَشاء وتُذِل‌ُّ مَن تَشاء” است. دولت ضد عدالت، ضد معنویت، و ضد فرهنگ متبوع این نشریه بداند در مرداب هرزه گرایی و فساد خودساخته غرق خواهد شد و این پایان اجتناب ناپذیر بردگی و بندگی شیطان است . جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهانت اخیر این نشریه ضد انسانی، به مقام شامخ ولایت، این یگانه پرچمدار اخلاق، معنویت، عدالت و حقوق حقیقی انسانیت در دنیای امروز را محکوم می‌کند. و از متولیان دستگاه دیپلماسی و فرهنگی کشور مؤکدانه می‌خواهد این اقدام ضد فرهنگی را مورد پیگیری حقوقی قرار دهند و صدای اعتراض حق طلبان را به گوش جهانیان برسانند.

توهین نشریه فرانسوی به پیشوای امت اسلامی بساط آنان را درهم می پیچد
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به حادثه ۱۷ دی۱۳۱۴ و کشف حجاب اجباری رضا شاه تصریح کرد: امروز هم عده ای بر همان طبل می کوبند اما رهبر انقلاب در دیدار با بانوان فرمودند که حجاب امری شرعی و واجب است و فرهنگ جامعه باید فرهنگ حجاب و عفاف باشد، همه باید مرزبان احکام دینی باشیم و تعارف بردار نیست چرا که اگر راه باز شد دیگر راه بازگشتی نیست، رسالت مراجع عزیز در کنار پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشتی هشدار نسبت به این موضوع مهم فرهنگی و دینی است.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین درادامه با اشاره به اهانت یک مجله فرانسوی به عقاید مسلمانان افزود: دشمن امروز هم با توهین عقده گشایی می کند اما دشمنان این انقلاب بدانند نتیجه آن توهین شما به امام راحل پیروزی انقلاب شد و توهین امروز شما به خلف صالح امام هم برچیده شدن بساط شما خواهد بود.وی همچنین با اشاره به اینکه حواریون امام روح الله مردم قم بودند، ابراز کرد: قم کلمه طیبه است اصلها ثابت و فرعها فی السماء؛ قم سرچشمه برای خط جوشان انقلاب اسلامی است اما باید مواظبت کنیم دشمن سرچشمه را خراب نکند، امروز عمده سرمایه گذاری دشمن خراب کردن شهر قم در این جنگ ترکیبی است.

حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی از مهمترین ویژگی های آیت الله مصباح بود
رسا/ آیت الله مروی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی، و سردار شهید سلیمانی گفت: از ویژگی های بارز آیت الله مصباح، تقابل با جریانات التقاطی و انحرافی است این عالم متخلق در طول عمر خودشان با این جریانات مقابله کردند.استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی از مهتمرین ویژگی های این شخصیت بود. ایشان برای حمایت و همراهی با انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد.عضو جامعه مدرسین با اشاره به سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی سیدالشهدای مقاومت است. آیت الله مروی یادآور شد: اگر امروز پرچم اهل بیت -علیهم السلام- بر عتبات عالیات برافراشته است و تشیع در دنیا حرف می زند، مدیون شهید سلیمانی هستیم.

دوره گردی جدید صهیونیستها در بین سازشکاران
ایرنا/ شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز شنبه اعلام کرد که هیاتی بلندپایه از این رژیم هفته آینده به کشورهای سازشکار عرب سفر خواهد کرد تا هماهنگی های لازم را برای برگزاری کنفرانس آتی در کشور مراکش انجام دهند.سفر این هیات به ریاست مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود و اعضای آن به کشورهای سازشکار مصر، امارات، مغرب و بحرین سفر خواهند کرد.این دومین نشست مقامات کشورهای سازشکار عرب و رژیم صهیونیستی خواهد بود که قرار است طی دو ماه آینده در مغرب برگزار شود. نشست اول آنها در ماه مارس سال گذشته در سطح وزیران خارجه در منطقه نقب در جنوب فلسطین اشغالی برگزار شده بود.

حکم اعدام ۲ تن از عوامل شهادت عجمیان اجرا شد
ایسنا/ مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه، سیدروح‌الله عجمیان شد صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد. در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش درآمد.

بازداشت چند سرشبکه فراخوان‌های اجتماعات اخیر در مشهد
تسنیم / روابط عمومی اطلاعات خراسان رضوی اعلام کرد: ‌ تعداد زیادی از سرشبکه فراخوان‌ها و کانال‌های اصلی هماهنگ‌کننده تجمعات در مشهد‌ دستگیر شدند.این گزارش می افزاید: ‌با هدف ایجاد آرامش و امنیت مردم عزیز؛ مدیران و اعضای موثر مخل امنیت و نظم عمومی کشور که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند شناسایی و طبق ماده ۴۲ قانون جرایم رایانه ای دسترسی آنها مسدود شد.آرمان مجدی ‌یکی از سرشبکه‌های بازداشت شده ‌در اعترافات خود می‌گوید: من فکر می‌کردم کاری که انجام می‌دهم درست است و با براندازی نظام همه مشکلات درست می‌شود.وی می‌افزاید: درگیر فضای مجازی شدن کاملا اشتباه است و تمام فیلم‌هایی که در فضای مجازی می‌بینید فیک و الکی است و هیچ چیز واقعی در فضای مجازی وجود ندارد اینکه بخوای بدون آگاهی و بدون منطق و دلیل یک چیزی را دنبال کنی اشتباه است و هم ضربه به خودت می‌زنی هم به کشورت.وی می‌گوید: آن‌هایی که آن طرف در کشورهای دیگر نشسته‌اند و می‌گویند این کارها را انجام دهید اگر درست است خوب بیایید خودتان انجام دهید فکر می‌کنم باید بیشتر فکر کنیم با دانشی که دارید تصمیم نگیرید و با منابع معتبر تصمیم بگیرید و فقط به فضای مجازی نگاه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *