آیت الله مجتهد شبستری: فضلای حوزه برای رفع نیاز استان ها از قم مهاجرت کنند

 آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با اشاره به روایتی به تبیین جایگاه روحانیت و علمای دین پرداخت.

 
وی با اشاره به اظهارت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این اجلاسیه مبنی بر این که امروز ما مشکل چندانی در عرصه نظامی نداریم، گفت: الحمدلله نیروهای مسلح ما آمادگی بسیار خوبی دارند، با توجه به تجهیزات کاملی که در اختیار داریم و در این عرصه خودکفا هستیم، جای نگرانی وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی در جامعه و مشکلات ایجاد شده در این زمینه خاطرنشان کرد:  دولت و ملت باید دست به دست هم دهند و رکود ایجاد شده را رفع کنند.
 
این استاد حوزه با تاکید بر این که واگذاری های اشتباه به نام خصوصی سازی باید جبران شود، گفت: اگر به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه عمل می کردیم دچار چالش نمی شدیم.
 
آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که در هیچ کجای دنیا این مقدار اسراف و بریز و بپاش وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه تجمل گرایی روز به روز گسترده می شودو باید علمای دین و بزرگان با راهنمایی های خود و تبیین سبک زندگی رسالت خود را در این عرصه انجام دهند.
 
وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، مسائل فرهنگی را دارای اهمیت بیشتری از مسائل اقتصادی دانست و گفت: جسارت هایی که به حضرت رسول(ص) شده قابل تحمل نیست.
 
وی افزود: داعش دست پرورده خود اینها است، باید در کشور حرکت هایی بر علیه این فعالیت های مذبوحانه و اهانت هایی که به حضرت رسول(ص) شده صورت گیرد.
 
آیت الله مجتهد شبستری در ادامه بر لزوم هجرت علما و فضلای حوزه از قم به دیگر مناطق کشور تاکید کرد و گفت: امروز در بسیاری از مناطق و استان ها ما با کمبود روحانی مواجه هستیم؛ ما در دستگاه قضا، منصب امامت جماعت و جمعه با کمبودهایی نیازمندیم و حوزه برای رفع این نیازها باید تدبیری اتخاذ کند.
 
وی تاکید کرد: طرح هجرتی که از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه آغاز شده طرحی بسیار خوب اما کافی نیست و باید گسترش و توسعه پیدا کند تا نیازهای مناطق را بتوانیم رفع کنیم.
 
آیت الله مجتهد شبستری گفت: در شرایطی که تبلیغات بسیاری علیه مقدسات و عقاید و باورهای جوانان ما می شود و غرب تهاجم فرهنگی همه جانبه ای را آغاز کرده است باید ما به فکر باشیم، جامعه مدرسین و شورای مدیریت با هماهنگی با مراجع عظام تقلید تدبیری بیندیشند تا بتوانیم به نیازها جامه عمل بپوشانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *