آیت الله آشتیانی در همایش سفیران بصیرت:

تربیت صحیح در سنین کودکی، راه مقابله با فریب‌های دشمن

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، تربیت صحیح در سنین کودکی را به عنوان مهم‌ترین راه مقابله با فریب‌های دشمنان ارزیابی کرد و حضور روحانیون در مدارس را فرصتی بزرگ در این راستا دانست.
سخنرانی آیت الله آشتیانی در همایش سفیران بصیرت در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله محمد رضا آشتیانی، پیش از ظهر امروز در همایش سفیران بصیرت که از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، پس از گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، شجاعت، تواضع و خوش فکری را به عنوان بارزترین ویژگی این دو مجاهد خستگی ناپذیر عنوان کرد.

وی با اشاره به آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم افزود: مراد از شجره طیبه در آیه شریفه «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، مؤمنین هستند؛ چرا که مؤمن مانند درختی است که ریشه در اعماق خاک دارد و میوه معنوی خود را پیوسته در اختیار جامعه قرار می‌دهد. شهید سلیمانی از بارزترین مصادیق این آیه شریفه است.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوادث اخیر کشور را وسیله آزمایش الهی عنوان کرد و ابراز داشت: در شرایطی که دشمنان بر علیه ما متحد شده‌اند، متأسفانه عده‌ای می‌لغزند و در دام دشمن گرفتار می‌شوند، اما اگر آموزش و تربیت در سنین پایین به درستی صورت پذیرد، در سنین جوانی و بزرگسالی، فریب‌های دشمن اثرگذار نخواهد بود.

وی فضای مجازی را به عنوان مهم‌ترین ابزار دشمن در تهاجم فرهنگی علیه ملت ایران دانست و اظهار داشت: امروزه شرایط نسبت به گذشته متفاوت است و باید با قدرت و آمادگی بیشتری نسبت به گذشته، در مقابل دشمن بایستیم و خود را آماده کنیم.

آیت الله آشتیانی خطاب به ائمه جماعات مدارس و روحانیون طرح امین گفت: باید روحیه جوانان و نوجوانان را بشناسید و ضمن ایجاد تشکل‌های مختلف، با استفاده از ظرفیت خود دانش آموزان مباحث تربیتی را در مدرسه مطرح کنید. از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید و قدر فرصتی که برای شما مهیا شده است را بدانید.

 

جهت مشاهده گزارش تصویری این همایش اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *