خبر روز ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

**رسانه‌های صهیونیستی: ایران در رزمایش ذوالفقار، حمله به پایگاه نیروی دریایی اسرائیل را شبیه‌‌سازی کرده است** رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی: کار بزرگ شهید سلیمانی حفظ، رشد تجهیز و احیاء جبهه مقاومت بود** آیت‌الله رجبی: تلاش‌های آیت الله مصباح نقشه‌های دشمن در علوم انسانی را برهم زده است** آیت‌الله کعبی: جوانان با تکیه بر خودآگاهی می‌توانند موتور محرکه و پیشران جامعه مهدوی باشند** معاون اول رئیس‌جمهور: نرخ ارز کالاهای اساسی تا ۲ سال ثابت می ماند
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
 مازاد ارز داریم
وزیر اقتصاد با تأکید براینکه به میزان صادرات نفت مازاد ارز داریم، گفت: ثبات به بازار باز خواهد گشت. خاندوزی در پیامی نوشت: طبق آمار گمرک ایران، کل واردات کشور تا ۱۰ دی که صرفا از محل صادرات غیرنفتی، گاز و برق قابل تامین است، حدود ۴۲ میلیارد دلار است.وی تأکید کرد: به میزان صادرات نفت، مازاد عرضه ارز وجود دارد که با اصلاح مدیریت عرضه و تقاضای انواع ارز (بویژه درهم) در بانک مرکزی، ثبات به بازار باز می‌گردد.

 همشهری
 تغییر استانداران در دستورکار نیست
احمد وحیدی وزیرکشورگفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران در دستورکار نیست و همه استانداران با قدرت و انگیزه بالا مشغول فعالیت هستند. از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای انتظار داریم به شایعات و برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر استانداران توجه نکنند.
 رسیدگی به بیش‌از ۲میلیون نامه مردمی
مـحـسـن منـصـوری مـعـاون اجـرایی رئیس‌ جمهور گفت: در دور نخست سفرهای استانی رئیس‌جمهور بیش‌از ۲میلیون‌ نامه، درخواست و مطالبه مردمی به مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری ارسال شده که به بیشتر آنها پاسخ داده شده‌است. در جریان سفرهای رئیس ‌جمهور بیش از همیـشه شاهـد حسن ‌ارتباط دولـت و مـردم هستیم.

 کیهان 
 کار بزرگ شهید سلیمانی حفظ، رشد، تجهیز و احیاء جبهه مقاومت بود
رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی:
– دمیدن روحی تازه به جبهه مقاومت کار بسیار برجسته و اساسی شهید سلیمانی بود. سردار با تقویت مادی، معنوی و روحی مقاومت، این پدیده ماندگار و رشدیابنده را در مقابل رژیم صهیونیستی و نفوذ آمریکا و دیگر کشورهای استکباری حفظ، مجهز و احیاء کرد.
– مجموعه مقاومت خودشان را عمق راهبردی جمهوری اسلامی و پر و بال اسلام میدانند واین حرکت در همین جهت ادامه خواهد یافت.
– امسال هم مثل سال گذشته حضور مردم پرشور است و به فضل الهی در زمینه حضوربا معنا و قدرشناسی ملت از سردار سلیمانی هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.
شجاعت، ایمان، مسئولیت پذیری، خطرپذیری، هوش، عقلانیت، پیشقدم بودن در کارهای بر زمین مانده، و حرکت بدون تردید و توقف، برخی صفات شخصی سرداربود. اخلاص شهید از همه این ویژگیها برتر بود و همین باعث شد پروردگار او را در دنیا اینگونه محل احترام و تمجید و تجلیل قرار دهد ضمن اینکه پاداش اخروی او به گونه ای است که عقل انسان به آن راه ندارد.
– با وجودی که در مسائل پیچیده سیاسی ورود و فعالیتهای خوبی می‌کرد اما انسان بی خدعه و صادقی بود که باید همه سعی کنیم خصوصیات او را در خود به وجود آوریم.
– نباید به گونه‌ای سخن گفت و عمل کرد که خصوصیات سردار ماورائی و دست نیافتنی تصور شود.
– باید با استفاده از انواع هنرها به گونه ای یاد شهید و خصوصیات فردی و کاری او را زنده نگه داریم و تبیین کنیم که حضور مردمی درتجلیل از او همیشگی و مستمر باشد.
– الحمدلله خلأ سردار سلیمانی در موارد بسیاری پر شده است.
 رسانه‌های صهیونیستی: ایران در رزمایش ذوالفقار حمله به پایگاه نیروی دریایی اسرائیل را شبیه‌‌سازی کرده است
رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی برگزاری رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران را پیام تهدید‌آمیز برای این رژیم خواندند.
روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت، پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی و یک انبار نشان داده شدند. این کشتی شبیه به کشتی رزمی «صاعر ۶» نیروی دریایی (رژیم) اسرائیل به نظر رسید. این روزنامه نوشت، این بدان معناست که ایران نه‌تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل نمونه برداری کرده است. به نظر می‌رسد این پیام واضحی از سوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر و تاسیسات دریایی (رژیم) اسرائیل را تهدید کند. به نوشته جروزالم پست، برخی تحلیلگران ماکت ایرانی در این رزمایش را پایگاه نیروی دریایی «ایلات» معرفی کردند. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز در گزارشی با استناد به تصاویر و اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی منتشر کردند، نوشت در رزمایش اخیر ارتش ایران حمله به بندر ایلات (جنوب فلسطین اشغالی) شبیه‌‌سازی شده است.
 «اف.بی.آی» بزرگترین باند جنایتکار آمریکاست که از سوی اراذل قانونی اداره میشود
این روزها که انتقادها از پلیس فدرال آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است. در جدیدترین مورد از این انتقاد‌ها مجله «نیوزویک» آمریکا در توئیتی نوشته است:
«دینش دسوزا» سیاستمدار آمریکایی معتقد است اف‌بی‌ای (FBI- پلیس فدرال آمریکا) بزرگ‌ترین باند جنایتکار در این کشور است زیرا این باند توسط اراذل قانونی اداره می‌شود.». آبان ماه گذشـته نیز نمایندگان جمهوریخواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا طی یک گزارش هزار و ۵۰ صفحه‌ای که بر اسـاس اطلاعات جمع آوری شده توسط ۱۴« افشاگر» پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) تهیه شده بود، از وقوع «تخلفات سازمان یافته» و« فساد ریشه دار » در این نهاد خبر داده بودند.
این نمایندگان گفته بودند اصلی ترین نهاد اجرایی در این کشور، با مدیریتی که سیاست در آن رخنه کرده و «جهت گیری چپگرایانه و دغدغه مندی ریاکارانه» که از رأس قدرت به آنها دیکته می شود، فاسد شده است. در بخشی از این گزارش آمده: مسئله ساده است، مشکل این است که فساد در دل اف.بی.آی، تشدید شده و سر منشأ آن هم واشنگتن است. اف بی آی و سازمان مادر آن یعنی وزارت دادگستری، به نهادهایی سیاسی بدل شده اند. این گزارش به جزئیاتی درباره سوءاستفاده‌های اف.بی.آی از شراکت مخفیانه این نهاد برای دسترسی بدون مجوز به اطلاعات شخصی کاربران محافظه کار فیسبوک نیز، اشاره کرده است.

 ایران 
۲۰ اخلالگر ارزی دستگیر شدند
وزیر اطلاعات در حاشیه نشست هیأت دولت و استانداران گفت: تاکنون ۲۰ نفر از اخلالگران ارزی دستگیر شده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت. حجت الاسلام والمسلمین خطیب افزود: از حدود ۳۰۰ اخلالگر ارز که اعلام شده بود، تا امروز ۲۰ نفر دستگیر شده‌اند و تا فردا به این تعداد اضافه خواهد شد. وزیر اطلاعات ادامه داد: این روند دستگیری تا زمانی که افرادی که در نظام ارزی اخلال می کنند شرایط و نظامات ارزی بانک مرکزی را رعایت و به آن تمکین کنند، ادامه خواهد داشت.
 تفویض اختیارات از مرکز به استان‌ها
رئیس جمهور در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران، تفویض اختیار در زمینه مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌ها را امتیازی مهم برای دولت دانست و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بویژه وزرا و استانداران خواست با حسن استفاده از این تفویض اختیار، منابع مالی لازم برای پیشبرد امور ضروری مثل تکمیل طرح‌های نیمه تمام را تأمین کنند.
آیت‌الله رئیسی، همه مسئولان و کارگزاران دولت را به مشورت گرفتن از صاحبنظران و پیشکسوتان و تشکیل حلقه‌های نخبگانی فراخواند و تأکید کرد: در کنار تعقل و تدبر برای پیشبرد امور، از بهره گرفتن از نظرات کارشناسان حتی کسانی که ممکن است با این دولت زاویه داشته باشند، غافل نشوید. رئیس جمهور با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی خطاب به کارگزاران دولت تأکید کرد که با پیگیری دقیق و کامل امور مربوط به حوزه کاری خود، پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند پیشگیری‌ و برخورد مناسب، بموقع و زمان ‌شناسانه داشته باشند.

 ۶۰ مقام امریکایی در لیست سیاه ایران
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی زنده تلویزیونی با هدف تشریح اقدامات انجام شده برای پیگیری حقوقی مسأله ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه اقدامات لازم انجام شده اما متأسفانه هم امریکایی‌ها و هم غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی پرونده سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی می‌کنند، اظهارکرد: لیکن دست جمهوری اسلامی ایران بسته نیست. ما ضمن اینکه همه مسیرهای حقوقی را دنبال می‌کنیم؛ در یادداشتی مسئولیت دولت وقت امریکا نسبت به این ترور را اعلام و ثبت کردیم و شکایت خود را در مسیر طبیعی خودش دنبال خواهیم کرد.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: به موازات آن اقدامات دیگری هم انجام شده است، از جمله اینکه حدود ۶۰ نفر از مقامات ذیربط امریکا که در این ترور نقش داشتند، در لیست سیاه تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند و در همین مذاکرات اخیر وین برای گفت وگوهای لغو تحریم‌ها، یکی از موضوعاتی که امریکایی‌ها می‌خواستند خارج کردن این ۶۰ مقام از لیست سیاه بود. حتی بعد از طریق واسطه‌ها به ما توضیح دادند که این مقامات اسکورت ویژه دارند، باید هزینه‌های سرسام‌آوری برای حتی تأمین امنیت‌شان در داخل امریکا و سفرهایشان در غیر از منطقه اختصاص داده شود.

 وطن امروز
 شهادت یکی از مدافعان امنیت در سمیرم اصفهان
جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: اشرار مسلح بسیجی پاسدار محسن رضایی را در شهر سمیرم با شلیک گلوله به شهادت رساندند.
سردار مرتضی عمو‌مهدی افزود: به دنبال اغتشاش‌های شامگاه شنبه در شهر سمیرم یکی از مدافعان امنیت بسیجی توسط اشرار مسلح ضدانقلاب به ضرب گلوله به شهادت رسید. وی اظهار داشت: روز شنبه تعدادی به صورت غیرقانونی مقابل فرمانداری سمیرم و چند نقطه دیگر این شهر تجمع کردند و نیروهای امنیتی و انتظامی به منظور برقراری امنیت در سطح شهر مستقر شدند که در مواردی با درگیری با شماری از اغتشاشگران همراه شد.
 نمایندگان مجلس خواستار بررسی خارج از نوبت طرح قانون انتخابات شدند
محمد صالح‌جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با امضای درخواستی خواستار بررسی خارج از نوبت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن شده‌اند. وی افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار رسیدگی به طرح یا لایحه‌ای خارج از نوبت شوند این درخواست توسط هیأت‌رئیسه به رأی گذاشته می‌شود و در صورت تصویب نمایندگان طرح یا لایحه مورد نظر خارج از نوبت در صحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسات قبلی مجلس به رأی گذاشته شده بود اما نمایندگان با کلیات آن مخالفت کردند.

 جوان 
 انتقام ترور سردار سلیمانی از دستورکار جوانان جهان اسلام خارج نخواهد شد
سرلشکر باقری در پیامی به مناسبت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نوشت: روزی که آمران و عاملان ترور حاج قاسم عزیز، نقشه شیطانی خود را عملی کردند، شاید تصور می‌کردند که با حذف فیزیکی او کار تمام شده و بزرگ‌ترین مانع اهداف استکباری و توسعه‌طلبانه خود در جغرافیای جهان اسلام را از میان برداشته‌اند. گذر زمان، اما از واقعیت دیگری حکایت دارد. قهرمان مقاومت امروز اگرچه در میان ما نیست، اما با شهادتش مسیری پیش روی آزاداندیشان و حق‌طلبان عالم گشوده است که هیچ عاملی نمی‌تواند آن را سد کند. تفکر سردار سلیمانی امروز در میان جوانان جوامع اسلامی و آزادیخواهان جهان تکثیر شده و نام او اسم رمز اعتماد به نفس و غلبه بر دشمن است. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در بخش پایانی این پیام تصریح کرده است: انتقام از آمران و مباشران و عاملان ترور سردار سلیمانی، هرگز از دستورکار جوانان جهان اسلام و بلکه ارادتمندان او در اقصی نقاط عالم خارج نخواهد شد.

 خراسان 
 آغاز مرحله جدید طرح ناظر
مرحله جدید طرح ناظر یک و ارسال پیامک کشف حجاب در خودروها توسط پلیس آغاز شده است.طرح ناظر یک به موضوع «کشف حجاب» در خودروها می پردازد و به مالکان خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته باشد پیامکی مبنی بر تذکر به کشف حجاب صورت گرفته ارسال می‌شود.
 احیای امید و اعتماد مردم
صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری از ثبت بیش از دو میلیون درخواست مردمی در سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها خبر داد و گفت: وجود این درخواست‌ها نشان از احیای امید و اعتماد مردم توسط دولت سیزدهم دارد.
 تعدادی از بازیکنان فوتبال در یک پارتی بازداشت شدند
تعدادی از بازیکنان فعلی و سابق یکی از تیم‌های فوتبال مطرح تهرانی، در یک پارتی مختلط در شهر دماوند با حکم قضایی بازداشت شدند.برخی از این بازیکنان در حالت غیرعادی ناشی از مصرف مشروبات الکلی بودند.

 رسالت 
 آمریکا درحال ایجاد ناتوی آسیایی است
کیم جونگ اون ،رهبر کره شمالی طی یک سخنرانی هشدار داد که آمریکا به بهانه تقویت همکاری با کره جنوبی و ژاپن در حال ایجاد نسخه آسیایی ناتو است. خبرگزاری رسمی کره شمالی توضیحاتی درباره نشست کیم جونگ اون با اعضای حزب حاکم به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳ ارائه داد.طبق این گزارش، رهبر کره شمالی با محکوم کردن اقدامات خصمانه آمریکا در سال گذشته میلادی گفت: «در سال ۲۰۲۲، ایالات‌متحده به‌طور مکرر ابزار مختلف حمله اتمی را در کره جنوبی در سطح استقرار مداوم قرار داد و سطح فشار نظامی بر کره شمالی را به حداکثر رساند.» کیم جونگ اون ادامه داد: «آمریکادرعین‌حال، تحقق همکاری مثلثی با ژاپن و کره جنوبی را در مقیاس کامل به‌پیش می‌برد و درعین‌حال سخت تلاش می‌کند تا یک بلوک نظامی جدید مانند نسخه آسیایی ناتو را به بهانه«تقویت اتحاد» ایجاد کند.»

 مردم سالاری 
 وعده علی‌اف درباره کریدور زنگزور
رئیس جمهور آذربایجان خطاب به مردم کشورش به مناسبت روز همبستگی آذربایجانی‌های جهان و سال نو میلادی گفت: کارهای گسترده‌ای برای افتتاح کریدور زنگزور با راه آهن و جاده‌های ماشین‌رو در حال انجام است. کریدور زنگزور چه ارمنستان بخواهد یا نه قطعا افتتاح خواهد شد. ما تعهد قاطع خود را نشان می‌دهیم و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. علی‌اف افزود: خواسته ما منطقی و عادلانه است، ما باید با جمهوری خودمختار نخجوان که جزو لاینفک آذربایجان است خط ارتباطی داشته باشیم و خواهیم داشت. بناهای تاریخی ما در زمین‌های آزاد شده، از جمله مساجد، در حال بازسازی و بازسازی اساسی هستند. قبلاً اشاره کرده بودم که ارامنه ۶۵ مسجد از ۶۷ مسجد را در جریان اشغال به طور کامل ویران کردند. مرمت، در واقع بازسازی این مساجد، هم اکنون آغاز شده است. مساجدی که نیاز به تعمیر دارند در حال تعمیر هستند. باید اشاره کنم که بنیاد حیدر علی‌اف نقش اصلی را در ساخت و بازسازی بناهای مذهبی ما ایفا می‌کند.

 آرمان ملی
 مومنی‌راد دبیر هیات عالی گزینش کشور شد
در حکمی از سوی آیت الله رئیسی احمد مومنی‌راد به عنوان دبیر هیات عالی گزینش کشور منصوب شد. رئیس‌جمهور در اجرای ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون گزینش کشور و بنا به پیشنهاد اعضای هیات عالی گزینش احمد مومنی‌راد را به عنوان «دبیر هیات عالی گزینش کشور» منصوب کرد.
 کیفرخواست۹ قاچاقچی دارو و ارز صادر شد
دادستان تهران با اشاره به پایان تحقیقات قضائی دادسرای جرایم اقتصادی تهران در خصوص اتهامات اعضای یک باند ۹ نفره جرایم دارویی، اظهار کرد: این پرونده زیرمجموعه یک پرونده دیگر با عنوان کلاهبرداری شبکه‌ای و سایر جرایم است که با توجه به سازمان یافته بودن جرایم، از پرونده اصلی منفک و به صورت جداگانه مورد رسیدگی قرار گرفت. علی صالحی در تشریح نحوه قاچاق سازمان یافته ارز دولتی به بهانه واردات دارو توسط اعضای این گروه، گفت: اعضای این باند در یک فقره از جرایم ارتکابی بیش از ۹ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۰۰ یورو، دو میلیون و ۹۹ هزار و ۴۱۲ درهم امارات و ۷۳ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۴۸ روپیه هند ارز دولتی را به بهانه واردات داروهای فوریتی، تک نسخه‌ای و داروهای مورد نیاز جانبازان از طریق بانک رفاه و بانک تجارت دریافت و بدون رفع تعهدات به خارج از کشور قاچاق کرده‌اند.
 شلیک اژدرهای میعاد و والفجر از زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش
در مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش که از صبح دیروز آغاز شده، اژدر ایرانی میعاد برای نخستین‌بار از زیردریایی طارق شلیک و هدف خود را منهدم کرد. همچنین اژدرهای ایرانی والفجر۲ نیز با شلیک از زیردریایی‌های فاتح و غدیر اهداف خود را در دریای عمان و شمال اقیانوس هند منهدم کردند. یک فروند بالگرد SH نیز در ادامه این رزمایش، با پرتاب اژدر مارک ۴۶، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد. این نوع اژدرها توسط متخصصان جوان نیروی دریایی ارتش با همکاری مراکز علمی و صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده که تفاوت آن با سایر اژدرها در ایمن بودن است. امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، گفت: با جهاد بی‌وقفه دانشمندان و متخصصان جوان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور امروز در حوزه تامین نیازمندی‌های دفاعی، کاملا به ظرفیت‌های داخلی متکی هستیم.

 قدس 
 کشف ۱۲۷ هزار دلار قاچاق در دو فرودگاه کشور
رئیس پلیس پیشگیری فراجا از کشف ۴۹ میلیارد ریال ارز قاچاق از سوی مأموران در دو فرودگاه کشور خبر داد. سردار بنی‌اسدی‌فر گفت: به دنبال تشدید طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس حین کنترل چمدان‌های چهار نفر از مسافران پرواز خروجی، در فرودگاه تبریز و آبادان، موفق به کشف ارز به ارزش ۴۹ میلیارد ریال شدند.
 جدایی نادران از پارلمان
الیاس نادران در جلسه علنی روز گذشته مجلس در تذکری به قالیباف رئیس مجلس گفت: استعفایم را تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ام، از شما تقاضا می‌کنم آن را قرائت کنید. وی افزود: برپایه آیین‌نامه داخلی مجلس، هیئت رئیسه موظف است تقاضای استعفا را قرائت کند و اجازه تفسیر ندارد و دلایل استعفایم را تشریح خواهم کرد.

 اعتماد 
 ایران، محور رایزنی‌های نتانیاهو پس از بازگشت به قدرت
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسراییل و دیوید بارنیع رییس موساد، روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند. اوفیر جندلمان، سخنگوی عربی نخست‌وزیر اسراییل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، دیروز در دیداری کاری با ددی بارنیع رییس دستگاه موساد در مقر فرماندهی این سرویس دیدار کرد. در این دیدار، نخست‌وزیر نتانیاهو در جریان تمام مسائل اطلاعاتی و عملیاتی جاری و تمام فعالیت‌های موساد به‌خصوص در ارتباط با پرونده ایران قرار گرفت.» این اولین دیدار رسمی بنیامین نتانیاهو و دیوید بارنیع پس از تشکیل کابینه جدید بود. نتانیاهو هشتم دی‌ماه جاری، توانست با کسب ۶۳ رای مثبت از کنست (پارلمان رژیم اسراییل) قدرت را به دست بگیرد. گفته می‌شود وی، تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی را تشکیل داده است. همزمان با جلسه سخنرانی روز پنجشنبه نتانیاهو در کنست، شرایط داخلی و بیرونی پارلمان متشنج بود و صدها نفر در محوطه بیرونی دست به تجمع علیه وی زده بودند.

 اطلاعات 
 نرخ ارز کالاهای اساسی تا ۲ سال ثابت می ماند
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تصمیم گرفتیم تا دو سال نرخ ارز کالاهای اساسی را ثابت نگه داریم تا با تنش جدی در قیمت‌ها مواجه نشویم. مخبر در حاشیه دومین نشست مشترک هیات دولت با استانداران کشور، افزود: رئیس‌جمهوری روی خوراک و سلامت و مسکن مردم حساسیت خاصی دارند. تصمیم گرفتیم تا دو سال نرخ ارز کالاهای اساسی را ثابت نگه داریم تا با تنش جدی در قیمت‌ها مواجه نشویم. وی گفت: تأکید شده است که همه مصوبات سفرهای استانی اجرا شود. یکی از مشکلاتی که داریم بحث مدیریت مرزهاست.معاون اول رئیس جمهوری همچنین ایجاد سالانه یک میلیون شغل را از برنامه‌های دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: براساس برنامه‌ در زمینه اشتغال در همه استان‌ها و مراکز شهری و روستایی تاکنون بیش از ۹۰۰هزار شغل ایجاد شده است. مخبر با بیان این که دولت متعهد به ساخت سالانه یک میلیون مسکن است، اعلام کرد: در بحث مسکن ۲میلیون و ۴۰۰هزار مورد زمین شناسایی کردیم و ساخت درحال انجام است.

 شهروند 
 رهبر معظم انقلاب با همراهی سردار سلیمانی، توطئه‌های دشمنان را از میان بردند
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:‌ «هیچ پیروزی میدانی در صحنه‌های نبرد، مثل پیروزی‌های میدانی را که در ابتدای انقلاب اتفاق افتاد، پیدا نمی‌کنید. دشمن با عملیات سیاسی و رسانه‌ای سنگین و با ناتوان‌سازها، مثل تحریم‌ها و سلب کردن اختیارات را تا مرز تسلیم پیش می‌برد و با یک نمایش قدرت سنگین و ترکیب دو مولفه اول، طرح خود را عملیاتی می‌کند.»اسلامی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند با کمک اشرار در سراسر جهان، سوریه را از بین ببرند و بعد همین برنامه را برای ایران پیاده کنند، ادامه داد: «اما رهبر معظم انقلاب با همراهی سردار سلیمانی، این توطئه دشمنان را از میان بردند. سخنرانی سردار سلیمانی که گفت ۳ ماه دیگر هیچ اثری از داعش نمی‌ماند، از نتایج همین اقدامات بود.»

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:

جوانان با تکیه بر خودآگاهی، می‌توانند موتور محرکه و پیشران جامعه مهدوی باشند
ایکنا/ آیت‌الله کعبی توجه به شاخصه‌های جوانی را از مهمترین مسائل حوزه جوانان و مهدویت دانست و اظهار کرد: توانمندی، نیرو و امید به آینده از مهم‌ترین شاخصه‌های دوران جوانی است و او با توجه به آن‌‌ها می‌تواند برای آینده خویش طراحی و برنامه‌ریزی کند. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: شناخت فرصت‌ها و تهدید‌های دوران جوانی، بصیرت و آگاهی و مهارت‌ورزی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه نقش جوانان در حرکت به سمت جامعه مهدوی از راهکارهای غلبه بر چالش‌ها، آسیب‌ها و بهانه‌های جوانی است. وی همچنین تصریح کرد: جوانان باید با تکیه بر خودآگاهی، همت، حرکت و برخورداری از بینش، دانش و اندرزهای متعالی هویت خود را بر پایه استقلال، اعتماد و اتکا به نفس و برقراری توازن بین خردورزی و عشق و عاطفه بسازند، در چنین شرایطی است که به یک نگاه تمدنی در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی می‌رسند و می‌توانند موتور محرکه و پیشران سازنده پیشرفت‌ها، فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و به‌ویژه جامعه مهدوی باشند.

تلاش‌های آیت‌الله مصباح نقشه های دشمن در علوم انسانی را برهم زده است
حوزه/ آیت‌الله رجبی در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به عملکرد علامه مصباح در نشر وگسترش علوم انسانی و اسلامی، اولین خصیصه علوم انسانی از نگاه آیت‌الله مصباح را فرهنگ سازی دانست و اظهار کرد: اگر علوم انسانی بر بنیان باطل شکل بگیرد فرهنگ باطلی را به جامعه تحویل می‌دهد و اگر برمبنای علوم درستی شکل بگیرد فرهنگ درستی خواهد ساخت. علوم انسانی هویت ساز است. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: علوم انسانی با فرهنگی که می‌سازد نقش مهمی در هویت و شکل گیری جامعه دارد. فرهنگ سلطه علوم انسانی خود را بر مبنای تحقیر و سلطه گرفتن اقشار مستضعف جهان قرار می‌دهد.وی افزود: در مقطعی تئوریسین‌های غربی اعلام کردند که خیالشان در خصوص جامعه اسلامی راحت شده چرا که استحاله فرهنگی رخ داده است. در حالی که افراد و شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله مصباح نقشه دشمن را برهم زدند. تلاش بی‌وقفه آیت‌الله مصباح در مقابل تهاجم فرهنگی بود.

راهبرد تل‌آویو علیه پروژه هسته‌ای ایران کاملا فروپاشیده است
تسنیم/ ژنرال تامیر هایمن، رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگویی با روزنامه هاارتص اعتراف کرد، راهبرد تل‌آویو علیه پروژه هسته‌ای ایران که توسط کابینه‌های مختلف نتانیاهو، نفتالی بنت و یائیر لاپید هدایت شدند، به طور کامل فروپاشیده‌اند. به اعتراف این ژنرال اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، راهبرد اسرائیل در پرونده هسته‌ای ایران از سال ۲۰۱۵ به بعد یکپارچه و همسو نبوده و در عین حال نه موفق شده است تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند و نه قادر بود سمت وسوی تلاش‌ها را به سوی توافق جایگزینی برای توافق هسته‌ای با ایران سوق دهد. هایمن در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: بکارگیری راهبرد تحریم‌های شدید اقتصادی که از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ در دستور کار قرار گرفته بود نیز نتوانست منجر به تضعیف ایران به ویژه در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای‌اش شود.

تکذیب شایعات مربوط به سید حسن نصرالله
تسنیم/ در حالی که رسانه‌های صهیونیستی و عربی مخالف مقاومت سعی در شایعه پراکنی درباره وضعیت جسمانی سید حسن نصر الله دارند، فرزند او تمام این شایعات را تکذیب کرد. فرزند سید حسن نصر الله در صفحه توئیتر خود در مورد شایعات منتشر شده در مورد وضعیت جسمانی پدرش گفت: اطلاعاتی که به ویژه در رسانه‌های اسرائیلی منتشر می‌شوند دروغ هستند، به این دلیل که من نیم ساعت پیش با پدرم گفتگو کردم. گفتنی است حزب الله لبنان از لغو سخنرانی سید حسن نصرالله به دلیل ابتلا به آنفولانزا خبر داده و اعلام کرده بود که این سخنرانی به سه شنبه موکول شده است.

ادعای سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره ایران، روسیه و چین
تسنیم/ سازمان اطلاعات داخلی آلمان مدعی تمایل روزافزون کشورهای چین، روسیه و ایران برای فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی در این کشور شده و تشدید اقدامات برای مقابله با این روند در سطح اروپایی را خواستار شده است. بر اساس ادعای سازمان اطلاعات داخلی آلمان از زمان حمله روسیه به اوکراین، سرویس مخفی روسیه بیش از گذشته در آلمان فعال بوده است. توماس هالدن وانگ، رئیس این نهاد اطلاعاتی در آلمان مدعی شد که چین و ایران نیز از جمله کشورهایی هستند که سرویس‌های اطلاعاتی آنها در حال توسعه فعالیت‌های قابل توجهی در آلمان هستند.

حمله موشکی رژیم اسرائیل به فرودگاه دمشق
تسنیم/ ارتش سوریه بامداد دوشنبه از تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق خبر داد و گفت که این حمله باعث شده این فرودگاه از دسترس خارج شود.به گفته ارتش سوریه، موشک‌ها همچنین به اهدافی در جنوب دمشق اصابت کرده و دو تن از نیروهای مسلح سوریه نیز جان خود را از دست داده و خسارت‌هایی نیز وارد شده است.رژیم صهیونیستی هنوز در این ارتباط اظهار نظری نکرده است. پیشتر از این نیز این رژیم در دو نوبت فرودگاه دمشق را به بهانه های واهی هدف حملات موشکی قرار داده است.

هشدار واشنگتن به تل‌آویو
تسنیم/ “مکان” بخش عربی رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش کرد، بایدن در پیامی که طی چند روز اخیر برای نتانیاهو ارسال کرده بود، خطوط قرمزی را برای کابینه جدید (رژیم) اسرائیل مشخص و تاکید کرد، عبور از این خطوط از سوی کابینه جدید اسرائیل به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.
در بخشی از این پیام بایدن بر ادامه تعهد واشنگتن به حمایت از راه‌حل دو دولت تاکید و به نتانیاهو گوشزد کرد با هر نوع سیاستی که این راه‌حل را به خطر بیاندازد مخالفت خواهد کرد.در این گزارش همچنین تاکید شد، بعد از این پیام، یتسحاق هرتزوک رئیس (رژیم) اسرائیل هم از وزرای کابینه اسرائیل خواست تا مسئولیت پذیر بوده و در اظهارات خود از خطوط قرمز تجاوز نکنند.

ایران در میان پنج کشور صاحب بزرگترین ذخایر نفت
ایسنا/ ایران در میان کشورهای جهان که در سال ۲۰۲۳ بزرگترین ذخایر نفت را دارند، در رتبه سوم قرار دارد. طبق آمار آژانس بین المللی انرژی، تقاضا برای نفت در سال ۱۹۷۱، به ۲.۳ میلیون تن رسید و تا سال ۲۰۱۹ (آخرین سال پیش از شیوع پاندمی کووید) دو برابر شد و به ۴.۶ میلیون تن رسید.
از نظر مصرف جهانی نفت، کشورهای آمریکا، هند و چین رکوددار هستند و آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد آمریکا به تنهایی در سال ۲۰۲۱، به میزان ۱۹.۸ میلیون بشکه در روز نفت مصرف کرد که معادل ۲۱ درصد از مصرف جهان بود. هند و چین در مجموع ۱۹.۵۵ میلیون بشکه در روز نفت مصرف کردند که تقریبا برابر آمریکا بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا بر این باور است که ذخایر نفت حداقل تا ۳۸ سال دیگر دوام می‌آورند. طبق برآورد سال ۲۰۱۳ شرکت بریتیش پترولیوم، ذخایر نفت قطعی در جهان تنها ۵۳ سال عمر دارند و به این ترتیب، کل نفت جهان تا سال ۲۰۷۰ تمام خواهد شد.

حزب‌الله لبنان نفوذ به دیوار حائل را شبیه‌سازی کرد
ایسنا/ بخش رسانه رزمی حزب‌الله لبنان ویدیویی تحت عنوان «قسما قادرون…سنعبر» (قسم می‌خوریم که می‌توانیم… عبور خواهیم کرد)، در پیامی مستقیم به اسرائیل و اشغالگری اراضی عربی منتشر کرد. این ویدیو سناریوی حمله اعضای مقاومت به اراضی اشغالی را بعد از ایجاد شکاف در دیوار بتنی بین لبنان و اراضی اشغالی شبیه سازی می‌کند. همچنین توضیح می‌دهد چطور اعضای مقاومت به داخل سرزمین اشغالی نفوذ می‌کنند و با نیروهای صهیونیستی درگیر می‌شوند.این ویدیو درگیری‌ها و حمله به مواضعی را در ابتدای مرزهای شمالی نشان می‌دهد و در سواحل دریای فلسطین این درگیری‌ها را به پایان می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *