بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر نمود:
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب -ادام الله ظله العالی-:

«۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند.»۱۳۹۰/۹/۲۱

در تاریخ حماسه سازی‌های ملت انقلابی ایران، روزهای ماندگار بسیاری وجود دارد که  ملت قهرمان‌ ما، انقلاب اسلامی را در آن روزها به سوی فتح قله‌ها سوق داده و بر فتنه‌ها، سستی‌ها و غفلت‌ها خط بطلان کشیده است.

 نهم دی ماه نماد همدلی وعمل به هنگام بود. در آن یوم الله، دست قدرت خدا از آستین ملت بیرون آمد و کارستانی بزرگ رقم زد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با پاسداشت حماسه نهم دی ماه و تقدیر از بصیرت کم نظیر و مؤمنانه ملت ایران، نکاتی را در این باره معروض می‌دارد:

۱- اسلام، عنصر اساسی و اصلی انقلاب اسلامی ما است و عزت و اقتدار ملت ما در گرو استقامت در مسیر این برنامه‌ی سعادت بخش است. دشمنان ما با این عنصر اصلی از ابتدا به مخالفت برخاستند و این دشمنی‌ها را با توطئه‌های گسترده پیگیری کرده اند. حوادث اخیر کشور و اقدامات ضد دینی و ضد فرهنگی فتنه انگیزان و مزدوران، اوج این دشمنی‌ها را آشکار کرد و بار دیگر این حقیقت را روشن ساخت که نیاز اساسی کشور تقویت فرهنگ و ارزش‌های انقلابی است. جهاد تبیین و معرفت افزایی راه مبارزه با دشمنان در همه جبهه‌هاست و جوانان مومن انقلابی افسران این مواجهه عمیق و پیچیده هستند.

۲- صبر و آرامش ملت ایران در مواجهه با توطئه‌ها، صبر همراه با بصیرت و هوشیاری بوده و هرگز ناشی از غفلت در وظیفه شناسی و سستی در انقلابیگری نمی‌باشد. ملت ما در شناخت دشمن و عدم همراهی با شعارهای فریبنده‌ی آنان، همواره عزت و اصالت خود را نشان داده است و دشمنان را در استیصال و ناکامی فرو برده است. حق این مردم باید قدرشناسانه محقق شود و مسئولان در خدمت بی منت و ایثارگرانه کوشش مضاعف داشته باشند. لازم است متولیان امر اقتصاد و کارگزاران امور معیشتی، خود را در یک میدان مبارزه ببینند و برای هجمه‌های دشمن و چالش‌های اقتصادی، اقدامات عاجل و اثر گذار انجام دهند.

۳- برخی اشتباهات در برنامه ریزی و اجرا، نفوذ و اختلافات تنگ نظرانه در کنار توطئه‌های دشمن، کشور را در تنگنا قرار داده است؛ با اخلاص، انقلابی گری، انگیزه و روحیه جهادیِ مستظهر به عقلانیت انقلابی و آرمانگرایی واقع بینانه باید به جنگ با مشکلات رفت و جبهه مواجهات داخلی را در جنگ ترکیبی دشمن از ضربه پذیری رهانید.

۴- صدای امروز مردم ایران صدای مردمِ ۹ دی‌هاست. این همه در رسانه‌های استکباری دنیا علیه اسلام خواهی، علیه انقلاب، علیه نظام، علیه امام، رهبری معظم و مردم،  با هدفِ به انزوا کشاندن ایرانیِ باغیرت دینی، سخن پراکنی کردند؛ اما در روزها و هفته‌های اخیر دیدیم که در عرصه‌های انقلابی گری و ایران دوستی؛  حضور مردم، حضوری استوار، مقتدر، و امید آفرین بوده است. در تجمعات ملی و دینی همچون تشییع باشکوه شهدای گمنام دفاع مقدس، باز از همه قشرها آمدند و خیابان‌ها را پُر کردند و با فریادهای مؤمنانه خود صدای حقیقی مردم ایران، که صدای انقلاب و اسلام است را به گوش جهانیان رساندند.

خداوند روح پر فتوح شهدای انقلاب اسلامی را مشمول الطاف خود قرار دهد و رهبر عالیقدر و فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای -مدظله العالی- و ملت شریف ایران را در سایه عنایات خاصه حضرت ولی عصر -عجل الله تعالی فرجه الشریف- مؤید و منصور بدارد. ان شاءالله

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *