آیت الله حسینی بوشهری: جامعه مدرسین و روحانیت در فراز و فرودها خوش درخشیده است

 آیت الله حسینی بوشهری در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد ضمن تشریح جزییات برگزاری این اجلاسیه و کمیسیون های سه گانه، به بررسی نقش و جایگاه مهم جامعه مدرسین پرداخت.

 
وی افزود: در دورانی که هیچ کس جرات نفس کشیدن نداشت و کسی جرات اعلان حمایت از امام نداشت، جامعه مدرسین و بیانیه های آن بود که لرزه بر تن ساواک و طاغوت می انداخت.
 
آیت الله حسینی بوشهری با تشریح اهداف شکل گیری اجلاسیه های منطقه ای و سراسری جامعه مدرسین، خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین به این فکر افتاد که روحانیت با همه تلاشی که دارد، نمی شود به تنهایی کاری از پیش برد و باید اجتماعی مانند این اجتماع فراهم آید، سخنان در محضر بزرگان گفته شود، مسائل کلیدی کشور و جهان اسلام مطرح شود تا به تصمیمی برسیم.
 
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: باید مشکلات و مسائل هر منطقه در این اجلاسیه ها مطرح و به قم منتقل شود تا برای آن تصمیم گیری شود.
 
آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: جامعه مدرسین همیشه همراه مراجع بوده است تا بتواند با هم افزایی مسائل را رصد و دنبال کند.
 
وی از برگزاری شش اجلاسیه منطقه ای خبر داد و گفت: در کمیسیون های اجلاسیه مسائل روز جامعه مطرح می شود، از جمله در این اجلاسیه مقوله فرهنگ، اقتصاد و سبک زندگی مطرح می شود.
 
آیت الله حسینی بوشهری با طرح این سؤال که آیا سبک زندگی ما مطابق موازین اسلامی است، گفت: آیا روحانیت در انجام رسالت طلبگی به وظایف خود به نحو احسن عمل کرده است؟ ما در اینجا جمع شده ایم تا به فرمایش حضرت امام بتوانیم از این فرصت ها برای بررسی مشکلات و مسائل به خوبی استفاده و برای آن تصمیم گیری کنیم.
 
وی با یادآوری فرازهایی از سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نقش و جایگاه جامعه مدرسین، گفت: این اجلاسیه در راستای لبیک گویی به فرمایشات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب است.
 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با تمام وجود هجمه پیدا و پنهان خود را آغاز کرده اند، در فرانسه به دنبال حوادث تروریستی به گونه ای طراحی کرده اند که گویا صغرا و کبری را خودشان چیده اند، شدیدترین اهانت ها به حضرت رسول(ص) صورت می گیرد، این حاکی از توطئه جدی است.
 
وی تاکید کرد: مهم ترین کار برای ما ادامه راه است، تداوم مسیر انقلاب مهم تر از وقوع آن است، روحانیت در فراز و فرودها خوب درخشیده و عمل کرده است، اما بالاخره باید بیندیشیم که آیا در فرهنگ خوب عمل کرده ایم و سیاست گذاری درستی داشته ایم یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *