وظیفه سنگین حوزه های علمیه و روحانیت برای حفظ انقلاب

 حضرت آیت الله یزدی در آیین افتتاحیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم در حال برگزاری است، ضمن خوشامدگویی به حاضران، برگزاری این اجلاسیه ها را دارای برکات ارزشمندی دانست.

 
وی نفس اجتماع حضرات و علمای اعلام را دارای اعتبار بزرگ و موضوعی ارزشمند دانست و گفت: این دورهم نشستن سبب آشنایی به امور حوزه های علمیه می شود و علمای بلاد از نظرات ارزشمند مراجع تقلید استفاده می کنند.
 
حضرت آیت الله یزدی با تاکید بر این که تمامی برنامه های اجلاسیه از سوی معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین پیگیری و دنبال می شود، تصریح کرد: حتما نظرات علمای اعلام مؤثر است و این گونه اجلاسیه ها فرصتی برای تبادل نظر است.
 
وی افزود: در کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران که جمعیت آن دو برابر شده، در سایه انقلاب اسلامی، فضای اداری، اقتصادی و علمی آن توسعه قابل توجهی پیدا کرده و بناهای حوزوی آن به عنایت بزرگانی همچون آیت الله العظمی مکارم شیرازی گسترش یافته است.
 
حضرت آیت الله یزدی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی، اجتماعی امروز جامعه هم نقد و هم تعریف دارم، که در اینجا فرصت پرداختن چندانی به آن نیست.
 
وی با اشاره به شرایط کشور و تحریم دشمنان، بیان کرد: معنای اقتصاد مقاومتی آن هم در شرایط تحریم توجه به ظرفیت های داخل، اهتمام به تولید، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسرف است.
 
حضرت آیت الله یزدی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب روحانیان نمی توانستند در مسائل سیاسی و اجتماعی دخالت کنند و تاثیرگذار باشند و اگر کسی کاری می کرد مورد هجمه قرار می گرفت، اما با این وجود علمای آگاه در هر شرایطی به وظیفه خود در حد توان عمل می کردند.
 
رییس شورای عالی جامعه مدرسین یادآورشد: همان گونه که حضرت امام خواستار دور هم نشستن علمای حوزه می شدند، این اجلاسیه ها نیز فرصتی برای تبادل نظر و هم اندیشی روحانیت و علمای بلاد است.
 
وی با بیان این که علما هیچ گاه تکالیف خود را متاثر از حکومت ها نمی دانستند و وظایف خود را انجام می دادند، گفت: اگر برخی از دوستان می گویند این اجلاسیه ها اثری ندارد، باید بگوییم این گونه نیست؛ خوشبختانه این اجلاسیه ها آثار بسیار خوبی داشته و بعد از برگزاری اجلاسیه نیز جلسات متعددی برای پیگیری آن برگزار می شود.
 
حضرت آیت الله یزدی یادآورشد: ان شاءالله اجلاسیه نهم جامعه مدرسین و علمای بلاد نیز منشا آثار و برکات بسیار خوبی برای حوزه های علمیه، روحانیت و کشور باشد.
 
رییس شورای عالی جامعه مدرسین در بخش پایانی سخنان خود یادآورشد: امروز نظام در اختیار ما قرار گرفته و باید در حفظ آن بکوشیم؛ دولت ها می آیند و می روند، روحانیت یک نهاد مسؤول است، هر دولتی برای خود یک تفکر و نظراتی دارد، اما خوشبختانه ما رهبری و ولی امر داریم، ایشان فقیهی جامع الشرایط هستند و طبعا باید با نظر ایشان حرکت داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *