خبر روز ۱۴۰۱/۰۸/۱۶

**در بیانیه‌ای خطاب به رئیس ‌قوه قضائیه: 227 نماینده مجلس خواستار مجازات آشوبگران جنایتکار شدند** آیت الله العظمی نوری همدانی: دشمنان اسلام در ظلم و ستم راندن بر ملت ما هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند** آیت الله فقیهی: ناکارآمد جلوه دادن نظام مهم ترین توطئه‌ دشمنان انقلاب اسلامی است** شبکه تلویزیونی 12 اسرائیل: ماهواره‌بر «قائم 100» موشک قاره‌پیمای ایران است** سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد: دستگیری سه تیم تروریستی در خوزستان، فارس و اصفهان
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
 رشد ۴برابری درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۱
دیوان محاسبات کل کشور در گزارش تفریغ بودجه شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، روند میزان کسری بودجه را کاهشی عنوان و اعلام کرد: ۴۴۶ درصد میزان وصول درآمدهای ریالی حاصل از فروش نفت خام، میعانات گازی و خالص گاز صادراتی در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
گزارش تفصیلی برشی از تفریغ بودجه شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ منتهی به پایان شهریور از سوی کارشناسان این نهاد تهیه و منتشر شد. این گزارش حاکی است که تا زمان مذکور، ۱۳درصد احکام به‌صورت کامل اجرایی شده است. در ۲۱درصد عدم اجرا و در ۶۶ درصد اجرای بخشی از احکام بودجه را شاهد هستیم. همچنین بر اساس این گزارش، روند میزان کسری بودجه در شش ماهه نخست سال جاری کاهشی بوده است.
 پدافند ایران، آسمان خلیج فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد
یک روزنامه صهیونیستی روز یکشنبه با اشاره به اعلام صنایع دفاعی ایران مبنی‌بر ساخت موشک جدید برای سامانه پدافند هوایی «باور-۳۷۳» نوشت، ایران دفاع هوایی خود را در بحبوحه افزایش تنش‌ها بهبود می‌بخشد.
سث جی فرانتسمن، تحلیلگر امور نظامی در مطلبی که روز یکشنبه در روزنامه جروزالم پست منتشر شد نوشت، سامانه باور-۳۷۳ برای افزایش برد و قدرت پدافند هوایی ایران طراحی شده است. ایران می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند آسمان خلیج فارس را با پدافند خود پوشش دهد و حتی به دریای عمان برسد و همچنین از مرز شمالی خود با جمهوری آذربایجان و مرز با کردستان عراق محافظت کند.
فرانتسمن نوشت، ایران می‌خواهد نشان دهد که علی‌رغم بروز اغتشاش‌ها، به پیشرفت در زمینه ساخت انواع سلاح‌ها از جمله ساخت موشک و رادار ادامه می‌دهد. چندی قبل نیز یک وبگاه تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت، ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آنها تقریبا به خودکفایی کامل رسیده است.

 همشهری 
 هیچ تصمیمی بدون نظر ایران در منطقه قابل اجرا نیست
مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه معاون سابق و جدید اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، گفت: کشور به مرحله‌ای رسیده است که هیچ گزینه نظامی نه روی میز و نه زیر میز دشمن قرار ندارد و قدرت‌های جهانی قادر نیستند هیچ تصمیمی در منطقه اتخاذ کنند جز اینکه نظر جمهوری اسلامی را گرفته باشند.
 دستگیری سه تیم تروریستی در خوزستان، فارس و اصفهان
دستگیری سه تیم تروریستی در خوزستان، فارس و اصفهان با تلاش و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه، ۳ تیم وابسته به گروهک نفاق که قصد اقدام‌های خرابکارانه و تروریستی در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان را داشتند، دستگیر شدند.
بنا بر اعلام سازمان اطلاعات سپاه تیم‌های مذکور قصد داشتند ضمن جذب و شبکه‌سازی در میان آشوبگران، اقدام‌هایی ازجمله حمله به مراکز دولتی، امنیتی و انتظامی، تخریب اموال عمومی و سوءقصد به جان شهروندان را پیاده‌سازی کنند که به‌دلیل کنترل، اشراف و اقدام به‌مو‌قع پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه، ناکام ماندند. سرپل‌های این گروهک در چند هفته اخیر محورهای متعددی را به عناصر عملیاتی خود ابلاغ کرده‌اند که موارد گفته شده بخشی از این محورهاست. سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرده‌است که به‌زودی اطلاعات تکمیلی این پرونده را به اطلاع مردم ایران می‌رساند.

 کیهان 
 بازداشت ۴ تن دیگر از عوامل شهادت «آرمان علی‌وردی»
فرمانده انتظامی تهران بزرگ دیروز از بازداشت چهار تن دیگر از عاملان شهادت آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان خبر داد و گفت: همان‌طور که قبلا اعلام کردیم، ۱۵ نفر به عنوان عامل اصلی در این پرونده مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، البته تعدادشان بیشتر بود اما عوامل اصلی ۱۵ نفر هستند که پنج نفر از آنان را دستگیر کردیم، چهار نفر نیز به تازگی دستگیر شدند و مابقی نیز به زودی دستگیر خواهند شد. رحیمی ادامه داد: طرح‌ها و اقدامات پلیس برای دستگیری این افراد ادامه خواهد داشت و ما تمامی این نفرات را بازداشت خواهیم کرد.

 ۲۲۷ نماینده مجلس خواستار مجازات آشوبگران جنایتکار شدند
امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه بیانیه ۲۲۷ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت اغتشاشگران را قرائت کرد.
در این بیانیه آمده است: در این اغتشاشات آمریکا و سایر دشمنان به صورت علنی وارد میدان شده و تحریک و سازمان‌دهی، تجهیز مالی و تسلیحاتی به سلاح‌های گرم و سرد و فرماندهی آشوب‌ها را بر عهده گرفته‌اند و با قطع نظر از برخی جوان‌‌ها که تحت تاثیر تبلیغات هیجانی شده‌اند برخی از اراذل و اوباش را به جان این مردم و نیروهای حافظ امنیت‌انداختند که منجر به سلب امنیت و شهادت ده‌ها تن از مردم عزیز ایران اسلامی شده است.
ما نمایندگان این ملت از تمامی مسئولان کشور از جمله قوه قضائیه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر با محاربین که مانند داعش با سلاح‌های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد عبرت‌آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنف و دستور حیات‌بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود جان، مال، امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ‌کسی مماشات نخواهد کرد.
ضمن قدردانی از حافظان امنیت به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی از قوه قضائیه می‌خواهیم ضمن برخورد قاطع با مباشرین این جنایت‌ها با همه کسانی که معاونت در جرم کرده و سبب تحریک آشوبگران شده‌اند مانند برخی سیاسیون برخورد متناسب را انجام دهند. مانند همیشه قدردان این ملت عزیز بوده و به روح همه شهدا به ویژه شهدای امنیت علی‌ الخصوص شهدای شاهچراغ نیز درود می‌فرستیم و رضوان الهی را برای همه آنها خواستاریم.

 ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» موشک قاره‌پیمای ایران است
دانا وایس گوینده کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره ارسال موفق موشک ماهواره‌ بر قائم ۱۰۰ از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران،گفت: پرتاب این موشک ماهواره‌بر از سوی ایران بیانگر این واقعیت است که ایران به توانمندی پرتاب موشک‌های بالستیک (قاره پیما) دست یافته است و طبیعتاً اسرائیل از این رخدادها و تحولات بسیار نگران است.
در همین رابطه، نیر دفوری تحلیلگر نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: چند روز طول می‌کشد تا متوجه شویم که این موشک ماهواره‌بر در فضا قرار می‌گیرد و اینکه توانمندی‌هایش در چه سطحی است. اما پرتاب چنین موشک‌هایی به فضا بیانگر قدرت ایران برای پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیماست، این نمایش قدرت ایران در برابر چشمان اسرائیل است. مثلث ایران، روسیه و اسرائیل در روزهای آینده داغ خواهد شد و تل‌آویو از اینکه روس‌ها در نهایت چه چیزی را به ایرانی‌ها ارائه خواهند کرد، به شدت نگران هستند. ممکن است موضوعی درباره توافق هسته‌ای یا آزادی عمل نیروی هوایی ارتش اسرائیل در سوریه و یا هر دوی آنها باشد.

 ایران 
 دستور ارزی رئیس‌جمهور به بانک مرکزی
رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت، با اشاره به حضور پرشکوه و معنادار مردم در اجتماعات روز مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور گفت: باید از زمان‌شناسی و حضور مردم در میدان، نه صرفأ با لفظ، که در عمل قدردانی کرد و یکی از راه‌های قدردانی عملی از مردم پاسخ به انتظار بحق آنها برای تلاش مضاعف در راستای بهبود و رشد شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه تلاش برای تسریع در اجرای مصوبات استانی را از دیگر زمینه‌های خدمت و قدردانی عملی از مردم دانست و اظهارکرد: همه بخش‌ها و دستگاه‌ها موظف هستند اجرای این مصوبات را با جدیت دنبال کنند. وی بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های مربوطه را مکلف کرد برای حفظ ثبات در بازار ارز تلاش مضاعف کنند.
رئیس جمهور به دیدار خود با دانش‌آموزان نخبه علمی،‌ ورزشی و فرهنگی به مناسبت روز دانش‌آموز نیز اشاره کرد و بر ارائه تحلیل‌های دقیق به این نخبگان به منظور باز کردن گره‌های ذهنی آنان تأکید کرد.
 تجمیع ظرفیت‌ کشورهای مستقل برای افزایش ضریب مقاومت
معاونان وزرای خارجه روسیه، ونزوئلا و کوبا که برای شرکت در «نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» در تهران به سر می‌برند، به طور جداگانه با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کردند. سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با علی باقری با انتقاد از سیاست‌های امریکا و استفاده ابزاری از حقوق بشر، بر لزوم فعالیت‌های دبیرخانه سازمان ملل در چهارچوب وظایف خود تأکید کرد و همکاری تهران و مسکو برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب را حائز اهمیت خواند.
همچنین کارلوس خولیو رون معاون وزیر خارجه ونزوئلا و الیور رودریگز پردومو معاون وزیر خارجه کوبا نیز در دیدارهای جداگانه با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا در عرصه‌های مختلف را ضرورتی انکارناپذیر برای صیانت از منافع کشورهای مستقل قلمداد کردند.
در این دیدارها معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و متعدد در هر یک از کشورهای عضو گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد، تصریح کرد: تجمیع ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی و رسانه‌ای، ضریب مقاومت کشورهای مستقل در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دیگر همپیمانان غربی آن را بشدت افزایش داده و اثربخشی تقابل همه‌جانبه این قدرت‌ها علیه ملت‌های مستقل را بشدت کاهش خواهد داد.
 قاتلان شهید عجمیان (اغتشاشات کرج) دستگیر شدند
سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات در کمتر از ۴۸ ساعت قاتلان بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان را که در آشوب‌های پنجشنبه کرج بر اثر شدت جراحات وارد شده به پیکرش به شهادت رسیده بود، دستگیر کردند. شب گذشته صداوسیما با انتشار ویدئویی از لحظه دستگیری و اعترافات این افراد در صحنه جرم از جزئیات این جنایت پرده برداشت. مطابق این گزارش، برخی عوامل جنایت کرج سابقه کیفری و همچنین مصرف مواد مخدر را در پرونده خود داشتند.

 وطن امروز 
 ماهواره‌بر سپاه برای مدار ۳۶ هزار کیلومتری در راه است
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگویی اظهار کرد: ماهواره زیرمداری یعنی ماهواره‌بر برای آزمایش بدون نصب ماهواره و انرژی کمتر پرتاب می‌شود و بدون چرخش دور کره زمین به زمین بازمی‌گردد. سردار علی جعفرآبادی افزود: در این آزمایش موفق می‌توان گفت یک ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای با سوخت جامد پا به عرصه وجود گذاشت.
وی اضافه کرد: ماهواره‌بر قاصد در واقع یک نقطه شروع و میانبر برای ورود سپاه به باشگاه فضایی دنیا بود اما قائم ۱۰۰ نخستین پله از نقشه راه سپاه در توسعه سری ماهواره‌برهای قائم است که از قائم ۱۰۰ شروع شده و سپس ۱۰۵، ۱۱۰ و بعد هم قائم ۱۲۰ هست که ان‌شاءالله به مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهد رفت. سردار جعفرآبادی تصریح کرد: ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» هم‌وزن ماهواره‌بر قاصد است اما وزنی که می‌تواند در مدار قرار دهد ۲ برابر قاصد خواهد بود و ماهواره ناهید را قرار است در پرتاب بعدی در مدار قرار دهد.
 واریز ۲ ماه معوقه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در آبان
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق‌های جدید به اضافه معوقات به حساب کارمندان و بازنشستگان واریز می‌شود. در پی تأیید مصوبه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان‌ماه، حقوق افزایش‌یافته دریافت می‌کنند و معوقه این افزایش حقوق برای مهرماه نیز به حساب‌شان واریز می‌شود.

 خراسان 
 دشمنان اسلام در ظلم و ستم راندن بر ملت ما هیچ حد و مرزی نمی شناسند
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عوامل عقب افتادگی جوامع اسلامی، اعلام کرد: متاسفانه به دلیل نفوذ استکبار و خودباختگی و استبداد حاکمان که با سرکوب و استثمار مردم یا با کشتن اندیشمندانی همچون شیخ فضل ا… نوری همراه بود شاهد عقب افتادگی در کشورهای اسلامی هستیم. باید به یاد داشته باشیم دشمنان اسلام در ظلم و ستم راندن بر ملت ما هیچ حد و مرزی نمی شناسند.»
این مرجع تقلید همچنین گفت: «اسلام برای رشد و تعالی جامعه بر مبارزه و ریشه کنی سه چیز تاکید کرده است، جهل، فقر و ظلم. اگر به جای این سه، دانش و آگاهی، رفاه اجتماعی و عدالت جایگزین شود شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود.» وی تصریح کرد: «مردم در شرایط کنونی، نیاز به کمک و رسیدگی دارند و با گرانی و سختی معیشت روبه رو هستند، هرگز جامعه‌ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی باشد پیشرفت نمی‌کند. باید فقر جای خود را به رفاه و جهل جای خود را به آگاهی و علم آموزی بدهد.»
وی افزود: « حضرت امیر مومنان (علیه السلام) در نامه ای به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر عنایت به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را بسیار سفارش و تاکید کرد، چراکه این مردم سپر در مقابل دشمنان هستند و همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بوده و هستند. اگر شما(مسئولان) همین سفارش حضرت امیرمومنان (علیه السلام) را اجرایی کنید گام بلندی در پیشرفت کشور برداشته اید.»
 رضایت دادم تا آزاد شوند
حجت الاسلام نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس، با اشاره به ماجرای کتک خوردن خود توسط معترضان گفت: چند روز بعد از اربعین به دفتر دو شهردار رفته بودم و بعد از آن به دلیل گیر کردن ماشین در ترافیک، پیاده از خیابان کارگر به سمت کشاورز رفتم که ۳۰ ، ۴۰ نفر از جوانان ما را مورد نوازش خود قرار دادند. چیز خاصی نبود و یکی دو نفر به من مشت و لگد زدند.یکی دو روز بعد از این ماجرا، چند نفرشان توسط آگاهی دستگیر شدند و من نیز رضایت دادم تا آزاد شوند.

 مردم سالاری 
 انتقاد از اعلام وصول نشدن تقاضای استیضاح وزیر بهداشت
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از اعلام وصول نشدن تقاضای استیضاح وزیر بهداشت انتقاد کرد. کاظم دلخوش در جلسه علنی‌ یکشنبه در تذکری گفت: شش گروه از نمایندگان درخواست استیضاح وزیر بهداشت را تقدیم هیات رئیسه کرده اما تاکنون معطل نگه داشته شده است؛ هیأت رئیسه به این درخواست نمایندگان رسیدگی کند.

 آرمان ملی
 پول فروش نفت جایگزین خلق نقدینگی می‌شود
سخنگوی دولت با اصلاح جمله اخیر خود درباره میزان صادرات نفت در ماه گذشته، گفت: صادرات نفت ایران در ماه پیش رکورد چند سال اخیر را شکست و پول فروش آن جایگزین خلق سرسام‌آور نقدینگی می‌شود.
علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «صادرات نفت ایران در ماه پیش رکورد چند سال اخیر را شکست. دو شب پیش در پاسخ به یک سوال، بجای جمله صحیح بالا، سهوا گفتم فروش نفت تقریبا به‌میزان پیش از تحریم‌ رسیده است؛ با تشکر از تذکر وزیر نفت، این موضوع را اصلاح می‌کنم. پول فروش نفت هم جایگزین خلق سرسام‌آور نقدینگی می‌شود.»
 دستگیری عوامل اصلی انسداد آزادراه کرج- قزوین
روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام استان البرز طی اطلاعیه عنوان کرد: به دنبال ناآرامی‌های روز پنجشنبه ۱۲آبان، در آزاد راه کرج ـ قزوین و اقدامات ددمنشانه اغتشاشگران و آسیب رساندن به اموال شخصی و عمومی و حمله به نیروهای حافظ امنیت و انتظامی، با تلاش‌های شبانه روزی پاسداران گمنام امام زمان در سپاه استان البرز و گزارش‌های مردم انقلابی، تعدادی از عناصر اصلی مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.
عامل اصلی که به تعرض و آسیب و سرقت سلاح سازمانی نیروهای فراجا و انسداد آزادراه کرج قزوین مبادرت کرده و انتشار آن در فضای مجازی باعث ایجاد رعب و وحشت و همچنین تحریک احساسات مردم شده بود، در میان دستگیرشدگان است.

 قدس 
 بازداشت ربایندگان دکتر فرهود
فرمانده انتظامی تهران روز گذشته از دستگیری سه عامل ربایش دکتر فرهود پدر علم ژنتیک ایران خبرداد. سردار رحیمی گفت: این اقدام با طرح‌ریزی یکی از آشنایان وی و با معرفی خود به عنوان مأمور امنیتی انجام شده است. ربایندگان در تلاش بوده‌اند ۴میلیارد تومان وجه باج‌گیری کنند که موفق نشدند و در عرض کمتر از ۲۴ ساعت نیز پلیس سارقان را دستگیر کرد.
 هشدار درباره خطرناک شدن فضای سیاسی آمریکا
«اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره درباره «خطرناک» شدن فضای سیاسی این کشور در اثر شکاف‌ها و اختلافات هشدار داد. او حمله چند روز پیش به همسر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را حاصل لفاظی‌های نفرت‌پراکن در آمریکا دانست و بدون اشاره مستقیم به جمهوری‌خواهان گفت:‌ «اینکه ما عادت به شرور جلوه دادن مخالفان سیاسی خود و زدن حرف‌ها‌ی دیوانه‌وار داریم موجب ایجاد یک فضای خطرناک می‌شود».

 اعتماد 
 بحرین به دنبال رابطه مثال‌زدنی با اسراییل
وزیر خارجه سابق و مشاور فعلی پادشاه بحرین در امور دیپلماسی گفت که منامه به روابط خود با رژیم اشغالگر قدس در دوره نخست‌وزیری احتمالی بنیامین نتانیاهو که حزبش برنده انتخابات اخیر بود، ادامه می‌دهد.
به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، خالد بن احمد آل خلیفه گفت که پیروزی نتانیاهو موضوع طبیعی و پیش‌بینی شده بود و بحرین به توافقاتی که تاکنون با رژیم تل‌آویو امضا کرده در دوره نتانیاهو نیز پایبند خواهد ماند و شراکت خود با این رژیم را ادامه خواهد داد.
مشاور پادشاه بحرین افزود: «ما با اسراییل توافق کرده‌ایم که جزیی از توافقات ابراهیم است و به این توافق پایبند هستیم و امیدواریم که در همین مسیر ادامه یابد و شراکت خود را گسترده‌تر کنیم.»
خالد بن احمد آل خلیفه تاکید کرد: «تمایل داریم تا روابط‌مان مثال‌زدنی باشد و در برابر همه تهدیدات با یکدیگر مقابله کرده و موفق شویم.» بحرین پس از امضای توافق سازش در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با سرعت بیشتری در مقایسه با دیگر کشورهای سازشگر به سمت توسعه روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی قدم برداشته است، به‌طوری‌که مقامات منامه از ساخت یک محله یهودی‌نشین جدید در این شهر خبر می‌دهند.

 ابتکار 
 قدردانی وزارت کشور از حماسه‌سازان ۱۳ آبان
وزارت کشور با صدور پیامی، از آحاد مردم برای حضور در مراسم ۱۳ آبان قدردانی کرد.
در بخشی از متن این بیانیه آمده ‌است: «جریان معاند با همدستی استکبارجهانی برای تضعیف پایه‌های وحدت و همبستگی داخلی کشور از رهگذر اغتشاشات و آشوب‌های داخلی سخت در تلاش بوده و به بهانه‌های مختلف، به‌دنبال ترسیم فضایی غبارآلود از آینده سیاسی کشور است. حضور پرشور، همدلانه و انقلابی مردم در اجتماع بزرگ ۱۳ آبان که یادآور حقارت آمریکا در برابر پیروان مکتب اسلام و حضرت امام خمینی (ره) با افشای اسناد جاسوسی است، پاسخی کوبنده و قاطع به همدستان اغتشاشگران در داخل و خارج داد و بار دیگر حقانیت و مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را عیان ساخت».

 اطلاعات
 جامعه بین‌الملل پاسخ هماهنگ به کره شمالی بدهد
اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از کره شمالی خواست برنامه موشکی و هسته‌ای‌اش را کنار بگذارد و همزمان از جامعه بین‌الملل نیز خواست پاسخی هماهنگ و جامع به افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی بدهد.
اتحادیه اروپا از کره شمالی خواست همه تسلیحات اتمی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی و همچنین برنامه موشکی و برنامه‌ هسته‌ای فعلی‌اش را کنار بگذارد.
 در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان استیضاح می شوم!
رئیس جمهوری دموکرات آمریکا اذعان کرد که در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، وی استیضاح خواهد شد. جو بایدن در نطقی برای حامیانش در سن‌دیگو گفت به من اطلاع داده‌اند اگر اعضای جمهوری‌خواه برنده سنا و مجلس نمایندگان باشند، آنها من را استیضاح خواهند کرد. وی افزود: نمی‌دانم آنها چرا قصد استیضاح من را دارند اما اخیراً گفته‌اند باید تا زمان برنده شدن، درباره این موضوع حرف نزنیم.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:

ناکارآمد جلوه دادن نظام مهم ترین توطئه‌ دشمنان انقلاب اسلامی است
رسا/ آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه ملت ایران با وجود تحریم ها پای نظام ایستاده اند، اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند ملت ما حاضر نیست در برابر دشمنان عزت و اقتدار خود را از دست بدهد، هر چند که امروز در یکی از شدیدترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی قرار دارد، اما با این وجود دست از آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی خود نمی کشد.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ناکارآمد جلوه دادن نظام و انقلاب اسلامی در برهه فعلی، از مهم ترین توطئه‌های دشمنان خبیث این مرز و بوم است و مسئولان باید تمام تلاش خود را در راه تبیین کارآمدی و موفقیت جمهوری اسلامی در راه توسعه ایران و پیشرفت اسلام به کار گیرند.

آمریکا ۴۳ تانکر دیگر نفت سوریه را به سرقت برد
تسنیم/ نظامیان اشغالگر ایالات متحده در ادامه غارت منابع نفتی سوریه، ده‌ها تانکر نفت دیگر را به اراضی عراق منتقل کردند. دیروز کاروانی متشکل از ۴۳ تانکر حامل نفت مسروقه سوریه از طریق گذرگاه مرزی غیرقانونی «المحمودیه» وارد خاک عراق شده است. مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه‌نظامیان علیه ساکنان این مناطق است. دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

برگزاری بیش از ۴هزار تظاهرات علیه دولت آلمان طی ۲ ماه
تسنیم/ کشور آلمان طی دو ماه شاهد برگزاری بیش از ۴۴۰۰ تظاهرات علیه سیاست‌های دولت بوده است.به نقل از هفته‌نامه «ولت ام زونتاگ»، بیش از ۱۰۰ هزار نفر هر هفته برای تظاهرات به خیابان‌های شهرهای آلمان می‌آیند. این نشریه آلمانی نوشت از ماه سپتامبر بیش از ۴۴۰۰ تظاهرات در آلمان به‌دلیل جنگ اوکراین و پیامدهای آن در این کشور برگزار شده است.نارضایتی در آلمان با اقدامات دولت در زمینه انرژی، درگیری اوکراین، مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا و تورم بالا همراه است. پیش از این، یک نظرسنجی نشان داد که ۵۵ درصد از ساکنان آلمان معتقدند که برلین تلاش دیپلماتیک کافی برای پایان دادن به درگیری در اوکراین را انجام نمی‌دهد.

۵۰۰ قبضه سلاح جنگی طی اغتشاشات اخیر در کرمانشاه کشف شد
فارس/ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با هوشیاری و رصد اطلاعات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان، تعداد ۵۰۰ قبضه انواع سلاح و مهمات جنگی قاچاق و غیرمجاز در جریان اغتشاشات اخیر از آشوب‌گران کشف و ضبط شده است.

گنده‌گویی جدید دولت زلنسکی علیه ایران
فارس/ میخائیل پودولیاک مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه گنده‌گویی‌های اخیر کی‌یف، خواستار حملاتی علیه سازندگان پهپاد در ایران به دلیل ادعایی استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شد که به ادعای او سازنده پهپادهایی هستند که برای استفاده روسیه در اوکراین ارسال می‌شود. گزافه‌گویی جدید در حالی است امیرعبداللهیان شنبه ۱۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران با تاکید مجدد در عدم ارسال پهپاد از ایران به روسیه گفت: با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم چنانچه هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین استفاده کرده در اختیار ما قرار دهد.

نسخه ۲۰۲۲ عملیات «آژاکس» علیه ایران کلید خورد
فارس/ یک روزنامه فرامنطقه‌ای عربی با انتشار یادداشتی، با افشای پشت پرده اغتشاشات کنونی در ایران نوشت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به طور مشترک، نسخه ۲۰۲۲ عملیات «آژاکس» را علیه جمهوری اسلامی ایران کلید زده‌اند. «کمال خلف» نویسنده لبنانی در یادداشتی که روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، آن را منتشر کرد، با اشاره به اتفاقات اخیر کشورمان نوشت: صحنه امروز ایران را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد، یک “عملیات اطلاعاتی” مشترک آمریکا و انگلیس. البته دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نیز با کمک مالی کشورهای عربی در نقش دستیار در این عملیات شرکت دارد. سخنان “جو بایدن” رئیس جمهور ایالات متحده در فلوریدا گذرا و بدون بررسی نبود، زمانی که گفت: “ما ایران را آزاد خواهیم کرد”. اگرچه پس از آن، جان کربی این‌چنین توجیه کرد که وی به دنبال همدردی بوده است. رهبران ایران به خوبی می‌دانند که چه نقشه‌ای برای کشورشان طراحی می‌شود و از ماهیت و اسرار عملیات پیچیده‌ای که علیه آن‌ها انجام می‌شود، آگاهند».وی تصریح کرد: «بر کسی پوشیده نیست که آمریکا برای چنین جنگ‌هایی که “بازی خون و آتش” خوانده می‌شود، توانمندی‌ها و برنامه‌های اطلاعاتی دارد و ابزار آن ” دروغ، سلاح و پول” است. من آن را بارها در بسیاری از کشورها در طول تاریخ در آمریکای لاتین، آفریقا، کشورهای اروپای شرقی و خاورمیانه تجربه کرده‌ام.

فایل صوتی مهم لو رفته از خبرنگار بی‌بی‌سی
تسنیم/ یک فایل صوتی مهم لو رفته از خبرنگار بی‌بی‌سی به‌نحو بی‌پرده‌ای آشکار می‌کند که چگونه آشوب‌طلبان و رسانه‌های آنها هدف تجزیه و تکه‌پاره کردن ایران را دنبال می‌کنند. شب گذشته یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن وی به‌نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده است که فقط با رهبران احزاب {تجزیه‌طلب} گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود! این فایل لو رفته یکی از صریح‌ترین اذعان‌ها از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضدایرانی درباره عقبه آشوب‌ها و رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال است.

پشت پرده ورود هیات‌های نظامی آمریکا و انگلیس به یمن
ایرنا/ منابع خبری از ورود هیات های نظامی آمریکایی و انگلیسی در هفته جاری به یمن خبر دادند که مقامات جنبش انصارالله یمن هدف از آن را آغاز دور جدیدی از تنش آفرینی در این کشور تفسیر می کنند. “علی القحوم” عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در یمن و به طور مشخص در استان حضرموت در شرق این کشور حضور نظامی مستقیم دارد. وی افزود: تحرکات آمریکا و انگلیس و فرانسه در جزایر یمن مشاهده می شود که هدف از آن تشدید سیطره بر تنگه باب المندب است.القحوم در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: امارات نیز برای تغییر بافت جمعیتی جزیره “میون” تلاش می کند و ما این رفتار تجاوزگرانه را از نزدیک زیر نظر داریم و اجرای چنین اقدامی را نخواهیم پذیرفت. وی تصریح کرد: انصار الله یمن توانمندی نظامی دارد که می تواند قدرت و حاکمیت و استقلال آن را حفظ کند.

هشدار روسیه درباره نقشه جدید گروه تروریستی النصره در سوریه
ایرنا/ مرکز آشتی روسیه در سوریه نسبت به اقدامات تحریک آمیز جبهه تروریستی النصره در اردوگاه های پناهندگان در استان ادلب هشدار داد.اولیگ ایگوروف، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه گفت که بر اساس اطلاعاتی که این مرکز به دست آورده است، عناصر جبهه النصره در کنار سازمان (تروریستی) موسوم به «کلاه سفیدها» که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، برای انجام اقدامات تحریک آمیز در استان ادلب برنامه ریزی می کنند. وی تاکید کرد که این عناصر مسلح قصد دارند تصویربرداری مرحله ای از پیامدهای حملات به اردوگاه های پناهندگان در دو روستای کفردریان و کفرجالس در استان ادلب انجام دهند.

حکم اعدام علیه نوجوان سعودی به دلیل یک وعده غذا!
مهر/ «احمد آل ادغام» از جمله نوجوانان سعودی است که از سوی عربستان با حکم اعدام مواجه شده است.بر اساس این گزارش، سازمان حقوق بشر اروپا-عربستان اعلام کرد که از جمله اتهاماتی که احمد آل ادغام به دلیل آنها با حکم اعدام مواجه شده است، فراهم کردن یک وعده غذا برای یکی از افراد تحت تعقیب امنیتی است.این سازمان اعلام کرده بود که دادگاه کیفری عربستان برای ۶ نوجوان حکم اعدام صادر کرده است. این سازمان در بیانیه‌ای گفت که دادگاه کیفری این افراد زیر سن قانونی به نام‌های یوسف المناسف، علی المبیوق، محمد اللباد، محمد الفرج و احمد آل ادغام را به اعدام محکوم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *