دیدار هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با حضرت آیت الله یزدی

 اعضای هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم روز شنبه مورخ ۱۵/۶/۱۳۹۳ در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله یزدی دیدار نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد رئیس محترم مجمع نمایندگان طلاب به همراه اعضای هیأت رئیسه ضمن ارائه گزارش به ایراد نکات و نظرات خود پرداختند.بررسی مشکلات طلاب، مسائل خانوادگی طلاب،مشکلات فرهنگی منطقه از جمله مسائل مطرح شده توسط هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب در این جلسه بود.

در این دیدار برخی از اعضاء نیز به تبیین جایگاه مجمع نمایندگان و نقش این تشکل در تسریع روند رسیدگی به مسائل طلاب پرداختند.همچنین اعضای محترم هیئت رییسه، مجمع نمایندگان را به نوعی دیده بان حوزه و جامعه مدرسین معرفی کرده و اعلام داشتند که در راستای اجرای سیاست های جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه در صحنه حضور خواهیم داشت.

در ادامه حضرت آیت الله یزدی ضمن تشکر، به بیان نکاتی در باب مسائل جامعه طلاب پرداختند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین، در راستای اصلاح مکانیزم آموزشی حوزه ابراز داشتند: یکی از نگرانی ها در موضوع آموزش طلاب ، مشاهده نوعی جدایی دین از سیاست در فرآیند آموزشی و مسائل در درس ها و بحث ها است.طلبه ایده آل در کنار ممارست در کسب علوم باید نسبت به مسائل روز و مقتضیات زمانه نیز احاطه داشته باشد.صرف درس خواندن نمی تواند راهی برای پرورش یک طلبه کارآمد در فضای جامعه و پاسخگو نسبت به نیاز های مردم باشد. لذا باید در این زمینه و بستر سازی برای دخیل کردن مباحث و مسئله های جامعه در مکانیزم آموزشی حوزه فکری کرد.

ایشان در ادامه به موضوع لزوم توجه به مسئله اخلاق و پرورش اخلاقی طلاب پرداخته و بیان داشتند: در سالهای قبل اساتید اخلاق برجسته‌ای‌ وجود داشتند که این نیاز را تامین می نمودند. امروز نیز باید این مسئله مورد توجه جدی قرار گیرد.

ایشان همچنین گفتند: باید اساتید محترم در کنار آموزش مستقیم به مقوله آموزش غیر مستقیم طلاب نیز توجه داشته باشند و با رفتار ، روحیات،اخلاق، روش بحث و ادبیات در تعابیر خود به گونه ای غیر مستقیم بعد اخلاقی طلاب را رشد دهند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین همچنین با ابراز نگرانی شدید از خلا کادرسازی در حوزه گفتند: کادرسازی برای اداره نظام اسلامی چه در سطح حکومتی و چه مدیریت های جزئی امری بسیار ضروری است. حوزه به عنوان نهاد پرورش دهنده طلاب وظیفه دارد در جهت  کادرسازی و تربیت روحانیون برای تصدی نقش های سیاسی و اجتماعی برنامه‌ریزی کند. قوه قضاییه، شورای نگهبان و حتی مشاغل اجرایی از جمله مواردی است که به عنوان مناصب اساسی حکومت باید توسط روحانیون فاضل، مدیر و آگاه اداره شود.

ایشان در پایان ابراز داشتند: این روحانیون مجرب و توانمند هستند که اسلامیت نظام را تضمین می کنند و انشاالله تا ظهور حضرت بقیه الله آن را حفظ خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *