خبر روز ۱۴۰۱/۰۷/۰۷

**وزیر امور خارجه: ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند** رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه درهفتمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم: تحریم و آشوب دو روی یک سکه هستند 3 شرط توافق: تضمین، لغو مؤثر تحریم‌ها و حل موضوعات پادمانی** آیت الله کعبی: آشوب اخیر فتنه‌ای پیچیده با ملات ضد اخلاقی بود** آیت الله اعرافی: حوزه های علمیه با هجرت الهی گره خورده اند** آیت الله علیدوست: دنیا بداند علاقه به مذهب و دین در وجود ملت ایران ریشه دار است
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
 علیه برخی سلبریتی‌های همصدا با دشمن اعلام جرم شد
مدعی‌العموم به جهت تشویق به اغتشاش و هم‌صدایی با دشمن علیه برخی سلبریتی‌ها اعلام جرم کرد.
پیگیری ها از اعلام جرم مدعی العموم علیه برخی سلبریتی ها از جمله برخی بازیگران، مجری های سابق و برخی هنرمندان و صدور دستور جلب برای بعضی از آنها حکایت دارد. بر اساس این گزارش، فرآیند پیگیری قضایی درخصوص ادعاهای بی‌اساس و دروغین برخی دیگر از سلبریتی‌ها در فضای مجازی در حال انجام است. پیش از این رسانه های مختلف طی گزارش هایی تحت عنوان ضریب دادن به ادعاهای پوشالی ضدانقلاب از سوی «سلبریتی‌های ناآگاه» به بررسی نقش این افراد در انتشار فراگیر سناریوسازی‌های رسانه‌های معاند پرداخته بودند.
 جلسه‌ای برای فیلتر اینستاگرام تشکیل نشده است
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت درباره برداشته شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌ تر هم مراجع ذی‌صلاح مصاحبه کردند و گفتند برخی پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی در این مدت نقش سازماندهی در اغتشاشات داشتند و موجب واردآمدن خسارات زیادی به مردم شدند و بستری برای اغتشاشات شده بودند که بنا به صلاحدید مراجع ذیصلاح محدودیت‌هایی روی برخی پلتفرم‌ها اعمال شده است. وی افزود: طبیعتا برداشته شدن این محدودیت‌ها به تشخیص همان مراجعی است که این محدودیت‌ها را به ما ابلاغ کرده‌اند. زارع‌پور ادامه داد: تا وقتی این پلتفرم‌ها بستر آشوب و اغتشاش و خسارت زدن به مردم باشند طبیعتا این محدودیت ممکن است ادامه پیدا کند.وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود شورای‌عالی فضای مجازی، فیلترینگ اینستاگرام را همیشگی دانسته است، تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی در این مدت اساسا جلسه‌ای نداشته است‌. تصمیم‌گیری درباره ادامه فیلترینگ با مراجع ذیصلاح است.وزیر ارتباطات اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم کاسبان کسب‌وکار خود را روی پلتفرم‌هایی که به قوانین جمهوری اسلامی پایبند نیستند، سرمایه‌گذاری نکنند.

 کیهان
 سپاه، مقر بیرونی مزدوران اسرائیل را درهم کوبید
نیروی زمینی سپاه پاسداران دیروز چهارشنبه با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی چندین مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.
در این راستا، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از آغاز مرحله جدید عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (علیه السلام) نزاسا علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق خبر داد و اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه خطاب به «ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی» آمده است: «همان‌گونه که در اطلاعیه روز شنبه (مورخ ۲/۷/۱۴۰۱) به آگاهی رسانده شد، پس از هشدارهای لازم به مقامات اقلیم شمال عراق از طریق مبادی مربوطه مبنی بر برچیدن بساط فعالیت‌های گروه‌های تروریستی ضدایرانی وابسته به استکبار جهانی در منطقه خود و بی‌اعتنائی نسبت به این خواسته مشروع و قانونی که با استمرار حضور گروهک‌های تروریستی و تعرض به مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و موردحمله قرار دادن برخی پایگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی کشورمان و همچنین پشتیبانی از آشوب‌های اخیر همراه بوده است، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات آتشباری و حملات توپخانه‌ای خود را نسبت به مقرها و مراکز استقرار آنها در بخش‌هایی از اقلیم آغاز کرد.»
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: «ازآنجاکه طی این مدت بقایای گروهک‌های ضدانقلاب تروریستی پس از تحمل تلفات در منطقه پراکنده و تهدید علیه امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان همچنان باقی است، از صبح روز چهارشنبه ۶/۷/۱۴۰۱ مرحله جدید عملیات رزمندگان اسلام علیه مواضع، مقرها و پادگان‌های گروهک‌های مذکور در عمق اقلیم شمال عراق با بهره‌گیری از یگان‌های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه و آتش پرحجم و ترکیبی موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد شده است. این بیانیه افزود: «بار دیگر تاکید می‌گردد این عملیات تا دفع مؤثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود، با قاطعیت ادامه خواهد داشت.»
 ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند
وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا درباره نقش رسانه‌های غربی در تشدید اعتراضات گفت: بعضی از این شبکه‌ها که از لندن هدایت می‌شوند علنا مردم را به شورش و کشتن ترغیب می‌کنند، ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگی کند.
امیرعبداللهیان درباره نقش آشوب‌گرایانه رسانه‌های خارجی در اتفاقات اخیر در ایران گفت: گرچه معترضانی هم هستند و خواسته‌های خود را به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز بیان می‌کنند، اما اکثر افراد در خیابان‌ها توسط کانال‌هایی سازماندهی شده و هدایت می‌شدند. وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر استفاده زور برای سرکوب معترضان گفت: هر جا که مطالبه و درخواست به شکل مسالمت‌آمیز مطرح شود، در چارچوب مقررات کشور آزادانه می‌توانند اقدام کنند، اما پلیس با کسی که بخواهد آمبولانس آتش بزند و بانک سرقت کند، با قدرت برخورد می‌کند. در کشور شما وقتی مردم ریختند کنگره را اشغال کردند، چه کردید؟ آیا دسترسی رئیس‌جمهور خود را به توئیتر مسدود نکردید؟
 پهپاد آموزشی «شهاب» رونمایی شد
همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس پهپاد «شهاب» در نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش در پایگاه یکم شکاری شهید لشکری رونمایی شد.
پهپاد آموزشی «شهاب» که از قابلیت شناسایی برخوردار است، ۱۱ هزار پا ارتفاع پروازی دارد و مداومت پروازی آن هشت ساعت اعلام شده است. شعاع پروازی این پهپاد برای فعالیت‌های آموزشی ۱۰ کیلومتر است؛ اگرچه این پهپاد قابلیت افزایش شعاع پروازی را برای مأموریت شناسایی در برد ۲۰۰ کیلومتری دارد.
پهپاد آموزشی «شهاب» نوع ارتقاءیافته پهپاد آموزشی «سفیر» است؛ این پهپاد متناسب با فعالیت‌های آموزشی ساخته شده و بدین جهت از قابلیت‌های ویژه آیرودینامیکی و سازه مستحکم برخوردار است.

 ایران 
 رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه درهفتمین گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم:
تحریم و آشوب دو روی یک سکه هستند.
۳ شرط توافق : تضمین، لغو مؤثر تحریم‌ها و حل موضوعات پادمانی.
بنده همانند همه ایرانیان از فوت مرحومه امینی متأثر شدم ، اگر قصور یا تقصیری بوده حتماً پیگیری می‌‌شود دشمن می‌خواهدمردم را مقابل مردم ، هنرمند را مقابل هنرمند و فوتبالیست‌ را مقابل فوتبالیست قرار دهد اگر اجرای قانون نیاز به تغییر و اصلاح داشته باشد راه آن باز است مراکزی برای گفت و گو و نقد و اعتراض در مرکز و استان ها فعال شود.
با عضویت قطعی ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا وصل شدیم.
پس از سفر به مسکو، روابط تجاری ما با کشور روسیه ۸۰ درصد افزایش یافته است.
در سازمان ملل سعی کردم صدای مردم باشم و مواضع بحق ملت را بیان کنم.
به آقای مکرون گفتم که توافق عادلانه و خوب در دسترس است.
از سازمان‌های بین‌المللی خواستم تلاش کنند قاتلان حاج قاسم به مجازات برسند و عدالت در این زمینه اجرا شود.
علی رغم فراخوان ضد انقلاب، پس از پایان سخنرانی، پیاده از سازمان ملل به محل اقامت رفتم، با این اقدام معلوم شد کارشان بی اثر است.
باید راه بیان نقد و اعتراض را باز بگذاریم و دولت هم حتماً از این مسأله حمایت می کند.
مردم ایران آگاهند که مسأله راهبردی ما حفظ انسجام و وحدت ملی است و نباید به دشمن اجازه داد آن را مخدوش کند.
طی یک سال گذشته صدها واحد تولیدی نیمه فعال و تعطیل به چرخه تولید باز گشتند.
 ناراحتی دشمن از فروکش کردن آشوب‌ها
رسانه‌های صهیونیست ضمن ابراز تأسف از بازگشت آرامش به تهران اعلام کرده‌اند که ایران در مهار کردن آشوب‌های اخیر موفق بوده و تلاش‌های امریکا در جهت افزایش اغتشاشات بی‌نتیجه مانده است.
«ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل عربی در «شبکه۱۲ اسرائیل» گفته است: متأسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را دربر گرفته بود (به معنی خاموش‌کردن‌ آنها)، بیندازند؛ آشوب‌هایی که شامل حمله به مراکز دولتی بود اما نیروهای بسیجی موفق شدند شرکت‌کنندگان در این آشوب‌ها را متفرق کنند.
این تحلیلگر صهیونیست ادامه داده است: «امریکایی‌ها تلاش کردند اینترنت را که توسط مقامات ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بسته شده بود، برای ایجاد اختلال در این کشور باز کنند، اما این هم کمکی نکرد و شاهد کاهش بسیار روشنی در ابعاد و قدرت این تظاهرات و همچنین جنبه خشونت‌آمیز آنها هستیم.»
 افشاگری ضدانقلاب علیه یکدیگر
براساس یک فایل صوتی منتشر شده از یکی از مجری‌های شبکه معاند «من‌وتو»، مشخص شده مسیح علینژاد از ارتباطات داخلی خود با خانواده‌های جانباختگان حوادث و اغتشاشات مختلف کشور به عنوان یک منبع درآمد و کاسبی استفاده می‌کند. در این فایل صوتی «سالومه سیدنیا» که گویا برای دوستان خود ارسال کرده بود، این مجری شبکه ‌من‌وتو افشا کرد که مسیح علینژاد برای فایل صوتی و تصویری که از مادر پویا بختیاری، از جانباختگان حوادث آبان ۹۸ در اختیار این شبکه قرارداده، ۱۰هزار پوند دستمزد درخواست کرده است! این مجری در فایل صوتی خود تصریح می‌کند که گریه‌های علینژاد برای همین کاسبی‌ها است.

 وطن امروز 
 تقدیر شورای نگهبان از فرماندهی انتظامی برای مقابله با اغتشاشگران
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به صورت ویژه از فرماندهی انتظامی برای مقابله با اغتشاشگران تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از بیانیه شورای نگهبان آمده است: «این شورا از دستگاه قضایی انتظار دارد با عاملان اصلی و مسببان کشتار و مجروح نمودن مردم بیگناه و مأموران حافظ امنیت و نیز متعرض به مردم و تخریب‌کنندگان اموال عمومی و خصوصی، قاطعانه برخورد نماید».
 باید اقتدار نظام را به رخ کشید
آیت الله رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به دیدارهای اخیر خود در نیویورک و سخنان سران کشورهای مختلف در این دیدارها که به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اعتراف کرده و نیاز خود را نیز به بهره‌مندی از این پیشرفت‌ها اظهار کردند، افزود: تلاش دشمن برای فتنه‌انگیزی در کشور ناشی از احساس خطری است که از این اقتدار و پیشرفت نظام می‌کند. وی با تاکید بر لزوم حفظ، تداوم و ارتقای این اقتدار، تصریح کرد: باید اقتدار افتخارآمیز جمهوری اسلامی با تبیین دقیق و خلق آثار فرهنگی ماندگار به رخ کشیده شود تا هم دشمنان بیش از گذشته به آن پی برده و به این عظمت اعتراف کنند و هم نسل جدید نسبت به ابعاد این اقتدار آگاه شده و به آن افتخار کند.

 خراسان 
 فائزه هاشمی توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شد
فائزه هاشمی به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است. این در حالی است که این تحریک‌ها در کشاندن معدود اغتشاشگران هم به خیابان‌ها ناکام بوده است.رسانه های غربی و ضد ایرانی به رغم پایان یافتن اعتراضات خیابانی همچنان در تلاش هستند که در فضای مجازی، فضای کشور را ملتهب نشان دهند و برای این منظور دست به دامن برخی چهره های مشهور شدند تا شاید بتوانند همچنان فضای اعتراضی را زنده نگه دارند.پیش از این هم سابقه داشته که فائزه هاشمی به دلیل حضور مستقیم در برخی اغتشاش های خیابانی بازداشت شود.
 رسانه‌های خارجی خبر از حضور فیلم موهون« عنکبوت مقدس » در جشنواره اسکار دادند
افکار نیوز نوشت : کشور دانمارک فیلم موهون «عنکبوت مقدس» را که در جشنواره کن باعث جنجال‌های بسیاری شده بود به عنوان نماینده خود به آکادمی اسکار معرفی کرده است. رسانه‌های خارجی خبر از حضور فیلم موهون « عنکبوت مقدس » در جشنواره اسکار دادند. بررسی اتفاقات و حاشیه ها درباره فیلم “عنکبوت مقدس” به روشنی نشان می‌دهد که تولید این فیلم حاصل یک اتفاق یا سوء تفاهم یا نداشتن شناخت نبوده بلکه کاملا آگاهانه و با غرض مشخص تولید و تدوین شده است. این اثر از انتخاب فیلم‌نامه تا کارگردانی و انتخاب بازیگر همه ذیل پروژه اسلام/ ایران هراسی قابل صورت بندی است.

 رسالت
 بوروکراسی اجازه حل مشکل را نمی‌دهد
قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من سال هاست تأکید می کنم که هرکس خود را حزب اللهی، انقلابی، سرباز رهبری و وطن پرست می داند یا دغدغه اسلام و انقلاب و ایران را دارد، باید بتواند کارایی دین در اداره جامعه را اثبات کند.
وی با بیان این که اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه یعنی محقق کردن قدرت نظریه ولایت فقیه امام خمینی (ره) در اداره جامعه، ادامه داد: جمهوری اسلامی نظام حکمرانی که زیبنده اندیشه سیاسی امام (ره) بوده و آن اندیشه سیاسی را در جامعه پیاده کرده و کارآمدی دین در اداره جامعه را اثبات کند، ندارد. رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی برای مشکلات راه حل دارد، اما بوروکراسی و دیوان سالاری حاکم بر کشور اجازه نمی‌دهد از این قدرت برای حل مسئله استفاده کنیم.وی در همین زمینه ضمن تقدیر از همه کارمندان تلاشگر و زحمت‌کش افزود: سیستم بوروکراسی و دیوان‌سالاری کشور مناسب اداره کشور نیست و حتی ضد مبانی جمهوری اسلامی و کارآمدی عمل می‌کند.

 مردم سالاری 
 مجروحیت ۱۸۵ بسیجی در تهران
سردار حسن زاده از مجروحیت ۱۸۵ بسیجی در اغتشاشات اخیر تهران خبر داد و گفت: اغتشاشگران چون به نتیجه نرسیده‌اند الان در کوچه‌های تاریک با سلاح کمری مردم را هدف قرار می‌دهند. فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر، ۱۸۵ نفر از بسیجیان را با قمه و چاقو مورد حمله قرار دادند و حتی جمجمه یکی از بسیجیان را شکستند به نحوی که پنج نفر از بسیجیان الان در ICU بستری هستند. سردار حسن زاده ادامه داد: از آنجایی که علی‌رغم تمام این اقدامات، اغتشاشگران به نتیجه نرسیدند، الان در کوچه‌های تاریک با سلاح کمری مردم را هدف قرار می‌دهند و بعد پیکر آن‌ها را در جای دیگری می‌اندازند؛ این اتفاقاتی است که از طریق تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها به ثبت رسیده است.
 سفر فرزندم ارتباطی با فیلترشکن و «وی‌پی‌ان» ندارد
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر فرزندش به خارج از کشور که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد، گفت: شاید صحیح نباشد اما باید از رسانه‌های مختلف گله کنم که خبر دروغ و کذب را منتشر کردند؛ چه در مورد بحث مهاجرت که پسر من به هیچ‌وجه قصد مهاجرت نداشته و به زودی باز خواهد گشت و چه در بحث فیلترشکن، به هیچ وجه سفر او در ارتباط با فیلترشکن و «وی‌پی‌ان» نبوده و او هیچ ربطی به این موضوع نداشته است. وی عنوان کرد: حقیقتاً من گله‌مند هستم، هنگامی که آن طرف آبی‌ها و معاندین اخباری را پخش می‌کنند، رسانه‌های داخلی چرا این کار را انجام می‌دهند. حتی رسانه‌های داخلی تکذیبیه‌ای که دادیم را پخش نکردند و جای تأسف دارد.

 آرمان ملی 
 بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت آشوب‌های اخیر
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن آشوب‌های اخیر، تاکید کردند: امور فرهنگی در بستر زمان، با تعامل سازنده بین مردم، نخبگان و مسئولان قابل طرح و اصلاح است و اکنون که مردم به‌خصوص نسل جوان مورد هجمه شبانه روزی دشمنان هستند، لازم است نهادهای مسئول به‌طور جدی وارد میدان شوند. نمایندگان مجلس با انتقاد از «خواصِ چشم دوخته به زرق و برق دنیا و فریب خورده که با تکیه بر شهرتِ برساخته از بیت‎‌ المال و الطاف مردم، با ژستِ دروغین همراهی با مردم، تحریم کنندگان ملت ایران را دلشاد می‌کنند»، آشوب و ناامنی، هتک حرمت مقدسات از جمله قرآن کریم، پرچم ایران و سایر نمادهای دینی و مذهبی را محکوم کردند. نویسندگان این بیانیه در ادامه افزودند: درگذشت خانم مهسا امینی و به دنبال آن مطالبات قانونی و مدنی هموطنان در راستای روشن شدن ابعاد موضوع از همان روزهای اول مورد اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و با استفاده از ابزارهای نظارتی، پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و ادامه خواهند داد؛ نتیجه این پیگیری‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.
 عیادت وزیر کشور از مجروحان ناآرامی‌های اخیر
وزیر کشور با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران با تعدادی از مجروحان ناآرامی‌های اخیر دیدار و از روند درمانی آنها آگاه شد. «احمد وحیدی با حضور بر بالین این جانبازان، با آنها به گفت‌وگو نشست و از مشاهدات عینی آنها در زمان حادثه پرس‌وجو کرد. وزیر کشور در این عیادت‌ها، با طلب شفای عاجل از خدای متعال برای این عزیزان، از تلاش پاسداران امنیت که در صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با اغتشاشگران جانفشانی کرده‌اند، تقدیر کرد و مجاهدت آنها را در حمایت از مردم و انقلاب ستود.»

 اعتماد 
 تعیین چگونگی رسیدگی به پرونده‌ متهمان اعتراضات اخیر
در راستای دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور مبنی بر برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر و به منظور حفظ امنیت و آرامش شهروندان و برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه در جامعه، حجت الاسلام منتظری با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور نحوه رسیدگی به پرونده متهمان دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر را ابلاغ کرد. در بخشنامه دادستان کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور آمده است: مقتضی است ضمن تشکیل کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان مطلع و صاحب اختیار اداره اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات فرماندهی انتظامی و حسب مورد حراست‌های ذی‌ربط و اخذ نظر آن کمیته، در کلیه پرونده‌ها بر اساس موازین شرعی و قانونی و با سرعت و دقت و قاطعیت رسیدگی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود. دادستان کل کشور در این بخشنامه تاکید کرده افرادی که فاقد هرگونه سابقه کیفری هستند و در پرونده آنان نیز سند، مدرک، گزارش شاهد صحنه و گزارش مامورین انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی یا قراین اطمینان‌آور وجود ندارد و کمیته کارشناسی به عدم نقش آنان در اغتشاشات اظهارنظر کرده است با توجیه و ارشادات لازم آزاد شوند. دادستان کل کشور تاکید کرده است افرادی که باعث شهادت یا مجروحیت حافظان امنیت و مردم شده‌اند، سرکردگان و سردستگان در میدان و افرادی که حضور آنها سازمان یافته بوده، کسانی که اقدام به تخریب، تحریق اموال و اماکن خصوصی، عمومی، ادارات، بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها، عابربانک‌ها و… کرده‌اند، افرادی که به مقرها و مکان‌های نظامی، انتظامی و امنیتی حمله کرده‌اند، افرادی که دارای سابقه شرکت در تجمعات و اغتشاشات دوره‌های قبل هستند، اراذل و اوباش دارای سوابق مجرمانه، فعالان در فضای مجازی که نقش برجسته در تهییج، تشویق و سازماندهی اغتشاشگران داشته‌اند و اتباع بیگانه‌ای که در اغتشاشات حضور داشته‌اند اگر پرونده اتهامی آنان دارای مستندات، مدارک و شواهد کافی است تا زمان برگزاری دادگاه و صدور حکم قطعی در بازداشت باشند و محاکمه آنان با دقت و سرعت و قاطعیت پیگیری و از دادگاه اشد مجازات و صدور احکام بازدارنده و بدون تخفیفات درخواست شود.

 اطلاعات 
 خانواده مهسا امینی از عاملان دستگیری او شکایت کردند
وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند. نیکبخت در این باره افزود: من به همراه علی رضایی دیگر همکارم وکالت اولیای دم پرونده مهسا امینی را برعهده گرفتیم. روز دوشنبه آقای رضایی در دادسرای جنایی حضور یافت و توضیحاتی را به آقای شهریاری ریاست دادسرای جنایی داد و پس از آن بازپرس ویژه پرونده از وکیل پرونده و پدر ،برادر و خاله مهسا امینی تحقیق کردند.
وی افزود: در این جلسه از سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس پرونده تقاضا کردیم با توجه به وضع خاص پرونده، تحقیقات لازم و دقیق از نحوه بازداشت تا جریان انتقال مهسا به بیمارستان کسرا و ارائه فیلم و عکس همه لحظات بازداشت و ماندن او در پلیس اخلاقی در اختیار ما قرار گیرد و حق دسترسی دائم به پرونده داشته باشیم. سرپرست دادسرای امورجنایی تهران در این جلسه ضمن اعلام همدردی با خانواده مهسا، قول دادند که به دقت به پرونده رسیدگی شود و هر آنچه که مورد درخواست ما باشد صورت گیرد. ایشان قول داد که علاوه بر پزشکان پزشکی قانونی، هیات پزشکی که خانواده مهسا امینی معرفی می‌کنند نیز در جریان تحقیقات و ایرادات احتمالی وکلا و خانواده قرار گیرند و به نظرات آنان نیز توجه شود.

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:
حوزه های علمیه با هجرت الهی گره خورده اند
حوزه/ آیت الله اعرافی، در دیدار جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی استان خوزستان، با تأکید بر این که در تاریخ تشیع، حوزه های علمیه با هجرت الهی گره خورده اند، تصریح کرد: حوزه ها از شکل گیری تا نقش آفرینی آن با هجرت های پیوسته و متوالی بوده است.وی با اشاره به اینکه گاهی هجرت های بزرگی در تاریخ تشیع اتفاق افتاده که منشاء تحولات بزرگی بوده است، افزود: ما میراث‌دار حوزه علمیه هستیم و وظایف سنگینی را بر دوش داریم و امیدواریم بتوانیم به آنها عمل کنیم.آیت الله اعرافی به اهمیت توجه به مسائلی نظیر حرکت برنامه ای و راهبردی، دیدن افق های دور، برنامه ریزی دقیق از سوی حوزه های علمیه استان ها و شهرها، عنوان کرد: حوزه علمیه وقتی انقلابی است که بتواند به همه نیازها پاسخ بدهد.مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: تلاش کرده ایم که در حد امکان اختیارات به استان ها سپرده شود و از طرفی سطح علمی نیز ارتقاء یابد.

دنیا بداند علاقه به مذهب و دین در وجود ملت ایران ریشه دار است
حوزه/ آیت الله علیدوست اتفاقات اخیر در کشور از سوی عده ای اغتشاشگر را محکوم کرد وگفت:در روز های گذشته، خبرهایی از برخی حرکات بسیار قبیح از قبیل آتش زدن قرآن کریم، مساجد، حمله به موکب های عزاداری آل الله، به شهادت رساندن برخی مدافعان امنیت کشور و حریم اهل بیت علیهم السلام، منتشر شد.در اینکه این رفتار ها بی پایه و فاقد پایگاه مردمی و اجتماعی است بحثی نیست. لکن شدت پلشتی و گستاخی ناموجه کار آنقدر زیاد است که اذهان را به خود مشغول کرد، به ویژه وقتی غول رسانه‌ای کفر و نفاق نیز چونان موجی برآن سوار شد. عضو جامعه مدرسین درادامه تاکید کرد:تاریخ و دنیا بداند که علاقه به مذهب، دین، نماد های مذهبی، حب و مودت آل الله (علیهم السلام) همچنان در همه وجود ملت بزرگ ایران ریشه دار است و آن را نه فقط تراثی از اسلام بلکه بخشی از ملیت و هویت خویش می‌داند و به آن افتخار می‌کند.این حرکات محکوم و هیچ تزلزلی در باور و کنش توده عظیم ایجاد نمی‌کند.

آشوب اخیر فتنه ای پیچیده با ملات ضد اخلاقی بود
حوزه/ آیت الله کعبی، در دیدار جمعی از علما و شخصیت های حوزوی استان خوزستان با آیت الله اعرافی،با اشاره به اینکه در شرایط حاضر وضعیت کشور و بین الملل، حوزه ها و روحانیت رسالت سنگین تاریخی به دوش دارند، عنوان کرد: هم در عرصه ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح و آماده کردن جامعه برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی. حوزه های علمیه می توانند نقشه درجه یک ایفا کنند.عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند براساس سه ضلع همیشه توانسته‌ایم تهدیدهای بزرگ را به فرصت های بزرگ تبدیل کنیم، افزود: نخستین ضلع جوشش درونی انقلاب است.، دومین ضلع آن هدایت ها و رهبری های امام راحل و رهبرمعظم انقلاب است که پرچم اسلام ناب و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را به دست گرفته اند.وی با اشاره به ویژگی های ذاتی ملت ایران به عنوان ضلع سوم تبدیل تهدیدها به فرصت ها، ادامه داد: فتنه اخیر فتنه ای پیچیده با ملات ضد اخلاقی بود و به این نتیجه رسیده اند تا اخلاق، دین و غیرت حسینی در ملت زنده است نمی توانند کاری کنند.وی با بیان اینکه برنامه براندازی دشمن به برنامه بی دین کردن مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در این خصوص و مقابله با هجمه ها می تواند رسالت بزرگی را ایفا کند.

استاندار تهران: اغتشاشات اخیر تمام شده است
تسنیم/ استاندار تهران در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم صفادشت اظهار کرد: با اطلاع عرض می‌کنم، اغتشاشات اخیر تمام شده است و تهران چند شب است که در امنیت به سر می‌برد. منصوری با تاکید بر ناامیدی دشمن از ادامه اغتشاشات تاکید کرد: ببینید دشمن چقدر ناامید شده است که یکی از سردمداران اغتشاش از خارج از کشور با عوامل داخلی‌شان تماس گرفته بود و گفته بود به هر ترتیب که می‌توانید نگذارید آتش آشوب‌ها خاموش شود، حتی اگر در یک بن‌بستی یک سطل آشغال آتش بزنید. وی همچنین تصریح کرد: ما حساب افراد غافل را از آشوبگران جدا می‌کنیم، اما در این میان با سلبریتی‌هایی که در آتش اغتشاشات دمیدند، برخورد می‌کنیم.

تمدید فعالیت دو نیروگاه‌ هسته‌ای در آلمان
فارس/ دولت آلمان برنامه تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور را از روی نگرانی درباره بحران در زمینه تامین برق به تعویق انداخته است.«استفی لمکه»، وزیر محیط زیست دولت آلمان گفت: «فکر می‌کنم معقول باشد این دو نیروگاه برق هسته‌ای همچنان برای چند ماه دیگر به شبکه برق متصل نگه داشته شوند.»

کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
فارس/ آمریکا یک بسته جدید تسلیحات و تجهیزات به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را با هدف تقویت نیروهای ارتش اوکراین به این کشور اعطا می کند. این بسته شامل قراردادهای سفارش سامانه‌ها و مهمات موشکی «هیمارس»، سامانه‌های ضدپهپاد، رادارها و خودروهای زرهی برای شرکت‌های تسلیحات‌سازی آمریکا است.پنتاگون اعلام کرد:این بسته نمایانگر یک سرمایه‌گذاری چندساله در حوزه توانمندی‌های حیاتی برای ایجاد قدرت پایدار در نیروهای مسلح اوکراین همچنان که آنها با ارتش روسیه می‌جنگند، است.” با ارائه این بسته جدید کمکها، مجموع کمک‌های نظامی که آمریکا از زمان شروع حمله روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین، به کی‌ِیف ارائه کرده به ۱۶.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

صادرات گاز ۲۲ درصد افزایش یافت
باشگاه خبرنگاران/ مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت:در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد و صادرات گاز هم ۲۲ درصد افزایش یافت. جولایی گفت: همچنین از آمادگی صنعت گاز کشور برای تأمین پایدار گاز در زمستان امسال خبر داد و تأکید کرد: تمهید‌های شرکت ملی گاز ایران در بخش تولید، انتقال و توزیع گاز از ماه‌ها پیش برای زمستان امسال مطلوب پیش رفته و امید است امسال هم مشکلی در تأمین گاز به‌ویژه در بخش خانگی به‌وجود نیاید.

خرابکاری درخط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا
مهر/ ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این ادعا که ایالات متحده به نحوی در حملات خرابکارانه آشکار علیه خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ دخالت داشته است، مضحک است و خرابکاری خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا مربوط به ما نیست. همچنین دفتر دادستانی کل روسیه اعلام کرد که در حال بررسی انفجارهای خط لوله نورداستریم به عنوان یک اقدام تروریستی بین المللی است.خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ روز سه‌شنبه به فاصله چند ساعت از یکدیگر، از سه نقطه دچار حادثه و نشتی شد. نخستین نشتی در نورد استریم ۲ در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک و سپس دو نشتی در نورد استریم یک که خط لوله اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود، شناسایی شد.جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای هشدار آمیز اعلام کرد که هرگونه اختلال عامدانه در زیرساخت‌های انرژی اروپا، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و با واکنش مقتدر و متحد اتحادیه اروپا پاسخ داده خواهد شد.

تعدادی از لیدرهای اصلی اغتشاشات در ارومیه و لرستان دستگیر شدند
تسنیم/ فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه، از شناسایی و دستگیری تعدادی از عوامل اصلی اغتشاشات در این شهرستان خبر داد.سرهنگ حسن شیخ‌نژاد ، اظهار داشت: این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند تا روند رسیدگی به جرایم آن‌ها طی شود. همچنین رئیس‌کل دادگستری لرستان از دستگیری ۱۲۰ نفر از اغتشاشگران حوادث اخیر در لرستان خبر داد و گفت: بر اساس قانون با این افراد برخورد می‌شود.پیش‌ از این نیز مجید منعمی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفته بود: تعدادی از لیدرهای اغتشاشات که ارتباطاتی با جریانات خارجی هم دارند و بومی این استان و یا غیربومی بوده‌اند دستگیر شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *