خبر روز ۱۴۰۱/۰۶/۲۲

**دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تدوین برنامه هفتم مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب** رهبرمعظم انقلاب سیاست‌های کلی برنامه هفتم را ابلاغ کردند پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت جان‌مایه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه** آیت الله اعرافی : بشر امروز نیازمند یک جبهه مشترک الهی، قدسی و توحیدی است** آیت الله کعبی: ایران قوی در پرتو گفتمان مقاومت محقق می شود** فرمانده نیروی زمینی ارتش : پهپاد آرش ۲ مخصوص نابودی رژیم صهیونیستی است
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم
 رئیسی فردا به ازبکستان می‌رود
سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به شهر تاریخی سمرقند سفر می‌کند.رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور ازبکستان، ملاقاتی خصوصی با شوکت میرضیایف همتای ازبکستانی خود خواهد داشت و مقامات دو کشور در حضور روسای جمهوری چند سند همکاری امضا خواهند کرد.رئیسی همچنین با حضور و سخنرانی در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در روزهای پنجشنبه و جمعه – ۲۴ و ۲۵ شهریور – در سمرقند برگزار خواهد شد، با سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 همشهری
 ایران مطالبه جدیدی مطرح نکرده
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در نشست‌خبری دیروز خود با رسانه‌ها، تأکید کرد :«ایران در پاسخ داده شده به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی به‌هیچ‌عنوان موضوع‌های جدیدی که مانع شکل‌گیری توافق و مانع جمع‌بندی توافق‌ها شود را مطرح نکرده و مطالبات جدیدی در آنجا طرح نکرده ‌است».ناصر کنعانی توسل طرف‌های مقابل به جنگ روانی باهدف امتیازگیری از جمهوری‌اسلامی را «بسیار طبیعی» دانست و تأکید کرد که ایران نه به زیاده‌خواهی تمکین می‌کند و نه از خطوط قرمز خود عبور خواهد کرد. او با بیان اینکه تهران همچنان در انتظار پاسخ رسمی طرف آمریکایی است، عنوان کرد که مقام‌های آمریکایی باید برای هموار شدن مسیر دستیابی به توافق، رفتار سازنده‌ای داشته باشند؛ «این آمریکاست که باید برای بازگشت به روند توافق اثبات کند که یک عضو قابل اعتماد است، این دولت آمریکاست که باید اثبات کند یک رژیم قانون‌گریز و بحران‌آفرین نیست؛ این آمریکاست که باید اثبات کند به هنجارهای بین‌المللی پایبند است و به نرم‌های بین‌المللی احترام می‌گذارد». کنعانی به این موضوع هم اشاره کرد که آژانس باید به وظایف خود به‌صورت حرفه‌ای و فارغ از فشار طرف‌های ثالث به‌خصوص در ارتباط با اتهام‌های بی‌اساسی که ازسوی یک رژیم غیرپایبند و غیرعضو در نظام جامعه پادمان‌ها ارائه شده‌است، عمل کند.
وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای ادامه همکاری سازنده با آژانس، تأکید کرد که تهران آماده ‌است در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیرواقعی درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیزش با آژانس همکاری کند؛«تا آنجا که اطلاع داریم، پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای‌حکام و آژانس درباره ایران ارائه نشده‌است. هرگونه اقدام غیرسازنده ازسوی آژانس، نتیجه غیرسازنده به‌همراه خواهد داشت».

 کیهان
 پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت/ جان‌مایه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشکر از فعالیت فشرده اعضاء و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر پایه این سیاست‌ها را گامی دیگر در تحقق اهداف نظام خواندند و بر نظارت فعال بر حسن اجرای سیاست‌ها تأکید کردند.سیاست‌های کلی برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶بند تصویب شده است.متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی برنامه پنج‌ساله هفتم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سیاست‌های کلی برنامه هفتم که با اولویت اصلی «پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت» تعیین شده است، ابلاغ می‌گردد:
از اعضای محترم به‌ویژه رئیس‌مکرّم مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز دبیرخانه‌ آن که با فعالیت فشرده و کوشش فراوان در جلسات صحن مجمع و کمیسیون ذی‌ربط، پیش‌نویس سیاست‌های کلی برنامه هفتم را مورد بررسی قرار دادند و نظرات خود را در این زمینه به اینجانب ارائه کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
مشارکت فعال و مؤثر دولت و مجلس و قوه قضائیه و سایر ارکان نظام نیز شایسته‌ تقدیر است.
تهیه و تصویب قانون برنامه هفتم بر پایه این سیاست‌ها و اجرای دقیق و مسئولانه‌ آن، گامی دیگر در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود همچنان که نظارت فعال هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، به حُسن اجرای سیاست‌های کلی برنامه، کمک خواهد کرد.
شایسته‌ است برخی از راه‌های تحقق سیاست‌ها و الزامات مالی و شاخص‌های کمّی که در پیشنهادهای مجمع است و در مجموعه‌ سیاست‌های ابلاغی مذکور نیست، در حد وسع و امکانات دولت در تهیه‌ لایحه مورد توجه و عمل قرار گیرد.

 ایران
 تدوین برنامه هفتم مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری
به دنبال ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور در دستوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه، این سازمان را موظف کرد با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، استفاده از دیدگاه‌های کارشناسی صاحب‌نظران و مراکز پژوهشی و تدقیق در مفاد سیاست‌های ابلاغی، برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را دقیقاً مبتنی بر نص و روح کلی این سیاست‌ها و با رعایت دقیق سرفصل‌ها و عناوین و محتوای آن در راستای تحقق پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت، تدوین و جهت بررسی و تصویب به هیأت وزیران ارائه کند.
 خشم مردم آلمان از سفر لاپید به برلین
همزمان با سفر یائیر لاپید، نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی به برلین، شماری از مردم آلمان با تجمع در مقابل اقامتگاه صدراعظم، اعتراض خود به این دیدار را اعلام کردند. شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از این تظاهرات، اخبار برگزاری این تجمع ضداسرائیلی را از محل اقامتگاه صدراعظم در برلین منتشر کردند. بنا بر آخرین اخبار، تظاهرکنندگان در این تجمع پلاکاردهایی با مضامینی علیه رژیم صهیونیستی در دست داشتند و همزمان با این دیدار، «زنده باد فلسطین» را فریاد می زدند. در این دیدار شماری از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نخست وزیر را همراهی می کردند. براساس برنامه اعلام شده هیأت این رژیم در این سفر با فرانک والتر اشتاین مایر؛ رئیس جمهور آلمان، اولاف شولتز؛ صدراعظم و آنالنا بائربوک؛ وزیر امورخارجه این کشور دیدار خواهند داشت.

 وطن امروز
 ایران همواره از خواست و اراده مردم یمن حمایت کرده است
محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در جریان سفرش به تهران با حسین امیرعبداللهیان، دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت خود را از خواست و اراده مردم یمن اعلام داشته است. وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با رفع کامل محاصره یمن، پرونده انسانی یمن گشایش یابد. مذاکره‌کننده ارشد دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی کرد و وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان آخرین تحولات این کشور قرار داد.
 تلاش گروه‌های سیاسی عراق برای برگزاری جلسات پارلمان پس از اربعین
گروه‌های عضو چارچوب هماهنگی نشستی در منزل «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشدالشعبی عراق برگزار کردند تا تلاش‌ها برای تشکیل دولت و برگزاری جلسات پارلمان پس از اربعین را بررسی کنند. یک منبع آگاه اعلام کرد در این نشست بر گشودن کانال‌های گفت‌وگو و رایزنی با همه گروه‌های سیاسی با هدف دستیابی به راهکار و تفاهمی که روند تشکیل دولت جدید را تسریع کند تاکید شد. از سوی دیگر «نوری المالکی» با انتشار توئیتی اعلام کرد حکم دستگاه قضایی درباره عدم امکان انحلال پارلمان عراق مفهومش این است که انتخابات زودهنگام تنها پس از سرگیری جلسات پارلمان و تشکیل دولت جدید و دارای اختیارات کامل امکان‌پذیر است.

 جوان
 امنیت مرزها برقرار است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: مرزهای غربی کشور مشکل خاصی ندارند و در عین حالی که ازدحام وجود دارد، تردد روان و امنیت مرزها برقرار است.سردار سرلشکر حسین سلامی در تشریح وضعیت تردد زائران در دو مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: در مرز چذابه شاهد مشکلی نبودیم و شاهد ترددی آسان و روان در این مرز هستیم. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مرز شلمچه متاسفانه به دلیل شرایطی که برای عبور زائران غیرایرانی از سوی دولت عراق ایجاد شده، شاهد وجود برخی مشکلات هستیم.وی ادامه داد: ضمن قدردانی از تمامی مردم کشور در پذیرایی و میزبانی از زائران حسینی، از مسوولین دولت عراق نیز انتظار داریم زمینه ورود اتباع غیرایرانی را در ایام اربعین فراهم کنند.
 گزارش ۸ پرونده فساد به سامانه سوت زنی وزارت اقتصاد
سیداحسان خاندوزی با تشریح جزئیات سامانه گزارش تخلفات زیرمجموعه های اقتصادی دولت اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل جدید گزارشگری فساد(سوتزنی) هر کدام از کارکنان دولت و همه مردم، گزارشات تخلفات و فسادها در زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی داشته باشند، میتوانند به صورت برخط در سامانه سیستم مدیریت سوت زنی وزارت اقتصاد ثبت کنند.وی با اشاره به اینکه اطلاعات از سوی کمیته ای صحت سنجی می شود، ادامه داد: دریافت و بررسی اطلاعات گزارشگر یا سوت زن تخلفات با حفظ کامل محرمانگی و امنیت شغلی خواهد بود، مگر اینکه گزارشگر فساد مایل به افشای آن باشد و در آن مورد کمک می کنیم تقدیر رسانه‌ای صورت گیرد. وزیر اقتصاد تأکید کرد: از محل عایدات سوت زنی، حداکثر۳درصد و تا سقف یک‌‌میلیارد تومان به عنوان پاداش در نظرگرفته میشود. در همین روزهای اول، هشت مورد پرونده ازاستان های فارس، آذربایجان، همدان، سیستان و بلوچستان وتهران گشوده شده است.وی افزود: بررسی های لازم صورت گرفته و از بین پرونده های اعلامی، یکی دو مورد تأیید شده است و پاداش ۳۰ یا ۴۰میلیون تومانی برای اطلاع دهنده این تخلفات در نظر گرفته شده است که به زودی به حسابشان واریز خواهد شد.

 مردم سالاری
 تراز تجاری ایران با روسیه مثبت شد
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شامگاه یکشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و سازمان توسعه تجارت در این جلسه گزارشی از روند همکاری‌های تجاری با روسیه و منطقه اوراسیا ارائه کرد.در این گزارش اعلام شد پس از اختیاراتی که ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خرداد امسال به سازمان توسعه تجارت تفویض کرد، میزان تبادل تجاری میان جمهوری اسلامی ایران با روسیه و کشورهای منطقه اوراسیا از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.این گزارش همچنین تایید می‌کند که ایران نه تنها در صادرات محصولات کشاورزی، بلکه در صادرات صنایع پیشرفته و پیچیده یا‌ های‌تک به روسیه نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورده و تراز تجاری تهران با مسکو مثبت شده است. اعضای جلسه بر اساس این گزارش مقرر کردند زیر ساخت‌های لازم از جمله فعالیت کشتی‌های مناسب در دریای خزر فراهم شود و تسهیلات بیشتری در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

 آرمان
 خبری از گروهک‌های تروریستی نیست
حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب در رابطه با اقدامات امنیتی وزارت اطلاعات طی این یک سال گفت: اقداماتی که در بحث امنیت ایجاد کردیم سبب شده که ارزیابی شاخص‌های آن برای شما ساده باشد.. خطیب افزود: امروز در غرب و شرق کشور شاهد امنیت هستیم و از گروهک‌ها و اقدامات تروریستی خبری نیست. وزیر اطلاعات دولت سیزدهم در ادامه گفت: اینها اقدامات بازدارنده‌ای است که با کمک نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و وزارت کشور و شعام‌ ایجاد شده است. وزیر اطلاعات در رابطه با پیگیری‌های وزارت اطلاعات در پرونده حمید نوری گفت: به‌شدت پیگیر پرونده حمید نوری هستیم و انشا… که به نتیجه برسیم.
 ظرفیت‌های دولت برای آرامش زائران اربعین
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت برای حفظ آرامش زائران اربعین تمام ظرفیت‌های خود را فعال و بخشی از این ظرفیت‌ها نیز به کشور عراق ارسال شده در نتیجه این اقدامات، محدودیت‌ها رفع شده است. محمد مخبرتأکید کرد: امسال با توجه به کاهش مخاطرات کرونا در سطح کشور، با تقاضای بی‌سابقه‌ای برای سفر اربعین مواجه بودیم که بخشی از مشکلات در دو هفته اخیر به علت این سطح تقاضا و حضور انبوه جمعیت در مرزهای چهارگانه و تمرکز ستاد اربعین با محوریت وزارت کشور برای حل چالش‌ها و مشکلات این رویداد عظیم بود. وی همچنین با اشاره به وضعیت جوی امسال و سال‌های پیشِ‌رو گفت که ایام اربعین با اوج‌گیری گرمای هوا روبه‌رو خواهد بود .

 قدس
 محکومیت زورگیر بزرگراه نیایش به اعدام
رئیس کل دادگستری استان تهران روز گذشته از صدور حکم اعدام برای زورگیر بزرگراه نیایش خبر داد. القاصی مهر، با بیان اینکه رسیدگی‌های قضایی درباره این‌‌گونه مجرمان، قاطعانه و بدون اغماض است، گفت: پرونده سه نفر دیگر از سارقان به عنف که دارای سرقت‌های متعددی بودند با عنوان اتهامی «محاربه» در دادسرای شهریار به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
 تعرض به آب و خاک لبنان را هرگز نمی پذیریم
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان و سرزمین‌های اشغالی گفت: ما منتظر هستیم مسیر مذاکرات به صورت کامل روشن شود. موضع حزب الله در خصوص این پرونده تغییر نخواهد کرد؛ چرا که ما خواهان احقاق کامل و بی نقص حقوق آبی، نفتی و گازی خود هستیم و غصب یک وجب خاک یا یک قطره آب لبنان را به هیچ بهانه‌ای نمی‌پذیریم. ما تحولات را دنبال می‌کنیم و موضع خود را به نحو مقتضی و در زمان مناسب بیان خواهیم کرد.

 خراسان
 زلنسکی: دیگر خواستار مذاکره با روس ها نیستم
با این که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در هفته‌های آغازین جنگ، بارها درخواست مذاکره با مسکو را داشت اما اکنون با کمک‌های نظامی بی‌رویه کشورهای غربی، موضع مذاکره را کنار گذاشته است. زلنسکی در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره با روسیه، گفت: «امروز، خیر! من با کسانی که ضرب‌الاجل مطرح می‌کنند، صحبت نخواهم کرد.» به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی اما در اظهاراتی محتاطانه برای جلوگیری از خشم مسکو، اذعان کرد: «روسیه کشور همسایه ما و با جمعیت بسیار زیادی است که لازم است بتوانیم به‌عنوان همسایه کنار یکدیگر زندگی کنیم.» با این حال، «مارک کیمیت» معاون سابق فرماندهی ارتش آمریکا با هشدار درباره احتمال کاهش کمک‌های نظامی به اوکراین گفت که رئیس جمهور این کشور بهتر است که همین الان و نه بعدا، مذاکرات با روسیه را آغاز کند.

 اعتماد
 جمعی از ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
جمعی از ورزشکاران و دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای ورزش کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این دیدار که روز گذشته برگزار شد، وزیر ورزش و جمعی از مدیران ورزشی کشور، برخی قهرمانان جهانی و المپیک و پیشکسوتان ورزش و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم حضور داشتند و وزیر ورزش نیز درخصوص کنگره شهدای ورزشکار به ارایه گزارش پرداخت. جواد فروغی، قهرمان المپیک یکی از حاضرین دیدار درخصوص این دیدار گفت: «در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای ورزش کشور با مقام معظم رهبری افتخار کردم به ورزشکار بودنم، چراکه ۵۱۳۵ شهید از این جامعه پرافتخار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.» الهام حسینی، نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری ایران یکی از حاضرین در این جلسه بود که در رابطه با دیدار روز گذشته با رهبر انقلاب در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز حس و حال خوبی در دیدار با رهبر عزیزمون برای کنگره شهدای ورزش که ماه دیگه برگزار میشه داشتم، چقدر مطالب خوب و دلنشینی بیان فرمودن. جلسه بسیار معنوی و ارزشی چقدر عالمانه و با محبت بودن.» نیما نکیسا از پیشکسوتان فوتبال ایران یکی دیگر از حاضرین این دیدار بود که در توصیف این دیدار گفت: «کنگره شهدای ورزشکار ماه آینده قرار است برگزار شود. امروز برکت برگزاری این کنگره شامل حالم شد و توفیق زیارت رهبر انقلاب نصیبم [شد]. رهبر انقلاب حرف‌های زیادی برای ما ورزشکاران داشتند. هم از جنس محبت و هم از جنس پاسداشت و مراقبت. به وقتش در روز برگزاری کنگره آن را خواهید شنید.» این کنگره ماه آینده برگزار می‌شود.

 

 ابتکار
 هیچ‌کدام از مسائل پادمانی با ایران حل نشده است
رافائل گروسی روز گذشته در ابتدای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایراد سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای این سازمان منتشر شد ادعا کرد: علیرغم اعلام آمادگی آژانس برای تعامل بدون تاخیر با ایران برای حل مسائل پادمانی، ایران با آژانس تعاملی نداشته است. در نتیجه، هیچ تحولی در این دوره صورت نگرفته و هیچ یک از مسائل باقی مانده حل نشده است. بنابراین، تمام این مسائل پادمانی باقی مانده است.وی ادامه داد: تا زمانی که ایران از لحاظ فنی توضیحات معتبری برای حضور ذرات اورانیوم با منشا انسانی در سه مکان اعلام نشده در ایران ارائه نکند و مکان(های) فعلی مواد هسته‌ای و یا تجهیزات آلوده را به آژانس اطلاع ندهد، آژانس قادر نخواهد بود صحت و کامل بودن اظهارات ایران را تحت موافقتنامه جامع پادمان تایید کند.مدیرکل آژانس مدعی شد از آنجا که ایران هنوز توضیحات معتبری را ارائه نکرده است،« آژانس در موقعیتی نیست که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است.» وی ادامه داد: آژانس همچنان آماده تعامل مجدد با ایران برای حل بدون تاخیر این مسائل است.

 اطلاعات
 رئیس قوه قضائیه:برای کمک به دولت نیاز به امکانات وبودجه داریم
رئیس قوه قضائیه با تبیین و تشریح زمینه‌های کمک دستگاه قضائی به دولت برای تحقق«پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت» ،بر ضرورت کمک دولت و مجلس به قوه از نظر امکانات و بودجه‌ اشاره کرد و با بازخوانی بند ۱۲سیاست‌های کلی قضائی ناظر بر تأمین نیازهای قوه در زمینه‌های مالی، تشکیلاتی و استخدامی گفت: هر میزان که به دستگاه قضا از ناحیه دولت و مجلس وفق مقررات قانونی کمک صورت گیرد، متقابلاً توانایی دستگاه قضایی برای کمک به دولت و کشور در زمینه‌هایی نظیر افزایش منابع درآمدی و غیره بیشتر خواهد شد.حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جلسه شورای عالی قوه به زمینه‌های کمک قوه به دولت اشاره کردوبا بیان اینکه دستگاه قضائی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضائیه طی سال‌های گذشته به امر حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق، پرداخته ، اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمند‌تر دنبال کند و به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضائی مأموریت می‌دهم برای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغالزایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.رئیس دستگاه قضایی ادامه داد : اگر بنگاهی تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضائی است، مسئولان قضائی ذیربط باید به‌گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضائی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرآیند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند.

 شهروند
 پهپاد آرش ۲ مخصوص نابودی رژیم صهیونیستی است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مقولــه ورود پهپاد ها بــه نیروهــای مســلح بســیارمهــم و گســترده اســت. در جنگ های اخیر واقع شــده در جغرافیــای اطــراف مــا،قابلیت هــای منحصر به فــرد پهپاد هــا به منصه ظهــور رســید. ارتش جمهــوری اسلامی ایــران باخواست فرمانده کل ارتش، هم در تولید پهپادها و هــم در ســازماندهی پهپاد هــا پیشــگام وپیشقدم بوده است.امیر سرتیپ حیدری افزود: امروز نیروی زمینی ارتش محوریت پهپاد در ارتــش را در اختیار دارد.مــا امــروز پهپادهایی بــا بــرد راهبــردی در اختیارداریــم و پهپــادی بــا بــرد ۲ هــزار کیلومتــری نیــز داریم.اودربــاره ویژگی هــای پهپاد آرش ۲ بیان داشــت: ایــن پهپــاد را بــه طــور مخصوص بــرای حیفا وتلآویو در نظر گرفته ایم. یعنی پرنده‌ای بی نظیراســت کــه بــرای ایــن کار ساخته شده اســت.فرماندهــی کل ارتش ســاختاری را بــرای نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی تعریف کرده اند.

اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری
بشر امروز نیازمند یک جبهه مشترک الهی، قدسی و توحیدی است
حوزه/آیت الله اعرافی در دیدار جمعی از اندیشمندان آمریکای لاتین گفت: ما برای تبیین معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب باید یک نگاه جامع و بلندی داشته باشیم به این معنا که برخی برای تبیین معارف دین تنها به مختصات تکیه می کنند و مشترکات را نمی‌بینند و برخی دیگر نیز تنها به مشترکات می‌پردازند و مختصات را نمی بینند ولی راه ما هیچکدام از این دوتا نیست بلکه جداست. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: کار ما و شما دو بخش است بخش اول اینکه ممیزات مکتب اهل بیت(ع) را به درستی بشناسید و تبیین کنید که باید با دقت و درستی انجام شود و بخش دیگر اینکه به مشترکات خودمان که با سایر مذاهب اسلامی زیاد است و با ادیان توحیدی دیگر نیز توجه کنیم، بشر امروز نیازمند یک جبهه مشترک الهی، قدسی و توحیدی است و در برخی از آرمان های الهی همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی می‌توانند تشریک مساعی داشته باشند.

ایران قوی در پرتو گفتمان مقاومت محقق می شود
رسا/ آیت الله کعبی با اشاره به پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی بشریت، گفت: خداوند برپایه توحید، عدالت و کرامت انسان، از بشریت می خواهد که جامعه ای سرشار از پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی بسازند که لازمه این کار عزم و اراده قوی است.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید جامعه را قوی ساخت و از ذلت دور نگه داشت، خاطرنشان کرد: ایران قوی در پرتو گفتمان مقاومت و عزت حسینی و عملیاتی نمودن راه امام و رهبری با تلاش و اتحاد و بسیج تمام ظرفیت های ملی قابل تحقق است.

شناسایی چند نفر در رابطه با ترور شهید صیاد خدایی
مهر/مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ترور شهید صیاد خدایی و اینکه آیا فرد جدیدی در این رابطه شناسایی شده است؟ گفت: یاد این شهید عزیز را در ایام اربعین گرامی می‌داریم و امیدواریم با اهتمامی که سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاشی که واحد قضائی دارند، عناصر اصلی دستگیر شوند.سخنگوی قوه قضائیه افزود: تحقیقاتی مقدماتی در این پرونده انجام شده و اتفاقاً تحقیقاتی بسیاری قوی هم صورت گرفته است.وی با بیان اینکه این ترورها غالباً شبکه ای هستند، گفت: بر همین اساس نیاز به بررسی‌های مجدانه وجود دارد و به محض وصول نتایج، اعلام خواهد شد.ستایشی ادامه داد: چند نفر در ارتباط با این موضوع شناسایی و قرار قانونی هم صادر شده است.

تل آویو سامانه ضد پهپادی به اوکراین می فروشد
ایرنا/ رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که یک شرکت صنایع دفاعی اسراییل سامانه های ضد پهپادی به ارتش اوکراین می فروشد.این رسانه ها اعلام کردند که این سامانه ها مخصوص هدف قرار دادن پهپادهای روسی است.در این گزارش آمده است که به منظور دور زدن قانون ممنوعیت فروش سلاح به اوکراین، فروش این سامانه ها از طریق کشور لهستان انجام می شود.این سامانه ها قادر به سرنگونی پهپادهای جنگی و پارازیت انداختن در هدایت آنها می باشد.رسانه های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که دولت تل آویو این امر را نادیده گرفته است.

پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا یک گام به عقب بود
مهر/ «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی بار دیگر ادعاهای خود و مقامات این کشور را درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات لغو تحریم‌ها تکرار کرد.بلینکن که به مکزیک سفر کرده است، با نادیده گرفتن نقش مخرب کشورش در مذاکرات مرتبط با برجام در این خصوص مدعی شد: پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا گامی به عقب بود و دستیابی به توافق هسته‌ای در آینده نزدیک را غیر محتمل می‌سازد.وی در ادامه ادعاهای خود افزود: به نظر می‌رسد ایران یا برای دستیابی به توافق تمایل و آمادگی ندارد و یا قادر به فراهم کردن زمینه‌های دستیابی به چنین توافقی نیست و به مطرح کردن مسائل خارج از چارچوب مذاکرات ادامه می‌دهد.

ارتش اسرائیل نبرد اصلی را باخته است
ایسنا/ روزنامه عبری زبان “هاآرتص” در گزارشی درباره نتایج تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی درباره شهادت شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در کرانه باختری نوشت که ارتش این رژیم تلاش می‌کند که حقایق درباره اتفاقات مهم ازجمله قتل ابو عاقله، تجاوزات به غزه و دیگر اقدامات را کتمان کند.این روزنامه نوشت که این مسئله و دروغپردازی ارتش رژیم صهیونیستی در واقع باعث شده است که در “نبرد حقیقی” شکست بخورد.هاآرتص در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه ارتش رژیم اشغالگر در بسیاری از اتفاقات و رویدادهای بزرگ، اطلاعات جزئی و غیر موثق را منتشر کرده است، تاکید کرد که این رویکرد در کوتاه مدت و بلندمدت عواقبی را برای تل‌آویو به همراه خواهد داشت.هاآرتص در ادامه نوشت: این اولین بار نیست که رسانه‌های خارجی روایت های ارتش اسرائیل از اتفاقات رخ داده را باور نمی‌کنند و این یک پدیده بسیار رایج است و تنها به خبرنگاران خارجی محدود نمی‌شود.

اعتصاب سه روزه ۱۵ هزار پرستار آمریکایی
مهر/ از روز گذشته (دوشنبه) بزرگترین اعتصاب پرستاران بیمارستان‌های خصوصی در آمریکا به مدت سه روز آغاز شده است.پرستاران بیمارستان‌های خصوصی در دو ایالت مینه‌سوتا و ویسکانسین که اصلی ترین شرکت کنندگان در این اعتصاب هستند خواستار بهبود شرایط کاری و افزایش حقوق خود شده اند.پرستاران فعال در بخش خصوصی با بدست گرفتن پارچه نوشته‌هایی در برابر ۱۶ بیمارستان خصوصی تجمع کرده و اعتصاب خود را آغاز کردند. آنها در این پارچه نوشته‌ها خطاب به مدیران بیمارستان‌ها و مسئولان بخش خصوصی نوشته بودند: «بیماران را قبل از سودهای خود دریابید».

درگیری و تبادل آتش در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان
باشگاه خبرنگاران/ ارمنستان و جمهوری آذربایجان بامداد امروز (سه‌شنبه) از آغاز درگیری در مرز بین دو کشور خبر دادند.وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری آذربایجان در ساعت ۰۰:۰۵ بامداد به وقت محلی روز سه‌شنبه «گلوله‌باران شدید» را علیه مواضع نظامی ارمنستان در جهت شهر‌های «گوریس، سوک و جرموک» آغاز کرد.در این بیانیه همچنین آمده است: «نیرو‌های آذربایجان از هواپیما‌های بدون سرنشین و همچنین توپخانه و سلاح گرم کالیبر بزرگ استفاده کردند. نیرو‌های مسلح ارمنستان هم واکنش متناسبی را آغاز کرده‌اند.»اما در مقابل نیز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ارمنستان را به «اقدامات خرابکارانه بزرگ» در نزدیکی مناطق «داشکسان، کلباجار و لاچین» در مرز متهم کرد و افزود که مواضع ارتش این کشور «با خمپاره هدف گرفته شد.»

هراس آمریکا از تغییر موضع اروپا به دلیل بحران انرژی
فارس/‌ شبکه آمریکایی سی ان ان می‌گوید مقامات آمریکایی از شکاف در اروپا می‌ترسند و آن را یک خطر واقعی می‌دانند، زیرا شهروندان در اروپا می‌توانند علیه استراتژی غرب برای انزوای اقتصادی روسیه شورش کنند.سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، اولویت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، جلوگیری از ناآرامی‌های مردمی و بی ثباتی سیاسی در اروپا است.بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی از نزدیک راهپیمایی ضد دولتی در پراگ در اوایل سپتامبر را دنبال کردند و به نظارت بر اوضاع در قاره اروپا ادامه می‌دهند.مقامات غربی اذعان دارند که خیلی‌ها منتظرند ببینند آب و هوا در زمستان چگونه است، زیرا اگر زمستان امسال سرد نباشد، ممکن است ذخایر گاز کافی باشد.

گزارش رسانه عبری از گرانی در سرزمین اشغالی
تسنیم/ یسرائیل هیوم روزنامه پر مخاطب رژیم صهیونیستی در تحلیلی در رابطه با گرانی سرسام آور در اسرائیل نوشت: واقعیت‌های تاریک اقتصادی شمار قابل توجهی از خانوادهای (مهاجر صهیونیست) را مجددا به فکر تغییر در روند زندگی خود کرده است، آنها تاکید می‌کنند که زندگی در اسرائیل الزاما تقدیر حتمی ما محسوب نمی شود، و در این میان آنهایی که برای سال‌ها به دنبال مهاجرت به اسرائیل بودند، امروز نظر خود را تغییر داده‌اند و می‌گویند، ما در جایی که در آن گرانی سرسام آور است؛ زندگی نمی‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *