آیت الله حسینی بوشهری:

باید از ظرفیت نیروهای توانمند انقلابی در عرصه‌های مختلف استفاده شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار ورود گسترده نیروهای توانمند انقلابی در عرصه‌های مختلف کشور شد و گفت: نیروهای توانمند انقلابی باید به صورت یک مطالبه عمومی در عرصه‌های گوناگون خود را عرضه کنند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام قدس سره و رهبری مد ظله العالی استان قم، کانون توسعه و عمران استان قم و بنیاد قم پژوهی با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کردند. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، بعد از تسلیت ایام سوگواری اهل بیت (علیهم السلام) با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها اظهار داشت: همانطور که در رابطه با اصل انقلاب، همه اقشار و گروه‌ها به میدان آمدند و همدلی و همراهی کردند، اکنون نیز باید از ظرفیت نیروهای توانمند انقلابی در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف استفاده شود.

وی افزود: فرد مؤمن انقلابی نباید یأس و ناامیدی را در دل خود راه دهد؛ بلکه باید با خلاقیت، آینده نگری و روحیه جهادی به میدان بیاید و برای سربلندی کشور تلاش کند. باید با حضور و عملکرد مثبت خود به این انقلاب خون تازه‌ای ببخشیم و اینگونه نباشد که هر کس به بهانه‌ای کار را رها کند و منتظر باشد تا از او دعوت به عمل بیاید؛ بلکه نیروهای توانمند انقلابی باید به صورت یک مطالبه عمومی در عرصه‌های گوناگون خود را عرضه کنند.

امام جمعه قم الگو برداری از واقعه عاشوراء در عرصه‌های مختلف را مفهوم حدیث “کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلاء” عنوان کرد و ابراز داشت: باید دید که اگر وجود مقدس حسین بن علی (علیهما السلام) در میان ما بود، چه اقداماتی را انجام می‌داد و چه راهبردهایی را پیش می‌گرفت؛ البته در الگو برداری از واقعه عاشوراء باید شرایط و نیازهای زمان را در نظر بگیریم و متناسب با آن‌ها الگو برداری کنیم.

وی قم را به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: شهر قم از این جهت که خاستگاه انقلاب اسلامی است، مورد توجه زائران، مسافران و گردشگران خارجی قرار دارد و هر اندازه که از جهات فرهنگی و سایر جهات پیشرفت کند، به عنوان یک الگو مطرح خواهد شد و مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ اما هر اندازه که در مسائل مختلف پس رفت داشته باشد، یأس و ناامیدی را برای ما و دیگران در پی خواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از دغدغه مندی جمع حاضر نسبت به مسائل مختلف در سطح ملی و استانی گفت: دغدغه دوستان نسبت به روند و شرایط انقلاب و کشور جای تقدیر دارد؛ اما این دغدغه مندی باید جامه عمل به خود بپوشد و منحصر در کار کتابخانه‌ای نشود. چرا که کار پژوهشی اگر چه لازم است؛ اما اگر جنبه عملیاتی پیدا نکند، فایده‌ای را در پی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *