خبر روز ۱۴۰۱/۰۳/۳۰

**در حضور رؤسای جمهور دو کشور انجام شد: امضای 9 سند همکاری میان ایران و قزاقستان** رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور قزاقستان: باید مراقب بود زیرا آمریکا و غربی‌ها درصدد نفوذ و ضربه زدن به استقلال و اقتدار کشورها هستند** آیت الله کعبی: رهبر معظم انقلاب دارای نظریه تمدنی در حکمرانی است** حکم قصاص قاتلِ روحانیونِ حرم مطهر رضوی در مشهد اجرا شد** سخنگوی وزارت نفت: دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه ندارد
نشریه خبر روز - خلاصه اخبار امروز

 جام جم 
 فراتر از مرزهای کشور را رصد می‌کنیم
فرمانده نیروی پدافند هوایی در جمع کارکنان ستاد این نیرو با اشاره به قدرت رصد و کنترل پدافند هوایی در منطقه گفت: سایت‌های راداری پدافند هوایی در سراسر کشور با سامانه‌های بومی و پیشرفته دائما در حال نوسازی هستند؛ امروز پدافند هوایی فراتر از مرزهای کشور را رصد می‌کند و تمامی تحرکات قدرت‌های فرامنطقه‌ای را تحت نظر دارد. سرتیپ صباحی‌فرد با بیان این‌که دشمنان، خود از قدرت پدافند هوایی ایران مطلع هستند،گفت: دشمنان از قدرت پدافند هوایی ایران در هراسند و می‌دانند که ما کاملا هوشیار هستیم و در مقابل کوچک‌ترین خطای آنان عکس‌العملی قاطع نشان خواهیم داد.

 همشهری 
 دیپلماسی تلفنی وزیر امور خارجه
وزیر امورخارجه درگفت‌وگوی تلفنی با همتایان ترکیه‎ای و اماراتی خود، پیرامون مسائل مورد علاقه دو طرف، از جمله روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. امیرعبداللهیان با قدردانی از دعوت همتای ترکیه‌ای خود، از عزم تهران برای ارتقای بیش‎از پیش مناسبات با ترکیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد رایزنی‌های بیشتری در این خصوص انجام شود. وی در گفت‌‎وگو با همتای اماراتی خود نیز حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را زمینه‎ساز بی‌ثباتی و ناامنی و عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه دانست.

 کیهان

 باید مراقب بود زیرا آمریکا و غربی‌ها درصدد نفوذ و ضربه زدن به استقلال و اقتدار کشورها هستند
رهبر معظم انقلاب در دیدار «قاسم ژورمات توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان و هیئت همراه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان ایران و قزاقستان، بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای هماهنگی در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی را برای گسترش روابط ضروری خواندند و با تأکید بر لزوم فعال شدن کمیسیون مشترک خاطرنشان کردند: دو طرف باید برای پیگیری توافق‌ها و اجرایی شدن آنها تلاش مضاعفی انجام دهند. ایشان گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و قزاقستان را نیز مهم دانستند و افزودند: فارابی به‌عنوان یک فیلسوف و دانشمند اسلامی که اصالت قزاقستانی دارد و در ایران هزار سال درباره آثار او تحقیق و مطالعه شده است، می‌تواند مبنای همکاری‌های فرهنگی و تشکیل یک کمیته مشترک علمی میان دو کشور شود.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای همچنین درخصوص مسائل مربوط به اوکراین گفتند: در قضیه اوکراین مشکل اصلی این است که غربی‌ها درصدد توسعه ناتو هستند و آنها هر جا که بتوانند برای گسترش نفوذ خود تأمل نخواهند کرد. ایشان خاطرنشان کردند: باید مسائل را با دقت رصد و بررسی کرد و مراقب بود زیرا آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره درصدد گسترش دایره نفوذ خود در مناطق مختلف از جمله در شرق و غرب آسیا، و ضربه زدن به استقلال و اقتدار کشورها هستند.
جهاد تبیین نقش مؤثری در حفظ آرامش جامعه دارد
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جهاد تبیین نقش موثری در حفظ آرامش جامعه و روشنگری واقعیات برای مردم دارد. سردار جوانی در هشتمین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه کسی که وارد میدان مبارزه به دفاع از حق می‌شود فقط امیدش به خدا باید باشد، افزود: جایگاه جهاد به عنوان امری همیشگی و تعطیل‌ناپذیر برای همه شناخته شده است و جهاد تبیین هم یکی از فریضه‌های فوری امروز از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.
پیش‌بینی ژنرال صهیونیست از یک سناریوی فاجعه‌بار برای «اسرائیل»
افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در روزنامه هاآرتص با هشدار نسبت به وضعیت آمادگی نظامیان این رژیم می‌گوید: «صحبت از عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای ورود به جنگ آینده تنها شامل نیروی زمینی ارتش و عدم تمایل جبهه داخلی اسرائیل برای ورود به جنگ نمی‌شود، بلکه نیروی هوایی ارتش اسرائیل نیز ثابت کرده است که توانایی مقابله با راکت‌ها و موشک‌هایی را که قرار است روزانه به‌سمت پایگاه‌های نظامی شلیک شوند، ندارد.» اسحاق برک همچنین سناریوی وحشتناکی برای رژیم اسرائیل در جنگ آینده ترسیم و اعلام کرده که در این جنگ «اسرائیل در محاصره بیش از ۲۰۰ هزار موشک از جمله هزاران موشک دقیق (نقطه‌زن) قرار دارد و این موشک‌ها می‌توانند مواضع مهمی همچون تأسیسات آب‌شیرین‌کن، پایگاه‌های نیروی هوایی و مقرهای ارتش، بنادر و زیرساخت‌های اقتصادی و… را مورد هدف قرار دهند.»

 ایران 
 امضای ۹ سند همکاری میان ایران و قزاقستان
در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و قزاقستان که به ریاست رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد، دو طرف درباره راهکار گسترش همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه در زمینه‌های سیاسی،‌ اقتصادی،‌ انرژی، کشاورزی، ترانزیت کالا و ارتباطات رسانه‌ای بحث و تبادل نظر کردند. پیش از این نشست نیز رؤسای جمهور ایران و قزاقستان به طور خصوصی دیدار و گفت‌وگو کردند. پس از نشست مشترک هیأت‌های دو طرف، در حضور رؤسای جمهور، ۹ سند همکاری و یادداشت تفاهم میان ایران و قزاقستان به امضا رسید. همچنین در ابتدای مراسم امضای اسناد همکاری دو کشور، آیت‌الله رئیسی و توکایف بیانیه مشترک دو کشور را امضا کردند.
تمام افراد فاقد بیمه در کشورتحت پوشش قرار گرفته‌اند
در دو جلسه جداگانه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران حوزه دارو، درمان و بیمه و همچنین هیأت مدیره سندیکای دارویی کشور، مسائل و چالش‌های پیرامون تولید و توزیع دارو در کشور مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای کاهش مشکلات موجود اتخاذ شد. مخبر در این جلسات با اشاره به تصمیمات و برنامه‌های دولت درخصوص ساماندهی تولیدات دارویی و اختصاص کمک‌های حمایتی به این بخش از صنعت کشور، تأکید کرد: دولت پیگیری می‌کند تا هزینه جدیدی در زمینه دارو به سبد هزینه‌های خانوار تحمیل نشود. وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه بیمه افزود: این یکی از افتخارات دولت سیزدهم است که تمام افراد فاقد بیمه بویژه اقشار آسیب پذیر و با درآمدهای پایین تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند.
 جمهوری‌اسلامی ۳۰/۳/۱۴۰۱
مقامات هامبورگ حکم اخراج معاون مرکز اسلامی این شهر را صادر کردند
یک نشریه آلمانی از صدور حکم اخراج معاون مرکز اسلامی هامبورگ خبر داد. نشریه آلمانی «بیلد» نوشت: حکم اخراج سید سلیمان موسوی‌فر، نایب رئیس مرکز اسلامی هامبورگ (به اختصار IZH) صادر شده است. این را مقامات داخلی هامبورگ در پاسخ به سوال BILD تایید کردند. بیلد همچنین درباره علت اخراج سیدسلیمان موسوی‌فر، او را به همکاری با سازمان‌های افراطی و تروریستی شیعه متهم کرد. اتهام دیگر او جمع‌آوری کمک مالی برای «حزب‌الله» است.

 وطن امروز 
 تکذیب ادعاهای ضدایرانی توسط ریاست‌جمهوری آرژانتین
رئیس‌جمهور آرژانتین ادعاهای اخیر درباره زمینگیر شدن یک هواپیمای ونزوئلایی با سرنشینان ایرانی را رد کرد. آلبرتو فرناندز گفت: علت زمینگیر شدن این هواپیما در آرژانتین، «مشکل در سوخت‌گیری» بوده و ارتباطی با خدمه ایرانی نداشته است. وی افزود که این هواپیما به‌ خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، برای سوختگیری در کشورش با مشکل مواجه شده است.
هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم
سخنگوی دولت ضمن اشاره به مقوله مذاکرات در دولت سیزدهم گفت: دولت جمهوری اسلامی هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکرده است، دولت اساسا حق و صلاحیت ندارد از حقوق ملت ایران عدول کند ولی همزمان با مذاکرات، توانمندی‌های‌مان را در دیگر حوزه‌های سیاست خارجی فعال کرده‌ایم مثل تعامل با کشورهای همسایه. بهادری‌جهرمی یادآور شد: اگر در سیاست خارجی، پشتوانه دولت به مردم باشد و نگاهش این باشد که اگر این فرصت نشد به دنبال فرصت دیگری برود و همچنین پرتلاش‌تر باشد، آن وقت نتیجه حاصل می‌شود و بازارهای جدیدی هم به دست می‌آید.
لوایح ایجاد ۳ منطقه آزاد تجاری- صنعتی به مجلس ارسال شد
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور از ارسال لوایح ایجاد ۳ منطقه آزاد تجاری- صنعتی «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس شورای اسلامی خبر داد. حسینی تاکید کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس – دوغارون که به صورت تجمیعی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود، در جلسه علنی ۱۵ اردیبهشت سال ۹۹ مصوب و به شورای نگهبان ارجاع شد اما به دلیل ضرورت بازنگری در مفاد لایحه و جلسه هشتم اسفند سال گذشته هیات وزیران مقرر شد لوایح به صورت مجزا به مجلس ارائه شود که بر این اساس ۳ لایحه یادشده به مجلس ارائه شده است.

 جوان
 تلاش می‌کنیم به قوه قضائیه اجتماعی برسیم
معاون اول قوه قضائیه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: امروز کشور ما در وضعیتی است که نیاز به امیدآفرینی دارد و اتاق فکر دشمن، امید مردم را هدف گرفته است و باید امید دشمن را ناامید کرد و دستگاه قضایی در جهت ارتقای امید و رضایت مردم اهتمام دارد. حجت الاسلام مصدق با تأکید بر رویکرد اجتماعی دستگاه قضا و توجه به ارتقای رضایت مردم در مراجعه به عدلیه گفت: در دوره جدید تلاش می‌کنیم به یک قوه قضائیه اجتماعی برسیم که درد جامعه را بفهمد. وی با بیان اینکه هر هفته سران سه قوه دور هم جمع می‌شوند و مشکلات جامعه را بررسی می‌کنند، افزود: فکر می‌کردم که مردم اگر بدانند سران سه قوه اینقدر برای حل مشکلات جامعه در تلاش‌اند، نگران نمی‌شوند.
بررسی طرح شفافیت قوا در کمیسیون شوراها
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در جلسه کمیسیون، طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها به منظور تأمین نظر شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حدادی اظهار کرد: ایرادات وارده به ماده ۲ این طرح نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به دلیل نیاز به کار کارشناسی به کارگروه مربوط ارجاع شد تا طی یک هفته مورد بررسی قرار گیرد. ماده ۲ این طرح نیز به شفافیت وزارتخانه‌ها و هیأت وزیران مربوط بود. در نهایت طرح به کارگروه ارجاع شد تا با کار کارشناسی نظر شورای نگهبان تامین شود.
جبهه‌های ضد اسرائیلی نگران‌کننده است
رئیس سابق سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس کنونی اندیشکده مطالعات امنیت داخلی این رژیم به جبهه‌های نگران‌کننده در رویارویی با ایران و حزب‌الله پرداخت. عاموس یادلین در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از سردرگمی رژیم صهیونیستی در قبال پرونده هسته‌ای ایران گفت و افزود: «اولین جبهه نگران‌کننده در این باره موضوع هسته‌ای است، به نحوی که غنی‌سازی ایران به ۶۰ درصد رسیده؛ ما در وضعیتی هستیم که نمی‌دانیم چه سیاستی در پیش بگیریم». وی ادامه داد: «نمی‌دانیم باید از بازگشت به توافقی حمایت کنیم که ایران را از نظر هسته‌ای به عقب برمی‌گرداند اما پول زیادی به آن می‌دهد یا اینکه از عدم بازگشت به توافق حمایت کنیم که این سیاست رسمی اسرائیل است».

 آفتاب‌یزد 
 تصمیم با ایران است
معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه احتمال امضای توافق همچنان وجود دارد تاکید کرد که تصمیم با ایران است، آیا می‌خواهد به توافق بازگردد یا به طور کامل از جامعه بین‌المللی دور شود. بیل روسو گفت: واشنگتن سیاست‌های منطقه‌ای ایران را جدای از مذاکرات هسته‌ای وین می‌داند، از نظر ما مذاکرات وین بر پرونده هسته‌ای متمرکز است. وی گفت که روشن است نسبت به آنچه رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، برنامه موشکی و دیگر سیاست‌های منطقه‌ای ایران عنوان می‌شود، نگرانی‌های جدی داریم، نیازمند برخورد با این سیاست‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم که به تعامل خود با شرکای خود در منطقه و اروپا و جهان در این خصوص ادامه دهیم.

 خراسان 
 معرفی مدیران ۹۰ شرکت دولتی به قوه قضاییه
مدیر عامل سازمان حسابرسی از معرفی مدیران یا هیئت مدیره ۹۰ شرکت به قوه قضاییه به دلیل تخلفات اداری از جمله بارگذاری نشدن حقوق و مزایای مدیران شرکت‌های دولتی خبر داد. بزرگ‌اصل با اشاره به لزوم بارگذاری حقوق و مزایای مدیران شرکت‌های دولتی در سامانه ثبت حقوق و مزایا، تاکید کرد: امکان و مجوز اعلام اسامی این شرکت‌ها را نداریم اما در نهایت برای بسیاری از این شرکت‌ها قرار منع تعقیب صادر شده است.

 مردم سالاری
 ادعای جدید گانتس درباره ایران
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که توسط دفتر وزیر جنگ صهیونیستی منتشر شده، آورده است: من از تمام اسرائیلی‌های حاضر در ترکیه درخواست می‌کنم که دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی را رعایت کنند. بنی گانتس ادعا کرده است: اسرائیل در حال انجام اقداماتی برای خنثی کردن تلاش‌های ایران برای انجام یک حمله است و آماده می‌شود تا به هر حمله‌ای به شهروندان اسرائیلی در هر جایی که باشند، پاسخی قاطعانه بدهد.
تا رسیدن به توافق وین فاصله زیادی نداریم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تمایل برای تداوم ایفای نقش مثبت در رسیدن به توافق نهایی در وین اظهار کرد: راه برون رفت از شرایط کنونی، پیگیری دیپلماسی و اجتناب از اقدامات غیر سازنده است. جوزف بورل با اذعان به اراده سازنده ایران برای دستیابی به توافق خوب و پایدار، گفت: تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفتگوها مجدداً و با سرعت از سر گرفته شود و تلاش شود تا از افزایش تنش جلوگیری شود. وی افزود: آماده‌ام تا در اسرع وقت، مساعی لازم را برای نیل به نتیجه مورد توافق طرف‌ها صورت دهم.

 آرمان ملی 
 مخالفت نمایندگان با دو فوریت طرح «جوانی جمعیت»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح اصلاح قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مخالفت کردند. در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی دو فوریت طرح حذف تبصره (ت) ماده یک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۷۱ رأی مخالف و ۵۱ رأی موافق با دوفوریت حذف این تبصره مخالفت کردند. به این ترتیب این طرح به صورت عادی اعلام وصول شد.

 قدس 
 ایران و قزاقستان اشتراکات تاریخی و فرهنگی عمیقی دارند
رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: مذاکرات بسیار خوبی با جناب آقای رئیسی داشتیم و اسنادی که به امضای دو طرف رسید، می‌تواند زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشد. قاسم ژورمات توکایف اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و قزاقستان را عمیق خواند و با استقبال از پیشنهاد رهبر معظم انقلاب برای تشکیل کمیته علمی در زمینه فارابی، دیدگاه‌های خود را درباره مسائل منطقه و شرایط اوکراین بیان و توضیحاتی درباره شرایط کشورش پس از تلاش ناکام برای کودتا در دی ماه سال گذشته، ارائه کرد.
آغاز تور منطقه‌ای بن‌سلمان با سفر به مصر
خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: محمد بن‌سلمان در نظر دارد سفر منطقه‌ای خود را که شامل مصر، ترکیه و اردن می‌شود از امروز و با سفر به قاهره آغاز کند. مقامات رسمی سعودی تاکنون به درخواست رسانه‌ها برای اعلام دلایل سفر بن‌سلمان پاسخ نداده‌اند. سفر ولیعهد سعودی به آنکارا که نخستین سفر وی به ترکیه پس از فاجعه قتل خاشقچی و بحران بعدی آن با اردوغان بود نیز حائز اهمیت است.

 رسالت 
 سران قوا پای کار کاهش اجاره بها
در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران قوا و به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارائه کرد. بر این اساس سران سه قوه تاکید کردند سیاست‌ها و اقدامات لازم برای مدیریت حوزه مسکن سریع‌تر اجرایی و همزمان طرح دو فوریتی مطرح در مجلس شورای اسلامی نیز در اولویت تصویب قرار گیرد.در همین زمینه مصوبه دولت در زمینه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها مورد تایید شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفت و مقررات لازم برای ضمانت اجرایی این مصوبه به تصویب سران قوا و دیگر اعضا رسید.

 اعتماد
 خروج از «ان‌پی‌تی» در مجلس مطرح نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تاثیر آن بر مذاکرات گفت: این قطعنامه بیشتر فنی بود، اما آنها سیاسی‌اش کردند. آنها بازدید کردند، گزارش تهیه کردند و معلوم نیست چه ضرورتی دارد که چنین قطعنامه‌ای صادر کنند. قطعا این قطعنامه بر مذاکرات تاثیری ندارد. سردار کوثری در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس بحث تعلیق عضویت ایران در ان‌پی‌تی مطرح است، گفت: اصلا چنین بحثی مطرح نیست ما به خود برجام مقید هستیم و معتقدیم باید برجام عملیاتی شود.
پایان حضور نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق
رییس پارلمان عراق حکم استعفای حاکم الزاملی معاون اول خود و ۷۰ نفر از نمایندگان جریان صدر را امضا کرد و بدین ترتیب به حضور نمایندگان این جریان در پارلمان عراق پایان داد. مقتدی صدر یکشنبه گذشته به نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق دستور داد تا استعفای خود را تقدیم کنند. محمد الحلبوسی گفت که تلاش کرده است تا صدر را از این کار منصرف کند. وی همچنین تاکید کرد که با اکراه، استعفای آنان را امضا کرده است.

 ابتکار 
 وحشت نفتالی بنت از اقدامات احتمالی ایران علیه اسرائیل
نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: شاهد تلاش‌های ایران برای آسیب زدن به اسرائیلی‌ها در مناطق مختلف در خارج از کشور (سرزمین های اشغالی) هستیم و ما تلاش می کنیم که این عملیات را قبل از وقوع خنثی کنیم.
بزرگترین پرونده تحقیقات درباره ترور «حاج قاسم» و المهندس در پارلمان عراق گشوده شد
نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از گشودن بزرگترین پرونده تحقیقات پارلمانی درباره جنایت علیه فرماندهان پیروزی بر داعش در فرودگاه بغداد خبر داد و گفت: اظهارات «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا تکان‌دهنده و بیانگر دخالت برخی شخصیت‌های عراقی در این جنایت بود. رفیق الصالحی تصریح کرد: پمپئو جزئیات ترسناک و محرمانه‌ای را درباره تهاجم آمریکا به عراق و میزان مداخله در امور داخلی فاش کرد و ائتلاف «الفتح» عملا اقدام کرد تا بزرگترین تحقیقات پارلمانی را از طریق کمیته‌های تخصصی آغاز کند تا هر دخیل و جاسوس سفارت آمریکا بازخواست و به عدالت سپرده شود.

 اطلاعات 
 استقرار دولت الکترونیک تنها راه مبارزه با فساد است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی گفت: در دولت سیزدهم به دنبال تمام الکترونیک و هوشمند شدن خدمات عمومی و دولتی هستیم. استقرار دولت الکترونیک تنها راه مبارزه با فساد است. زارع‌پور با بیان اینکه یکی از موانع عدم توسعه دولت الکترونیک، این است که دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات به یکدیگر همکاری نمی‌کنند، گفت: در دولت هوشمند تصمیمات بر مبنای داده‌های اشخاص گرفته شده و نیروی انسانی از آن حذف می‌شود. در دولت هوشمند دستگاه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و از این طریق و در لحظه به مردم ارائه خدمت می‌دهند.
تل آویو آماده حملات ترکیبی ما باشد
گروه هکری «عصای موسی» در پیامی اعلام کرد که بالن جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه توسط این گروه سرنگون شد. گروه «عصای موسی» در این پیام ضمن انتشار تصویری از سلاحی که با آن بالن رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده، نوشت: «ما به شما هشدار داده بودیم؛ آماده حملات ترکیبی ما باشید.» این پیام افزود: «ضربات ما به شما در تمامی جهات ادامه خواهد داشت؛ این فقط یک شروع بود.»

 شهروند 
 دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه ندارد
سخنگوی وزارت نفت با تاکید بر اینکه این وزارتخانه دستوری برای جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها صادر نکرده است، گفت: «دولت برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سهمیه نرخ ندارد.» فروزنده تاکید کرد: «دولت هر برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد، با مردم در میان می‌گذارد.»

اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری:
رهبر معظم انقلاب دارای نظریه تمدنی در حکمرانی است
رسا/ آیت الله کعبی، در نشست تخصصی «بررسی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب» گفت: در نظام ولایی؛اهداف، وظائف، مأموریت‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام با روش‌های اجرایی آن در دولت اسلامی با هدایت، حمایت و نظارت کلان ارزشی، ولی فقیه تحقق پیدا می‌کند.نایب رئیس جامعه مدرسین طراحی، تثبیت و تضمین تدوام سیره حکمرانی امام توسط رهبری را موجب تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست و ابراز داشت: امام راحل طراحی، تثبیت و تضمین تمدن نوین اسلامی را در دستور کار داشتند و سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب ما را به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی سوق خواهد داد.وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از نظریه تمدنی و فکر فاخر در حکمرانی برخوردار است که رهبری در این نظریه تمدنی دوگانه‌هایی مانند علم و ایمان، عقلانیت و معنویت، شریعت‌گرایی و مدنیت، جمهوریت و اسلامیت، عدالت و پیشرفت، اقتدار بازدارنده و قاطعیت و مرزبندی با دشمن و مهر و محبت و مدارای اجتماعی با مردم را در تفکر خود جمع کرده است.

برخی که با ارز ۴۲۰۰ فربه شده بودند می‌گفتند امکان حذف آن وجود ندارد
ایرنا/ وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اجرای سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی در مسیر رساندن منفعت به عامه مردم بود.سید احسان خاندوزی امروز (دوشنبه) در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت اظهار داشت: در شروع به کار دولت سیزدهم و در ۶ ماه نخست، هدف دولت بازگشت به ثبات اقتصادی بود که تا پایان اسفندماه سال گذشته در دستور کار بود. وی تصریح کرد: برخی که در دوره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فربه شده بودند با مراجعه به مسوولان تاکید داشتند که امکان حذف این ارز وجود ندارد و برای اجرای حذف ارز ترجیحی مقاومت می‌کردند اما این سیاست اجرا شد.

واکنش حزب الله عراق به اظهارات پمپئوپیرامون ترور فرماندهان پیروزی
مهر/ گردان‌های حزب الله عراق تاکید کردند که اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا ،دست داشتن برخی عناصر اطلاعاتی عراق در جنایت فرودگاه بغداد را ثابت می‌کند.در بیانیه گردان‌های حزب الله عراق آمده است: حقایق جنایت بزرگ دولت آمریکا در حق فرماندهان پیروزی -شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس- در فرودگاه بغداد روز بروز روشن‌تر می‌شود و حلقه‌های خیانت و توطئه عناصر کرد و دیگر عناصر دستگاه اطلاعاتی عراق که در داخل فرودگاه به نفع آمریکا مشغول به کار هستند و چه بسا در جنایات آن علیه مردم عراق نقش داشته اند، برملا می‌شود.در پایان این بیانیه آمده است: بار دیگر دعوت خود را برای سپردن جنایتکاران به دست دادگاه‌های ویژه به اتهام خیانت بزرگ و ایفای نقش مستقیم در اجرای جنایت و سرپوش گذاشتن بر عاملان آن تکرار می‌کنیم.

کشته شدن والی داعش در الأنبار عراق
فارس/ سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق از کشته شدن یک سرکرده داعش موسوم به والی الأنبار و سه تن از همراهان او خبر داد.در بیانیه این سازمان آمده است که فرماندهان و عناصر داعش گمان می‌کردند که صحرای الأنبار مکان امنی برای آن‌ها خواهد بود، اما نیروهای شجاع سازمان اطلاعات موفق شدند که این صحرا را به جهنمی برای عناصر داعش تبدیل کنند.بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در بیانیه مذکور آمده است که نیروهای این سازمان برای والی الأنبار ملقب به «ابو منصور» و سه تن از همراهانش کمین گذاشته و پس از رصد دقیق، آن‌ها را هدف قرار دادند.

حکم قصاص قاتلِ روحانیونِ حرم مطهر رضوی در مشهد اجرا شد
فارس/ حکم اعدام ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر رضوی در مشهد صبح امروز اجرا شد. رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به گردش کار این پرونده گفت: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به اتهامات متهم عبداللطیف مرادی فرزند محمدطاهر و اتمام فرایند رسیدگی به اتهامات متهم و صدور رای توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، پرونده جهت فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال و رای صادر شده توسط دادگاه انقلاب مشهد مبنی بر اعدام نامبرده، توسط شعبه نهم دیوانعالی کشور تایید و پس از اجرای تشریفات قانونی، جهت اجرا به دادستانی مرکز خراسان رضوی ارسال شد.

اولیانوف: قطعنامه ضدایرانی اشتباهی محاسباتی بود
فارس / «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در وین در پیامی که در صفحه توییتری وی منتشر شد، هدف کشورهای اروپایی و آمریکا برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس را منحرف کردن مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی و احیای برجام توصیف کرد.وی در این پیام نوشت: «قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به حمایت سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) دلیلی بر این است که باور کنیم که آن‌ها تلاش می‌کنند تا مذاکرات وین درباره برجام را از مسیر خارج کنند».اولیانوف با این حال ادامه داد: «با این حال، به نظر من این (قطعنامه) یک اشتباه محاسباتی راهبردی غیرعمدی بود و این کشورها همچنان به دنبال نهایی کردن موفقیت آمیز مذاکرات وین هستند.

نیاز به حضور هیچ مهمان ناخوانده‌‌ای در منطقه نیست
فارس / فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت مرزهای آبی کشورمان اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش با توجه به اینکه در عمق دریا حضور دائمی دارد، توانسته است با اقتدار امنیت را در فاصله خیلی دور به عنوان لبه بیرونی نظام تامین کند. امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش توانسته با اقتدار، امنیت مرزهای آبی را تامین کند، گفت: امنیت منطقه نیاز به حضور هیچ مهمان ناخوانده‌ای ندارد.وی در پاسخ به این سوال که «آیا دشمن توانسته است به اهداف خود در آب های خلیج فارس برسد؟» اظهار کرد: خیر؛ نه تنها دشمن نتوانسته است به اهداف خودش در مرزهای سرزمینی ما برسد، از اهدافش عقب نشینی هم کرده به گونه ای که امروز در منطقه حضور جدی نداشته و حرفی هم برای گفتن ندارد.

آمریکا جنگ یمن را هدایت می‌کند
مهر / تحلیلگر سیاسی سعودی با اشاره به اینکه پرونده یمن در دست آمریکا است، گفت: ریاض حتی توانایی دستیابی به راه حلی جامع برای خروج از باتلاق جنگ یمن را ندارد.«سعد بن عمر» برای اولین بار از زمان آغاز جنگ یمن اذعان کرد که آمریکا پرونده یمن را هدایت می‌کند.

انهدام ناوهای هواپیمابر آمریکایی توسط موشک های ایران
باشگاه خبرنگاران/ «مایا کارلین» تحلیلگر امور دفاعی، در تحلیلی برای وبگاه ۱۹ فورتی فایو، از احتمال حمله ایران به تجهیزات نظامی آمریکا در منطقه، و به طور خاص به ناوهواپیمابر این کشور، خبر داد و گفت که تجهیزات ایران به آسانی می‌تواند به آن آسیب برساند.به گفته او دفاع آمریکا در تمامی جهات برتری دارد، اما تصور انهدام ناوهواپیمابر آمریکایی به دست تجهیزات نظامی ایران به هیچ وجه دور از تصور نیست.پیش از این نشریه آمریکایی نیویورکر در گزارشی به توان موشکی ایران پرداخته و نوشته بود ایران به مرحله‌‌‌ای رسیده است که عملا بازداشتن آن ممکن نیست.

مراسم تشییع همسر آیت الله استادی عصر امروز برگزار می شود
ضمن عرض تسلیت به حضرت آیت الله استادی عضو محترم جامعه مدرسین به مناسبت در گذشت همسر ایشان به اطلاع می رساند مراسم تشییع آن مرحومه روز دوشنبه ۳۰ خرداد ساعت ۱۹ از مسجد شهید مصطفی خمینی (خیابان بسیج نبش کوچه چهلم) به سمت گلزار شهداء، و مراسم ترحیم همان روز پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهداء خیابان صفائیه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *