آیت الله حسینی بوشهری:

انتظار فرج یعنی آماده سازی برای ظهور حضرت

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار مشارکت جدی تمامی دستگاه‌های استان در مسئله مهدویت و هم‌افزایی بیشتر فعالان این عرصه شد.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اولین جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم در سال ۱۴۰۱، در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار خواستار مشارکت جدی تمامی دستگاه‌ها در مسئله ترویج مهدویت شد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع مهدویت و جایگاه رفیع امام عصر (عجل الله تعالی فرجه)، تمامی دستگاه‌های استان سعی کنند با جدیت تمام مصوبات جلسات این شورا را پیگیری نمایند.

وی ضمن تأکید بر لزوم هم‌افزایی هر چه بیشتر بین فعالان حوزه مهدویت گفت: مجموعه‌های مختلفی در عرصه ترویج مهدویت و فرهنگ انتظار مشغول به فعالیت هستند؛ اما باید برای حصول نتیجه مطلوب، هم‌افزایی بیشتر و تقسیم کار صورت پذیرد تا از موازی کاری جلوگیری شده و کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم محتوا سازی و پاسخ به شبهات حوزه مهدویت افزود: فرهنگ مهدویت بستری است که محتوای مناسب باید در آن قرار گیرد. مواردی مانند سرود “سلام فرمانده” نقش فرهنگ سازی را بر عهده دارند؛ اما باید بستر فراهم شده بواسطه محتوای غنی و مناسب پر شود تا جامعه علاوه بر شناخت امام زمان خود، بر عقیده خود نیز مستحکم شود و جنگ شناختی و ادراکی دشمن در آن مؤثر واقع نگردد.

وی انتظار را به معنای آماده سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) تشریح کرد و ابراز داشت: انتظار به معنای دست روی دست گذاشتن نیست؛ انتظار یعنی آماده سازی خود و دیگران برای ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) و انقلاب اسلامی به درستی این تعریف را تبیین کرد. اگر می‌خواهیم فرهنگ مهدویت را در جامعه نهادینه کنیم، باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و پیش از دیگران رفتار و تفکر خود را مهدوی کنیم تا بتوانیم در این راه به موفقیت دست‌یابیم.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سایر اعضای شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم به بیان عملکرد، فعالیت‌ها و نقطه نظرات خود در محورهای سلامت معنوی، ترویج تفکر مهدوی، جریان سازی مهدوی، ایجاد محتوای آموزشی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری نمایشگاه و غیره پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *