بیانیه جامعه ­مدرسین به مناسبت سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشأن(رحمه الله علیه) و قیام پانزدهم خرداد

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه جامعه ­مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشأن(رحمةالله علیه) و قیام پانزدهم خرداد بدین شرح است:

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم

خرداد ماه از یک سو یادآور خروش  مردم دیندار و انقلابی کشور عزیزمان ایران در لبیک به فریاد فقیهی جامع و تربیت یافته مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در مخالفت با سیاستهای طاغوتی و ستمکارانه رژیم پهلوی است و از سویی دیگر، صفحه ای از حزن و اندوه مردم قدرشناس ایران و مسلمانان و آزادی­خواهان جهان در سوگ فراق مردی بزرگ و رهبری عظیم و عزیز است.

 ارتباط میان امام و امت در کوران انقلاب و سالهای منتج به پیروزی انقلاب و همچنین پس از شکل­گیری نظام اسلامی حکایت از استمرار حرکت انبیاء و اوصیاء داشت و تبعیت از فرامین آن زعیم فرزانه در اندیشه ملت شریف ایران رهروی در راه نائب حضرت ولیعصر (عجل­الله­تعالی­فرجه­الشریف) تفسیر می یافت.

 امروز نیز خلف راستین آن امام بزرگوار حضرت آیت الله العظمی خامنه­ای(مدظله­العالی) تبیین گر حقیقی اندیشه امام راحل و استمرار دهنده سلوک در راه امام و تحقق اندیشه های آن مرد آسمانی است.

 فقیهی عارف، فیلسوفی متأله و سیاستمداری بی نظیر، انقلابی را بنیان نهاد که امید مستضعفان و زجر و خذلان ستمگران شد.

 آن عبد صالح خدا، تحولی شگرف در قلوب مسلمین و آزادیخواهان جهان ایجاد کرد که هنوز هم امواج آن ادامه دارد.

امام(قدّس­ سرّه) یک اندیشه بَیِّن و محکم داشت. تبیین اندیشه امام بدون ولایت فقیه ،بدون مردم داری ،بدون استکبار ستیزی، بدون محروم نوازی و مبارزه با ظلم و فساد ، یک نسخه غیر حقیقی  و تحریف شده است.

 انقلابی بودن و انقلابی ماندن در تمسک و توجه به همه ابعاد فکری و شخصیتی امام راحل رقم خواهد خورد و عدول از خط صریح و روشن امام استکبار ستیز، فرو غلطیدن در انحراف است.

امروز خط امام ،همان خط ولایت فقیه و رهبری است که در اقدام حکیمانه خبرگان ملت، در آیت الله العظمی امام خامنه ای تجلی یافته است.

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت سی و سومین سالگرد رحلت امام عظیم‌الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام قهرمانانه پانزدهم خرداد ۴۲، همگان را به انجام تکلیف و وظیفه دینی و عقلی رهروی در مسیر  ولایت  و پیروی از منویات و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد:

 ایران اسلامی در مسیر پیشرفت و رسیدن به استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی،  راه امام را طی کرده است و امروز نیز  توجه به مکتب امام و عنصر اصلی اندیشه او یعنی ولایت فقیه، تنها راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی است.پشتیبانی از ولایت‌فقیه و صیانت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصول مکتب انسان‌ساز و کرامت بخش امام، یک واجب عینی و از اهمّ فرایض است. مطالبه حقیقی ملت از دولت و مسئولین باید ولایتمداری باشد و مسئولین و کارگزاران کشور بدانند انحراف از اندیشه های امامین انقلاب اسلامی، خط قرمز حمایت های ملت از مسئولین است.

 

والسلام علیکم و رحمه­الله و برکاته

سیّد هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *